Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5153
    • Joensuu

    Originally posted by Kähmy View Post
    Nyt kun on päässyt liukkailla ajamaan eka kertaa tolla autolla, niin tuo DSC:hän tekee autosta kyllä ihan lullan. Luulin että e39:n DSC oli säädetty papparaisille, mutta onko tosiaan että tuo e46:nkin DSC on ihan samanlainen "hengenpelastaja". Jos vähänkään joku rengas sirvahtaa, niin heti vilkuu valot ja tärisee nurkat.

    Joskus muistelin että sen DSC:n sai 30%-säädölle, kun painaa nappia tarpeeksi pitkään, mutta onko tuo vain manuaalien juttu vai pelkkää legendaa?
    Pidä noin 5 sekunttia pohjassa niin lähtee kaikki estot pois.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • jalps
      Newbiemmer
      • Dec 2019
      • 3
      • Finland

      Originally posted by BeamR View Post
      D-kadetissa oli aikanaan kulutusmittari, joka toimi imusarjan alipaineella. Nelikutosen kanssa sillä ei tosin ole mitään tekemistä

      Joo ei pitäisi puhua jos ei tiedä mistä puhuu Mutta vaiva on silti suuri

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Kähmy View Post
        Nyt kun on päässyt liukkailla ajamaan eka kertaa tolla autolla, niin tuo DSC:hän tekee autosta kyllä ihan lullan. Luulin että e39:n DSC oli säädetty papparaisille, mutta onko tosiaan että tuo e46:nkin DSC on ihan samanlainen "hengenpelastaja". Jos vähänkään joku rengas sirvahtaa, niin heti vilkuu valot ja tärisee nurkat.

        Joskus muistelin että sen DSC:n sai 30%-säädölle, kun painaa nappia tarpeeksi pitkään, mutta onko tuo vain manuaalien juttu vai pelkkää legendaa?
        Mjaa kenties se noissa kutosissa on säädetty papparaisille, mutta ainakin sigun autossa saisi maantie vauhdeissa ottaa herkemmin kiinni. Itsellä lähti perä alta cruise päällä kun tiellä oli sohjoa (cruise lisäsi reilusti kaasua ja avasi momentinmuuntimen). Tämän jälkeen saikin sitten useamman vastaheiton tehdä, että sai kulkemaan suoraan. Liukkaalla kelillä risteyksissä reilummin kaasua antaessa saa vastaohjausta tarjota, että menee sinne minne pitää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by jalps View Post
          Joo ei pitäisi puhua jos ei tiedä mistä puhuu Mutta vaiva on silti suuri
          Siis se ei kierrä yli 3000rpm?

          M52b28:ssa oli samanlainen vaiva, ja lopputulos oli viallinen kampiakselin anturi. Se kävi tyhjää ok ja sinne n. 3krpm asti oli suht hyvä, mutta sitten alkoi katkomaan. Ei kuitenkaan aina tehnyt sitä, mutta saattoi iskeä päälle ihan yhtäkkiä.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1837
            • Karjaa

            Jos E46:sen DSC tuntuu puuttuvan peliin turhan tiuhaan niin kannattaa kokeilla jotain saman ikäluokan Mersua niin ei enää harmita. Joka ainoassa liikenneympyrässäkin hirveä välke mittaristossa ja eteneminen hyytyy heti. Eikä ollenkaan nappia mistä sen saisi pois päältä.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              Originally posted by Wespa View Post
              Jos E46:sen DSC tuntuu puuttuvan peliin turhan tiuhaan niin kannattaa kokeilla jotain saman ikäluokan Mersua niin ei enää harmita. Joka ainoassa liikenneympyrässäkin hirveä välke mittaristossa ja eteneminen hyytyy heti. Eikä ollenkaan nappia mistä sen saisi pois päältä.
              Ainakin tuon prefaceliftin ASC:n kanssa toimi kun pumppaa kaasulla suht nopeesti..driftingiä jäisessä liikenneympyrässä.. luisto loppuu sillä hetkellä kun lakkaat pumppaamasta. Tällä uudemmalla en ole tehny samaa kun haluaa pitää nastansa.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1338
                • pks

                Onkos muilla ollut ongelmaa, että ilmaputki ei tahdo pysyä kiinni välijäähdyttimessä? ideoita tämän ongelman korjaamiseen?
                Vakio-osat kyseessä ja kiinnitys vaikuttaa silmämääräisesti ehjältä, mutta aina se vaan liukuu osan matkaa irti niin että varmaankin liitos sitten vuotaa.

                M47tu
                sigpic

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16448
                  • Asikkala

                  Originally posted by jj5 View Post
                  Onkos muilla ollut ongelmaa, että ilmaputki ei tahdo pysyä kiinni välijäähdyttimessä? ideoita tämän ongelman korjaamiseen?
                  Vakio-osat kyseessä ja kiinnitys vaikuttaa silmämääräisesti ehjältä, mutta aina se vaan liukuu osan matkaa irti niin että varmaankin liitos sitten vuotaa.

                  M47tu
                  Sokkakiinnitys ?

                  Comment

                  • Kähmy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 422
                    • Kempele

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Mjaa kenties se noissa kutosissa on säädetty papparaisille, mutta ainakin sigun autossa saisi maantie vauhdeissa ottaa herkemmin kiinni. Itsellä lähti perä alta cruise päällä kun tiellä oli sohjoa (cruise lisäsi reilusti kaasua ja avasi momentinmuuntimen). Tämän jälkeen saikin sitten useamman vastaheiton tehdä, että sai kulkemaan suoraan. Liukkaalla kelillä risteyksissä reilummin kaasua antaessa saa vastaohjausta tarjota, että menee sinne minne pitää.
                    Mulla oli ainakin facelift DSC e39 todella herkkä ottamaan kiinni. Mulla oli niitä 3 kpl peräkkäin ja kaikki oli kyllä samanlaisia. Kaikki tosin automaatteja.

                    Tossa e46 automaatissa tosiaan saa sen DSC:n veks kun pitää nappia pohjassa, mutta automaatissa ei taida ihan kaikki estot poistua. Muistaakseni siinä jäi jotain päälle (sutimisenesto tms). Pitää kokeilla vielä.

                    A4-Audissa oli sama juttu, automaatista ei saanut kaikkia apuja veks, manuaalilla sai.
                    e46 325xi
                    Yamaha FZR 1000 EXUP
                    ex-e39 530i Touring

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Mjaa kenties se noissa kutosissa on säädetty papparaisille, mutta ainakin sigun autossa saisi maantie vauhdeissa ottaa herkemmin kiinni. Itsellä lähti perä alta cruise päällä kun tiellä oli sohjoa (cruise lisäsi reilusti kaasua ja avasi momentinmuuntimen). Tämän jälkeen saikin sitten useamman vastaheiton tehdä, että sai kulkemaan suoraan. Liukkaalla kelillä risteyksissä reilummin kaasua antaessa saa vastaohjausta tarjota, että menee sinne minne pitää.
                      Itseasiassa nyt kun muistelen.. vastaavan kuuloinen episodi kävi itsellekin e87:n kanssa (M47), vasemmalla puolella kaide ja oikealla takana rekka jota olin ohittamassa, ja sitten sohjokökkö haukkasi johtaen useampaankin heilahdukseen puolelta toiselle. Auto pysyi omalla kaistalla ja ehjänä, mutta hieman ehti hetken jänskättääkin. Ajanvakautus on, mutta ei se liian kiireesti tullut jeesaamaan.
                      Last edited by jluoma; 02-01-2020, 16:42.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Kähmy View Post
                        Mulla oli ainakin facelift DSC e39 todella herkkä ottamaan kiinni. Mulla oli niitä 3 kpl peräkkäin ja kaikki oli kyllä samanlaisia. Kaikki tosin automaatteja.

                        Tossa e46 automaatissa tosiaan saa sen DSC:n veks kun pitää nappia pohjassa, mutta automaatissa ei taida ihan kaikki estot poistua. Muistaakseni siinä jäi jotain päälle (sutimisenesto tms). Pitää kokeilla vielä.

                        A4-Audissa oli sama juttu, automaatista ei saanut kaikkia apuja veks, manuaalilla sai.
                        Kenties se toimii eritavalla noissa kutosissa kun kasissa. Itsellä ainakaan ei kyllä todellakaan liian herkästi ota kiinni. Ero voi olla toki pre-face/face, mutta sama DSC yksikkö kuitenkin. Koodauksessa on eroa, eri moottorilla on eri parametrit. Mielestäni cruisella ajaessa ei kyllä perä saisi lähteä alta sen takia, että DSC ei puutu peliin vaan auto lyö niin paljon lisää löylyä, että perä irtoaa. Alla oli uudet pirellin nastat, joten renkaista homma ei ollut kiinni (olivat muistaakseni kolmanneksi parhaat silloin tm testissä). Onneksi ei tullut ketään vastaan kun perä kyllä luisteli sen verran reippaasti, että ahdasta olisi tullut. Tässä kohtaa oli jäljistä päätellen kuorma-auto ohittanut jonkun ja tämän seurauksena sohjoa oli heittänyt sitten ajolinjalle, johon vauhti meinasi hidastua, mutta cruise kyllä välittömästi lisäsi kaasua. Keli oli kyllä todella paska ja tiellä ajolinjojen ulkopuolella todella reippaasti sohjoa. Joo eihän sitä varmaan kannattaisi cruisella ajaa huonolla kelillä, mutta ajattelin, että ei se anna perää sutia niin paljon, että lähtisi alta. Olin väärässä, kyllä antaa. Tämän jälkeen en ole huonolla kelillä enää ajanut cruisella..
                        Last edited by HTK12; 02-01-2020, 19:57.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Markuzzz
                          BTCF Member
                          • Sep 2018
                          • 80
                          • Naantali

                          Mikä osa korkkasi... Vanha omistaja "vaihtanut" takaiskarit, unohtanut jotain?

                          None atm
                          Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                          Comment

                          • MPV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1193
                            • Muhos

                            Originally posted by Markuzzz View Post
                            Mikä osa korkkasi... Vanha omistaja "vaihtanut" takaiskarit, unohtanut jotain?
                            Eipä olisi ensimmäinen seppä, joka on unohtanut laittaa ao. kuvasta osan numero 6 uuteen iskariin. Kuvasta päätellen se prikka on toki voinut toki ruostua ja korkata sen takia.

                            Eli "tukilaakerihan" sieltä korkkasi, eli osa nro 7.

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1837
                              • Karjaa

                              Yksi näistä E46:sen (ja ilmeisesti myös E30:n ja E36:sen?) huonosti suunnitelluista paikoista. Mielenrauhan turvaamiseksi laitoin omaani tällaiset joiden pitäisi estää korkkaaminen: https://www.rogueengineering.com/Rog...E46_p_270.html
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • Markuzzz
                                BTCF Member
                                • Sep 2018
                                • 80
                                • Naantali

                                Originally posted by Wespa View Post
                                Yksi näistä E46:sen (ja ilmeisesti myös E30:n ja E36:sen?) huonosti suunnitelluista paikoista. Mielenrauhan turvaamiseksi laitoin omaani tällaiset joiden pitäisi estää korkkaaminen: https://www.rogueengineering.com/Rog...E46_p_270.html
                                Kiitos. Samaa epäilinkin. Tuleeko tuo alas renkaan puolelle vai ylös konttiin?

                                Hups @MPV sieltä vielä vastaili. Joo, aikaa kun hieman käytin, löysin saman räjäytyskuvan. Pulttihan sieltä oli ruostunut puhki, ainakin pimeässä silmämääräisesti. Noh, huomenna katsastan lisää!
                                None atm
                                Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎