E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Tonni täynnä. Uusi topikki avattu.

    Last edited by Haju69; 08-06-2021, 20:45.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Bm-w View Post
    Joo kääntyvyyttä. ja halvalla tietenki, en ala 600euroa maksamaan noista muutoksista. Lähinnä että onko mitään yhtä helppoa tapaa kuten e36:ssa kun siihen vaihtaa e46:sen alatukivarret.
    Tilaa polakeilta, sloteina.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Siskonpojan autosta E46 330i vm. -00, hajos asb/dsc -boksi. Kokeiltu minun E46:sta lainatulla boksilla ja se toimii. Nyt oli ostanu uuden boksin, mutta taitaa olla automaatista (hänen auto on manuaali), ja antaa siihen liittyviä vikakoodeja.
    Voinko jollain konstilla imasta minun boksista ohjelmiston ja heittää siihen uuteen, tai voiko uuden koodata manuaali-versioksi?
    Ihan normaalisti koodaus varustelistan mukaan ja kalibrointi, niin toimii. Melkeimpä kaikki purkit pitäisi koodata, koska ei toimi jos ei ole samat varusteet jne.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Siskonpojan autosta E46 330i vm. -00, hajos asb/dsc -boksi. Kokeiltu minun E46:sta lainatulla boksilla ja se toimii. Nyt oli ostanu uuden boksin, mutta taitaa olla automaatista (hänen auto on manuaali), ja antaa siihen liittyviä vikakoodeja.
    Voinko jollain konstilla imasta minun boksista ohjelmiston ja heittää siihen uuteen, tai voiko uuden koodata manuaali-versioksi?

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Tuo auto ihan tosissaan haluaa, mieluummin räjäyttää itsensä, kuin mennä vaihdossa. Radion näyttö alkoi oikutella tänään ensimmäistä kertaa, välillä myös toimii.
    Paljonko tommosen korjaaminen maksaa?

    Siis alkuperäinen bmw:n radio/ajotietokone/navigaattori, isolla näytöllä.

    Ei mulla mitään rahaa ole, mutta vakituinen työ sentään.
    Uudemman osamaksut ei välttämättä olis paljoa enempää, kuin mitä tähän nykyään menee.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Joo kääntyvyyttä. ja halvalla tietenki, en ala 600euroa maksamaan noista muutoksista. Lähinnä että onko mitään yhtä helppoa tapaa kuten e36:ssa kun siihen vaihtaa e46:sen alatukivarret.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Bm-w View Post
    Mikä on helpoin ja järkevin tapa saada lisää ohjauskulmaa?
    Tarkoitat kääntyvyyttä ?


    Last edited by BMW525Xda; 04-06-2021, 17:51.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Mikä on helpoin ja järkevin tapa saada lisää ohjauskulmaa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
    Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

    Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

    Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
    Tuskin kävi noilla lämmöillä vielä mitään. Auto nippuun ja kokeilemaan ei se enempää enää rikki mene.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
    Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

    Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

    Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
    Sanoisin että hihnat yms. paikoilleen ja testaamaan. Tuskin meni pahvi miksikään.

    Leave a comment:


  • petteripatter
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Keittikö kone ? Mikä painelukema paisarin korkissa ? Väitän että ei tullut pahvivikaa.
    Taisi 1.2 tai 1.4 bar lukea korkissa. Tuo paisarinkorkki oli joku erikoismerkinnen ei ollut siis alkuperäinen. Ei tullu näkyvää savua pellin alta. Jonkin verran nestettä kuiten katosi.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
    Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

    Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

    Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?
    Keittikö kone ? Mikä painelukema paisarin korkissa ? Väitän että ei tullut pahvivikaa.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
    Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

    Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

    Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?

    Jos löytyy facebookki tunnukset, nii kannattaa liittyä e46 suomi ryhmään ja kysellä siellä. Ainaki vastauksen saa melkeen samantien 😊

    Leave a comment:


  • petteripatter
    replied
    Kävi sellanen vekkuli tuon 3.0l m54 koneen kanssa että ajelin todennäköisesti hetken lämpömittari punasella alueella. Hoksasin asian vasta kun akun vikavalo alkoi palamaan.
    Valikosta sitten katselin, että lämmöt kävi ainakin 113 asteessa kun pääsin pysähtymään.

    Moniurahihnan kiristäjä oli korkannut sitten ja sitä myötä vesipumppu lopetti pyörimisen.

    Onkohan tässä toivoa päästä pienin korjauksin vai pitääköhän alkaa kansi jumppaamaan? Onko kokemuksia miten herkästi tuo kansipahvi palaa näissä?

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    320d -03

    Eli autoon tuli leima, joka hyvä homma. Mut samalla reissulla meni vissiin ahtoputki ym. Suhisee vedättäessä eikä tunnu liikkuvan samalla tavalla kuin ennen. +savuttaa mustaa savua reippaasti.

    Korjaamolla olivat kahtoneet jo aikasemmin turbolta- välijäähdyttimelle menevää ahtopaine letkua, että on korjattu jollain nippuside virityksellä..

    No letkuhan ei maksa kun 66e ( jos se ees siinä on vika), mut onko tuo minkälaine homma vaihtaa kotioloissa?

    EDIT: VIKA alko sen jälkeen kun olin irrottanu lasinpesuneste säiliön ym laittanu sen takasin. Joten tänään tutkia sen alta alipaine letkut ym, jos ois niin hyvä tuuri että joku olisi vaan irti
    Last edited by Henkka992; 18-05-2021, 05:10.

    Leave a comment:

Working...
X