Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vicious_e36
    replied
    Mistä voisi johtua, että 323iA cabrioletin säädettävät takajousista kolme keskimmäistä menee ihan läjään? Ostettu uudet iskarit ja jouset ja silti tekee saman ja pitäisi kuitenkin olla 6syl sopivat:think Varmistan vielä, että eikö säätöpalat tule yläpuolelle? Jos se nyt edes asiaan vaikuttaa.

    E. Monen kilon jouset siellä pitäisi olla vähintään?
    Last edited by Vicious_e36; 20-04-2021, 18:08.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Jka View Post
    En ostais. M54 moottorilla katsoisin, on niin luja moottori vaikka kuinka rääkkää. Oma ex jolla ajoin 330tkm, nyt on ajettu jo 550tkm ja ei koneelle koskaan ole tehty mitään.
    +1

    Täällä 350tkm kulkenut avaamaton M54b30 jossa 25tkm ollut remmiahdin ja ajot 90% radalla rääkkiä eikä kone moksiskaan. Käy ja kukkuu.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Toi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?

    Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?

    Kiitos vastauksista!
    En ostais. M54 moottorilla katsoisin, on niin luja moottori vaikka kuinka rääkkää. Oma ex jolla ajoin 330tkm, nyt on ajettu jo 550tkm ja ei koneelle koskaan ole tehty mitään.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Oliko kori jo ihan hapan, kai tuonne romutettavaksi joku huonompikin kottero olisi löytynyt?
    12kk minimiomistusaikavaatimus. Auto oli hyväs kunnossa, ei ruostetta pohjassa mutta kun hommas hybridin niin romutuspalkkio on 2 500e. Tommoset 316 e46 touringit ilman varusteita menee nettiautossa about parilla tonnilla. Surullista sinänsä mutta eipähän tuu ketää potkiin renkaita eikä sitä rumbaa tarvitse vetää.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Oliko kori jo ihan hapan, kai tuonne romutettavaksi joku huonompikin kottero olisi löytynyt?

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Sinne meni. E46 paaliin ja romutuspalkkio räpylään. 2002-2021 pysyi perheessä, 303 000 km tuli ajeltua. G20 330e noutoon huomenna.

    Hyvin e46 palveli eikä n42 ihmeemmin temppuillut tuolla kilometrimäärällä.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Toi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?

    Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?

    Kiitos vastauksista!

    Mitä öljyä hän käyttää ja millä vaihtovälillä?
    Helpoimmillaan voisi korjautua öljynvaihdolla?
    Perimältään M43 on luotettava, joskin alitehoinen, tapa mennä töihin kunnes on varaa parempaan. Ellei sitä ole rikottu.


    Tuohon koneeseen nostajien vaihtokaan ei taitaisi olla paha homma. Nokka-akselin vaihdoin omaani ihan omatoimisesti, ja sen jälkeen ajoin 50tkm lisää samalla koneella, eli en tehnyt sitä kovin väärin.
    Last edited by jluoma; 14-04-2021, 21:39.

    Leave a comment:


  • veikko666
    replied
    Uusi kohde

    Toi coupe paljastuikin täydeksi pommiksi, joten päädyin katsomaan 318 nelikuutiota M43B19 moottorilla. Muuten tosi hyvän oloinen ja hyväkuntoinen, mutta moottorista kuului koeajolla vaimeaa naputusta hyttiin kierroksilla (2500rpm ja siitä ylöspäin). Itse epäilen nostajia, mutta mitä mieltä viisammat ovat, voiko johtua jostain muusta?

    Pelkkä ääni ei sinänsä itseäni haittaa, ellei ole kallista remonttia tulossa. Kannattaako tuo hakea pois vaikka vähän mekkaloi?

    Kiitos vastauksista!

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Moi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.

    Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.

    Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.

    Kiitos vastauksista!

    Mulla on sellainen, pohjimmiltaan huolet on samat kuin muissakin M54-moottoreissa. (325i ja 330i). Erilaiset vuodot ovat omassa huolena.
    Vaikka auto on M-Sport kaikin herkuin musta nahkasisusta jne. niin silti välillä mietin sitä vastaavaa 330i:tä jota en ostanut koska siinä oli enemmän kilometrejä.

    Leave a comment:


  • TinoTK
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Sillä ei pääse mihinkään.
    Siihen hakukenttään pitää myös kirjoittaa mitä haluaa etsiä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post

    Search napilla pääset pitkälle täällä.
    Sillä ei pääse mihinkään.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Jos ei ole E46:seen vielä tässä iässä mitään isompaa tehty niin sitten kannattaa kyllä varata auton hinnan päälle muutama toimintatonni mm. alustan ja jäähdytysjärjestelmän remppoihin. Vanos ja Disakin vaatinevat jo huomiota melko suurella todennäköisyydellä, kuin myös huohotusjärjestelmä.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Niitäkin tullut vastaan, osui nyt vaan edullinen 320 eteen niin mietin uskaltaako hakea pois. Ruostettahan siinä on tyypillisissä paikoissa.
    Suosittelen vaikka tubesta katsomaan videoita mitä kannattaa ottaa huomioon käytettyä bemaria ostattaessa, kun tätä asiaa on jauhettu täällä monessa topikissa.

    Search napilla pääset pitkälle täällä.

    Leave a comment:


  • veikko666
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Yhtä vakavasti kannattanee harkita 325ci/i.
    Niitäkin tullut vastaan, osui nyt vaan edullinen 320 eteen niin mietin uskaltaako hakea pois. Ruostettahan siinä on tyypillisissä paikoissa.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Moi, olisi vakavassa harkinnassa E46 320ci M54B22 koneella. Kyseisellä yksilöllä on rullattu n. 250tkm ja omistajan mukaan ei ole isompia remontteja tehty.

    Kysymys kuuluukin: onko näillä kilometreillä jotain mihin kannattaa varautua/ ottaa koeajolla huomioon? Esim. kytkin tms.

    Moottori on käsittääkseni kuitenkin luja.

    Kiitos vastauksista!
    Yhtä vakavasti kannattanee harkita 325ci/i.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎