E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by kautsi300 View Post
    vauhtipyörällä kampiakselin asentotunnistin.
    Jep, startin lähellä oliko alapuolella :think

    Leave a comment:


  • kautsi300
    replied
    Siis molemmissa nokka-akseleissa asentotunnistin ja vauhtipyörällä kampiakselin asentotunnistin.

    Leave a comment:


  • Onnellinen46omistaja
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    N42 kone ? Molemmat tunnistimet ? Niitä on kolme :think Eli kaksi nokilla ja yksi kampiakselilla ? Onko uudet tarvikkeita vai alkup ? Onko vika tullut äskettäin vai ollut pitempään ?
    Joo kyllä n42 kone kyseessä ja tuo kolmas tunnistin tuli uutena tietona :think ei ole silmään sattunut enkä ole ennen kuullut että siellä 3 anturi on. Mutta vika on ollut jo jonkun aikaa ja parani hieman tuolla nokka-akselin tunnistimen vaihdolla. Pitää ilmeisesti ruveta paikantamaan sitä kolmatta anturia ja pistää sekin vaihtoon
    Last edited by Onnellinen46omistaja; 17-03-2021, 13:52.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Onnellinen46omistaja View Post
    Moikka, olisiko antaa vinkkejä mikä mättää e46 316i 2003. Kylmänä lähtee käyntiin moitteitta ja vastaa kaasuun niin kuin pitääkin. Lämpimänä käynnistys tuottaa aika usein ongelmia, autoa saa sahata käyntiin joskus aika pitkäänkin (15min)ennen kuin lähtee. Joskus myöskin auto ei vastaa kaasuun ja on tukkoinen ja meinaa saamua tyhjäkäynnillä. Vasta vaihdettu molemmat asentotunnistimet. Vikakoodejakaan ei tahdo antaa. Olisiko ideoita mistä lähteä selvittelemään?
    N42 kone ? Molemmat tunnistimet ? Niitä on kolme :think Eli kaksi nokilla ja yksi kampiakselilla ? Onko uudet tarvikkeita vai alkup ? Onko vika tullut äskettäin vai ollut pitempään ?

    Leave a comment:


  • Onnellinen46omistaja
    replied
    E46 probleema

    Moikka, olisiko antaa vinkkejä mikä mättää e46 316i 2003. Kylmänä lähtee käyntiin moitteitta ja vastaa kaasuun niin kuin pitääkin. Lämpimänä käynnistys tuottaa aika usein ongelmia, autoa saa sahata käyntiin joskus aika pitkäänkin (15min)ennen kuin lähtee. Joskus myöskin auto ei vastaa kaasuun ja on tukkoinen ja meinaa saamua tyhjäkäynnillä. Vasta vaihdettu molemmat asentotunnistimet. Vikakoodejakaan ei tahdo antaa. Olisiko ideoita mistä lähteä selvittelemään?

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Kyllähän M52 ja M54 kestäviä patoja ovat, tuommoisella kilometrimäärällä alkaa olla jo aika iso merkitys sillä miten on huollettu (erityisesti öljynvaihdot) sekä millaista ajoa on tullut, lyhyttä nurkka-ajoa vs. pitkää matkaa niin aika iso ero moottorin kannalta. Jos hinta on kohdillaan niin mikseipä tuollaisillakin lukemilla olevan hyvän yksilön uskaltaisi ostaa.


    Edit. Niin ja antaisin kyllä vähän merkitystä vaihteistollekin noilla kilsoilla, automaattia en enää noin rullattuna ottaisi, manuaali pitäisi olla.
    Last edited by Wespa; 16-03-2021, 15:51. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Jos ei ole erityisen hyvin varusteltu ja/tai harvinainen väri niin suosittelen kyllä mieluummin 325/328/330, kulutus ei juurikaan nouse mutta hupikerroin kyllä, ja jälleenmyyntiarvo myös jos sillä on jotain merkitystä. Kunhan pandemia jossain vaiheessa hellittää niin suosittelen hakemaan Saksasta, saat usein paremmin rahalle vastinetta ja valikoimakin on ihan toista luokkaa. Ja on se hakureissukin ihan hauska näin kerran itse sen kokeneena.

    Näyttäisi ihan ok varusteilla olevan. Nahat ja automaatti ilmastointi ja vakkari ainaskin. Mitä sanot moottorin kestävyydestä? Kestääkö nuo koneet yleisesti kuinka? Aina tietysty riippuu huolloista ja pidosta mutta yleisesti kyseinen kone ja nuo kilsat

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Jos ei ole erityisen hyvin varusteltu ja/tai harvinainen väri niin suosittelen kyllä mieluummin 325/328/330, kulutus ei juurikaan nouse mutta hupikerroin kyllä, ja jälleenmyyntiarvo myös jos sillä on jotain merkitystä. Kunhan pandemia jossain vaiheessa hellittää niin suosittelen hakemaan Saksasta, saat usein paremmin rahalle vastinetta ja valikoimakin on ihan toista luokkaa. Ja on se hakureissukin ihan hauska näin kerran itse sen kokeneena.

    Leave a comment:


  • Ukko22
    replied
    e46 osto mielessä

    Vuoden 2001 e46 osto mielessä. 320 bensa ilmeisesti m52 moottorilla kun nettiautossa lukee että 150hv. Vai onko jo m54 moottorilla. Kyseisellä autolla rullattu 320tkm. Onko jo liikaa vai vieläkö tuolla koneella ajelee? Kuvista siisti. Tarkoitus mennä katsomaan jokinpäivä.

    Leave a comment:


  • chrono
    replied
    2004 avomalliin kattotelineet hakusessa. Kovakatosta löytyy luukun alta pultin kierteet. En ole tämmöstä kiinnitystapaa ennen nähnyt. Ja minkälaisista painorajoista puhutaan ?

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.
    Se läppärungolle menevän haitarikumin tyhjäkäyntimoottorille menevä pikkuhaara on monesti syyllinen. Näkyy vähän huonosti.



    Tuolta löytyy kuva + muita mahdollisia syyllisiä.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Oliko ratti aikaisemmin suorassa ? Airbag-valosta tulee hylky. Alle tutkimaan, ei täältä näe mikä on vikana.

    Huomenna pääsee nosturille ihmettelee. No hylky tuleejuu, mut että ajokielto onko mwhollista tulla noilla kaikilla vioilla

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Henkka992 View Post
    Viikko sitten rupes tiukkaan kääntyessä kuulumaan jostai alustasta ym. Naks/klonks ääni. Ja samalla sytty mittaristoon luistonesto ja ajonvakautus valot. (Absit toimii) ratti myös aavistuksen vinossa vasemalle. Huomenna ois tarkotus koodit lukea, mutta onko jtn arvioo mikä siellä vois olla väljänä noin niiku yleisesti 😅 j

    Leima setähän sen löytää luultavasti, mut oishan tuo hyvä korjata ennen sinne vientiä.. voiko tulla ajokielto pelkästään noista, plus airbag valo palaa vai selviäisköhän vikalistalla 😅
    Oliko ratti aikaisemmin suorassa ? Airbag-valosta tulee hylky. Alle tutkimaan, ei täältä näe mikä on vikana.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    E46 -03

    Viikko sitten rupes tiukkaan kääntyessä kuulumaan jostai alustasta ym. Naks/klonks ääni. Ja samalla sytty mittaristoon luistonesto ja ajonvakautus valot. (Absit toimii) ratti myös aavistuksen vinossa vasemalle. Huomenna ois tarkotus koodit lukea, mutta onko jtn arvioo mikä siellä vois olla väljänä noin niiku yleisesti 😅 j

    Leima setähän sen löytää luultavasti, mut oishan tuo hyvä korjata ennen sinne vientiä.. voiko tulla ajokielto pelkästään noista, plus airbag valo palaa vai selviäisköhän vikalistalla 😅

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Eikös oikea turvatyynyanturi nimenomaan viittaa tunnistinmattoon.

    Leave a comment:

Working...
X