Originally posted by Awbo
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yleinen johtovika on turvavyöpaukun johto. Valmistaja on varta vasten laittanut n. 30cm pätkän joka ajan myötä taipuu katki suojakuoren sisällä. Muistaakseni 10 vuotta sitten marmorilla maksoi karvan alle 20€
-
E46, 320i -98 Airbagin valo..
Moro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..
Leave a comment:
-
No nythän tämä menikin mielenkiintoiseksi. Piti käydä autolla hieman pidempi lenkki ajamassa koodeista huolimatta, ja kappas keppana vika korjaantuikin itsestään. Tyhjäkäynnillä ollessaan alkoi käymään taas aivan normaalisti, kuin mitään vikaa ei olisikaan. Nollasin vanhat koodit ja ajoin muutama sata kilometriä, eikä koodeja ole ilmaantunut. Tuskin imuvuoto itseään korjaisi, liekkö anturivika/johtosarja vai jokin esim. tukos vanoksessa yms mikä olisi lähtenyt tuossa sitten itsestään liikkeelle :thinkOriginally posted by kukkakeppi View PostHei
Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:
104
106
Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.
Lisäksi pukkaa koodeja
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.
Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
Leave a comment:
-
Käykös M54 (2.2-2.5) Disa rebuild kit M52Tu disaan? :think
Vai onko tuolle ainoa vaihtoehto uusi hajoava läppä systeemi.
Leave a comment:
-
Erittäin hyvin sanottu siellä, on tosiaan arpaonnesta kiinni miten tekniikka kestää: Kertakäyttökulttuurin ja halpuuttamisen multihuipentuma.Originally posted by veikko666 View PostUpdate: Luin tätä e46 topicia vähän eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että jätän n42 koneiset visusti rauhaan
Leave a comment:
-
Update: Luin tätä e46 topicia vähän eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että jätän n42 koneiset visusti rauhaanOriginally posted by veikko666 View PostTätä on tiedusteltu täällä varmaan tuhanteen kertaan, mutta kysytään vielä kerran. Nettiautosta löysin hyvällä huoltohistorialla ja vähän ajettuna (210tkm) 318 nelikuution. Muuten hyvä yksilö, mutta isot pojat ovat kertoneet, että tuota N42 moottoria on syytä välttää kuin ruttoa. Mitä kannattaa katsoa/ottaa huomioon koeajolla? Eikö näissä ollut jakoketjun venyminen heikko lenkki? Uskaltaako ostaa, jos ei ole jakopäätä koskaan rempattu?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Leave a comment:
-
e46 N42B20
Tätä on tiedusteltu täällä varmaan tuhanteen kertaan, mutta kysytään vielä kerran. Nettiautosta löysin hyvällä huoltohistorialla ja vähän ajettuna (210tkm) 318 nelikuution. Muuten hyvä yksilö, mutta isot pojat ovat kertoneet, että tuota N42 moottoria on syytä välttää kuin ruttoa. Mitä kannattaa katsoa/ottaa huomioon koeajolla? Eikö näissä ollut jakoketjun venyminen heikko lenkki? Uskaltaako ostaa, jos ei ole jakopäätä koskaan rempattu?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Leave a comment:
-
Maffin tilalle esim jääkiekko jossa reikä tai paineilmaventtiili. Puhallat painetta niin imuvuodot löytyyOriginally posted by kukkakeppi View PostNiitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.
Leave a comment:
-
Vilkase livedataa lambdoilta. Ja kurkkaa tulpan monttuihin, onko öljyä tai vettä. Kuinkas ne puolan natsat.Originally posted by kukkakeppi View PostHei
Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:
104
106
Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.
Lisäksi pukkaa koodeja
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.
Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
Leave a comment:
-
Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.Originally posted by Urpo_rotta View PostNe legendaariset inuvuodot tutkisin aivan ensiksi
Leave a comment:
-
Ne legendaariset inuvuodot tutkisin aivan ensiksiOriginally posted by kukkakeppi View PostHei
Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:
104
106
Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.
Lisäksi pukkaa koodeja
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.
Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
Leave a comment:
-
Joo tuleehan sieltä lämmintä kai se normaali o. Toi o vaa toi termostaatti nii iso asteinen et saa piru kaua lämmetä et termari aukeaa.Originally posted by jr66 View PostToimii.
Lisäkysymys 1: tuleeko lämppäristä kuumaa ? 2: miten letkujen lämmöt pitäisi kysyjän mielestä olla ?
Leave a comment:
-
Hei
Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:
104
106
Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.
Lisäksi pukkaa koodeja
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.
Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
Leave a comment:
-
Toimii.Originally posted by MPV View PostOnko siis tilanne seuraava?
Lämpömittarin viisari näyttää suoraan ylöspäin
Ylävesiletku on kuuma
Alavesiletku on kylmä
Jos tilanne on yllä mainittu, niin eikös se silloin toimi ihan oikein?
Lisäkysymys 1: tuleeko lämppäristä kuumaa ? 2: miten letkujen lämmöt pitäisi kysyjän mielestä olla ?
Leave a comment:
-
Onko siis tilanne seuraava?Originally posted by goatpenis69 View PostVaihdoin tuossa uuden termarin, vesipumpun nii tuntuu ettei aukea termari ollenkaan lämpöviisari keskellä ja ylävesi letku kuumana alavesiletku ihan kylmä. 105 asteinenhan se on. Mites tuo sähköisesti ohjattu termari niiku tarkalleen tekee?
Lämpömittarin viisari näyttää suoraan ylöspäin
Ylävesiletku on kuuma
Alavesiletku on kylmä
Jos tilanne on yllä mainittu, niin eikös se silloin toimi ihan oikein?
Leave a comment:
Leave a comment: