E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lundersson
    replied
    Originally posted by Awbo View Post
    Moro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..
    Yleinen johtovika on turvavyöpaukun johto. Valmistaja on varta vasten laittanut n. 30cm pätkän joka ajan myötä taipuu katki suojakuoren sisällä. Muistaakseni 10 vuotta sitten marmorilla maksoi karvan alle 20€

    Leave a comment:


  • Awbo
    replied
    E46, 320i -98 Airbagin valo..

    Moro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Hei
    Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

    104
    106
    Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

    Lisäksi pukkaa koodeja
    238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
    243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
    239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
    241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

    Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

    Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
    No nythän tämä menikin mielenkiintoiseksi. Piti käydä autolla hieman pidempi lenkki ajamassa koodeista huolimatta, ja kappas keppana vika korjaantuikin itsestään. Tyhjäkäynnillä ollessaan alkoi käymään taas aivan normaalisti, kuin mitään vikaa ei olisikaan. Nollasin vanhat koodit ja ajoin muutama sata kilometriä, eikä koodeja ole ilmaantunut. Tuskin imuvuoto itseään korjaisi, liekkö anturivika/johtosarja vai jokin esim. tukos vanoksessa yms mikä olisi lähtenyt tuossa sitten itsestään liikkeelle :think

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Käykös M54 (2.2-2.5) Disa rebuild kit M52Tu disaan? :think
    Vai onko tuolle ainoa vaihtoehto uusi hajoava läppä systeemi.

    Leave a comment:


  • Lundersson
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Update: Luin tätä e46 topicia vähän eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että jätän n42 koneiset visusti rauhaan
    Erittäin hyvin sanottu siellä, on tosiaan arpaonnesta kiinni miten tekniikka kestää: Kertakäyttökulttuurin ja halpuuttamisen multihuipentuma.

    Leave a comment:


  • veikko666
    replied
    Originally posted by veikko666 View Post
    Tätä on tiedusteltu täällä varmaan tuhanteen kertaan, mutta kysytään vielä kerran. Nettiautosta löysin hyvällä huoltohistorialla ja vähän ajettuna (210tkm) 318 nelikuution. Muuten hyvä yksilö, mutta isot pojat ovat kertoneet, että tuota N42 moottoria on syytä välttää kuin ruttoa. Mitä kannattaa katsoa/ottaa huomioon koeajolla? Eikö näissä ollut jakoketjun venyminen heikko lenkki? Uskaltaako ostaa, jos ei ole jakopäätä koskaan rempattu?

    Kiitos jo etukäteen vastauksista!
    Update: Luin tätä e46 topicia vähän eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että jätän n42 koneiset visusti rauhaan

    Leave a comment:


  • veikko666
    replied
    e46 N42B20

    Tätä on tiedusteltu täällä varmaan tuhanteen kertaan, mutta kysytään vielä kerran. Nettiautosta löysin hyvällä huoltohistorialla ja vähän ajettuna (210tkm) 318 nelikuution. Muuten hyvä yksilö, mutta isot pojat ovat kertoneet, että tuota N42 moottoria on syytä välttää kuin ruttoa. Mitä kannattaa katsoa/ottaa huomioon koeajolla? Eikö näissä ollut jakoketjun venyminen heikko lenkki? Uskaltaako ostaa, jos ei ole jakopäätä koskaan rempattu?

    Kiitos jo etukäteen vastauksista!

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.
    Maffin tilalle esim jääkiekko jossa reikä tai paineilmaventtiili. Puhallat painetta niin imuvuodot löytyy

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Hei
    Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

    104
    106
    Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

    Lisäksi pukkaa koodeja
    238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
    243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
    239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
    241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

    Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

    Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
    Vilkase livedataa lambdoilta. Ja kurkkaa tulpan monttuihin, onko öljyä tai vettä. Kuinkas ne puolan natsat.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ne legendaariset inuvuodot tutkisin aivan ensiksi
    Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by kukkakeppi View Post
    Hei
    Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

    104
    106
    Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

    Lisäksi pukkaa koodeja
    238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
    243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
    239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
    241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

    Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

    Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
    Ne legendaariset inuvuodot tutkisin aivan ensiksi

    Leave a comment:


  • goatpenis69
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Toimii.

    Lisäkysymys 1: tuleeko lämppäristä kuumaa ? 2: miten letkujen lämmöt pitäisi kysyjän mielestä olla ?
    Joo tuleehan sieltä lämmintä kai se normaali o. Toi o vaa toi termostaatti nii iso asteinen et saa piru kaua lämmetä et termari aukeaa.

    Leave a comment:


  • kukkakeppi
    replied
    Hei
    Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

    104
    106
    Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

    Lisäksi pukkaa koodeja
    238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
    243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
    239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
    241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
    240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

    Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

    Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Onko siis tilanne seuraava?
    Lämpömittarin viisari näyttää suoraan ylöspäin
    Ylävesiletku on kuuma
    Alavesiletku on kylmä

    Jos tilanne on yllä mainittu, niin eikös se silloin toimi ihan oikein?
    Toimii.

    Lisäkysymys 1: tuleeko lämppäristä kuumaa ? 2: miten letkujen lämmöt pitäisi kysyjän mielestä olla ?

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by goatpenis69 View Post
    Vaihdoin tuossa uuden termarin, vesipumpun nii tuntuu ettei aukea termari ollenkaan lämpöviisari keskellä ja ylävesi letku kuumana alavesiletku ihan kylmä. 105 asteinenhan se on. Mites tuo sähköisesti ohjattu termari niiku tarkalleen tekee?
    Onko siis tilanne seuraava?
    Lämpömittarin viisari näyttää suoraan ylöspäin
    Ylävesiletku on kuuma
    Alavesiletku on kylmä

    Jos tilanne on yllä mainittu, niin eikös se silloin toimi ihan oikein?

    Leave a comment:

Working...
X