Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • iituouti
    replied
    mistä lähtee hakeen vikaa lämpö/ilmastointi paneelista?

    Eli siis auto on 318i ja lämmityspaneeli on pimeenä. kertaalleen sain sen toimiin kun vaihto sulakkeen mutta heti kun lähti ajaan niin meni pimeeks taas. Joten onko jollain kokemusta että mistä sitä vikaa lähteen hakeen?

    Leave a comment:


  • AapeeM
    replied
    Mikä vois olla?

    M54b25 herjaa moottorivikavaloa ja kun Inpalla tutkin niin löytyi "lambda regulating limit bank2" ja "lambda contol tolerance bank 2" inpaa lisää tutkimalla löysin että Lambda bank 2 ennen kattia ei olisi pelissä mukana.

    Ostin uuden alkuperäsen ja väänsin kiinni,alussa toimi suunnilleen muiden mukana 30-60 km myöhemmin pimeni sekinja taas vikavalot tauluun(vaikea uskoa että rikki jo nyt).
    taas nollille menon jälkeen katsoin että kohdasta "patrol adaption" olisi lambdaintegrator 2 kohdalta 28.00 plussan puolella eli ilmeisesti rikkaalla.

    Myöhemmin viimeviikolla tarkistelin paikkoja mahdollisten imuvuotojen takia . Haitariputkissa ei tuntunut eikä näyttänyt olevan ei myöskään kumituteissa imusarjan päädyssä sormilla tuntunut.
    nyt n-600 ajettuna tänään inpalla katsottuna tuli tälläisiä.
    "lambda regulating limit bank2"mixture limit rich
    "lambda contol tolerance bank 2" deviation rich
    "Lambda probe voltage upstrem sensor 2"
    "lambda probe voltage downstrem sensor 1" ja vielä
    "lambda probe heating downstrem sensor 2"
    Nyt before cat 2ja after cat 2 näyttää tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 0.00,eikä ooniiku mukana ollenkaan.

    elieli mikä siis voisi olla juurisyynä muu kuin rikkinäin lambda jota kokeiltu jo tai imuvuoto... Öljyntäyttökorkissa pieni imu ja käynnin muutos avatessa tarkoittiko tuo nyt ongelmia ccv:ssä.
    Last edited by AapeeM; 16-05-2021, 21:21. Reason: toivottavasti jonkun selvyyden saa

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    On niillä pieni camberiin vaikuttava leveysero, eli älä laita sekaisin tavallista ja M-Sporttia, molemmat samaa aina.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    Vasemman puolen alapallonivel myös väljä. Arvelin ostaa koko alatukivarren, nii onko noilla mitä eroa, muuta kun hinta. M-sportin tukivarsi tai tavallinen?
    Autona siis -03 320d m-sport.
    Tai jos jollain nurkkiin jääny nii voin ostaa

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by Henkka992 View Post
    2naksahusta kun nostaa kahvaa, mut tuurillaan pysyy kahva ylhäällä.
    "naksumekanismi" on siinä ite kahvassa. Koita vaikka ottaa se verhoilu päältä pois ja kattoo miltä näyttää. Lähtee irti vaan vetämällä kahvaa eteenpäin

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Montakohan naksahdusta menee että jarru alkaa pitämään? Ettei kaipais vaan jarruvaijereiden kiristystä.
    2naksahusta kun nostaa kahvaa, mut tuurillaan pysyy kahva ylhäällä.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Lemppari View Post
    Skudaa,

    sellainen homma että viimeisessä katsastuksessa ei siten airbagin valo syttynyt ja hylätty tuli. Auto ostettu syksyllä ja ei tullut huomioitua tuota valoa aikaisemmin. Ennen katsastusta tuli auto käytettyä laakkosella airbagi tarkastuksessa jolloin he vaihtoivat pelkääjän puolen pägin ja tämän jälkeen oli katsastus missä ongelma nousi. Olin jo Laakkoseen yhteydessä mutta sanoivat vain ei ole heidän vika. Mielenkiintoista..:think Tänään sitten avasin mittariston ja katselin josko valo vain olisi palanut mutta mitä aikaisemmin olen mini ledejä nähnyt ei tämä palaneelta ainakaan näyttänyt ja oli täysin samanlainen mitä muutkin ledi valot el itäysin toimivan näköisiä.

    Herää itselläni epäilys että tämä olisi koodattu pois joko aikaisemman omistajan tai Laakkosen toimesta mutta en todellakkaan tiedä.. Any ideas?

    Jos jotain ajatuksia herää niin:
    Markus 044 044 2718 kiittää
    Inpa autoon kiinni ja katsoo mitä se sanoo.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Montakohan naksahdusta menee että jarru alkaa pitämään? Ettei kaipais vaan jarruvaijereiden kiristystä.
    Vaijereiden kiristystä ehkä mutta ensin vaijerit löysälle, ehkä jo on ja sitten säätö sieltä kenkiensäätörissasta. Sen jälkeen vaijerin säätö. Näinhän toki kaikki tekee eli tämä neuvo on turha...

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Montakohan naksahdusta menee että jarru alkaa pitämään? Ettei kaipais vaan jarruvaijereiden kiristystä.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    Käsijarru

    Leimalla käytin ja yllättäen käsijarrusta merkintä. Ja oikeestaan käsijarru kahvan lukitus epävarma. Joten mikä osa siihen pitää vaihtaa, et se naksu homma toimii 🙄🤣 ylhäälle vedettynä pitää, mut se lukitus ei toimi yläasennossa.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Itse kokeilisin polttimoa toisella merkkivalolla että onko rikki vai ei. Valitettavan yleisesti valo hajotetaan / pimennetään mitä ihmeellisemmillä keinoilla kun se vian merkiksi on syttynyt palamaan. Toiseksi tarkistaisin kaikki airbagiin liittyvien sulakkeiden kunnon ja ylipäänsä olemassaolon.
    Siis nehän on piirilevyyn juotettuja led valoja, ei niitä ainakaan osaamattomat helposti kokeile toiseen paikkaan

    Omassa 316i:ssä pitkien valojen sininen lakkasi toimimasta, ja korjausyritys johti koko mittariston vaihtoon.

    Opin vaihtamaan mittariston ja koodaamaan toimintaan, jos asiasta jotain positiivista hakee.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by Lemppari View Post
    Skudaa,

    sellainen homma että viimeisessä katsastuksessa ei siten airbagin valo syttynyt ja hylätty tuli. Auto ostettu syksyllä ja ei tullut huomioitua tuota valoa aikaisemmin. Ennen katsastusta tuli auto käytettyä laakkosella airbagi tarkastuksessa jolloin he vaihtoivat pelkääjän puolen pägin ja tämän jälkeen oli katsastus missä ongelma nousi. Olin jo Laakkoseen yhteydessä mutta sanoivat vain ei ole heidän vika. Mielenkiintoista..:think Tänään sitten avasin mittariston ja katselin josko valo vain olisi palanut mutta mitä aikaisemmin olen mini ledejä nähnyt ei tämä palaneelta ainakaan näyttänyt ja oli täysin samanlainen mitä muutkin ledi valot el itäysin toimivan näköisiä.

    Herää itselläni epäilys että tämä olisi koodattu pois joko aikaisemman omistajan tai Laakkosen toimesta mutta en todellakkaan tiedä.. Any ideas?

    Jos jotain ajatuksia herää niin:
    Markus 044 044 2718 kiittää
    Itse kokeilisin polttimoa toisella merkkivalolla että onko rikki vai ei. Valitettavan yleisesti valo hajotetaan / pimennetään mitä ihmeellisemmillä keinoilla kun se vian merkiksi on syttynyt palamaan. Toiseksi tarkistaisin kaikki airbagiin liittyvien sulakkeiden kunnon ja ylipäänsä olemassaolon.

    Leave a comment:


  • Lemppari
    replied
    E46 330xd 2001 airbagin valo ei syty

    Skudaa,

    sellainen homma että viimeisessä katsastuksessa ei siten airbagin valo syttynyt ja hylätty tuli. Auto ostettu syksyllä ja ei tullut huomioitua tuota valoa aikaisemmin. Ennen katsastusta tuli auto käytettyä laakkosella airbagi tarkastuksessa jolloin he vaihtoivat pelkääjän puolen pägin ja tämän jälkeen oli katsastus missä ongelma nousi. Olin jo Laakkoseen yhteydessä mutta sanoivat vain ei ole heidän vika. Mielenkiintoista..:think Tänään sitten avasin mittariston ja katselin josko valo vain olisi palanut mutta mitä aikaisemmin olen mini ledejä nähnyt ei tämä palaneelta ainakaan näyttänyt ja oli täysin samanlainen mitä muutkin ledi valot el itäysin toimivan näköisiä.

    Herää itselläni epäilys että tämä olisi koodattu pois joko aikaisemman omistajan tai Laakkosen toimesta mutta en todellakkaan tiedä.. Any ideas?

    Jos jotain ajatuksia herää niin:
    Markus 044 044 2718 kiittää

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Kyllä kai se M43 on myös hyvinkin luotettava moottori. Ongelmaisia yksilöitä löyty varmasti sekä M54, että M43 mutta tarjontaa katsomatta uskoisin että M43 on aika paljon edullisempi hankkia. Kovin kummoista suorituskykyähän se ei varmasti tarjoa.

    M43 on juuri edullinen luotettava kone varakulkuneuvoon tai talveksi suolasyötiksi. Jos luulet ettei vauhdilla ole väliä niin m43 voi opettaa, että on sillä kuitenkin. Seuraaviin N-sarjan koneisiin verrattun se on kuitenkin huolettoman luotettava. Loput autosta on kuitenkin e46, kuten muutkin, eli moottorin luotettavuus, ei tarkoita vapautta kaikista ongelmista.


    Ei mulla kyllä M54:sen luotettavuudessakaan ole ongelmaa ollut, mutta on se herkempi pienille asioille, kuten vaikka kuluneille sytytystulpille.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Kyllä kai se M43 on myös hyvinkin luotettava moottori. Ongelmaisia yksilöitä löyty varmasti sekä M54, että M43 mutta tarjontaa katsomatta uskoisin että M43 on aika paljon edullisempi hankkia. Kovin kummoista suorituskykyähän se ei varmasti tarjoa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎