E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tai sitten ibis vai mikä se paukku oli siinä plussa kaapelissa ?
    Kyllä, mutta miksi ?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    Kokeile toisella akulla tai ladata sitä vanhaa.
    Kuullostaa akun kyykkäämiseltä.
    Onko akku kuinka vanha ?
    Tai sitten ibis vai mikä se paukku oli siinä plussa kaapelissa ?

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by Sansq View Post
    Pistelin autoon normaalisti virrat päälle ja koitin startata niin kuulu vaan tsup ja ei virtaa enää koko autossa yhtään... Akussa nyt oli virtaa kyllä ennen kun just ajoin semmosen reilu puolentunnin lenkin ja konekin lämmin. Tais vetää johonkin oikosulun?

    E: sen verran vielä, et jäi näköjään polttoainemittarin ja lämpömittarin viikset siihen kohtaan mihin ne nous kun virrat laitto päälle eli eivät laskeneet takas alas
    Kokeile toisella akulla tai ladata sitä vanhaa.
    Kuullostaa akun kyykkäämiseltä.
    Onko akku kuinka vanha ?

    Leave a comment:


  • Sansq
    replied
    Pistelin autoon normaalisti virrat päälle ja koitin startata niin kuulu vaan tsup ja ei virtaa enää koko autossa yhtään... Akussa nyt oli virtaa kyllä ennen kun just ajoin semmosen reilu puolentunnin lenkin ja konekin lämmin. Tais vetää johonkin oikosulun?

    E: sen verran vielä, et jäi näköjään polttoainemittarin ja lämpömittarin viikset siihen kohtaan mihin ne nous kun virrat laitto päälle eli eivät laskeneet takas alas
    Last edited by Sansq; 12-01-2021, 14:06.

    Leave a comment:


  • Terokum
    replied
    320d vm2000 tuo egr ohitus Mites porukka toteuttanut? tarviiko ohjelmoida poistin jälkeen?

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    "fuel trim out of range"


    Mitkä asiat tuollaista vikaa tuottaa?
    Vika tulee ja menee, mutta tietysti se pomppaa just silloin kun katsastusmies käynnistää.
    Originally posted by Amigo View Post
    Huonot seokset. Yleensä imuvuoto, voi johtua myös lambdoista tai maffista. Yleismallisilla obd-skannereillakin voit seurata fuel trimmejä, long term -arvo ei saisi olla yli 10, mieluiten lähellä nollaa.

    Katsastus läpäisty, mutta vika pohjimmiltaan ei ole poistunut. Lämpötila ja/tai kosteus vaikuttaa, koska pakkaskelillä onnistuin ajamaan 250km ennen valon syttymistä uudestaan. Jos vaan jatkaa ajamista nollaamatta koodeja, niin tuottaa misfiren useaan sylinteriin, jos lukee-/pyyhkii koodit heti niin misfireja ei tule.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Terokum View Post
    Kysytään nyt tässäkin topicissa jos apua tulisi.
    Korkea kulutus 320d e46 vm2000

    Vaihdeltu osia jos mitä
    Ohjeena vilkaista salavalikosta ajon aikana lämmöt
    Ja
    Mittari näyttää viiva suoraa ylös päin salavalikko kautta lämmöt
    73-80c
    Eli termaria molemmat vaihtoon?
    Oisko todellakin näin pienestä kyse että keskikulutus 9litran tietämillä
    Usein on pienestä kiinni.

    Leave a comment:


  • Terokum
    replied
    Kysytään nyt tässäkin topicissa jos apua tulisi.
    Korkea kulutus 320d e46 vm2000

    Vaihdeltu osia jos mitä
    Ohjeena vilkaista salavalikosta ajon aikana lämmöt
    Ja
    Mittari näyttää viiva suoraa ylös päin salavalikko kautta lämmöt
    73-80c
    Eli termaria molemmat vaihtoon?
    Oisko todellakin näin pienestä kyse että keskikulutus 9litran tietämillä

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    320d -03vm antaa kaikista hehkuista koodia inpalla 4212-4242, hehkujen poksi aukastu ja juotettu kuntoon, kaikissa johtimissa oli murtunut juotos. Vieläkin antaa samaa koodia ja nollatessa tuleevat takas kun käynnistää. Käyntiin lähtee hyvin, joskus jos ilman lämmitystä joutunut niin saattaa joutua parikertaa käynnistämään että pysyy käynnissä (tai pitää hetki kaasulla). Voiko nuo hehkut näissä antaa koodia jos eivät täysin pimeitä ole? Jotain relevikoja myös lukenut muilta palstoilta mitkä saattaa myös näyttää hehkun koodeja

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Pre facelift coupeen tarvike xenon etuvaloja?
    Jengi näitä eBaysta ostelee vai mistä sais uutena edullisesti?
    Ihan sama onko Koreasta / Kiinasta ,tulossa tuohon kesäleluun joten all show no go käy hyvin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by goatpenis69 View Post
    Onko kellään kokemusta että toimiiko tämmönen e46 pitäs noita abs vikoja lukee yms iCarsoft i910 bmw. Ite en osaa asentaa tota inpaa. Joku laitw pitäs saada millä pystyy lukemaan.

    Tekee sillä jotain, nopeampi ja helpompi tapa lukea/kuitata vikakoodeja liikenteessä. Ei syrjäytä läppäriä silloin, kun ollaan tosissaan.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by goatpenis69 View Post
    Onko kellään kokemusta että toimiiko tämmönen e46 pitäs noita abs vikoja lukee yms iCarsoft i910 bmw. Ite en osaa asentaa tota inpaa. Joku laitw pitäs saada millä pystyy lukemaan.
    Minulla on, lukee ainakin -00 vuotisesta kaikki ja näyttää livedatat yms.

    Leave a comment:


  • goatpenis69
    replied
    E46 2000 vikakoodinlukija

    Onko kellään kokemusta että toimiiko tämmönen e46 pitäs noita abs vikoja lukee yms iCarsoft i910 bmw. Ite en osaa asentaa tota inpaa. Joku laitw pitäs saada millä pystyy lukemaan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ruosteinen maadoituspiste söisi akkua ? :think

    Leave a comment:


  • Sansq
    replied
    Kävin tossa uuden akun hommaamassa kun luulin että vika oli akussa kun oli parin päivän seisomisella imenyt uudenkin akun aivan tyhjäksi, ei jaksanu edes keskuslukkoa avata
    Yön kun anto olla laturissa niin aamulla lähti kivasti käymään, mutta taas seuraavana päivänä tyhjä, eli joku siellä syö virtaa... Puhaltimen siili? Valomoduuli? Egr termari? Kontin valo se ei oo, sen oon tarkastanu. Milläs nuo muut sitten? Sulakkeita vaan yksitellen irti ja ampeerimittari kauniiseen käteen? Onko tuolle egr:lle ees omaa sulaketta

    Kerran muistan kun keskellä yötä palo toinen lyhkänen pihalla ihan itekseen, eikä tokentunu muuten kuin akku irrottamalla, voiskohan tossa valomoduulissa olla jotain häikkää? Ja toinen juttu vielä, noi rekkarikilven valojen läpyskät, mitkälie mihin polttimo asetetaan, on aivan hapettunu ja vasemman puoleinen ei enää edes pala.. voiko noi aiheuttaa jonkun oikosulun ja näin virran karkailun? Yks nyt on tietysti et tuo lisäpitkien rele on antanu periks ja puskee kokoajan virtaa läpi, mutta eikös tuon valon pitäis sillon palaa jatkuvasti? Ja oli tosiaan jo sulake irti noilta lisäreiltä tuon viimesimmän yön ettei kai se nyt siitä voi johtua??

    Missä muuten on e46 maadotuspisteet? Näkis ettei oo ruostetta siellä ja sen takia syö akkua...

    Leave a comment:

Working...
X