Originally posted by Timppade
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 keskuslukitus häikkää
Collapse
X
-
Jatkoa, testasin antennivahvistinta ja avain onkin ehjä, alkaa virta kulkea vahvistimessa kun painaa avaimen nappia.
Missähän vika voi olla jos antennivahvistin ja avain on ehjiä? Tuskin myöskään gm5 viallinen kun avaimesta ja napista toimii?
Ja sen fzv:n (antennivahvistin) ja avaimen saa testattua yleismittarilla: pin3(sinipunainen johto) ja maan välillä pitää olla 5V jännite, kun painaa avaimen napista, jännite tippuu. Silloin fzv lähettää signaalin eteenpäin gm5:lle.E46 320d Touring
Comment
-
-
Originally posted by Timppade View PostJatkoa, testasin antennivahvistinta ja avain onkin ehjä, alkaa virta kulkea vahvistimessa kun painaa avaimen nappia.
Missähän vika voi olla jos antennivahvistin ja avain on ehjiä? Tuskin myöskään gm5 viallinen kun avaimesta ja napista toimii?
Ja sen fzv:n (antennivahvistin) ja avaimen saa testattua yleismittarilla: pin3(sinipunainen johto) ja maan välillä pitää olla 5V jännite, kun painaa avaimen napista, jännite tippuu. Silloin fzv lähettää signaalin eteenpäin gm5:lle.
Kysyin asiasta mielipidettä tuolta jenkkilästä kaverilta joka gm5:ia korjailee.
Hänen mielipide oli tosiaan että uutta avainta tilailemaan....
Eli jostain ihmeen syystä tuo avain ei suostu pariutumaan auton kanssa, jokuhan kirjoitti että oli saanut avaimen toimimaan kun oli parittanut toisen auton avaimen ristiin (edellisellä sivulla taisi lukea).
Mulla tuo avain alkoi temppuilemaan siten ettei aina suostunut avaan ovia, ja sitten lopulta mykisty kokonaan..Last edited by Bnito; 09-10-2017, 12:18.F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Nyt toimii!
Katsoin useampia videoita tuosta avaimen uudelleenohjelmoinnista, ja sain sen vihdoinkin onnistumaan.
Monista ohjeista poiketen homma meni näin:
-avain virtalukkoon ja asentoon 2(!) Eli siis radiot yms päälle.
-heti virrat pois ja avain ulos
-avausnappi pohjaan ja 3x lukitusnappia
-(!)pidä avausnappi pohjassa kunnes lukot napsahtaa kiinni ja auki, tämä kohta puuttuu lähes kaikista ohjeista!
Jossain ohjeissa on myös, että virrat pitäisi käyttää päällä 5x, itselläni ei kuitenkaan tarvinnut.
Toivottavasti tämä auttaa!
Edit. Itsellä siis varsinainen vika joka tämän avaimen "unohtumisen" aiheutti, oli rikkinäiset johdot kontin luukussa. Oikealla puolella punavioletti, valkoinen ja sinipunainen.E46 320d Touring
Comment
-
-
Originally posted by Timppade View PostNyt toimii!
Katsoin useampia videoita tuosta avaimen uudelleenohjelmoinnista, ja sain sen vihdoinkin onnistumaan.
Monista ohjeista poiketen homma meni näin:
-avain virtalukkoon ja asentoon 2(!) Eli siis radiot yms päälle.
-heti virrat pois ja avain ulos
-avausnappi pohjaan ja 3x lukitusnappia
-(!)pidä avausnappi pohjassa kunnes lukot napsahtaa kiinni ja auki, tämä kohta puuttuu lähes kaikista ohjeista!
Jossain ohjeissa on myös, että virrat pitäisi käyttää päällä 5x, itselläni ei kuitenkaan tarvinnut.
Toivottavasti tämä auttaa!
Edit. Itsellä siis varsinainen vika joka tämän avaimen "unohtumisen" aiheutti, oli rikkinäiset johdot kontin luukussa. Oikealla puolella punavioletti, valkoinen ja sinipunainen.
Mut hyvä jos lähti toimimaanF11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Tuli ostettua vähän aikaa sitten tuommonen e46 coupe jossa keskuslukitus temppuilee. Elikkä mikähän vois olla vikana kun kaukosäätöisesti yrittää aukaista ovia niin satunnaisilla kerroilla aukaisee vänkärin puolen oven mutta kuskin ovea ei aukaise lainkaan? Avaimella aukaistaessa aukaisee kuskin oven, mutta vänkärin oven vain harvoilla kerroilla.
Comment
-
-
Jos pitäs heittää hatusta niin korimoduulin releet entiset.
Tässä vielä tarkempi vastaus aiheeseen:
Originally posted by Walker View PostTältä sivulta löytyi tälläinen troubleshooting teksti:
The GM5 is used to control a variety of different functions. Here is a list of functions this module controls:
By the way, this is also the list of things that won't work when the GM5 module is removed. The car will run and drive just fine except for the items listed below.
Power window control (up and down control of windows)
Remote entry (locking and unlocking via key fob and central locking button)
Trunk release (via key fob, handle button and interior trunk release button)
Vehicle alarm (siren, tilt & sonar sensors and clown nose light)
Windshield wiper and washer (both front and rear if equipped)
Interior lights
Ok, that's great, but, what's the deal with my door locks?
Most problems are either the door lock actuator assembly or the GM5 module. Sometimes the problem is hard to determine. For some reason, GM5 problems occur with unlocking much, much, more often than locking. Here are a few tell tale signs for determining which is the faulty part.
4-door - all 4 doors fail to unlock -> GM5
4-door - all 3 passenger doors fail to unlock -> GM5
4-door - only 1 of the passenger doors fails -> Actuator
2-door - both doors fail to work -> GM5
2-door - only the driver's door fails -> indeterminate
2-door - only passenger door fails -> indeterminate
Problem seems to be worse in hot or cold weather -> GM5
Fuel filler door doesn't unlock either -> GM5sigpic
Comment
-
-
No periaatteessa se ei ole kuin 2-4kpl releen irrottaminen juotoksista ja uusien paikalleen juottaminen, mutta asiaa hankaloittaa sen piirilevyn lakkaus. Hyvä tinaimuri, lakanpoistoaine ja hyvä kolvi on avainasemassa työn onnistumisessa. Jos ensimmäistä kertaa kolvin ottaa käteen niin suosittelen kyllä antamaan kokeneemmalle kaverille.
Jos heti ei saa uusia tai ei jostain syystä jaksa alkaa ko operaatioon niin pienen reiän poraus releen koteloon ja kontaktisprayllä voi yrittää elvyttää niitä. Joskus toimii noin pitkääkin mutta joskus ei auta ollenkaan.
Yksi tapa on etsiä samanlainen GM5 moduuli ja vaihtaa oletettavasti ehjä boksi sinne. Toki se on arpapeliä kuinka kauan toimii.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostVaikka vanha threadi, niin postaanpa yhden ratkaisukeinon tuohon keskuslukko ongelmaan, että ei avaa avaimella kääntämällä eikä kauko-ohjauksella.
Omani oireili noin kesästä asti. Lähes päivittäin vika toistui. Välillä toimi hyvin, välillä ei.
Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, niin n. 5-6vk sitten kun vaihdoin autostani akun, ongelmat loppuivat kuin seinään. Tosin edeltävä akku oli alkuperäinen 11v vanha bmw:n akku, joten ei ihan tuliterä enää ollut..
Pitää koputtaa puuta, mutta tämä on sitten kesän ylivoimaisesti pisin jakso jolloin ongelmaa ei ole esiintynyt, joten näyttää vahvasti että akku oli jossain määrin niin sökö (alhainen jännite?) että sähköiset lukot reagoivat vahvasti sen huonouteen.
Comment
-
Comment