MNi osaisitko sanoa mistä juontaa takaluukun lukon perseily.
Keskuslukitus toimii hyvin mutta kaukosäätimestä kun haluaa avata takaluukun niin kontin lukko naksahtaa kaksi kertaa eli avoimesta kiinni. kahvasta aukoo nätisti kyllä mutta kaukosäätimellä ei, välillä avaa oikein mutta jättää lukon auki.
Takaluukku ja kahva kokonaisuudessaan vaihdettiin viime keväänä ja on sen jälkeen perseillyt tuolla tavalla. Lukkolaite otettiin vanhasta luukusta.
Lukko ja vasta kappale on säädetty kohdalleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 keskuslukitus häikkää
Collapse
X
-
Voi mahdollisesti aiheuttaa, joskin GM5:n releet happanee nekin vaan ajan saatossa.
Tuskin pelkästään rekisterikilven valon "lasin" hajoaminen on aiheuttanut pelkästään kuparin oksidoitumista, kyllä se on pikku hiljaa sieltä sulanut. Näitä "laseja" eli muovilirpuikoita saa vaihtaa kerran vuodessa tai kahdessa jos aikoo luottaa että pysyy paikallaan.
Kyllä se kahvan rakenne on vaan niin perheestä että jätetään kupariliuskat näkyville --> antautuu joka tapauksessa. Tosin, hankin joulun alla kolmannen kahvan, tässä versiossa ei ollutkaan enää kuparia ne johdinliuskat vaan kromattua peltiä eli eivät happane ehkä niin nopeasti.
Tarkistaisin kaikki kolme tyyppivikaa:
a) kahvan liuskojen happaneminen, ensin sammuu yksi rekkarin valo, sitten toinen ja jossain välissä kahvan aukaisunappi lakkaa toimimasta
b) takakontin kumisukan sisältä johdot kuorii ajan saatossa
c) takavalojen polttimolevyn maakarva ajan myötä kuumenee --> sulattaa liitosta, tee ohitus maakarvalle.
Näistä tuo takavalon polttimolevyn maadoitus on käsittääkseni aiheuttanut mystisiä sähköongelma myös muissakin malleissa.
Kohdat b ja c vaivaa jossain määrin ainakin E39/E46/E9X/E6X -malleja.
Leave a comment:
-
-
Kuulostaa hullulta mutta onko mahdollista että keskuslukituksen häikkään vaikuttaisi vaurioitunut peräkontin mikrokytkin??? meinaan releet moduuliin vaihdettu sulakkeet katottu ja kaikki mutta lukitus ei toimi ja huomasin äskettäin että peräkontin rekisterikilvenvalon muovi irronnut-->hapettanu kaiken sieltä kahvan sisältä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Raekae View PostOnks pk seudulla ketää ketä vaihtelis releitä korimoduuliin? Minulta löytyis releet ja moduuli. :thinkLast edited by WSE1; 28-12-2014, 01:30.
Leave a comment:
-
-
Onks pk seudulla ketää ketä vaihtelis releitä korimoduuliin? Minulta löytyis releet ja moduuli. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Xarpio View PostTuli ostettua tommonen e46 325Ci vm 2001, mutta siis ennenkuin edes ensimmäistäpäivää saanut pakettiin auton kanssa niin keskuslukituksen kanssa ilmeni ongelma, jota en auton oston yhteydessä tajunnut. Eli siis kaikki toimii hyvin, mutta apukuskin ovi ei aukea kuin sisäpuolelta kahvasta, mutta menee kiinni sitten kyllä avaimella kaukolukituksella tai ovesta kääntämällä, mistähän moinen mahtaa johtua? :think
Leave a comment:
-
-
Ongelmaa täälläkin
Tuli ostettua tommonen e46 325Ci vm 2001, mutta siis ennenkuin edes ensimmäistäpäivää saanut pakettiin auton kanssa niin keskuslukituksen kanssa ilmeni ongelma, jota en auton oston yhteydessä tajunnut. Eli siis kaikki toimii hyvin, mutta apukuskin ovi ei aukea kuin sisäpuolelta kahvasta, mutta menee kiinni sitten kyllä avaimella kaukolukituksella tai ovesta kääntämällä, mistähän moinen mahtaa johtua? :think
Leave a comment:
-
-
GM5 modulikorjausta
Moi
Elehuolto Pattijoella korjailee näitä Suomessa. Oma purkki kävi siellä viime viikolla, toimii ainakin vielä
Autoelektroniikan huollot ja korjaukset: Mittaristot, abs-jarrut, airbagit, ajonestolaitteet, moottorin ohjainlaitteet, raskas kalusto ym.
Olisi myynnissä ylimääräinen purkki, ZB GM5 LOW HW11 SW12
DIY irroitusohjeet löytyy vaikka uutuubista.
Harppa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pouri View PostJahas, nyt lakkasi keskuslukko kaukosäätimestä toimimasta. Avaimen patterin uusin jo vuosi takaperin ja jännite näytti olevan 3,3v eli sen puolesta kaikki ok. Mistä lähtisi kartoittamaan ongelmaa tai millä sen voisi paikallistaa esim. tuohon GM5 moduuliin?
Edit, avaimen toimintaetäisyys ollut aika lyhyt, eli varmaan viittaa vastaanottopuoleen ja farmarin kyseessä ollessa spoilerin sisälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pomo View PostJaa-a, jos vaan repäisis/vääntäs auki niin todennäköisesti se lukkomekanismi hajoaa ja senhän voi vaihtaa?
Leave a comment:
-
-
Omassa autossa oli releet hapettunut. Avaimen napeilla sai satunnaisesti ovet auki ku naputti vuoroin auki ja vuoroin kiinni. Rele myös naksui hanskalokeron sisällä kuuluvasti vaikkei vetänyt.. Valot reagoi tällöin kyllä joka kerta. Vika voi olla myös signaalin vastaanotossa, tällöin yleensä toimi erittäin läheltä autoa. Tai joskus näin lukenut
Leave a comment:
-
-
Jahas, nyt lakkasi keskuslukko kaukosäätimestä toimimasta. Avaimen patterin uusin jo vuosi takaperin ja jännite näytti olevan 3,3v eli sen puolesta kaikki ok. Mistä lähtisi kartoittamaan ongelmaa tai millä sen voisi paikallistaa esim. tuohon GM5 moduuliin?
Edit, avaimen toimintaetäisyys ollut aika lyhyt, eli varmaan viittaa vastaanottopuoleen ja farmarin kyseessä ollessa spoilerin sisälle.Last edited by pouri; 22-10-2014, 20:28.
Leave a comment:
-
Leave a comment: