Originally posted by pouri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 keskuslukitus häikkää
Collapse
X
-
GM5 modulikorjausta
Moi
Elehuolto Pattijoella korjailee näitä Suomessa. Oma purkki kävi siellä viime viikolla, toimii ainakin vielä
Autoelektroniikan huollot ja korjaukset: Mittaristot, abs-jarrut, airbagit, ajonestolaitteet, moottorin ohjainlaitteet, raskas kalusto ym.
Olisi myynnissä ylimääräinen purkki, ZB GM5 LOW HW11 SW12
DIY irroitusohjeet löytyy vaikka uutuubista.
Harppa
Comment
-
-
Ongelmaa täälläkin
Tuli ostettua tommonen e46 325Ci vm 2001, mutta siis ennenkuin edes ensimmäistäpäivää saanut pakettiin auton kanssa niin keskuslukituksen kanssa ilmeni ongelma, jota en auton oston yhteydessä tajunnut. Eli siis kaikki toimii hyvin, mutta apukuskin ovi ei aukea kuin sisäpuolelta kahvasta, mutta menee kiinni sitten kyllä avaimella kaukolukituksella tai ovesta kääntämällä, mistähän moinen mahtaa johtua? :think
Comment
-
-
Originally posted by Xarpio View PostTuli ostettua tommonen e46 325Ci vm 2001, mutta siis ennenkuin edes ensimmäistäpäivää saanut pakettiin auton kanssa niin keskuslukituksen kanssa ilmeni ongelma, jota en auton oston yhteydessä tajunnut. Eli siis kaikki toimii hyvin, mutta apukuskin ovi ei aukea kuin sisäpuolelta kahvasta, mutta menee kiinni sitten kyllä avaimella kaukolukituksella tai ovesta kääntämällä, mistähän moinen mahtaa johtua? :thinksigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Raekae View PostOnks pk seudulla ketää ketä vaihtelis releitä korimoduuliin? Minulta löytyis releet ja moduuli. :thinkLast edited by WSE1; 28-12-2014, 02:30.
Comment
-
-
Kuulostaa hullulta mutta onko mahdollista että keskuslukituksen häikkään vaikuttaisi vaurioitunut peräkontin mikrokytkin??? meinaan releet moduuliin vaihdettu sulakkeet katottu ja kaikki mutta lukitus ei toimi ja huomasin äskettäin että peräkontin rekisterikilvenvalon muovi irronnut-->hapettanu kaiken sieltä kahvan sisältäE39 520iA
Comment
-
-
Voi mahdollisesti aiheuttaa, joskin GM5:n releet happanee nekin vaan ajan saatossa.
Tuskin pelkästään rekisterikilven valon "lasin" hajoaminen on aiheuttanut pelkästään kuparin oksidoitumista, kyllä se on pikku hiljaa sieltä sulanut. Näitä "laseja" eli muovilirpuikoita saa vaihtaa kerran vuodessa tai kahdessa jos aikoo luottaa että pysyy paikallaan.
Kyllä se kahvan rakenne on vaan niin perheestä että jätetään kupariliuskat näkyville --> antautuu joka tapauksessa. Tosin, hankin joulun alla kolmannen kahvan, tässä versiossa ei ollutkaan enää kuparia ne johdinliuskat vaan kromattua peltiä eli eivät happane ehkä niin nopeasti.
Tarkistaisin kaikki kolme tyyppivikaa:
a) kahvan liuskojen happaneminen, ensin sammuu yksi rekkarin valo, sitten toinen ja jossain välissä kahvan aukaisunappi lakkaa toimimasta
b) takakontin kumisukan sisältä johdot kuorii ajan saatossa
c) takavalojen polttimolevyn maakarva ajan myötä kuumenee --> sulattaa liitosta, tee ohitus maakarvalle.
Näistä tuo takavalon polttimolevyn maadoitus on käsittääkseni aiheuttanut mystisiä sähköongelma myös muissakin malleissa.
Kohdat b ja c vaivaa jossain määrin ainakin E39/E46/E9X/E6X -malleja.
Comment
-
-
MNi osaisitko sanoa mistä juontaa takaluukun lukon perseily.
Keskuslukitus toimii hyvin mutta kaukosäätimestä kun haluaa avata takaluukun niin kontin lukko naksahtaa kaksi kertaa eli avoimesta kiinni. kahvasta aukoo nätisti kyllä mutta kaukosäätimellä ei, välillä avaa oikein mutta jättää lukon auki.
Takaluukku ja kahva kokonaisuudessaan vaihdettiin viime keväänä ja on sen jälkeen perseillyt tuolla tavalla. Lukkolaite otettiin vanhasta luukusta.
Lukko ja vasta kappale on säädetty kohdalleen.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostVoi mahdollisesti aiheuttaa, joskin GM5:n releet happanee nekin vaan ajan saatossa.
Tuskin pelkästään rekisterikilven valon "lasin" hajoaminen on aiheuttanut pelkästään kuparin oksidoitumista, kyllä se on pikku hiljaa sieltä sulanut. Näitä "laseja" eli muovilirpuikoita saa vaihtaa kerran vuodessa tai kahdessa jos aikoo luottaa että pysyy paikallaan.
Kyllä se kahvan rakenne on vaan niin perheestä että jätetään kupariliuskat näkyville --> antautuu joka tapauksessa. Tosin, hankin joulun alla kolmannen kahvan, tässä versiossa ei ollutkaan enää kuparia ne johdinliuskat vaan kromattua peltiä eli eivät happane ehkä niin nopeasti.
Tarkistaisin kaikki kolme tyyppivikaa:
a) kahvan liuskojen happaneminen, ensin sammuu yksi rekkarin valo, sitten toinen ja jossain välissä kahvan aukaisunappi lakkaa toimimasta
b) takakontin kumisukan sisältä johdot kuorii ajan saatossa
c) takavalojen polttimolevyn maakarva ajan myötä kuumenee --> sulattaa liitosta, tee ohitus maakarvalle.
Näistä tuo takavalon polttimolevyn maadoitus on käsittääkseni aiheuttanut mystisiä sähköongelma myös muissakin malleissa.
Kohdat b ja c vaivaa jossain määrin ainakin E39/E46/E9X/E6X -malleja.E39 520iA
Comment
-
-
Originally posted by huTsu View PostMNi osaisitko sanoa mistä juontaa takaluukun lukon perseily.
Keskuslukitus toimii hyvin mutta kaukosäätimestä kun haluaa avata takaluukun niin kontin lukko naksahtaa kaksi kertaa eli avoimesta kiinni. kahvasta aukoo nätisti kyllä mutta kaukosäätimellä ei, välillä avaa oikein mutta jättää lukon auki.
Takaluukku ja kahva kokonaisuudessaan vaihdettiin viime keväänä ja on sen jälkeen perseillyt tuolla tavalla. Lukkolaite otettiin vanhasta luukusta.
Lukko ja vasta kappale on säädetty kohdalleen.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostMystistä. Toimiiko sisäpuolen avausnapista A-pilarin juuresta? Missä asennossa takaluukun lukko on, avaimen ura pystyssä (=normiasento) vai vaakassa (=valet function)?Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
Comment