Uskaltanee siis ottaa 17" 225 r45 koossa tuon ns-20...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Olsberg View PostUskaltanee siis ottaa 17" 225 r45 koossa tuon ns-20...______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Kävinpä samantien laitattamassa alle siis Nankang NS-20:set. Kyseessä on siis eri rengas, kuin NS-2. Noista parikymppisistä en juurikaan juttua löytänyt aiemmin. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen plussat ja miinukset:
+ mukavan hiljaiset rengasäänet
+ uraherkkyys katosi aivan täysin
+ sellainen pehmeä ja mukava ajotuntuma, kuin olisi alla tuumaa pienemmät vanteet
- löysemmän rungon huomaa tiukoissa mutkissa ja nopean väistöliikkeen tehdessä hieman ikävänä niiaamisena
- no, annetaan nyt toinen miinus ei_niin_sporttisesta ulkonäöstä
Verrokkina miulla on siis entiset Nokian NRY:t, jotka olivat 4mm pinnalla aivan luokattomat normaaliajossa. Ratista sai tosiaankin pitää kiinni ja paimentaa autoa jatkuvasti. Myös rengasäänet olivat sellaista jyrinää jo tuossa meikäläisen 17" vannekoossa, ettei paljon tarvinnut musiikkia kuunnella.
Renkaat maksoivat 390e alle laitettuina Jyväskylän Päijät-Kumissa. Tällähetkellä ainakin olen tyytyväinen.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostUskaltanee siis ottaa 17" 225 r45 koossa tuon ns-20...
Eli parhaimmillaan tuo NS-20 on vasta 40-profiililuokissa ja sitä matalammissa nimenomaan Suomalaisissa ajo-olosuhteissa.
Eli aavistuksen "pehmoinen" se on tosiaan vielä tuossa 225/45-17" kokoluokassa, mutta täsmentyy kyllä hieman sitä mukaa kun kulutuspinta vähenee. Mukava ja vetelemätön joka tapauksessa.
Comment
-
-
Laitoin touringin takapäähän vredestainin Ultrac Sessantat.
Koossa 255/35 18 . paineita koitettu 3bar ja 3.5 väliltä (auton ohjekirjasta paineet pongattu)
Autosta tuli ärsyttävän yliohjaava. varsinkin keskiviivan ylityksessä pitää ratista pitää kunnolla kiinni.
Siis vakaus on hävinnyt,. Mikä neuvoksi? paineita alas vai renkaat parkkiksen pintaan?sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Esal View Poste46 330xdat rengastus ihmetyttää kun suositus 225/45-17 olisi eteen ja taakse 245/40-17. Kuitenkin rengaskokolaskurilla eteen 215/45-17 ja taakse 245/40-17 tai 225/45-17 ja taakse 255/40-17 olisi lähempänä samaa kokoa? Ei kaiketi tuolla muuten merkitystä mutta kun on tuo kiinteä neliveto, kummalla rengastuksella keskitasauspyörästö jauhaa enempi. Mikä noiden takarenkaiden osuus on uraherkkyydestä, kun jotain nyt täytyy tehdä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Ändi View PostLaitoin touringin takapäähän vredestainin Ultrac Sessantat.
Koossa 255/35 18 . paineita koitettu 3bar ja 3.5 väliltä (auton ohjekirjasta paineet pongattu)
Autosta tuli ärsyttävän yliohjaava. varsinkin keskiviivan ylityksessä pitää ratista pitää kunnolla kiinni.
Siis vakaus on hävinnyt,. Mikä neuvoksi? paineita alas vai renkaat parkkiksen pintaan?
Kysehän ei missään tapauksessa ole teknisessä mielessä "yliohjaamisesta" , vaan kyse on etu+takapään balanssista ja siitä että juuri nämä Vredestein:it eivät ole mikään ajettavuuden riemuvoitto Suomen tyyppiolosuhteissa.
Tilannehan vain pahenee kun rengas tuosta hieman kuluu ja samalla alkaa helposti myös metelit varsinkin mikäli takapään auraus ei ole sovitettu juuri tälle renkaalle ja sen sisäkantti kuluu hampaalle.
Ongelmaa saat ainoastaan vähennettyä takapään auraus ja cambermuutoksin, mutta jos tämän renkaan jälkeen alle saat esim.minkä tahansa Nexenin, niin huomaat kuinka jumalattoman huono tuo vrede oikeasti on kulmista riippumatta.
Paineilla pelaaminen ei juurikaan vaikuta käytökseen kuin ääripäissä ja tällöinkin vain hetkellisesti, kunnes ko.rengas kuluu "linttaan".
.
Comment
-
-
Voi perkele. Olis luulut jo tuollahinnalla saavan "kunnolliset" renkaat.
auttaisko jos heittäis vredet keulillekkin?
puolikuntoset pilotsportit keulilla tällähetkellä.
Originally posted by Hemi View PostNäitä Vredesteinejä jo tuossa aiemmin kritisoineena voin todeta että nyt käytös on juuri sitä mitä pitääkin, mikäli eturenkaina ei satu olemaan Marangon:in Mytokset, jolloin etu ja takapää tarraisi mm.kallistuksiin yhtä paljon.
Kysehän ei missään tapauksessa ole teknisessä mielessä "yliohjaamisesta" , vaan kyse on etu+takapään balanssista ja siitä että juuri nämä Vredestein:it eivät ole mikään ajettavuuden riemuvoitto Suomen tyyppiolosuhteissa.
Tilannehan vain pahenee kun rengas tuosta hieman kuluu ja samalla alkaa helposti myös metelit varsinkin mikäli takapään auraus ei ole sovitettu juuri tälle renkaalle ja sen sisäkantti kuluu hampaalle.
Ongelmaa saat ainoastaan vähennettyä takapään auraus ja cambermuutoksin, mutta jos tämän renkaan jälkeen alle saat esim.minkä tahansa Nexenin, niin huomaat kuinka jumalattoman huono tuo vrede oikeasti on kulmista riippumatta.
Paineilla pelaaminen ei juurikaan vaikuta käytökseen kuin ääripäissä ja tällöinkin vain hetkellisesti, kunnes ko.rengas kuluu "linttaan".
.Last edited by Ändi; 02-07-2010, 21:55.sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Ändi View PostVoi perkele. Olis luulut jo tuollahinnalla saavan "kunnolliset" renkaat.
auttaisko jos heittäis vredet keulillekkin?
puolikuntoset pilotsportit keulilla tällähetkellä.
Luulisin että kunnossa olevalla alustalla noillakin pärjää.
Halvempi remontti on tietenkin laittaa nankannit alle. Ne on niin veltot että pienet välykset ei enää tunnu missäänE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostOnko alusta välyksetön ja kulmat säädetty tuolle rengaskoolle?
Luulisin että kunnossa olevalla alustalla noillakin pärjää.
Halvempi remontti on tietenkin laittaa nankannit alle. Ne on niin veltot että pienet välykset ei enää tunnu missään
Rengaskoko on vakio. ja kulmat on säädetty viime syksynä...
vanhoilla kuluneilla renkailla meno oli vakaampaa (eron huomasi heti).
Pärjäähän noilla, mutta tuntuma ei ole sellainen kun tuollaisessa autossa haluaisin sen olevan. (olis edes entisensä)sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Alustan kulmia on tullut säädettyä jo useampaan kertaan ja kesärenkailla ei millään tahtonut asettua. Tilasin sitten Saksasta ( http://www.reifenversand.com ) Uniroyal RainSport 2 -renkaat (eteen 225/45 R17 ja taakse 245/40 R17). Loppui vetely kerralla, joten ei voi kuin kehua noita kyseisiä renkaita.Last edited by Kukkoshka; 20-07-2010, 22:56.BMW 320D E91 LCI Touring -09
Subaru Forester 2.0X -06
Comment
-
-
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?? Laitoin taakse pitkittäistukivarsiin Powerflexit ja nyt kiihdytettäessä tietyllä vedätyksellä alkaa ikäänkuin oikea takarengas pomppimaan.. Aivan jumalaton jyrinä, kuin vetäisi paineilmataltalla auton koriin.. Vai onko viimevuonna laitetut iskarit armahtaneet?? Väljää ei missään ja itellä 19" rengastus.''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostOnko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?? Laitoin taakse pitkittäistukivarsiin Powerflexit ja nyt kiihdytettäessä tietyllä vedätyksellä alkaa ikäänkuin oikea takarengas pomppimaan.. Aivan jumalaton jyrinä, kuin vetäisi paineilmataltalla auton koriin.. Vai onko viimevuonna laitetut iskarit armahtaneet?? Väljää ei missään ja itellä 19" rengastus.
Comment
-
-
Osaako joku heittää toimivat ja ei uraherkät säädöt "uusille" (kulutuspinta maksimi) Potenza RE040 kumeille, edessä 225/40 ja takana 255/35 18", kulmien säätöön pitäis kohta mennä.
Yläpäästä löytyy siis tehtaan pelivarat (ovaalit reijät) ja tappi pitää vielä poistaa.
E46 Touring kyseessä ja H&R CupKit 55/35mm setti kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostOsaako joku heittää toimivat ja ei uraherkät säädöt
Haittapuolena molemmat lisäävät renkaan kulumista sisäreunasta..
Todellisuudessa en tiedä sitten onko näillä yhtä valtavaa vaikutusta kuin esimerkiksi rengasvalinnalla, ja ammattimiehet varmasti osaavat kertoa sen paremmin. Etuaurauksia olen kuitenkin omassa E46 säädellyt nyt 3 kertaa ja vihdoin se kulkee suoraan ilman ohjaamista!Last edited by Dualfun; 06-08-2010, 11:51.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment