ot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot
ot/ Melkein pitäis jo pistää topic pystyyn missä oikeasti kannattaa suunnata autonsa, itellä on ainakin aika pirun monta huonoa kokemusta ja ehkä yksi hyvä paikka tiedossa Säästyis varmasti monelta pitkät pennit... /ot
Ääni tälle !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jahas. Eli pitäskö sitä saada lähemmäs nollaa? Riittääköhän tossa säätövara vai pitääköhän tehä reikää enempi.
Pitää viiä sitte näköjää uusiks suuntautukseen. Onko noi tavoitetiedot edes hyvät vai pitääskö niiden olla jotain ihan muuta? Eli onko esim etucamberille -0.43hyvä vai mielummin vielä lähemmäs nollaa. Autohan on vakio msport2 alustalla
Eteen negatiivista camberia max.0.15`-astetta (siis -0.05`-0.15) ja taakse 1.20`-astetta(eli 1.10`-1.25`-astetta). Ongelma vain on siinä että ainakaan etupäästä ei sitä tulla näihin arvoihin saaman ilman etukäteistöitä.
Auraukset riippuu alustan kunnosta ja siitä onko powerflexit vai ei, mutta kunnossa olevaan alustaan auraukset lähelle toleranssialueen minimiä (edessä hyvin lähelle nollaa).
Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
Nyt on contit sp3 225/40/18.
-Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
- Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
- Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?
Hintaa 900€ vastaan 400€.
Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.
Minulla oli uudet nangkang ns 2:set 225/40/18.
Nyt on contit sp3 225/40/18.
-Syy vaihtoon se, että nangkang ei ollut pyöreä. Ongelma ilmeni ravistuksena ratissa ja korissa. Pystyheittoa. Renkaan massoitus tuotannossa on hyvinkin epävakaa. Voit saada hyvät tai aivan paskat. Sain paskat.
- Kyseinen rengas ei ollut niin uraherkkä kuin conti, mutta kalliimpi rengas tasoittuu jo 1000km ajon jälkeen.
- Kalliimpi conti taas ei täristä. On hiukan epämukavampi rakenteen vuoksi mutta taas tarkempi ajaa ja reakoi hyvin. Mitä halutaan?
Hintaa 900€ vastaan 400€.
Halutaan halvalla hyvät. Onko niitä? ei.
Jos se NS2 ei tosiaan ollut "pyöreä", niin kyseessä on vika ja takuun alainen asia. NS2:sta koskee euroopassa myytävänä renkaana ihan samat vaatimukset kuin muitakin, joten tämän laatuinen pyöreysongelma ei kuitenkaan ole NS2 ominaisuus vaan vika joka voi myös olla siinä contissa.
Eli sen takia ei tarvitse conteihin vaihtaa.
Viilaa reikiin lisää säätövaraa. Iskaritornit on sen verran pehmoista materiaalia, että on esim. moottorisahan teräketjuviilalla hetkessä tehty. Tuon lähinnä kaulusta olevan mutterin voi vaihtaa tavalliseen mutteri-aluslevy kokoonpanoon. Aluslevystä kannattaa vielä viilata yksi sivu suoraksi, niin yläpäästä saa niin paljon säätöä kuin mahdollista.
Em. tavalla ja H&R 35/20 -madaltavalla sarjalla minun 320D:ssä camberin sai -0.06' ja toisella puolella -0.24'. Toki kannattaa säädättää symmetriseksi.
Tuossa yhessä pultissa ei paljoa mahu siirtämään enää. Ei taida riittää että sais nuihin arvoihin?
Tuohon saa vaikka kuinka paljon vielä lisää, kun vaihdat tuon sisimmäisen mutterin prikattomaksi.
Jos se ei sitten riitä, on etupäässä jotain hajalla/vääntynyt?
Selittäkääs nyt tyhmälle, että miten se prikattomaan vaihto auttaa? Eihän tuo sisemmän mutterin kiinteä prikka estä säätämistä? Vai onko siellä alapuolella jotain joka estää säätämistä?
Selittäkääs nyt tyhmälle, että miten se prikattomaan vaihto auttaa? Eihän tuo sisemmän mutterin kiinteä prikka estä säätämistä? Vai onko siellä alapuolella jotain joka estää säätämistä?
Estäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.
Estäähän se kun sinne on viilattu lisää säätöä. Itselläkin on H&R:n 55/35 alusta ja edessä on sisemmät mutterit vaihdettu prikattomiin jotta camberit saadaan tarpeeksi pystyyn.
Niin minä käsitin, että ilman viilaamista. Tietysti silloin jos tuo prikka ottaa kiinni tuohon laitaan viilauksen jälkeen.
Itsellä tällaiset alustan säädöt ja Kumhon KU31 235/35 19 renkaat. Kulkee suoraan eikä vetele. Muutenkin olen ollut ihan tyytyväinen renkaisiin.
Nämä ovat ok, eli jos pilkkua viilataan niin ei ihan optimit, mutta riittää kyllä Kumhon Ku31.lle.
Jonkin verran näillä vielä takarenkaan sisäkantti kuluu nopeammin, mutta jos alusta muuten on kunnossa, ei uraherkkyyttä juuri enään 19":kaan pitäisi olla.
Comment