Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by gei View Post
    Moi, elikkäs airbagvalo palaa.
    Aluksi antoi vikakoodin matkustajan penkkiin, tein liittimeen sen "bypass" tempun. Vikakoodi nollautu, mutta valo palaa edelleen ja nyt antaa vikakoodiksi :
    03 Belt tensioner, front passanger.

    Mistäs aloitetaan?
    En bypassista tiedä mutta oletan olevan jotain laittomuuksiin viittaavaa joten ensin kuntoon se. Belt tensioner eli vyöpanos mahdollisesti rikki, näitä on ollut. Tarkasta kuitenkin liittimet läpi, ja varsinkin se panoksen puoleinen liitin, että siinä on varmasti lukitusklipsi paikallaan ja pohjassa. Yhdestä nelikutosesta oli tuo irronnut, ja vaikka liitin oli kiinni, ei saanut kontaktia, ja näinollen herjaili tuota.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • gei
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 16
      • pks

      mutku liikkeessä suositeltiin...
      Kävin liittimet läpi ja crc:tä vielä sisään, mutta sama vikakoodi on vieläkin.

      Elikkä tämmösen jos tilaisin ja asentaisin, niin vikakoodikin nollautuisi?
      http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29746503
      Last edited by gei; 31-01-2013, 18:52.

      Comment

      • gei
        Newbiemmer
        • Dec 2012
        • 16
        • pks

        mutku liikkeessä suositeltiin...
        Kävin liittimet läpi ja crc:tä vielä sisään, mutta sama vikakoodi on vieläkin.

        Elikkä tämmösen jos tilaisin ja asentaisin, niin vikakoodikin nollautuisi?

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Originally posted by gei View Post
          mutku liikkeessä suositeltiin...
          Kävin liittimet läpi ja crc:tä vielä sisään, mutta sama vikakoodi on vieläkin.

          Elikkä tämmösen jos tilaisin ja asentaisin, niin vikakoodikin nollautuisi?
          http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29746503
          Ei nuo kiristimet yleensä rikki ole, useimmiten se vika on johdotuksissa. Nuo rahat voi käyttää siihen ehjään tunnistinmattoon.

          Comment

          • gei
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 16
            • pks

            Originally posted by WSE1 View Post
            Ei nuo kiristimet yleensä rikki ole, useimmiten se vika on johdotuksissa. Nuo rahat voi käyttää siihen ehjään tunnistinmattoon.
            noniin sainkin tutulta purkuautosta ton tunnistinmaton edullisesti, eipä ollu iso homma vaihtaa se suoraan. Patentit pois välistä ja ei sitä vikakoodia enää.

            Mutta nyt pitäisi se turvavyönkiristin saada. Johdot näyttävät ihan hyviltä ja liittimet tiukoilta, mistä sieltä pitäisi löytää vika?

            Ei tommonen 90e nyt ehkä budjettia kaada, mutta lähtisikö se vikakoodi uuden asentamisella varmasti?

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              Originally posted by gei View Post
              noniin sainkin tutulta purkuautosta ton tunnistinmaton edullisesti, eipä ollu iso homma vaihtaa se suoraan. Patentit pois välistä ja ei sitä vikakoodia enää.

              Mutta nyt pitäisi se turvavyönkiristin saada. Johdot näyttävät ihan hyviltä ja liittimet tiukoilta, mistä sieltä pitäisi löytää vika?

              Ei tommonen 90e nyt ehkä budjettia kaada, mutta lähtisikö se vikakoodi uuden asentamisella varmasti?
              Eihän nyt täysin varma voi koskaan olla, mut jos johdot on ehjät ja liittimet tiukat, niin sinne kiristinpanokseenhan se viittaisi. Onko vikakoodit kuitattu remontin jälkeen? Jos sulla on komponentteja irti ja virrat päällä, niin saat kaikenlaisia herjoja.
              Last edited by Skarpa; 06-02-2013, 14:57.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • gei
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 16
                • pks

                -----
                Last edited by gei; 23-04-2013, 17:07.

                Comment

                • ollitepa
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 1
                  • Seinäjoki

                  E: laitoin vihdoin sen kiristäjän tilaukseen.[/QUOTE]

                  Meikäläisellä (E46-2003) oli vastaavaa vikaa kiristimen kanssa. Uusi orkkisjohto Käyttöautosta muistaakseni jotain 15e ja sillä vika poistui. Uudelta se vanhakin johto näytti mutta kuitenkin jotain kontaktihäiriötä esiintyi.

                  Melkein kokeilisin uutta johtoa ennenkö vaihdat koko kiristimen, vaikka vaihtaisitkin niin onpa valmiiksi uusi johto.

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    En bypassista tiedä mutta oletan olevan jotain laittomuuksiin viittaavaa joten ensin kuntoon se. Belt tensioner eli vyöpanos mahdollisesti rikki, näitä on ollut. Tarkasta kuitenkin liittimet läpi, ja varsinkin se panoksen puoleinen liitin, että siinä on varmasti lukitusklipsi paikallaan ja pohjassa. Yhdestä nelikutosesta oli tuo irronnut, ja vaikka liitin oli kiinni, ei saanut kontaktia, ja näinollen herjaili tuota.
                    Meitsillä

                    Lukitusklipsi oli irronnut liittimestä kuskin penkin alle ja vaikka liitin oli "pohjassa" ei saanut tarpeeksi kontaktia. Eli aika tarkka on kontaktin suhteen.
                    Se lukitusklipsi on sitten helvetin pieni, vaikea huomata jos se liittimestä puuttuu.
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      Noni, tänää tuli jumpattua airbag-hilppeiden kanssa... Vaihtoon meni tunnistinmatto ja kuskin turvavyönkiristimen piuha + kiristin.
                      Inpalla nollaus ja valo sammu. Melkonen projekti.
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • 5/5
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 135
                        • suomi

                        Last edited by 5/5; 10-03-2013, 14:51.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Laittomia virityksiä.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Empä ny tiiä, voihan tuon koodata ncs:llä poiskin koko maton, jollon tekee saman kun tuo diodikötöstys. Onko se ncs-koodauskin laitonta?

                            Jos on niin voisit pistää linkkiä johonkin lakiin tai asetukseen sillä kukaan ei tähän mennessä ole osannut sellaista osoittaa.

                            Comment

                            • Nuke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1266
                              • Janakkala

                              Originally posted by 5/5 View Post
                              Mulla oli kanssa vänkärin puolen matto rikki ja tein siihen kahesta vastuksesta ja diodista sen simulointi jutun, ja sillä sammu valo
                              Mikä järki sanoo toimimaan näin? Jos kolaroit tai myyt auton eteenpäin tuollaisena niin onnea vaan. Että heti se tunnistinmatto vaihtoon!
                              E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                              Comment

                              • Nuke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1266
                                • Janakkala

                                Originally posted by Perlenbacher View Post
                                Empä ny tiiä, voihan tuon koodata ncs:llä poiskin koko maton, jollon tekee saman kun tuo diodikötöstys. Onko se ncs-koodauskin laitonta?

                                Jos on niin voisit pistää linkkiä johonkin lakiin tai asetukseen sillä kukaan ei tähän mennessä ole osannut sellaista osoittaa.
                                Tästä olisi hyvä saada faktaa
                                E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎