Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tottahan tuo... Meneekö arkiajo tuolla 55/35 madalluksella mahdottomaksi ja tuleeko talvella ongelmia ?

Miten itse, ottaisitteko miedommalla madalluksella, esim Koni Str.t setti madaltaisi 35/20... Onko nuo Konit laadukkammat/kestävämmät kuin Bistein B4 Sportit ?
    Minä jo aiemmin kommentoin että minulla oli H&R comfort kit, -35/15mm.
    Pääsi vaikka mökille. Täällä idässä ainaskin tiet on niin romuna etten kyllä yhtään enempää madaltaisi. Se on niin käyttötarkoituksesta kiinni.
    Mukavuudesta, no toimi normi käyttöautona. Ei se silti mikään citroenin pehmee ollut. Renkaat vaikuttaa paljon, itse ajoin 17" pyörillä.

Tässäkin kuvassa jos katsot miten lähellä tien pintaa nuo etupuskurin alakulmat on, ei tosta paljoa viitsi alemmas laskea jos meinaa ajella normaalisti.

Tässä -35/15 H&R Comfort kit

Last edited by Antti O; 18-06-2018, 13:17.

Comment

• Sisäänajettu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2018
      • 506
      • Helsinki

Originally posted by Antti O View Post
      Minä jo aiemmin kommentoin että minulla oli H&R comfort kit, -35/15mm.
      Pääsi vaikka mökille. Täällä idässä ainaskin tiet on niin romuna etten kyllä yhtään enempää madaltaisi. Se on niin käyttötarkoituksesta kiinni.
      Mukavuudesta, no toimi normi käyttöautona. Ei se silti mikään citroenin pehmee ollut. Renkaat vaikuttaa paljon, itse ajoin 17" pyörillä.

Tässäkin kuvassa jos katsot miten lähellä tien pintaa nuo etupuskurin alakulmat on, ei tosta paljoa viitsi alemmas laskea jos meinaa ajella normaalisti.

Tässä -35/15 H&R Comfort kit

Kiitoksia vielä tästä, oliko sulla 16 vai 17" vanteet ja millaisella rengastuksella ?

Eipä täälläkään Kehä III huippukunnossa ole, mutta lähinnä talvella mietin, että pääseekö isolla madalluksella pois pihasta...

BMW i3 60Ah REx -14
      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

Comment

• Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

edessä 225/45/17
        takana 245/40/17

Ihan se alkuperäiskoko style 68 pyörille.

Comment

• jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5170
          • Kuopio

Tottahan tuo... Meneekö arkiajo tuolla 55/35 madalluksella mahdottomaksi ja tuleeko talvella ongelmia ?
          Ei todellakaan, itse olen ajanut Eibach Sportline jousilla 250tkm. Savossa on lunta ja huonot tiet...

Miten itse, ottaisitteko miedommalla madalluksella, esim Koni Str.t setti madaltaisi 35/20... Onko nuo Konit laadukkammat/kestävämmät kuin Bistein B4 Sportit ?
          Kokemuksella valitsisin Bilstein noista kahdesta.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

Comment

• Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 506
            • Helsinki

Originally posted by jani View Post
            Ei todellakaan, itse olen ajanut Eibach Sportline jousilla 250tkm. Savossa on lunta ja huonot tiet...

Kokemuksella valitsisin Bilstein noista kahdesta.
            Sulla oli ollut ilmeisesti nuo Eibach Sportlinet ja M-Sport iskarit ? Taisit kehua tuota komboa, itseä hieman kyllä kiinnostaisi. Tuolla 55/35 madalluksella siis. Jos iskarit pettää niin tilalle vaikka nuo Bilstein B4 Sportit eikö ?

Oliko sulla millaiset renkaat alla ?

BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

Comment

• jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5170
              • Kuopio

Originally posted by sisäänajettu View Post
              sulla oli ollut ilmeisesti nuo eibach sportlinet ja m-sport iskarit ? Taisit kehua tuota komboa, itseä hieman kyllä kiinnostaisi. Tuolla 55/35 madalluksella siis. Jos iskarit pettää niin tilalle vaikka nuo bilstein b4 sportit eikö ?

225/40-18"
              K40 K1200s sondermodell

Comment

• McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

Sulla oli ollut ilmeisesti nuo Eibach Sportlinet ja M-Sport iskarit ? Taisit kehua tuota komboa, itseä hieman kyllä kiinnostaisi. Tuolla 55/35 madalluksella siis. Jos iskarit pettää niin tilalle vaikka nuo Bilstein B4 Sportit eikö ?

Tuskin sun tarttee ton H&R:n satsin kanssa pelätä, että iskarit välittömästi alkaisi korkkailemaan. Ei tommonen 55/35 madallus mikään extremedrop sarja ole. Tietysti ollaan erilaisia ja itse pärjäsin 5cm maavarallakin ns. normaalisti ja ihan mökkiteitäkin tuli ajeltua.

Toisille ei riitä nelivedon vakiokorkeuskaan, kun on totuttu ajamaan 80km/h peltojen välisillä pikateillä.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

Comment

• Sisäänajettu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2018
                  • 506
                  • Helsinki

Originally posted by McBeast View Post
                  Tuskin sun tarttee ton H&R:n satsin kanssa pelätä, että iskarit välittömästi alkaisi korkkailemaan. Ei tommonen 55/35 madallus mikään extremedrop sarja ole. Tietysti ollaan erilaisia ja itse pärjäsin 5cm maavarallakin ns. normaalisti ja ihan mökkiteitäkin tuli ajeltua.

Toisille ei riitä nelivedon vakiokorkeuskaan, kun on totuttu ajamaan 80km/h peltojen välisillä pikateillä.
                  Näinhän se on. Onko tuolla Cup kitillä ihan mukava ajella motarilla, vai tuntuuko jokainen töyssy ?

Eibachit taitavat olla hivenen mukavammat normaalissa ajossa, mutta eikai noissa hierveämpää eroa ole ?

Laitetaan nuo tilaukseen tänään: https://www.ebay.de/itm/H-R-Bilstein...75.c100623.m-1

Tuota H&R cup kittiä on kehuttu täällä ketjussa paljon ja taitaa olla aika varma paketti.

Tarviiko tuohon settiin muuta ostaa lisäksi, ylätuet tulee eteen ja taakse uudet, mutta jotain muuta ?

BMW i3 60Ah REx -14

Comment

• touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

Madaltaminen ei nähdäkseni ole mielipideasia. Jos maavaraa tiputtaa edestä 55mm, niin silloin auto on sen verran matalampi.

Silloin auton pohja ottaa kiinni helposti kynnyksiin, hidastetöyssyihin yms. Itsekin pamautin pakoputken lommolle nykyisellä e46:lla kun siinä oli 340 cm vanteen keskiöstä kaareen. 55mm madallus tiputtaa vielä lisää tuosta.

Mun ajatelmia tässä vaan.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 506
                      • Helsinki

Originally posted by touring39 View Post
                      Madaltaminen ei nähdäkseni ole mielipideasia. Jos maavaraa tiputtaa edestä 55mm, niin silloin auto on sen verran matalampi.

Silloin auton pohja ottaa kiinni helposti kynnyksiin, hidastetöyssyihin yms. Itsekin pamautin pakoputken lommolle nykyisellä e46:lla kun siinä oli 340 cm vanteen keskiöstä kaareen. 55mm madallus tiputtaa vielä lisää tuosta.

Mun ajatelmia tässä vaan.
                      Tätä juurikin miettinyt, että muuttuuko ajaminen täysin. Hidaste töyssyihin pitää ajaa todella varovaisesti ja kanttikiviä kiikaroida...

BMW i3 60Ah REx -14

Comment

• Suorakuus
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2016
                        • 126
                        • Etelä-Pohjanmaa

Itsellä coupessa alla sportline jouset ja 225/40/18 nastat talvella, ei kertaakaan ongelmia vaikka jonkun kerran joutui vetämään vähän syvemmässäkin lumessa kun ei lumiauroja turhan usein näkynyt. Ainut ongelma oli että takapään nastat katosi kummallisesti johonkin.:think

Comment

• Sisäänajettu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2018
                          • 506
                          • Helsinki

Originally posted by Suorakuus View Post
                          Itsellä coupessa alla sportline jouset ja 225/40/18 nastat talvella, ei kertaakaan ongelmia vaikka jonkun kerran joutui vetämään vähän syvemmässäkin lumessa kun ei lumiauroja turhan usein näkynyt. Ainut ongelma oli että takapään nastat katosi kummallisesti johonkin.:think
                          Kiitoksia tästä

Laitetaan Cup-kit tilaukseen

BMW i3 60Ah REx -14

Comment

• Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 506
                            • Helsinki

Nyt on tuo H&R Cup-Kit tilattu noilla Bilstein B4 Sport iskareilla. (Madallus siis 55/35)

Toivotaan, että olisi parempi kuin nykyinen orkkis M-Sport II alusta

BMW i3 60Ah REx -14

Comment

• jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5170
                              • Kuopio

Googlella löytyi omasta lintasta kuva. Autossa siis Eibach sportline jouset.

K40 K1200s sondermodell

Comment

• AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

Onko jani sulla vakio msport iskareilla? Paljonko madallusta? Hyvässä balanssissa on. Omassa cabriossa on takana jouset vaihdettu juuri ja perä on keulaan nähden tosi matala. Ajattelin laittaa ympäriinsä uudet jouset kun ei tiedä mitä jousia tuosta alta nyt löytyy. Iskarit näytti olevan kunnossa niin en laita koko alustasarjaa. AP:n 40/20 iskareineen laitoin toukkaan viime kesänä ja siihen olen ollu kyllä tyytyväinen eikä ollut hinnalla pilattu.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎