Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MRX
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 108
    • -

    Mites noussa ta tekniksissä on se ohjuri härdelli? Pitääjö sitä hioo pienemmäks vai miten?

    Comment

    • jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5170
      • Kuopio

      Originally posted by Jygga View Post
      ^Oranssit iskarit?

      Mulla on ollut vajaan vuoden STR.T kitti H&R jousilla alla eikä valittamista.
      En sitten tiedä mihin olet tottunut. Mitä laitoit Konien tilalle jos oli kerran surkeat? :think
      Vaihdoin takaisin ehjät m-sport iskarit taakse.

      Edessä minullakin Konin STR iskarit pelaa hyvin, siellä on nytkin sellaiset.
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        Originally posted by |makke View Post
        Luin tämän koko threadin läpi, kun uusia takajousia etsin.

        Mulla on Konin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä yellow sport alustasarja kiinni. Takana on ollut Konin iskarit ja M-sportin jouset 7 vuotta (60 tkm).
        Otin nyt takaiskarit irti, kun ajattelin säätää jäykemmäksi ja toinen on näköjään ihan finaalissa. Itse jäykkyydensäätö toimii, eli mitä jäykempi niin sitä jäykempi se on, mutta kun iskarin painaa pohjaan niin se ei palaudu muuta kuin vetämällä, ihan sama onko säätö jäykässä vai löysässä.

        Nyt tarvitsen siis uudet taka-iskarit ja takajouset.
        Takana on 265/30r19 rengastus 10" leveellä vanteella. ET35 ja kaaret on levitetty. Silti aina on raapinut noilla konin iskareilla ja M-sportin jousilla.

        Mamasanilta saa noita BC Racingin vaihtojousia, mutta ei mulla ole hajuakaan mikä noista vastais suunnilleen M-sport-jousien madallusta, mutta olisivat jäykemmät. Tilaanko jotkut tuollaiset vai jotkut muut?

        Ja mitä takaiskareita suosittelisitte? Noi Konin sportit on aika hintavia, STR:ää saisi halvemmalla. Ei toki ole jäykkyyssäädettävät. Kai se olisi hyvä että olisi saman merkkiset iskarit myös takana? Etupää on ok, siihen ei tarvitse koskea.

        Auttakaa miestä hädässä
        Oisko kellään heittää vinkkiä?

        Comment

        • MRX
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 108
          • -

          Mitenkäs väki on laittanu ta:ssa jousen jäykkyyden? Itsellö on nyt melkei alimmassa nii huomasin rttä säätömutterit ottaa melkei vanteesee kiinni, ei varmaan ole 5mm rakoa :think

          Comment

          • MRX
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 108
            • -

            Kellään kertoo kokemusta nuista etuiskarin säädettävistä yläpäistä? Pitäs semmoset ostaa niin sais alustan muutoskatastettua, ei pysyny keulan camberit sallituissa rajoissa

            Comment

            • inno.o
              BTCF Member
              • Apr 2014
              • 293
              • Salo

              Originally posted by MRX View Post
              Kellään kertoo kokemusta nuista etuiskarin säädettävistä yläpäistä? Pitäs semmoset ostaa niin sais alustan muutoskatastettua, ei pysyny keulan camberit sallituissa rajoissa
              Onko kiinnitys reikiä jo viilattu? Niin saa ainakin hieman yläpäätä säädettyä. Ja samalla se ohjuritappi pois, mikäli se vielä siellä on.
              Last edited by inno.o; 20-05-2016, 20:42. Reason: Lisättiin tietoa

              Comment

              • MRX
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 108
                • -

                Originally posted by inno.o View Post
                Onko kiinnitys reikiä jo viilattu? Niin saa ainakin hieman yläpäätä säädettyä. Ja samalla se ohjuritappi pois, mikäli se vielä siellä on.
                Ohjur tappia ei oo ja on viilattu, pitäs va aika paljo saaha pyatympään. Olikohan aste toisella ja puol toisella puolen
                Last edited by MRX; 21-05-2016, 14:53.

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  H&R 55/35 jousia oon miettiny sigun avon alle. Mitähä noi tiputtaa verrattuna m-sportiin? Tarve olis edestä Joku pari kolme senttii ja takaanta sentin pari.
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    Kai täällä nyt joku tietää mitkä jouset tiputtaisivat saman verran kuin M-sport jouset, mutta olisivat jäykemmät? Pitäs laittaa tilaukseen mutta kun ei tiedä mitä ostaa

                    Comment

                    • Amigo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 167
                      • Turku

                      Originally posted by |makke View Post
                      Kai täällä nyt joku tietää mitkä jouset tiputtaisivat saman verran kuin M-sport jouset, mutta olisivat jäykemmät? Pitäs laittaa tilaukseen mutta kun ei tiedä mitä ostaa
                      Ei taida pahemmin sellaisia jousia olla. Jos jäykkyyttä haluat niin jäykemmät iskarit, esim. bilsteinit voisivat olla vaihtoehto?

                      Tai tämmöisten "jousispacerien" kanssa toki saisi jäykempää jousta alle: http://www.kwsuspensions.net/st-spri...0mm-44093.html
                      Mutta en ole mitään käyttökokemuksia tuollaisista kuullut...
                      E46 328ci

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        Originally posted by Amigo View Post
                        Ei taida pahemmin sellaisia jousia olla. Jos jäykkyyttä haluat niin jäykemmät iskarit, esim. bilsteinit voisivat olla vaihtoehto?

                        Tai tämmöisten "jousispacerien" kanssa toki saisi jäykempää jousta alle: http://www.kwsuspensions.net/st-spri...0mm-44093.html
                        Mutta en ole mitään käyttökokemuksia tuollaisista kuullut...
                        Varmaan Konin sportit tulee taakse, sellaiset siellä tällä hetkelläkin on, vähän finaalissa vaan. Nyt siis Konin sportit (jäykkyyssäädettävä) ja M-sport jouset. 19x10" ET35 265/30 rengastuksella kaaret levitettynä ja johan raapii kun joku istuu takapenkillä. Aina raapinut.
                        Luulis et en oo ainut jolla on tuon kokoiset vanteet ja madallettu takapää

                        Koni Sport + M-sport jouset:


                        Miten noi H&R, Eibach sun muut ovat jäykkyydeltään verrattuna M-sporttiin?
                        Mamasanillahan noita vaihtojousia on, mutta ei hajuakaan minkä pituset ja jäykkyyksiset tilaisi, kun eivät tiedä itsekkään.

                        Comment

                        • pallonivel
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 65
                          • Southern lappi

                          H&r cup kit

                          Isän e46 323 meni lähes samaan aikaan h&r iskarit takaa ja nyt kyseli, että mitkä olisi sopivat korvaavat tolpat ?
                          H&R d16-1011-01 on tolpan koodi.

                          Kiitokset, jos löytyis vinkkiä
                          E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
                          ex E39 525i
                          ex E46 323 sedan
                          ex E36 325 coupe

                          Comment

                          • Amigo
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 167
                            • Turku

                            Mitkäs olisi hyvät iskarit Eibach pro-kitin kaveriksi? Haussa mukava setti joka kulkisi vakaasti maantiellä. Sigun auto kyseessä.

                            Sachsin touring tai advantage? Vai Bilstein B4?
                            Last edited by Amigo; 08-02-2017, 19:29.
                            E46 328ci

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1842
                              • Karjaa

                              Mä oon kyllä tykänny noista Koni Sporteista (ne keltaset siis), enää en ihmettele miksi noiden nimeen vannotaan niin monissa piireissä, tosi hyvät ainakin katuajoon.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • Bnito
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 334

                                Tuli tilattua AP:n madallus jouset 40/20 madalluksella (FS20-048), tarkoitus oli pysyä msportin perä korkeudessa mutta tippu kyllä roppakaupalla alespäin.

                                Vaihdoin vasta taakse kun toinen takajousi oli poikki, eteen pitäs vielä vaihtaa mutta jos tuo perse ei tuosta nouse niin tarvii kyllä harkita orkkis jousien vaihtoa paikoilleen
                                Attached Files
                                F11 525 3.0 -10

                                Ex E46 330d Touring -00
                                Ex 316/325 '85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎