Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Madallus?
Collapse
X
-
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
-
-
Originally posted by bigblock View PostLaitoin tuohon -01 330 toukkaan eibach prokit vieterit,muuten ok mutta tuntuu että takapää pohjaa kovin herkästi vai mikä siellä pamahtaa.
Kehto on kiinni eikä kori ole revennyt.
Voiko iskarin yläpää tehdä tuommoista?
Verhoilujen läpiex-E46 330 XD
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostMikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
ALPINASSA orkkis jouset oli 350mm ja laitoin siihen pro kit 30/25 ja sillä laski muistaakseni 330-335mm.F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostMikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
Voisin veikata että sulla tällä hetkellä joku -40mm
Kaverilla oli 318i sedan vakioalustalla. Ja siinä oli ~380 edessa ja ~360 takana. Ennenkuin siihen vaihdettiin säädettävä. Toisaalta se oli ~250tkm ajetuilla jousilla eli voinut pikkasen lässähtää tehdas uudesta-E60 530i Msport -08
-E46 328i -99
-E36 M3 -97
-MB W201 2.6E Sportline -92
-Opel Omega GLS 2.0i -89
-Ski-Doo XRS 800R -16
-Suzuki VS1400 Intruder -94
-Suzuki PV50 -94
Comment
-
-
Mitäs rajoja madaltamisessa yleisesti on?
Tuli täs loppu talvesta ruuvattua ap:n madallasjouset ruuvattua paikoilleen ja perä niillä tippu aikasta paljon, renkaan keskeltä kaareen n.320mm. Tuonne on vielä lisäksi laitettu 15mm vahvat jousikumit väliin.
Pitäs muutoskatsastaa, mutta vähän venähtänyt kun pitäis keulaan vielä pari palasta vaihtaa ennen kulmien säätöä -> muutoskatsastus.
Rengas ei ota kaareen kiinni, jää sinne vajaa 5mm väliinF11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Bnito View PostMitäs rajoja madaltamisessa yleisesti on?
Foorumilla on raja että auto on aina liian korkea...
Comment
-
-
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464...Versio_2_0.pdf
Isoimmat pointit. 80mm ja 51mm. Tuvia ei tarvita jos alustan valmistajalta vaan lappu mistä ilmenee, että käy kyseiseen autoon akselipainojen suhteen. Kulmat pakolliset. Ja tuo 51mm on johtanut ilmeisesti muutamiin hylsyihin, vaikka ei olisi edes madallettu niin paljon. Johtuen coilien mahdollisuudesta pudottaa enemmän, eikä myöskään tietoa paljonko mitta kaareen on ollut ennen madallusta. Tällöin tulisi varmistaa ettei siitä enempää pysty madaltamaan.
Tästä niuhoaminen on tullut viime vuodesta lähtien kun tuo viimeinen Trafin säädöslappu tuli voimaan.
Kuten muissakin autoihin liittyvissä katsastuksissa. Joissain menee ja joissain ei. Eli paikkaa voi joutua vaihtamaan jos niuho katsuri.
Comment
-
-
Kun laitat 50e enemmän niin saat Vogtlandin alustan ebaysta. Pitäis olla paremmat iskarit verrattuna AP:n settiin.
Comment
-
-
Kaipaisin E46 320 faceliftiin kevyttä madallusta, joka olisi myös mahdollisimman mukava ajaa (yhtä pehmeä/kovakuin orggisalusta).
Luin muutaman sivun taaksepäin ja kehuttiin mm. H&R comfort kittiä:think
Pitääkö tämä sisällään myös iskarit? Eli hintaa ~500€? Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?
edit. Eli orggisjousien tilalle tietenki H&R:n jouset^sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKaipaisin E46 320 faceliftiin kevyttä madallusta, joka olisi myös mahdollisimman mukava ajaa (yhtä pehmeä/kovakuin orggisalusta).
Luin muutaman sivun taaksepäin ja kehuttiin mm. H&R comfort kittiä:think
Pitääkö tämä sisällään myös iskarit? Eli hintaa ~500€? Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?
Noin 500€ hintaan saat iskarit ja jouset, ei oo ihan hirveen kova, mutta madalsi kyllä enemmän kuin mitä ilmoitetaan. Tietenkin lopputulos riippuu lähtötilanteesta.--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Heps! Emännän kauppakassiin tarttis alustasarja tilata ja nopeasti. Hylsy tuli leimalla iskarista niin päätimme laittaa uusiksi joka kulman samalla kertaa ja mieto madallus olisi mukava saada. Ajoltaan saisi pysyä pehmeähkönä. Kaksi vaihtoehtoa olen etsinyt joista kaipaisin lisää tietoa. Toki muitakin saa tarjota n.300€ luokassa sarjaa kohti. Enempää ei raski laittaa kun muutakin rahareikää on tällä hetkellä.
AP 40/20 alustasarja olisi kiinnostavin. Olettaisin että kyyti on kohtuullisen hyvää tuohon rahaan ja perse ei jäisi roikkumaan liiaksi. Muuan kehunkin olen kuullut joskus.
Vogtland 40/40 olisi toinen mutta ei löydy oikein kuvaa millaiseen asentoon se toukan tiputtaisi. Volvo piireissä aikoinaan ainakin kehuttu laadukkaaksi.
Tietty myös m-sport iskarit ja jouset tarvikkeena kiinnostaisi mutta meneekös ne tollaiseen karvalakki toukkaan ilman muita muutoksia, ja mistähän ne saisi edullisesti ja helposti?
Mitäkäs raati on mieltä?
Comment
-
Comment