Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondis
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 698
    • Tuusula

    Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
    MB E55 AMG -05
    E36 318TiA -96
    E34 535i -89 imolarot
    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

    Comment

    • Kojontti
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2014
      • 204
      • Puolanka

      Originally posted by bigblock View Post
      Laitoin tuohon -01 330 toukkaan eibach prokit vieterit,muuten ok mutta tuntuu että takapää pohjaa kovin herkästi vai mikä siellä pamahtaa.

      Kehto on kiinni eikä kori ole revennyt.

      Voiko iskarin yläpää tehdä tuommoista?
      Voi, sitten kun se oikeasti hajoaa niin se tulee kertomaan sen kontin puolelle.
      Verhoilujen läpi
      ex-E46 330 XD

      Comment

      • DerMeister
        BTCF Member
        • Nov 2007
        • 485
        • Seinäjoki

        Originally posted by Jondis View Post
        Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
        Mulla on touringissa orkkis m-sport ja mittasin siitä 360mm.
        ALPINASSA orkkis jouset oli 350mm ja laitoin siihen pro kit 30/25 ja sillä laski muistaakseni 330-335mm.
        F11 535d xDrive Individual Twilight purple
        IG: f11twilight_purple

        Comment

        • Kärkiväli
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 36
          • Kempele

          Originally posted by Jondis View Post
          Mikä mahtaa olla näissä vakio napa-kaari mitta? Mulla on nyt tuossa omassa 340mm edessä ja pitäis tietää, kuin paljon on madaltunut. Autossa alunperin sport alusta(ei siis m-sport). 330D sedan msport -03.
          Täällä 328i m-sport sedan. M-sport alustalla oli 360mm edessä ja 340mm takana. Tällä hetkellä h&r cupkit -55/-35 alustalla, edessä ja takana 330mm.

          Voisin veikata että sulla tällä hetkellä joku -40mm

          Kaverilla oli 318i sedan vakioalustalla. Ja siinä oli ~380 edessa ja ~360 takana. Ennenkuin siihen vaihdettiin säädettävä. Toisaalta se oli ~250tkm ajetuilla jousilla eli voinut pikkasen lässähtää tehdas uudesta
          -E60 530i Msport -08
          -E46 328i -99
          -E36 M3 -97
          -MB W201 2.6E Sportline -92
          -Opel Omega GLS 2.0i -89
          -Ski-Doo XRS 800R -16
          -Suzuki VS1400 Intruder -94
          -Suzuki PV50 -94

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            Mitäs rajoja madaltamisessa yleisesti on?

            Tuli täs loppu talvesta ruuvattua ap:n madallasjouset ruuvattua paikoilleen ja perä niillä tippu aikasta paljon, renkaan keskeltä kaareen n.320mm. Tuonne on vielä lisäksi laitettu 15mm vahvat jousikumit väliin.

            Pitäs muutoskatsastaa, mutta vähän venähtänyt kun pitäis keulaan vielä pari palasta vaihtaa ennen kulmien säätöä -> muutoskatsastus.

            Rengas ei ota kaareen kiinni, jää sinne vajaa 5mm väliin
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16493
              • Asikkala

              Originally posted by Bnito View Post
              Mitäs rajoja madaltamisessa yleisesti on?
              Laki sanoo että kiinteästä osasta mitattu maavara väh. 80 mm ja joustavasta (esim. muovipuskuri ?) 70 mm. Alkup. korkeutta saa muuttaa xx mm, olikohan 50 mutta tutkitaanko tuota koskaan :think

              Foorumilla on raja että auto on aina liian korkea...

              Comment

              • ram1
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 31
                • suomi

                https://www.trafi.fi/filebank/a/1464...Versio_2_0.pdf

                Isoimmat pointit. 80mm ja 51mm. Tuvia ei tarvita jos alustan valmistajalta vaan lappu mistä ilmenee, että käy kyseiseen autoon akselipainojen suhteen. Kulmat pakolliset. Ja tuo 51mm on johtanut ilmeisesti muutamiin hylsyihin, vaikka ei olisi edes madallettu niin paljon. Johtuen coilien mahdollisuudesta pudottaa enemmän, eikä myöskään tietoa paljonko mitta kaareen on ollut ennen madallusta. Tällöin tulisi varmistaa ettei siitä enempää pysty madaltamaan.
                Tästä niuhoaminen on tullut viime vuodesta lähtien kun tuo viimeinen Trafin säädöslappu tuli voimaan.
                Kuten muissakin autoihin liittyvissä katsastuksissa. Joissain menee ja joissain ei. Eli paikkaa voi joutua vaihtamaan jos niuho katsuri.

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  Msport haikailijoille tiedoksi, että Bilsteinin B14 sarjalla (coupe sedan) saa compacin vakio M sport korkeuteen etupään ollessa yläasenossa ja takapään jossakin puolivälissä säätöä.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    Kun laitat 50e enemmän niin saat Vogtlandin alustan ebaysta. Pitäis olla paremmat iskarit verrattuna AP:n settiin.
                    Mulla oli tommonen setti e36 compactissa ja voin kyllä suoraan sanoa, että niin paskaa alustaa ei oo ollu yhdessäkään mun autossa ennen eikä jälkeen noiden. Ihan kamala pomppulauta.

                    Comment

                    • protoni
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1368
                      • Tampere

                      Mulla on parissa Audissa ollut Vogtlandin korkeussäädettävä ja niiden perusteella uskaltaisin kyllä suositella. Yhdestä tolpasta tuli kyllä mehut reilun vuoden jälkeen, mutta muutoin ei moitteen sijaa. Ainakin mitä TA-technixiin yms vertailee, niin roimasti parempi.

                      Comment

                      • QUASIMODO
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2545
                        • Pirkkala

                        Kaipaisin E46 320 faceliftiin kevyttä madallusta, joka olisi myös mahdollisimman mukava ajaa (yhtä pehmeä/kovakuin orggisalusta).

                        Luin muutaman sivun taaksepäin ja kehuttiin mm. H&R comfort kittiä:think
                        Pitääkö tämä sisällään myös iskarit? Eli hintaa ~500€? Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?

                        edit. Eli orggisjousien tilalle tietenki H&R:n jouset^
                        Last edited by QUASIMODO; 17-07-2017, 07:23. Reason: edit. jouset / iskarit tms
                        sigpic

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16493
                          • Asikkala

                          Originally posted by QUASIMODO View Post
                          Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?
                          Ei ehkä tilalle mutta kaveriksi ?

                          Comment

                          • QUASIMODO
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2545
                            • Pirkkala

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Ei ehkä tilalle mutta kaveriksi ?
                            Juuri näin
                            sigpic

                            Comment

                            • pomo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2013
                              • 429
                              • Oulu

                              Originally posted by QUASIMODO View Post
                              Kaipaisin E46 320 faceliftiin kevyttä madallusta, joka olisi myös mahdollisimman mukava ajaa (yhtä pehmeä/kovakuin orggisalusta).

                              Luin muutaman sivun taaksepäin ja kehuttiin mm. H&R comfort kittiä:think
                              Pitääkö tämä sisällään myös iskarit? Eli hintaa ~500€? Vai voiko vaihtaa vain orggisiskareiden tilalle H&R:n jouset (noin 100€)?

                              Noin 500€ hintaan saat iskarit ja jouset, ei oo ihan hirveen kova, mutta madalsi kyllä enemmän kuin mitä ilmoitetaan. Tietenkin lopputulos riippuu lähtötilanteesta.
                              --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                              E46 320 Cab

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Heps! Emännän kauppakassiin tarttis alustasarja tilata ja nopeasti. Hylsy tuli leimalla iskarista niin päätimme laittaa uusiksi joka kulman samalla kertaa ja mieto madallus olisi mukava saada. Ajoltaan saisi pysyä pehmeähkönä. Kaksi vaihtoehtoa olen etsinyt joista kaipaisin lisää tietoa. Toki muitakin saa tarjota n.300€ luokassa sarjaa kohti. Enempää ei raski laittaa kun muutakin rahareikää on tällä hetkellä.

                                AP 40/20 alustasarja olisi kiinnostavin. Olettaisin että kyyti on kohtuullisen hyvää tuohon rahaan ja perse ei jäisi roikkumaan liiaksi. Muuan kehunkin olen kuullut joskus.

                                Vogtland 40/40 olisi toinen mutta ei löydy oikein kuvaa millaiseen asentoon se toukan tiputtaisi. Volvo piireissä aikoinaan ainakin kehuttu laadukkaaksi.

                                Tietty myös m-sport iskarit ja jouset tarvikkeena kiinnostaisi mutta meneekös ne tollaiseen karvalakki toukkaan ilman muita muutoksia, ja mistähän ne saisi edullisesti ja helposti?

                                Mitäkäs raati on mieltä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎