Aikaisemmin kyseltiin kokemuksia Eibachin jousista.
Mulla aikanaan oli e46 328ci coupessa sellaiset eibachin miedommin madaltavat jouset. Ne oli ihan asialliset ja hyvät ajella. Vakioiskareitten (90tkm ajetut) kanssa pelasi hienosti.
Tuo korkeus vois toimia mun Touringiin myös, vähäsen vielä pitäisi tosiaan saada tiputettua tuosta orkkis M-Sport-tasosta, varsinkin takana on vähän turhan suuri rako renkaan ja kaaren välillä. Vanteina kesällä Style 68, talvella Style 44.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Itellä myös hyviä kokemuksia Eibach Pro Kit jousista e46:ssa. Itellä on nuo sekä coupessa että nyt touringissakin. Mielestäni hyvä kompromissi ulkonäön ja käytännöllisyyden näkökulmastakin. Molempiin autoihin vaihdoin samalla M-sport iskarit sun muuta alustan hilpettä. Coupessa meni tosin molemmat Eibachin takajouset poikki alle viiden vuoden ja sain takuuseen uudet.
Itellä myös hyviä kokemuksia Eibach Pro Kit jousista e46:ssa. Itellä on nuo sekä coupessa että nyt touringissakin. Mielestäni hyvä kompromissi ulkonäön ja käytännöllisyyden näkökulmastakin. Molempiin autoihin vaihdoin samalla M-sport iskarit sun muuta alustan hilpettä. Coupessa meni tosin molemmat Eibachin takajouset poikki alle viiden vuoden ja sain takuuseen uudet.
Madaltaako paljon takaa verrattuna m-sport jousiin, entä minkä verran edestä :think
Madaltaako paljon takaa verrattuna m-sport jousiin, entä minkä verran edestä :think
Madallus vakio alustaan verrattuna touringissa on Eibachissa ilmoitettu 30/20-25mm. M-sport on muistaakseni jotakuinkin -15/10mm (viisaammat voi korjata) vakioon verrattuna. Tokihan vanhemmiten jouset vähän painuu niin madalluksen vertailu voi olla vähän vaikeaa uusiin jousiin.Tossa huonohko kuva 18" vanteilla. Aluksi jäi keulasta korkeemmalle mutta on pikkuhiljaa asettunut tohon korkeuteen.
Madallus vakio alustaan verrattuna touringissa on Eibachissa ilmoitettu 30/20-25mm. M-sport on muistaakseni jotakuinkin -15/10mm (viisaammat voi korjata) vakioon verrattuna. Tokihan vanhemmiten jouset vähän painuu niin madalluksen vertailu voi olla vähän vaikeaa uusiin jousiin.Tossa huonohko kuva 18" vanteilla. Aluksi jäi keulasta korkeemmalle mutta on pikkuhiljaa asettunut tohon korkeuteen.
Itsellä tosiaa Coupe ja pitäs keula saada 25-30mm alaspäin ja perse pysyy noilla paikkeilla missä tällä hetkellä mutta jäykemmäksi eli eibachit tilaukseen
Itsellä tosiaa Coupe ja pitäs keula saada 25-30mm alaspäin ja perse pysyy noilla paikkeilla missä tällä hetkellä mutta jäykemmäksi eli eibachit tilaukseen
Coupessa en muista enää kuinka madallus Pro Kitissä oli, mutta tossa kuva omasta 318Ci. Etujouset 6v ja takana takuuseen vaihdettu vuos sitten.
Luin tämän koko threadin läpi, kun uusia takajousia etsin.
Mulla on Konin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä yellow sport alustasarja kiinni. Takana on ollut Konin iskarit ja M-sportin jouset 7 vuotta (60 tkm).
Otin nyt takaiskarit irti, kun ajattelin säätää jäykemmäksi ja toinen on näköjään ihan finaalissa. Itse jäykkyydensäätö toimii, eli mitä jäykempi niin sitä jäykempi se on, mutta kun iskarin painaa pohjaan niin se ei palaudu muuta kuin vetämällä, ihan sama onko säätö jäykässä vai löysässä.
Nyt tarvitsen siis uudet taka-iskarit ja takajouset.
Takana on 265/30r19 rengastus 10" leveellä vanteella. ET35 ja kaaret on levitetty. Silti aina on raapinut noilla konin iskareilla ja M-sportin jousilla.
Mamasanilta saa noita BC Racingin vaihtojousia, mutta ei mulla ole hajuakaan mikä noista vastais suunnilleen M-sport-jousien madallusta, mutta olisivat jäykemmät. Tilaanko jotkut tuollaiset vai jotkut muut?
Ja mitä takaiskareita suosittelisitte? Noi Konin sportit on aika hintavia, STR:ää saisi halvemmalla. Ei toki ole jäykkyyssäädettävät. Kai se olisi hyvä että olisi saman merkkiset iskarit myös takana? Etupää on ok, siihen ei tarvitse koskea.
Ja mitä takaiskareita suosittelisitte? Noi Konin sportit on aika hintavia, STR:ää saisi halvemmalla. Ei toki ole jäykkyyssäädettävät. Kai se olisi hyvä että olisi saman merkkiset iskarit myös takana? Etupää on ok, siihen ei tarvitse koskea.
Mulla oli touringissa STR iskarit 20km paikallaan ja vaihdoin pois. Aivan kelvoton vaimennus teho.
Mulla on ollut vajaan vuoden STR.T kitti H&R jousilla alla eikä valittamista.
En sitten tiedä mihin olet tottunut. Mitä laitoit Konien tilalle jos oli kerran surkeat? :think
Comment