Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ju11i
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1254
    • Oulu

    Parisen vuotta sitten mulle tuotuun 2004 vuoden E46 M3 cäbiin tuli vähän vajaa 15 000€ veroa tullista... Mittarissa oli noin 80 000km
    Nii joo ja valitukset tullille ei tuonut mitään takas.
    Last edited by Ju11i; 24-03-2013, 17:46.
    G21 330e xDrive M-sport -23
    E46 M3 -02

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6722
      • PK-seutu

      Originally posted by Veeksi View Post
      Tarkistaa mistä? Sinulta? Kyllä mä oon tullista kysynyt miten ne niitä veroja arpoo ja se on tasan tapauskohtaista mitä menetelmää käytetään. Ensisijaisesti mahtia ja jo tehtyjä verotuksia (näitä oon katsonut). Seuraavaksi Suomen markkinoita ja jos sieltä ei löydy sopivaa niin Saksan markkinahintoja. Tuskinpa tullikaan nyt niin puusilmä on, että jos Saksasta tuo edullisimman luokan M3 avon niin ne tosiaan vertaa sitä tuohon Harrison "vähän" laiteltuun tai sitten Sipilän PYYNTIhintoja? Eihän siinä toki mitä menettäis, jos tuollaiset verot joutus maksamaan ja auto tosiaan olisi sen arvoinen. Mutta eihän hullukaan mistään '02 hinnat alkaen M3:stä maksa 34 000€ ku pari tonnia lisää laittamalla saa ikäpolvea tuoreemman 335i M-sportin.
      Tämä keskustelu etenee nyt kyllä kummalliseen suuntaan. Ei se minulta pois ole jos Suomeen tuodaan hienoja M3 avoja, päinvastoin. Kokemusta kuitenkin tuollaisen verottamisesta on. Tullia ei kyllä pätkääkään kiinnosta onko sinun mielestäsi vuoden 2002 auto liian kallis vai ei.

      Vielä kerran: valitusten kautta voi noita yrittää perustella kohtuullisemmaksi ties millä verukkeilla, mutta ensin pitää nuo suolaiset 15keur verot maksaa. Deal with it
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6722
        • PK-seutu

        Originally posted by Ju11i View Post
        Parisen vuotta sitten mulle tuotuun 2004 vuoden E46 M3 cäbiin tuli vähän vajaa 15 000€ veroa tullista... Mittarissa oli noin 80 000km
        Nii joo ja valitukset tullille ei tuonut mitään takas.
        Jep. Ja huom. Sinä maksoit veroja 40,5%. Nykyään veroprosentti on 46,5%. Fakta se on, että verot ovat nousseet enemmän kuin autojen hinnat tippuneet, eli näiden hinnat on periaatteessa noussut kiitos 1.4.2012 nousseiden veroprosenttien.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Ju11i
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1254
          • Oulu

          Originally posted by pyroz View Post
          Jep. Ja huom. Sinä maksoit veroja 40,5%. Nykyään veroprosentti on 46,5%. Fakta se on, että verot ovat nousseet enemmän kuin autojen hinnat tippuneet, eli näiden hinnat on periaatteessa noussut kiitos 1.4.2012 nousseiden veroprosenttien.
          Joo se tässä päähän ottaa, kun suomessa E46 M3 tarjonta aika heikkoa jos haluaa esim. faceliftin, vähillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Saksasta tosin sais mutta suomen verotus taas kusee silmille niin rajusti että pistää vakavasti miettiin hommaamisen järkevyyttä.
          Niin ja saksassa ei tunnu M3:set ja M5:set juurikaan enään halpuvan ainakaan hyvien yksilöiden kohdalla...
          Last edited by Ju11i; 24-03-2013, 18:07.
          G21 330e xDrive M-sport -23
          E46 M3 -02

          Comment

          • ///Masa
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 1468
            • Salo

            Originally posted by Veeksi View Post


            Mutta ehkäpä siinä olis jo ihan aiheellisen valituksen aihe jos Lokakuussa 2012 e46 avon myyntihinnaksi katsotaan 15400€ ja Toukokuussa 2013 34000€... voin olla väärässä ja elämä ei ole reilua, mutta joku raja kai sentään.
            Tuo myyntihinnaksi 15400,- on verotettu oikeanpuoleisella ohjauksella!
            BMW E30 M3
            BMW E46 M3
            BMW E118 1800

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              Sellainen tarkennus edellä käytyihin keskusteluihin, että kyllä Tullissa huomioidaan tarvittaessa myös niitä aiemmin myytyjä autoja Nettiautosta, jos sillä hetkellä ei ole tarpeeksi montaa yksilöä myynnissä. Ei ainoastaan myyntihetkellä myynnissä olevat autot välttämättä ole ainoita hintahavaintoja tietyn automallin hintatasosta.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                Juu kyllähän se taitaa niin olla ettet Suomesta tule löytämään alle 30k hyvää yksilöä :think

                Itse tähtäisin kriteerit näin: 03 tai uudempi ja kaikilla varusteilla, maksoi mitä maksoi Kilsat 100tkm tai alle...

                Omassa oli kanssa prosentti 40,5
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • Harrison
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 1525
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Himpun verran epäilen, että se tullikaan nyt ihan noin laskee. Kieltämättä vähän huono tilanne tällä hetkellä nettiautossa, kun on vain 2 tarjolla ja kummankaan pyynti ei ole sitä luokkaa mitä myyntitilastoista voi ihailla.

                  Ensisijaisesti ne kyllä katsoo mahtia eikä nettiautoa. Mahdin mukaan '01-'02 M3 on myyntihinnaltaan vajaa 23 000€. Se tosin on coupe hinta, mutta eihän tuo coupe ole oikeasti (hinta uutena tai Saksan hinnat) sen arvottomampi kuin cabriolettikaan. Toisekseen tullille saattaa tulla mieleen katsoa mitä noista on aiemmin pyydetty veroa, ja jos tarkastellaan toteutuneita M3 veroja (cabrioletit ja coupet) kuluneelta vuodelta niin yli 100tkm ajetut on olleet siinä 8000-10000€:n veroissa. Että vaikka ne veroprosentit olisivatkin nousseet, niin toisaalta niin on autojen arvot laskeneet... vaikka tietysti oliskin kiva varmasti ajatella että 2000-luvun alun autojen arvot oliskin vuodessa nousseet 5000-10000€.
                  Itse kyselin joku aika sitten e93 M3 veroja, kun ei mahti järjestelmästä löytynyt kyseistä. Tullin markkinaryhmä ilmoitti, että markkinahinta noin 80Ke, jota vertasivat nettiauton ja oikotien myynti-ilmoituksiin.

                  Jos oot vielä näin suhteellisen kallista autoa hankkimassa, niin ei luulis 1-2te pitäs itkettää paljon (ei herneitä tästä Ps. 10000e laittanut autoon...tiedän ettei ole paras sijoitus , mutta M on M.

                  Yleisestikkin Ämmä kuskien juttujen ja henk koht kokemuksien (e36 M3), niin halvalla sitä ämmää ei kannata hankkia. Kerran todennut ja toisella kerralla osas jo ostaa sieltä kalliimmasta päästä mummon.

                  Originally posted by ///MJ View Post
                  Juu kyllähän se taitaa niin olla ettet Suomesta tule löytämään alle 30k hyvää yksilöä :think

                  Itse tähtäisin kriteerit näin: 03 tai uudempi ja kaikilla varusteilla, maksoi mitä maksoi Kilsat 100tkm tai alle...

                  Omassa oli kanssa prosentti 40,5
                  03 tai uudempi olettettavasti tarkoitat, että recallit näissä jo vakiona? Vai muukin syy tähän? :think:

                  EDIT:
                  Menee vähä myynti puheiks, mutta esim:

                  2004 ajettu 80tkm alkuperäiset kampuranlaakerit yms.
                  2001 ajettu 140tkm (recallina kk-laakerit, öljypumppu puolat vaihdettu oletettavasti 50-70tkm kohdalla = uusilla osilla ajettu ~70tkm Tietysti muut korin+moottorin osat kuluneet 140tkm, joka ämmällä vähän.

                  Kaks pointtia mitä itse mietin kun ämmää olin ostamassa :think:
                  Last edited by Harrison; 24-03-2013, 19:17.
                  Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                  Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                  Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                  Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                  Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                  EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                  Comment

                  • Terou
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 791
                    • Tampere

                    Kyllä minunkin tullauspäätöksessä muutama vuosi sitten ämmä arvotettiin vain ja ainoastaan kahden sillä hetkellä myynnissä olleen yksilön keskiarvolla. En kyllä ihmettelisi jos 15k napsahtaisi veroja.

                    SMG:llä ajoin aina ns. manuaalimoodissa, eli vaihdoin vaihteet ratin läpistä. Nopeasti oppii ajamaan ja sen jälkeen meno on erittäin sulavaa, ei todellakaan nykivää. Tykkäsin kyllä niin kaupungissa kuin mutkateilläkin. Nyt ratapelissä vähemmän yllättäen sama vaihteisto.

                    Osta tuo minun avatarissakin roikkuva exä. Näkyy olevan Nettiautossa taas myynnissä, pitäisi olla kunnossa. Tuskin saat tuotua Saksasta parempaa halvemmalla.
                    Last edited by Terou; 24-03-2013, 20:28.
                    E46 M3 perän lukkoyksikkö
                    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                    Comment

                    • TSI
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 122

                      Oma Ämmäni on manuaali. Erityisesti kylmänä laatikko on aika jähmeä, ja lämmettyäänkin se vaatii voimaa selkeästi normiauton laatikkoa enemmän (kuten myös kytkin). SMG:stä ei ole kokemusta. Toisaalta tuo tietty laatikon jähmeys tuo spesiaalia urheiluautofiilistä, kuten myös esim. tiukoissa käännöksissä jurnuttava lukkoperä. Kakkosvaihde vaatii aina vähän enemmän keskittymistä, ja kepin liikkeet ovat vähän pitkiä, mutta kyllä manuaali tuohon autoon sopii mun mielestä kivasti. Kun muuten mainitsit verrokkina 335i:n, niin se on sitten täysin erilainen auto (molemmista on kokemusta). Sanoisin, että Ämmä tuntuu paljon raaemmalta ja erikoisemmalta autolta, vaikka käytännössä saman suorituskyvyn saa 335i:ssä paljon vaivattomammin ja ympärivuotiseen käyttöön sopivalla mukavuudella. Ämmän pointti on jotenkin juuri se, että sen suorituskyvystä nauttiakseen täytyy tehdä jonkin verran töitä, ja S54:n soundi kuulostaa avossa vielä paremmalta, vaikka muuten jäädäänkin suorituskyvyssä coupélle.

                      Itse olin vielä syksyllä myymässä 04-mallista 50 tuhatta ajettua avoani, mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin, ja haaveissa ollut E90/92 M3 sai jäädä. Se olisi tullut talouden ainoaksi autoksi, mutta en kuitenkaan saanut itseäni hyväksymään ajatusta, että sillä olisi pitänyt raaskia ajaa talvellakin. Niinpä käyttöautoksi tuli Golf R32, ja E46 M3 saa jatkaa kesäautona, vaikka nyt lipsutaan jo offtopicin puolelle. Ja se piti vielä sanoa, että Ämmä on ollut mulla kohta kolme vuotta, ja ainoa vika on ollut hanskalokeron lukon löystynyt ruuvi, mutta on se varmaan yksi Suomen vähiten ajetuista yksilöistäkin.
                      Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Jep. Ja huom. Sinä maksoit veroja 40,5%. Nykyään veroprosentti on 46,5%. Fakta se on, että verot ovat nousseet enemmän kuin autojen hinnat tippuneet, eli näiden hinnat on periaatteessa noussut kiitos 1.4.2012 nousseiden veroprosenttien.
                        Onpa kyllä erikoista. Tässä kun oon kymmenen vuoden aikana omistanut autoja, vanhoja ja uusia, niin niissä on AINA haihtunut 3000-5000€ arvoa vuodessa.

                        Eikös noita alkupään M3:sia veroteta vielä painonkin mukaan? Mistäs päivästä ne co2-päästöt on ilmoitettu?
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Tämä keskustelu etenee nyt kyllä kummalliseen suuntaan. Ei se minulta pois ole jos Suomeen tuodaan hienoja M3 avoja, päinvastoin. Kokemusta kuitenkin tuollaisen verottamisesta on. Tullia ei kyllä pätkääkään kiinnosta onko sinun mielestäsi vuoden 2002 auto liian kallis vai ei.

                        Vielä kerran: valitusten kautta voi noita yrittää perustella kohtuullisemmaksi ties millä verukkeilla, mutta ensin pitää nuo suolaiset 15keur verot maksaa. Deal with it
                        Anteeksi aggressiivinen kommentti. Tosin ihan oikeastikin kysyin, että mistäs sen tarkastat, kun tosiaan jo Alpinaa miettiessä olin tulliin yhteydessä, eikä edes sieltä annetta sellaisia vastauksia, että nettiautosta ensisijaisesti katsottais. Itseasiassa sieltä ei edes etukäteen kerrota sitä, että millä periaatteella se laskettais ja todetaan että jokainen tapaus arvioidaan yksilöllisesti. Pitää nyt vissiin yrittää vielä tiedustella, että voiko ne sitä vähää kertoa, että sanoisivat minkä laskenta periaatteen mukaan noi edelliset on laskettu. Ei tässä nyt tili tyhjene vaikka 15keuron verot tuliskin, mutta se on nimenomaan oleellista että auto lopulta maksaa sen verran, että se on edes teoriassa mahdollista realisoida (että joku ihan oikeesti maksais siitä about sen verran). En nimittäin usko, että tuo M3:kaan on niin hyvä auto ettenkö kyllästyis siihen 1-2 vuodessa kuten aina kyllästyn autoihini (ei siis ole tarkoitus saada omiaan takaisin 1-2 vuoden päästä, mutta jos nyt ei ihan 10000-15000 euroa tulis takkiin).
                        Originally posted by ///Masa View Post
                        Tuo myyntihinnaksi 15400,- on verotettu oikeanpuoleisella ohjauksella!
                        Oletko aivan sataprosenttisen varma tästä? Nimittäin tuolla on ihan eri kuukauden verotuksissa sellainen mikä onkin oikeanpuoleisella ohjauksella ja se kyllä lukee tuossa mallisarakkeessa (OIK.OHJ.).
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • ///MJ
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 1869
                          • Joensuu

                          Originally posted by Harrison View Post

                          03 tai uudempi olettettavasti tarkoitat, että recallit näissä jo vakiona? Vai muukin syy tähän? :think:

                          EDIT:
                          Menee vähä myynti puheiks, mutta esim:

                          2004 ajettu 80tkm alkuperäiset kampuranlaakerit yms.
                          2001 ajettu 140tkm (recallina kk-laakerit, öljypumppu puolat vaihdettu oletettavasti 50-70tkm kohdalla = uusilla osilla ajettu ~70tkm Tietysti muut korin+moottorin osat kuluneet 140tkm, joka ämmällä vähän.

                          Kaks pointtia mitä itse mietin kun ämmää olin ostamassa :think:
                          Feisliftiä meinasin, tosin onko jo 02 lopussa vaihtunut :think Tosin yksilöitähän nämä kaikki ovat!

                          "2001 ajettu 140tkm (recallina kk-laakerit, öljypumppu puolat vaihdettu oletettavasti 50-70tkm kohdalla = uusilla osilla ajettu ~70tkm "

                          Tuossahan nuo minun auton tiedot olikin
                          F36 428iA GC M-Sport
                          Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                          M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                          M: E36 328i osia

                          M: E39 business cd ja info display

                          M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                          Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by ///MJ View Post
                            Juu kyllähän se taitaa niin olla ettet Suomesta tule löytämään alle 30k hyvää yksilöä :think

                            Itse tähtäisin kriteerit näin: 03 tai uudempi ja kaikilla varusteilla, maksoi mitä maksoi Kilsat 100tkm tai alle...

                            Omassa oli kanssa prosentti 40,5
                            KK-laakerit on tarkoitus vaihdattaa joka tapauksessa, joten uudempi vuosimalli ei ainakaan sen perusteella ole perusteltavissa. Varusteissa ei noissa nyt niin hirveän suuria eroja ole. Piipittävät parkkitutkat tai analogiset TV-virittimet ei paljon kiihoita. Koko iso navikin on joka tapauksessa e46:ssa niin sanka-aikainen, että fiksuinta olis joka tapauksessa laittaa joku moderni soitin tilalle, jos meinas että siitä löytyy edes ihan perusominaisuudet. Xenonit nyt on oikeastaan ainut MUST varuste mitä oon tuohon e46 M:ään keksinyt. Ja mitä kilometreihin tulee, niin tuon ikäisessä autossa ne alkaa olemaan jo vähän niin ja näin. Auto on joka tapauksessa vanha ku mikä ja älykkäästi ajetut 160tkm on parempi vaihtoehto kuin radalla räpätyt 90tkm. Kunto on oikeastaan tärkeämpi.
                            Originally posted by Harrison View Post
                            Jos oot vielä näin suhteellisen kallista autoa hankkimassa, niin ei luulis 1-2te pitäs itkettää paljon (ei herneitä tästä Ps. 10000e laittanut autoon...tiedän ettei ole paras sijoitus , mutta M on M.

                            Yleisestikkin Ämmä kuskien juttujen ja henk koht kokemuksien (e36 M3), niin halvalla sitä ämmää ei kannata hankkia. Kerran todennut ja toisella kerralla osas jo ostaa sieltä kalliimmasta päästä mummon.



                            03 tai uudempi olettettavasti tarkoitat, että recallit näissä jo vakiona? Vai muukin syy tähän? :think:
                            No ei toki 1-2 tonttua liikuta. 5-10 rupee jo kyyneliä aiheuttamaan.

                            Olen ihan samaa mieltä kanssas siitä, että pitkällä tähtäimellä kalliimpi on halvempi. Mutta kun luultavasti vuoden tai viimeistään kahden vuoden päästä oon myymässä sitä autoa vaikka se olis kuinka hyvä tai huono. Siinä vaiheessa se edullisempi hankinta hinta tulee arvokkaaksi. Valtaosa yksityisistä ostajista ja autokaupoissa vaihtoja tehdessä arvostaa sen auton kuitenkin sen nettiauton halvimman perusteella. Just viimeks ostin nettiauton kalleimman e46 330i:n ja sai vuoden päästä myydä ihan järettömällä persnetolla ja silti täällä foorumillakin inistiin miten elämä on kallista.
                            Originally posted by Terou View Post
                            Kyllä minunkin tullauspäätöksessä muutama vuosi sitten ämmä arvotettiin vain ja ainoastaan kahden sillä hetkellä myynnissä olleen yksilön keskiarvolla. En kyllä ihmettelisi jos 15k napsahtaisi veroja.

                            Osta tuo minun avatarissakin roikkuva exä. Näkyy olevan Nettiautossa taas myynnissä, pitäisi olla kunnossa. Tuskin saat tuotua Saksasta parempaa halvemmalla.
                            No kieltämättä nyt rupee tulemaan se tuttu pelko puseroon, että voihan se tulli noin tehdä vaikkei siinä mitää järkeä oliskaan.

                            Suomen markkinoilla jo olevan osto ei todennäköisesti tule kuuloon, koska edelleen vakaasti uskon että tuo vanhojen autojen päästöperusteinen autovero kumoutuu ja nyt maksettavista veroista on tarkoitus saada se 40-50 % takaisin. Se huomioon ottaen alkaa hinta olemaan passeli.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Eikös noita alkupään M3:sia veroteta vielä painonkin mukaan? Mistäs päivästä ne co2-päästöt on ilmoitettu?
                              2001 vuonna käyttöönotetuthan ne oli jo (alusta lähtien). Eli menee se joka tapauksessa co2-perusteisella verolla...
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6722
                                • PK-seutu

                                Veeksi sinun ALPINA-tiedustelut ja suunnitelmat eivät ole oikein verrannollisia tässä. Tullille kun koko ALPINA on aika vieras käsite. M3 cabrio on kuitenkin uutenakin täällä myyty ja tyypitetty malli, sekä nettiautossa niitä on edes se muutama yleensä.

                                Kyseenalaistit tuossa, että ottavatko varmasti nettiautosta hintatietoja. Kyllä ottavat, tulli ilmoittaa sivuillaankin, että tietoja toimittaa Nettix Oy (nettiauto.com:n taustayritys). NetWheels taas käsittääkseni hoitaa MAHTI-järjestelmän tietojen toimittamisen.

                                Juhiksen kommentti on myös mielenkiintoinen. Mietityttää vaan, että milloin käyttävät aikaisempia myynti-ilmoja vertailuun, kun tässäkin topikissa on muiden autoja verotettu vain kahden nettiautosta löytyvän verrokin mukaan. Omaani verotettaessa toimitin tullille suoraan nettiauto.com tilanteen sinä päivänä kun paperit laitoin postiin. Päätös tippui postiluukusta kolmen (3) arkipäivän jälkeen. Suoraan ottivat niistä verrokit (4 kpl).

                                Toki yrittää kannattaa aina. Jos Juhiksen mainitsema vanhempien ilmoitusten vertailu on mahdollista, niin paras neuvo Veeksille ja miksei muillekin voisi olla kerätä mahd. pitkällä aikajaksolla vastaavia myynti-ilmoituksia nettiautosta ja toimittaa Tulliin veropapereiden liitteenä. Näin aion itsekin toimia kun näillä näkymin E93 cabrion käyn Saksasta hakemassa. Näin siis tietysti vain avoissa. Coupe M3 taitaa löytyä Mahdista, jolloin näistä ei ole iloa.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎