Originally posted by Mikaeli
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Normi juttu, akku paskana. Kaikki valot ym. kyllä toimii, mutta ei käynnisty enää edes kaapeleilla, se vanha ei vaan vedä enää läpi. Lopussa akku heittää ehkä 8v, vielä jotain vatsaanottava ehkä 10v kuormituksella (heitä vaikka ajovalot päälle). Mikään ihme, jos on originaali akku ja jo 10v ikää. Uusi akku, ja se on siinä.Last edited by Juice; 17-09-2011, 01:13.
-
perän puslat riekaleina todennäkösesti, itellä ihan samaa oiretta.Originally posted by aaty View Postkiihdyttäessä/ohittaessa kaasun noston jälkeen perä nytkähtää sivulle. onko kenelläkään tietoa onko puslat revenneet vai jokin muu ?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Tehtaalta lähteneet muovisella siivellä, mutta nehän porsi. Nyt oem vesipumppu m43b19 on metallisiipinen.Originally posted by betsi View PostOnko M43-koneessa vakiona metalli- vai muovisiipinen vesipumppu?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Sigun auto, ja mietityttää ahtimen kunto (garret gt 2260v alipaine ohjauksella)
Auto tullut saksasta viime vuonna, ja en usko että boksissa ohjelmaa muutettu.
Lämpimänä tietenkin kun antaa vetoja, kuulee vaimean vinkunan 1700rpm ylöspäin, vetoa mielestäni riittää 3500-4000 rpm kohtalaisesti.
Paikallaan auto tyhjäkäynniltä lähdettäessä esim 5min seisomisen jälkeen, reilulla kaasulla, saattaa tulla pieni sininen pilvi.
Tai vastaavasti lusikka lattiaan ykkösvaihteella, saattaa asfalttiin jäädä pieni musta viiva
.. Putkesta
Reippaammin vedätättäessä harmaata/valkoista tulee putkesta. (kuuleman mukaan)
Kokeilin ahtimen päittäisvälystä(?) jota ei tuntunut ollenkaan. Mutta pystyvälystä tietysti löytyy.
Voisiko ahdin ilmoitella kuluneisuudestaan? 208tkm ajettu.
Ahtoputket hieman öljyiset, niinkuin myös ilmanputsarikotelosta Turbolle lähtevät.
Mites tuo huohotin?
Tuossa vielä kuva suuttimien korjausmäärästä.
Kone ei kuvan ottohetkellä ollut täysin käyntilämpöinen (puolet puolivälistä mittarin mukaan.)



Last edited by Torppa; 17-09-2011, 16:12.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
En tarkoittanu siiliä kun sitä vastusta joka tuossa dieselissä lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa jäähdytysnestettä. Se mötikkä majailee siellä apumiehen puolella siinä tuulilasin alapuolen kotelossa. Konepellin alta siis näkyy.Originally posted by jari_koski View PostEIköstä tuo nyt oo ihan normaalia että neljäkutoseen täytyy siili vaihtaa.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
siis tähän mieki haluaisin vastauksia. Tällä viikolla huomasin että sinistä savua tulee kun auto on seissyt noin neljätuntia tai enemmän, sinistä pukkaa ihan haitaksi saakka ja kohan jonku aikaa ajelee ni se heittää savuttamasta kokonaan eikä tule sen ajon aikana takaisin.. Kilsoja on kertynyt tähän mennessä 260tkm.Originally posted by Torppa View PostSigun auto, ja mietityttää ahtimen kunto (garret gt 2260v alipaine ohjauksella)
Auto tullut saksasta viime vuonna, ja en usko että boksissa ohjelmaa muutettu.
Lämpimänä tietenkin kun antaa vetoja, kuulee vaimean vinkunan 1700rpm ylöspäin, vetoa mielestäni riittää 3500-4000 rpm kohtalaisesti.
Paikallaan auto tyhjäkäynniltä lähdettäessä esim 5min seisomisen jälkeen, reilulla kaasulla, saattaa tulla pieni sininen pilvi.
Tai vastaavasti lusikka lattiaan ykkösvaihteella, saattaa asfalttiin jäädä pieni musta viiva
.. Putkesta
Reippaammin vedätättäessä harmaata/valkoista tulee putkesta. (kuuleman mukaan)
Kokeilin ahtimen päittäisvälystä(?) jota ei tuntunut ollenkaan. Mutta pystyvälystä tietysti löytyy.
Voisiko ahdin ilmoitella kuluneisuudestaan? 208tkm ajettu.
Ahtoputket hieman öljyiset, niinkuin myös ilmanputsarikotelosta Turbolle lähtevät.
Mites tuo huohotin?
Tuossa vielä kuva suuttimien korjausmäärästä.
Kone ei kuvan ottohetkellä ollut täysin käyntilämpöinen (puolet puolivälistä mittarin mukaan.)



S4 B5
Urs4 4.2
A8 D3 4.2 Lang
ex. M5 e39 -99
ex. 330 xDA e46 -03
ex. 523 e39 -96
Comment
-
Tänään ajelin vielä saman vuosimallin 320D:tä... taulussa 260tkm.
Ahdin ei vinkunut sitten yhtään korvakuulolta kabiiniin.
Ja nytkun sai vertailu kohteen, niin kyllähän tuo oma vinkuu aikalailla. Korkea tasainen, ei metallinen vinkuna. :P Tosin onhan autoissa ihan eri ahtimet. Autoon juuri vaihdoin uudet mobilin esp 5w30 öljyt kera suodattimen
EGR-venttiilin puhdistin tänään, joka todella tuli tarpeeseen, oli noin sentin paksuinen nokikerros muodostunut jota sai hetken aikaa rapsutella.
Sain hyvin puhdistettua ja totesin vielä että sehän on jymähtänyt kokonaan kiinni eikä näin ollen aukeakkaan ollenkaan joka on tietysti plussaa sekin.
Jos tästä nyt alkaa ahdin oikuttelemaan, niin onko noista kiinasimpukoista käyttö/kestävyyskokemuksia? Kun irtoaisi noin puolet halvemmalla vastaavanlaiset kopiot.
Miltäs nuo suuttimien korjausarvot vaikuttaa teidän mielestä? Pitäisikö jotain forten puhdistus litkuja heittää tankkiin? tai jopa 2-t öljyä niinkuin täällä foorumilla kerrotaan. viisaammat diisselimiehet kertokoon! Aion tehdä myös suuttimille ohivuotomittauksen jahka päivä taas valkenee.
Sekä huohottimen tarkastaa.
kiitos
Last edited by Torppa; 18-09-2011, 02:53.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
Tästä aiheesta on ollut muistaakseni ainakin kahteen otteeseen lyhyesti juttua, kyseisen lämmittimen voi myös korjata. Searchilta anelemalla vois vaikka löytyäkkin.Originally posted by ockelbo4500 View PostEn tarkoittanu siiliä kun sitä vastusta joka tuossa dieselissä lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa jäähdytysnestettä. Se mötikkä majailee siellä apumiehen puolella siinä tuulilasin alapuolen kotelossa. Konepellin alta siis näkyy.
Comment
-
Viitsisikö joku helpottaa tätä linkkaamalla, kun tuo haku on, mitä on...?Originally posted by Jisv View PostTästä aiheesta on ollut muistaakseni ainakin kahteen otteeseen lyhyesti juttua, kyseisen lämmittimen voi myös korjata. Searchilta anelemalla vois vaikka löytyäkkin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Tossa prefaceliftin kytkinpaketti, oem. Tuolta tullut itse tilattu osia.Originally posted by aratic View PostMistä ihmiset on tilaillu uusia kytkinpaketteja? Suomesta vai ulkomailta, ei kiinnostais maksaa tarvikesetistä motonetissä 300e.. Autona 328Ci.
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
Comment