Originally posted by Mikaeli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Juice; 17-09-2011, 01:13.
-
-
Originally posted by aaty View Postkiihdyttäessä/ohittaessa kaasun noston jälkeen perä nytkähtää sivulle. onko kenelläkään tietoa onko puslat revenneet vai jokin muu ?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by betsi View PostOnko M43-koneessa vakiona metalli- vai muovisiipinen vesipumppu?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Sigun auto, ja mietityttää ahtimen kunto (garret gt 2260v alipaine ohjauksella)
Auto tullut saksasta viime vuonna, ja en usko että boksissa ohjelmaa muutettu.
Lämpimänä tietenkin kun antaa vetoja, kuulee vaimean vinkunan 1700rpm ylöspäin, vetoa mielestäni riittää 3500-4000 rpm kohtalaisesti.
Paikallaan auto tyhjäkäynniltä lähdettäessä esim 5min seisomisen jälkeen, reilulla kaasulla, saattaa tulla pieni sininen pilvi.
Tai vastaavasti lusikka lattiaan ykkösvaihteella, saattaa asfalttiin jäädä pieni musta viiva .. Putkesta
Reippaammin vedätättäessä harmaata/valkoista tulee putkesta. (kuuleman mukaan)
Kokeilin ahtimen päittäisvälystä(?) jota ei tuntunut ollenkaan. Mutta pystyvälystä tietysti löytyy.
Voisiko ahdin ilmoitella kuluneisuudestaan? 208tkm ajettu.
Ahtoputket hieman öljyiset, niinkuin myös ilmanputsarikotelosta Turbolle lähtevät.
Mites tuo huohotin?
Tuossa vielä kuva suuttimien korjausmäärästä.
Kone ei kuvan ottohetkellä ollut täysin käyntilämpöinen (puolet puolivälistä mittarin mukaan.)
Last edited by Torppa; 17-09-2011, 16:12.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by jari_koski View PostEIköstä tuo nyt oo ihan normaalia että neljäkutoseen täytyy siili vaihtaa.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostSigun auto, ja mietityttää ahtimen kunto (garret gt 2260v alipaine ohjauksella)
Auto tullut saksasta viime vuonna, ja en usko että boksissa ohjelmaa muutettu.
Lämpimänä tietenkin kun antaa vetoja, kuulee vaimean vinkunan 1700rpm ylöspäin, vetoa mielestäni riittää 3500-4000 rpm kohtalaisesti.
Paikallaan auto tyhjäkäynniltä lähdettäessä esim 5min seisomisen jälkeen, reilulla kaasulla, saattaa tulla pieni sininen pilvi.
Tai vastaavasti lusikka lattiaan ykkösvaihteella, saattaa asfalttiin jäädä pieni musta viiva .. Putkesta
Reippaammin vedätättäessä harmaata/valkoista tulee putkesta. (kuuleman mukaan)
Kokeilin ahtimen päittäisvälystä(?) jota ei tuntunut ollenkaan. Mutta pystyvälystä tietysti löytyy.
Voisiko ahdin ilmoitella kuluneisuudestaan? 208tkm ajettu.
Ahtoputket hieman öljyiset, niinkuin myös ilmanputsarikotelosta Turbolle lähtevät.
Mites tuo huohotin?
Tuossa vielä kuva suuttimien korjausmäärästä.
Kone ei kuvan ottohetkellä ollut täysin käyntilämpöinen (puolet puolivälistä mittarin mukaan.)
S4 B5
Urs4 4.2
A8 D3 4.2 Lang
ex. M5 e39 -99
ex. 330 xDA e46 -03
ex. 523 e39 -96
Comment
-
-
Tänään ajelin vielä saman vuosimallin 320D:tä... taulussa 260tkm.
Ahdin ei vinkunut sitten yhtään korvakuulolta kabiiniin.
Ja nytkun sai vertailu kohteen, niin kyllähän tuo oma vinkuu aikalailla. Korkea tasainen, ei metallinen vinkuna. :P Tosin onhan autoissa ihan eri ahtimet. Autoon juuri vaihdoin uudet mobilin esp 5w30 öljyt kera suodattimen
EGR-venttiilin puhdistin tänään, joka todella tuli tarpeeseen, oli noin sentin paksuinen nokikerros muodostunut jota sai hetken aikaa rapsutella.
Sain hyvin puhdistettua ja totesin vielä että sehän on jymähtänyt kokonaan kiinni eikä näin ollen aukeakkaan ollenkaan joka on tietysti plussaa sekin.
Jos tästä nyt alkaa ahdin oikuttelemaan, niin onko noista kiinasimpukoista käyttö/kestävyyskokemuksia? Kun irtoaisi noin puolet halvemmalla vastaavanlaiset kopiot.
Miltäs nuo suuttimien korjausarvot vaikuttaa teidän mielestä? Pitäisikö jotain forten puhdistus litkuja heittää tankkiin? tai jopa 2-t öljyä niinkuin täällä foorumilla kerrotaan. viisaammat diisselimiehet kertokoon! Aion tehdä myös suuttimille ohivuotomittauksen jahka päivä taas valkenee.
Sekä huohottimen tarkastaa.
kiitosLast edited by Torppa; 18-09-2011, 02:53.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostEn tarkoittanu siiliä kun sitä vastusta joka tuossa dieselissä lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa jäähdytysnestettä. Se mötikkä majailee siellä apumiehen puolella siinä tuulilasin alapuolen kotelossa. Konepellin alta siis näkyy.
Comment
-
-
Originally posted by Jisv View PostTästä aiheesta on ollut muistaakseni ainakin kahteen otteeseen lyhyesti juttua, kyseisen lämmittimen voi myös korjata. Searchilta anelemalla vois vaikka löytyäkkin.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by aratic View PostMistä ihmiset on tilaillu uusia kytkinpaketteja? Suomesta vai ulkomailta, ei kiinnostais maksaa tarvikesetistä motonetissä 300e.. Autona 328Ci.
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Comment