E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mitza View PostKatselin Ebaystä noita jarrusettejä tohon 330Cd -03 autooni.
Onko kyseinen setti hyvä, vai maksanko 100€ turhaan sanasta "sport" ?
Kun sieltä löytyisi hintaan 289€ ihan tavallinen settikin.
Ja tässä tavallinen
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-E46-3...item45fb5f81b1Last edited by väiski525; 31-10-2011, 15:50.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by Mitza View PostKatselin Ebaystä noita jarrusettejä tohon 330Cd -03 autooni.
Onko kyseinen setti hyvä, vai maksanko 100€ turhaan sanasta "sport" ?
Kun sieltä löytyisi hintaan 289€ ihan tavallinen settikin.
Ja tässä tavallinen
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-E46-3...item45fb5f81b1
Jos oikeasti laadukkaita reikälevyjä hakee niin bemarin omasta valikoimasta löytyy Performance-levyt."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Eiks oo kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
Originally posted by harakrankka View PostOisko kellään hajua tämmösestä:
Eli ohjaus tuntuu jotenki omituiselta. Ei varsinaisesti väljältä, mutta jos ajaa kuoppaan tai töyssyyn niin ratti ns "lyö käsille" aika voimakkaasti, eli vähän liikaa välittyy tien epätasaisuudet rattiin. Tää tapahtuu nimenomaan kun ajaa vain toisen etupyörän kuoppaan, eikä oikeastaan väliä kumman pyörän ajaa.
Uraherkkyyttäkin on, joka myös johtuu huonoista renkaista. Talvirenkailla uraherkkyys helpottaa, mutta tää ratin tärähtäminen töyssyissä ei hävinnyt mihinkään.
Etualatukivarret puslineen on uudet ja koiranluut ja vakaajan puslat on myös vaihdettu ja kulmat säädetty. Väljää ei tunnu löytyvän mistään.
Ratti myös täristää vähän silloin tällöin motarinopeuksissa.
Omituisin juttu on se, että jos käännän pyörät ääriasentoon vaikka vasemmalle ja ajan kanttarista ylös, niin etupyörän osuessa kanttariin ratti nytkähtää vielä jonkun verran vasemmalle, eli tuntuu kun joku antais vielä periksi vaikka pyörät on jo kännetty ääriasentoon. Vaikea selittää, mutta todella hämäävää.
Tasasella tiellä ei ohjauksessa tunnu oikeestaan mitään ihmeellistä.
Ideoita?
Auto on E46 318i Touring -99
Comment
-
-
Kyllä jonkinlainen ääni kuuluu kun rattia kääntää auto sammuksissa. "Lonksuu" joku jossain. En sitten tiiä voiko olla rattiakselin nivel tms?
Originally posted by Benzi87 View PostHammastanko kunnossa? :think
Kokeileppa että väännät virrat päälle mutta ei autoa käyntiin asti.
Sitten liikutat rattia nopeasti edes takaisin pienellä liikkeellä että rupeaako kolisemaan?
Comment
-
-
Ok. Tutun kuullosta! Onks sulla vaihdeltu osia viime aikoina?
Ilmottele jos iskareiden vaihto auttaa ongelmaan?
Mulla ei tunnu olevan iskarit loppu, ei ainakaan oo löysän tuntunen/jää keinumaan töyssjen jälkeen.
Originally posted by pav View PostNo joo, mulla on. En vaan tiedä miten sitä lähtis korjailemaan. Etuiskarit on kyllä ihan finaalissa, saa nähdä auttaako.
Eli kovin on uraherkkä ja töyssyt heilauttelee rattia.
Comment
-
-
Originally posted by harakrankka View PostOk. Tutun kuullosta! Onks sulla vaihdeltu osia viime aikoina?
Ilmottele jos iskareiden vaihto auttaa ongelmaan?
Mulla ei tunnu olevan iskarit loppu, ei ainakaan oo löysän tuntunen/jää keinumaan töyssjen jälkeen.
Jouset on coupen sport-alustasta ja edessä 10mm madaltavat jousilautaset, eli ei mikään pulkka. Takaiskarit vaihdoin, vähenti uraherkkyyttä paljon. Edestä on vaihdettu ne puslat, koiranluut, m-sport kallistuksen vakaaja ja rattiakselista sellanen nivel (flexible coupler). Kulmat on säädetty, camber taitaa olla -1,20. Ei saanut lähemmäksi nollaa, vaan pitäisi vähän reikiä laajentaa.
Minullakin kuuluu sellainen pieni kolina kun rattia heivaa edestakaisin auto sammuksissa, mutta pienikin liike ratissa näkyy renkaissa. Kuulema tuota hammastankoa voisi kiristää, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia ja on tarkkaa puuhaa...
EDIT: Niin, ja vaikka tuntuu että autoa pitää ohjata koko ajan, silti kun ratista päästää irti auto menee suoraan
Comment
-
-
Originally posted by Henkka21 View PostHmm tulipa vaihdettua sachsin kytkinsarja tuohon omaan taxiin, kysymys kuuluu että onko tossa mahdollisuuksia säätää paria senttiä väljää kytkinpolkimelle? Ottaa niin perkeleen ylhäällä kiinni. Nestekytkin joojoo mut onko polkimelle jotain omaa säätöä?
Comment
-
-
Originally posted by harakrankka View PostKyllä jonkinlainen ääni kuuluu kun rattia kääntää auto sammuksissa. "Lonksuu" joku jossain. En sitten tiiä voiko olla rattiakselin nivel tms?
Pyydä kaveri heilluttelemaan sitä rattia ja sulloudu ite sinne auton alle tarkkailemaan.
Irroita muuten ihan aluks sisemmät suojakumit raidetangosta jotta näet hammastangon.
Suojakumeja ei tarvi ottaa pois asti vaan riittää kun vedät ne edestä.
Sitten vaan rattia heiluttamaan edes takaisin ja pidät kiinni siitä tangon päästä niin selviää onko klappia.
Muista että auton pitää olla maassa kun rattia heiluttellaan.
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostOnko jossain kuvan kanssa ohjetta takapyörien aurauskulmien säätämisestä? Tai voisiko joku vaikka varaosakuvan avulla hieman valaista asiaa? Vaihdoin tuon osan nro. 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 uuteen ja nyt on pyörä jo selkeästi silmällä havaittavasti vinossa. Pisti miettimään että joutuuko tässä seuraavaksi laittamaan jo tukivarsiakin ostoslistalle, vai mikä on vialla. Ja tuo kyseinen bracketti tuli jo asennettua tuota pyöränkulmaa silmällä pitäen, eli siinä ei ole enää varaa käännellä ja väännellä.
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostKyselenkö vaikeita vai vaan tyhmiä? Olisi oman pään mukaan fiksumpaa tsekata itse, kuin viedä pyöräsuuntaukseen ja kuulla vain tuomio ettei toimi laskun kera.
-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
Comment