Originally posted by kuoppala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En tiedä onko huono/väärä paikka kysellä, mutta en parempaakaan löytänyt, viisaammat linkittäköön jos löytävät.
Elikkä olen ostamassa e46 330d tourinkia, hintaluokaltaan alle 10 000e, jotenka tahtoovat olla järestään lähemmäs 300 000tkm ajettuja. Mitäs noilla kilometreillä on sitten väliä, jos huollot tehty? Onko noin paljon ajetuissa mitään erikoista/kallista jota alkaa hajoilla?
Muutenkin kaipailisin kaikista tyypillisistä vioista tietoa, jonkun verran tietysti jo lukenut eri theardeista, mutta ei lisätietokaan pahasta ole.
Ja sittenhän se kiinnostaa, että mitä tuollaisen koeajolla on otettava huomioon? Mitkä asiat/osat erityisen syynin alle?
Comment
-
-
Originally posted by kuoppala View Postvai letkulämppäri??
vai calix??
vai???
onko kokemuksiaG05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View PostHammastankoa veikkaisin.
Pyydä kaveri heilluttelemaan sitä rattia ja sulloudu ite sinne auton alle tarkkailemaan.
Irroita muuten ihan aluks sisemmät suojakumit raidetangosta jotta näet hammastangon.
Suojakumeja ei tarvi ottaa pois asti vaan riittää kun vedät ne edestä.
Sitten vaan rattia heiluttamaan edes takaisin ja pidät kiinni siitä tangon päästä niin selviää onko klappia.
Muista että auton pitää olla maassa kun rattia heiluttellaan.
Kiitos vinkeistä, täytyy tutkia kunhan keksii jonkun paikan jossa saa auton ylös. Kuuntelin ääntä tarkemmin, niin tulee jotenkin ylempää kuin hammastangon kohdalta ja on todella vaimea.:think
Comment
-
-
Itse juuri ko. puslat vaihtaneena (ei siis tuota metallikäikälettä vaan pusla) voisi sen verran sanoa että silmällä pyörä voi näyttää olevan vaikka miten, mutta itse sain (vänkärin kanssa) takaset edes vähän sinne päin pitkällä lattaraudalla sihtaamalla; suora lauta ajaa myös saman asian. Kahdesta miehin vaan lautaa takanakin kylkeen ja tähtäämään renkaan sivun suunta lähelle eturenkaan sivua. Pajasäädössä käytin eilen ja takasten kokonaisharitus oli omin avuin osunut alle 2 milliin ja vieläpä symmetrisesti... Säätöhän tapahtuu nuo kolme pulttia löysäämällä ja korvaketta sivusuunnassa liikuttelemalla, eli pulttien reijät on ns. pitkät. Kuvan epäkeskomuju on säätötyökalu, mutta säätö tehdään usein perinteisin menetelmin vääntämällä ja koputtelemalla mutta tietty asiallisin laittein mittaamalla.
Jos meinaat kunnolla kulmat kohdalleen laittaa, niin irrottele omin avuin myös camber-säädön epäkeskopultti takaa molemmilta puolilta ja herkistele ne valmiiksi; pajalla kun menee juuttuneen pultin availuun herkästi kallista aikaa turhaan.
Niin ja camberitkin saa aika kivasti hehtaarille ihan vaan lyhyehköllä vatupassilla, jolla renkaan yläreuna ja alareuna tähtäillään maun mukaan pystysuunnassa sopivaan malliin. Etupäästä voi myös vääntää tolpan yläpään camber-säädön stopparinappulat mäkeen jo valmiiksi.
Originally posted by jrr View PostKyselenkö vaikeita vai vaan tyhmiä? Olisi oman pään mukaan fiksumpaa tsekata itse, kuin viedä pyöräsuuntaukseen ja kuulla vain tuomio ettei toimi laskun kera.Originally posted by Ravermeister View PostAutodatan kuva takapään aurauksen säätämisestä
Comment
-
-
Originally posted by kuoppala View Postvai letkulämppäri??
vai calix??
vai???
onko kokemuksia
Comment
-
-
Originally posted by zeeliz View PostMissäs e46 2002 318 mallissa on tuo "OBD" liittimen paikka? eikö se ole myös tuon ikäisessa OBD2 väylä? mitäs softia täällä porukka käyttää kun olis tarkoitus ajaa softa kannettavaan?
Comment
-
-
Originally posted by zeeliz View PostHeitelkääs jotain vaihtoehtoja ettei tarvi koko autoa purkaaId.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by zeeliz View PostHeitelkääs jotain vaihtoehtoja ettei tarvi koko autoa purkaa
Comment
-
-
kysellääs vielä varmuudeks, ois termarin, vesipumpun ja EGR termarin vaihto edessä huomenna, nii onkos tähän 320d pannuun jotain kikka kolmosia ilmauksen suhteen?
vai:
nesteet sisään piri pintaan, paisarin korkin jättää auki ja auto käyntiin ja antaa käydä hetken? jotenkin näin ainakin teki korjaamolla mun ex e39:n..- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postkysellääs vielä varmuudeks, ois termarin, vesipumpun ja EGR termarin vaihto edessä huomenna, nii onkos tähän 320d pannuun jotain kikka kolmosia ilmauksen suhteen?
vai:
nesteet sisään piri pintaan, paisarin korkin jättää auki ja auto käyntiin ja antaa käydä hetken? jotenkin näin ainakin teki korjaamolla mun ex e39:n..
jneE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment