Originally posted by ockelbo4500
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostSäätyy valaistuksen mukaan, muistaakseni jossain valokatkaisimen lähellä on pieni silmä mikä sitä mittaa.
Leave a comment:
-
.
miten m54b30 saa ton takapöntön venttiilin pois käytöstä eli pysymään kokoajan auki ?
Leave a comment:
-
Originally posted by mamu View PostVastataan ensimmäiseen, että lämmöt näkee salavalikon kohdasta 7.1. Termostaattia uusiessa vaihtuu samalla kätevästi esimerkiksi vesipumppu sekä apulaitehihnat.
Salavalikkoon pääset:
1. Auto ollessa käynnissä pidä mittariston vasemman puoleista nappia niin kauan pohjassa, että näyttöön tulee teksti test_1
2. Näpytä vasenta nappia edelleen niin monta kertaa, että olet kohdassa test_19
3. Paina vasenta nappia jälleen, kun näytössä on teksti lock_off
4. Vasenta nappia näppäilemällä sitten kohtaan test_7 ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy näytöllä.
5. Pois valikosta pääsee trippimittarin nollautumatta kohdasta test_0
Tänään vaihdoin termarin, ei ollut mikään iso operaatio. vähän muoveja pois, viscoflekti ja sen edestä "ilmanohjainkaukalo". Tunnin homma pyöreestiNyt sain nosteltua lämmöt testerin mukaan noin 92c. Huomenna aamulla selviää lämpiääkö kuinka nopeasti.
Vesipumppua en vaihtanut. Ja hihnat on tovi sitten vaihdettu, koska tuli uusi kampiakselin siimapyörä.
Egr venttiilikin on jälleen herännyt henkiin. Aikaisemmin oli jumittunut kiinni vaikka kaavin moskat pois siitä. Letkun tulppaaminen sytyttää vikavalon :( testasin tämän
Sen verran sain peilin ja "ota silmä-käteen"-taktiikan kanssa katsottua että ainakin pakosarjan tiiviste vuotaa. Mutta uskon kuitenkin siihen halkeiluun. Ei auta itku markkinoilla ja pistää tilaukseen tiivisteet ja pakosarja jossakin välissä.
Samalla kun testeri kiinni ajelin kyliä ympäri.
Tarkastelin ilmamassamittarin toimintaa:
esim tyhjäkäynnillä.
Ohjearvo ~366mg
Mitattu ~554mg
Ja ajamaan kun lähti, niin samassa suhteessa nousi tuo mitattu arvo niinkuin tyhjäkäynnillä ollessaan.
Voisiko tästä päätellä imm antaa väärää tietoa ohjainlaitteelle? Vai pitäiskö koittaa testerillä tehdä tuo jonkun sortin ruiskutusmäärän nollatasaus, sekä HFM nollaus (imm arvojen nollaus?)
Kiitoksia vastauksistanne kovasti!
Leave a comment:
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostMistähän vois johtua semmonen, että ajotietokoneen ja radion näyttö joko himmenee tai pimenee aina välillä hetkeksi. Tähän asti palautunut aina normaaliksi lyhyen ajan kuluttua.
Leave a comment:
-
Mistähän vois johtua semmonen, että ajotietokoneen ja radion näyttö joko himmenee tai pimenee aina välillä hetkeksi. Tähän asti palautunut aina normaaliksi lyhyen ajan kuluttua.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ravermeister View PostTuolta löytyy melkeen kaikki mitä tarvii tietää tästä korimallista, ohjekirjakin löytyy samasta osoitteesta: http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46
Tarkotus olis asioida Motonetissä noiden vaihdelaatikon tukikumien tiimoilta. Siellä ei tunnestustikaan myyjät tiedä mitään muuta, mitä ei näytöllä juuri sillä hetkellä lue. Eli tiedän heidän sanovan, että E46 320d tourinkiin ei löydy vaihteiston tukikumeja, ainoastaan näihin malleihin:
Eli ylempi ei passais dieseliin ja alempi käy ainoastaan 6 sylinterisiin. Toisaalta Real OEM väittää samojen kumityynyjen sijaitsevan seuraavien autojen alla:
http://www.realoem.com/bmw/partxref....330&showeur=on
Eli mätsäis tohon ekan kumityynyn kategoriaan! Ketä tässä nyt uskoa...vai menenkö suoraan semmoseen putiikkiin, missä varmasti tiedetään? :think
Leave a comment:
-
Originally posted by KooHoo View PostOnko näihin salavalikkoseikkailuihin löydettävissä edes lontooksi mitään yleiskattavia ohjeita? Kiinnostais itelläkin esim. nuo moottorilämmöt yms. Myös niinkin simppeli asia kuin kellonajan asettaminen on hakusessa, kun en satu omistamaan käyttöohjekirjaa...
Leave a comment:
-
Onko E46 nuolinavista mihinkään? levyä ei mulla siihen löydy ja tässä arvon että kannataako sitä alkaa edes hommaamaan. TomTom löytyy, mutta rassaa se telineen kiinnittely
Leave a comment:
-
.
Originally posted by KooHoo View PostItellä oli putkisto lohkeillut siitä ensimmäisen katin kaulasta. Toinen todennäköinen vuotokohta on se joustinosa heti katin jälkeen. Noidein hitsaus/korjaus ei kovin kummoinen homma ole. Kyseessä siis m47, mutta ei varmaan hirveesti rakenteeltaan toi alkukäyrä eroa uudemman kolmilitrasen tapauksesta. En ota kantaa pakosarjan hitaukseen tai sen kestävyyteen, mutta mitä nyt pienempiä pakosarjoja tullut hitsailtua niin se kannattaa ainakin pultata aloilleen johonkin kappaleeseen kiinnitysrei'istään, jos meinaa vielä hitsauksen jälkeen saada sen paikoilleenkin! Tahtoo isompia saumoja tehdessä vedellä muuten kieroon eikä kiinnitysreiät enää osu kohdilleen muuten.
Tiedä sitten mikä tuota putkiston lohkeilua itellä on aiheuttanut, mutta moottorin tukikumit ainakin vaihtelin samaan syssyyn. Tänään pitäisi myös putkiston ja vaihdelaatikon tukikumit käydä lunastamassa, kun tahtoo putkisto edelleenkin resonoida kylmällä koneella tietyissä tilanteissa...joo olen linjannut putkiston varmaan 3 kertaa, tsekannut kaikki lämpöpellit yms.
Onko näihin salavalikkoseikkailuihin löydettävissä edes lontooksi mitään yleiskattavia ohjeita? Kiinnostais itelläkin esim. nuo moottorilämmöt yms. Myös niinkin simppeli asia kuin kellonajan asettaminen on hakusessa, kun en satu omistamaan käyttöohjekirjaa...
Leave a comment:
-
Originally posted by Torppa View PostKabiiniin haiskahtaa paikalleen jäädessä kevyehkö dieselin katku.
Yksi puolituttu bmw-asentaja näytti minulle x3:sen pakosarjaa joka on siis prikulleen samanlainen kuin autossani. Halkeillut aivan saatanan monesta kohtaa, ja juurikin tullut työn alle sen takia kun diesel käryää.
Pieni kauhukuva tästä tuli, ja koitin silmäillä sinne, muttakun purkamatta ei taas mitään nää. Sarjan hinnaksi tulisi marmorilla vissiin 450e
Kannattaako näitä vaihtaa uusiin? vai mahdollisesti hitsauttaa? Rahaa kun ei kamalasti ylimääräisiä ole. Ja onko vastaavia tapauksia ollut, saati kenenkään tiedossa. Enkä siis varmuudella ole nähnyt sen halki olevan.
Suuttimet ja muut mahdolliset helposti nähtävissä olevat kohteet on katsottu.
Tiedä sitten mikä tuota putkiston lohkeilua itellä on aiheuttanut, mutta moottorin tukikumit ainakin vaihtelin samaan syssyyn. Tänään pitäisi myös putkiston ja vaihdelaatikon tukikumit käydä lunastamassa, kun tahtoo putkisto edelleenkin resonoida kylmällä koneella tietyissä tilanteissa...joo olen linjannut putkiston varmaan 3 kertaa, tsekannut kaikki lämpöpellit yms.
Salavalikkoon pääset:
1. Auto ollessa käynnissä pidä mittariston vasemman puoleista nappia niin kauan pohjassa, että näyttöön tulee teksti test_1
2. Näpytä vasenta nappia edelleen niin monta kertaa, että olet kohdassa test_19
3. Paina vasenta nappia jälleen, kun näytössä on teksti lock_off
4. Vasenta nappia näppäilemällä sitten kohtaan test_7 ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy näytöllä.
5. Pois valikosta pääsee trippimittarin nollautumatta kohdasta test_0
Leave a comment:
-
Originally posted by Torppa View PostAllekirjoituksen auto. Moottori m57n
Egr-Termaria autossa ei ollutkaan, ja egr on tulpattu. Lämmöt eivät näillä keleillä nouse kovin nopeasti (~+10c). Kävin aiheesta lyhyen keskustelun Bmw&hiukkassuodatin topicissa.
Lämmöt mittarin mukaan puolessavälissä, kun tarpeeksi ajanut. Mutta testilaite näyttää lämmöiksi noin 74c.
En nyt löytänyt ohjeita että mikä testinumero salavalikosta olisi niiden lämpöjen näkemiseksi, jotta voisi seurata.
Oletan että termostaatti pitäisi vaihtaa? Kannattaako muuta samalla vaihtaa?
Auto tullut viimevuonna saksasta.
Salavalikkoon pääset:
1. Auto ollessa käynnissä pidä mittariston vasemman puoleista nappia niin kauan pohjassa, että näyttöön tulee teksti test_1
2. Näpytä vasenta nappia edelleen niin monta kertaa, että olet kohdassa test_19
3. Paina vasenta nappia jälleen, kun näytössä on teksti lock_off
4. Vasenta nappia näppäilemällä sitten kohtaan test_7 ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy näytöllä.
5. Pois valikosta pääsee trippimittarin nollautumatta kohdasta test_0
Leave a comment:
-
Originally posted by Dani View PostItselläni kärähti orkkis D2S keulilta niin kävin EPD Tuningilta hakemassa D2S 35W CNlightsin 6000K xenonit molemmille puolille.
Pakko sanoa että valoteho parani aivan hlvetisti, suosittelen!
http://www.epdtuning.com/laatu-xenon...facturers_id=6
Leave a comment:
-
Köyhällä ei ole varaa ostaa pskaa
..mutta pitkiin voisin harkita 50W 6000K xenonit, tiedä sitten minkälainen rumba siitä tulee kun pitää alkaa vaihtamaan polttimoita aina ennen katsastusta
Leave a comment:
-
Originally posted by Dani View PostToki satasella saa D2S 50W muutos-sarjan, en epäile yhtään.
Mutta kyse ei nyt ollut siitä, mutta kiitos vinkistä.
ja jotenki 80e kahdesta polttimosta kuulostaa hirveältä rahastukselta :think
Leave a comment:
Leave a comment: