E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • maukka86
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Mistähän vois johtua semmonen, että ajotietokoneen ja radion näyttö joko himmenee tai pimenee aina välillä hetkeksi. Tähän asti palautunut aina normaaliksi lyhyen ajan kuluttua.
    Omassa autossa tekee joskus samaa. Himmenee todella himmeäksi pariksi sekunniksi ja sitten palautuu taas normaalille kirkkaudelle. Tekee tuon melko harvoin, joten en ole jaksanut siitä stressata.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Originally posted by hattiwatti View Post
    Säätyy valaistuksen mukaan, muistaakseni jossain valokatkaisimen lähellä on pieni silmä mikä sitä mittaa.
    Ahaa, himmenemisen ymmärtäisin, mutta en sitä että välillä pimenee siis silleen, että mitään numeroita ei edes nää.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    .

    miten m54b30 saa ton takapöntön venttiilin pois käytöstä eli pysymään kokoajan auki ?

    Leave a comment:


  • Torppa
    replied
    Originally posted by mamu View Post
    Vastataan ensimmäiseen, että lämmöt näkee salavalikon kohdasta 7.1. Termostaattia uusiessa vaihtuu samalla kätevästi esimerkiksi vesipumppu sekä apulaitehihnat.

    Salavalikkoon pääset:

    1. Auto ollessa käynnissä pidä mittariston vasemman puoleista nappia niin kauan pohjassa, että näyttöön tulee teksti test_1
    2. Näpytä vasenta nappia edelleen niin monta kertaa, että olet kohdassa test_19
    3. Paina vasenta nappia jälleen, kun näytössä on teksti lock_off
    4. Vasenta nappia näppäilemällä sitten kohtaan test_7 ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy näytöllä.
    5. Pois valikosta pääsee trippimittarin nollautumatta kohdasta test_0
    Mainiohomma tämäkin. Tuota listaa kaipaisin kanssa itsekkin, e36 autooni aikaisemmin olin listan tulostanu ja laminoinut, oli sitten aina autossa mukana.

    Tänään vaihdoin termarin, ei ollut mikään iso operaatio. vähän muoveja pois, viscoflekti ja sen edestä "ilmanohjainkaukalo". Tunnin homma pyöreesti Nyt sain nosteltua lämmöt testerin mukaan noin 92c. Huomenna aamulla selviää lämpiääkö kuinka nopeasti.
    Vesipumppua en vaihtanut. Ja hihnat on tovi sitten vaihdettu, koska tuli uusi kampiakselin siimapyörä.

    Egr venttiilikin on jälleen herännyt henkiin. Aikaisemmin oli jumittunut kiinni vaikka kaavin moskat pois siitä. Letkun tulppaaminen sytyttää vikavalon :( testasin tämän

    Sen verran sain peilin ja "ota silmä-käteen"-taktiikan kanssa katsottua että ainakin pakosarjan tiiviste vuotaa. Mutta uskon kuitenkin siihen halkeiluun. Ei auta itku markkinoilla ja pistää tilaukseen tiivisteet ja pakosarja jossakin välissä.

    Samalla kun testeri kiinni ajelin kyliä ympäri.
    Tarkastelin ilmamassamittarin toimintaa:

    esim tyhjäkäynnillä.
    Ohjearvo ~366mg
    Mitattu ~554mg

    Ja ajamaan kun lähti, niin samassa suhteessa nousi tuo mitattu arvo niinkuin tyhjäkäynnillä ollessaan.
    Voisiko tästä päätellä imm antaa väärää tietoa ohjainlaitteelle? Vai pitäiskö koittaa testerillä tehdä tuo jonkun sortin ruiskutusmäärän nollatasaus, sekä HFM nollaus (imm arvojen nollaus?)

    Kiitoksia vastauksistanne kovasti!

    Leave a comment:


  • hattiwatti
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Mistähän vois johtua semmonen, että ajotietokoneen ja radion näyttö joko himmenee tai pimenee aina välillä hetkeksi. Tähän asti palautunut aina normaaliksi lyhyen ajan kuluttua.
    Säätyy valaistuksen mukaan, muistaakseni jossain valokatkaisimen lähellä on pieni silmä mikä sitä mittaa.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Mistähän vois johtua semmonen, että ajotietokoneen ja radion näyttö joko himmenee tai pimenee aina välillä hetkeksi. Tähän asti palautunut aina normaaliksi lyhyen ajan kuluttua.

    Leave a comment:


  • KooHoo
    replied
    Originally posted by Ravermeister View Post
    Tuolta löytyy melkeen kaikki mitä tarvii tietää tästä korimallista, ohjekirjakin löytyy samasta osoitteesta: http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46
    Suurkiitokset!

    Tarkotus olis asioida Motonetissä noiden vaihdelaatikon tukikumien tiimoilta. Siellä ei tunnestustikaan myyjät tiedä mitään muuta, mitä ei näytöllä juuri sillä hetkellä lue. Eli tiedän heidän sanovan, että E46 320d tourinkiin ei löydy vaihteiston tukikumeja, ainoastaan näihin malleihin:





    Eli ylempi ei passais dieseliin ja alempi käy ainoastaan 6 sylinterisiin. Toisaalta Real OEM väittää samojen kumityynyjen sijaitsevan seuraavien autojen alla:
    http://www.realoem.com/bmw/partxref....330&showeur=on

    Eli mätsäis tohon ekan kumityynyn kategoriaan! Ketä tässä nyt uskoa...vai menenkö suoraan semmoseen putiikkiin, missä varmasti tiedetään? :think

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by KooHoo View Post
    Onko näihin salavalikkoseikkailuihin löydettävissä edes lontooksi mitään yleiskattavia ohjeita? Kiinnostais itelläkin esim. nuo moottorilämmöt yms. Myös niinkin simppeli asia kuin kellonajan asettaminen on hakusessa, kun en satu omistamaan käyttöohjekirjaa...
    Tuolta löytyy melkeen kaikki mitä tarvii tietää tästä korimallista, ohjekirjakin löytyy samasta osoitteesta: http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46

    Leave a comment:


  • Tudmas
    replied
    Onko E46 nuolinavista mihinkään? levyä ei mulla siihen löydy ja tässä arvon että kannataako sitä alkaa edes hommaamaan. TomTom löytyy, mutta rassaa se telineen kiinnittely

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    .

    Originally posted by KooHoo View Post
    Itellä oli putkisto lohkeillut siitä ensimmäisen katin kaulasta. Toinen todennäköinen vuotokohta on se joustinosa heti katin jälkeen. Noidein hitsaus/korjaus ei kovin kummoinen homma ole. Kyseessä siis m47, mutta ei varmaan hirveesti rakenteeltaan toi alkukäyrä eroa uudemman kolmilitrasen tapauksesta. En ota kantaa pakosarjan hitaukseen tai sen kestävyyteen, mutta mitä nyt pienempiä pakosarjoja tullut hitsailtua niin se kannattaa ainakin pultata aloilleen johonkin kappaleeseen kiinnitysrei'istään, jos meinaa vielä hitsauksen jälkeen saada sen paikoilleenkin! Tahtoo isompia saumoja tehdessä vedellä muuten kieroon eikä kiinnitysreiät enää osu kohdilleen muuten.

    Tiedä sitten mikä tuota putkiston lohkeilua itellä on aiheuttanut, mutta moottorin tukikumit ainakin vaihtelin samaan syssyyn. Tänään pitäisi myös putkiston ja vaihdelaatikon tukikumit käydä lunastamassa, kun tahtoo putkisto edelleenkin resonoida kylmällä koneella tietyissä tilanteissa...joo olen linjannut putkiston varmaan 3 kertaa, tsekannut kaikki lämpöpellit yms.


    Onko näihin salavalikkoseikkailuihin löydettävissä edes lontooksi mitään yleiskattavia ohjeita? Kiinnostais itelläkin esim. nuo moottorilämmöt yms. Myös niinkin simppeli asia kuin kellonajan asettaminen on hakusessa, kun en satu omistamaan käyttöohjekirjaa...
    kellonajan saa sitä oikean puoleista nappia pyörittämällä.

    Leave a comment:


  • KooHoo
    replied
    Originally posted by Torppa View Post
    Kabiiniin haiskahtaa paikalleen jäädessä kevyehkö dieselin katku.
    Yksi puolituttu bmw-asentaja näytti minulle x3:sen pakosarjaa joka on siis prikulleen samanlainen kuin autossani. Halkeillut aivan saatanan monesta kohtaa, ja juurikin tullut työn alle sen takia kun diesel käryää.
    Pieni kauhukuva tästä tuli, ja koitin silmäillä sinne, muttakun purkamatta ei taas mitään nää. Sarjan hinnaksi tulisi marmorilla vissiin 450e

    Kannattaako näitä vaihtaa uusiin? vai mahdollisesti hitsauttaa? Rahaa kun ei kamalasti ylimääräisiä ole. Ja onko vastaavia tapauksia ollut, saati kenenkään tiedossa. Enkä siis varmuudella ole nähnyt sen halki olevan.
    Suuttimet ja muut mahdolliset helposti nähtävissä olevat kohteet on katsottu.
    Itellä oli putkisto lohkeillut siitä ensimmäisen katin kaulasta. Toinen todennäköinen vuotokohta on se joustinosa heti katin jälkeen. Noidein hitsaus/korjaus ei kovin kummoinen homma ole. Kyseessä siis m47, mutta ei varmaan hirveesti rakenteeltaan toi alkukäyrä eroa uudemman kolmilitrasen tapauksesta. En ota kantaa pakosarjan hitaukseen tai sen kestävyyteen, mutta mitä nyt pienempiä pakosarjoja tullut hitsailtua niin se kannattaa ainakin pultata aloilleen johonkin kappaleeseen kiinnitysrei'istään, jos meinaa vielä hitsauksen jälkeen saada sen paikoilleenkin! Tahtoo isompia saumoja tehdessä vedellä muuten kieroon eikä kiinnitysreiät enää osu kohdilleen muuten.

    Tiedä sitten mikä tuota putkiston lohkeilua itellä on aiheuttanut, mutta moottorin tukikumit ainakin vaihtelin samaan syssyyn. Tänään pitäisi myös putkiston ja vaihdelaatikon tukikumit käydä lunastamassa, kun tahtoo putkisto edelleenkin resonoida kylmällä koneella tietyissä tilanteissa...joo olen linjannut putkiston varmaan 3 kertaa, tsekannut kaikki lämpöpellit yms.


    Salavalikkoon pääset:

    1. Auto ollessa käynnissä pidä mittariston vasemman puoleista nappia niin kauan pohjassa, että näyttöön tulee teksti test_1
    2. Näpytä vasenta nappia edelleen niin monta kertaa, että olet kohdassa test_19
    3. Paina vasenta nappia jälleen, kun näytössä on teksti lock_off
    4. Vasenta nappia näppäilemällä sitten kohtaan test_7 ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy näytöllä.
    5. Pois valikosta pääsee trippimittarin nollautumatta kohdasta test_0
    Onko näihin salavalikkoseikkailuihin löydettävissä edes lontooksi mitään yleiskattavia ohjeita? Kiinnostais itelläkin esim. nuo moottorilämmöt yms. Myös niinkin simppeli asia kuin kellonajan asettaminen on hakusessa, kun en satu omistamaan käyttöohjekirjaa...

    Leave a comment:


  • mamu
    replied
    Originally posted by Torppa View Post
    Allekirjoituksen auto. Moottori m57n
    Egr-Termaria autossa ei ollutkaan, ja egr on tulpattu. Lämmöt eivät näillä keleillä nouse kovin nopeasti (~+10c). Kävin aiheesta lyhyen keskustelun Bmw&hiukkassuodatin topicissa.
    Lämmöt mittarin mukaan puolessavälissä, kun tarpeeksi ajanut. Mutta testilaite näyttää lämmöiksi noin 74c.

    En nyt löytänyt ohjeita että mikä testinumero salavalikosta olisi niiden lämpöjen näkemiseksi, jotta voisi seurata.

    Oletan että termostaatti pitäisi vaihtaa? Kannattaako muuta samalla vaihtaa?
    Auto tullut viimevuonna saksasta.
    Vastataan ensimmäiseen, että lämmöt näkee salavalikon kohdasta 7.1. Termostaattia uusiessa vaihtuu samalla kätevästi esimerkiksi vesipumppu sekä apulaitehihnat.

    Salavalikkoon pääset:

    1. Auto ollessa käynnissä pidä mittariston vasemman puoleista nappia niin kauan pohjassa, että näyttöön tulee teksti test_1
    2. Näpytä vasenta nappia edelleen niin monta kertaa, että olet kohdassa test_19
    3. Paina vasenta nappia jälleen, kun näytössä on teksti lock_off
    4. Vasenta nappia näppäilemällä sitten kohtaan test_7 ja jäähdytysnesteen lämpötila näkyy näytöllä.
    5. Pois valikosta pääsee trippimittarin nollautumatta kohdasta test_0

    Leave a comment:


  • Ackbar
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Itselläni kärähti orkkis D2S keulilta niin kävin EPD Tuningilta hakemassa D2S 35W CNlightsin 6000K xenonit molemmille puolille.
    Pakko sanoa että valoteho parani aivan hlvetisti, suosittelen!
    http://www.epdtuning.com/laatu-xenon...facturers_id=6
    Kesällä tehty sama operaatio. Ei voi muuta kuin suositella.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Köyhällä ei ole varaa ostaa pskaa
    ..mutta pitkiin voisin harkita 50W 6000K xenonit, tiedä sitten minkälainen rumba siitä tulee kun pitää alkaa vaihtamaan polttimoita aina ennen katsastusta

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Toki satasella saa D2S 50W muutos-sarjan, en epäile yhtään.
    Mutta kyse ei nyt ollut siitä, mutta kiitos vinkistä.
    aluksi oli kyllä tarkoitus vain polttimot uusia mutta sitten se mopo otti, keuli ja karkas

    ja jotenki 80e kahdesta polttimosta kuulostaa hirveältä rahastukselta :think

    Leave a comment:

Working...
X