E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ezra
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Tuo on kyllä ihan tehtaan xenonsarja. Umpion sisällä on sytytinyksikkö, josta johdot tulevat polttimolle. Jälkiasennussarjoissa tuota erillistä sytytintä ei ole. Eli et edes saa sopimaan H7 polttimoa tuohon umpioon. Katsoppa auton alkuperäisestä varustelistasta että mitä siihen on tehtaalta laitettu tai sitten tuon sarjan asentaja on asentanut siihen bemarin oman sarjan.
    Tuo liitin ei ole edes ollu missään kiinni. Nippusiteillä siellä on kiinni joku universal sytytysyksikkö, jonka merkkiä en nyt muista. Tästä lähtee johdot sitten polttimolle. Umpiossa lukee H7 Or d2s! Mistäs ton tehtaan varustelistan näkikään ?

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Ezra View Post
    Katsastus lähenee ja pitäisi saada normaalivalot keulalle. Autossa siis oli ostaessa jälkiasennetut xenonit lähivaloina.

    Millä tavalla H7 kiinnitetään polttimoon ? Vai onko polttimon kannassa joku pyöräytettävä kiinnitys tjsp.

    Liitteenä vielä kuva.
    Tuo on kyllä ihan tehtaan xenonsarja. Umpion sisällä on sytytinyksikkö, josta johdot tulevat polttimolle. Jälkiasennussarjoissa tuota erillistä sytytintä ei ole. Eli et edes saa sopimaan H7 polttimoa tuohon umpioon. Katsoppa auton alkuperäisestä varustelistasta että mitä siihen on tehtaalta laitettu tai sitten tuon sarjan asentaja on asentanut siihen bemarin oman sarjan.

    Leave a comment:


  • Hiddenemarc
    replied
    e46 330xDA Nopeusmittari

    Elikkäs missähän sijaitsee 330xDA:n nopeuden mittaus yksikkö/viajeri joka mittaa nopeutta. oon tässä katellu että nopeusmittari nykii ihmeellisesti ko tekee moottorijarrutuksen. Olis ihan mielenkiinnosta mukava tietää et onko se kondiksessa vai onko nelikko peleissä normaalia?

    Leave a comment:


  • Dase
    replied
    Onko 225/50-17 talvirengas ihan toimiva e46?
    Tiedän, että koko on väärä, mutta tallistani löytyy melkein uudet talvirenkaat kyseistä kokoa ja ajattelin ne laittaa alle..

    Onko kellään kokemuksia miten toimii ja ottaako kiinni mihinkään?

    Leave a comment:


  • Ezra
    replied
    Katsastus lähenee ja pitäisi saada normaalivalot keulalle. Autossa siis oli ostaessa jälkiasennetut xenonit lähivaloina.

    Millä tavalla H7 kiinnitetään polttimoon ? Vai onko polttimon kannassa joku pyöräytettävä kiinnitys tjsp.

    Liitteenä vielä kuva.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by zeeliz View Post
    jos jos... jollain vastaavaa.
    onko vikakoodit luettu? niistä vois olla aika paljon apua, eikä oo kallis homma käydä jossai luetuttamas ne...

    Leave a comment:


  • zeeliz
    replied
    Originally posted by zeeliz View Post
    Mikäs mahtaa olla kun e46 2.0 2002 nykii pienillä kierroksilla. Nykimisen huomaa helpoiten 2, 3 ja 4 vaihteella siinä 1 tuhannen ja 2 tuhannen kierroksen välillä. Vauhtia siinä 20 kilometristä 40 kilometriin. Kun nopeus nousee moottoritiellä sinne 80 päälle nykimistä ei ole ollenkaan. Ei myöskään nyi jos päästää "moottorijarrutukseen". Nykiminen on melko pientä, sellaista että tuntus ajavan todella pieniin möyssyihin tasasella tiellä.

    Ilmansuodatin on vaihdettu, tulpat, öljyt ja suodatin. Liittyyköhän tämä johkin vetolaitteistoon vai ihan puhtaasti moottorinpuolelle?
    jos jos... jollain vastaavaa.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Mitza View Post
    Olin suunitellut jarruremppaa ensi kesäksi, mutta bimmeri päättikin että se tehdään nyt. Syttyi kojetauluun keltainen varoitusvalo, jossa on molemmilla puolilla 3 symbolia. Oletan tämän olevan joku jarrun kuluneisuuden ilmaisin.
    Lisäksi jarrut pölyttävät vanteita todella paljon.

    Auto 330CDA -03. Mitä kaikkea hommaan, että jarrut ovat kunnossa nyt ja vielä hetkenkin päästä? Levyt, palat, käsijarrukengät? Jotain antureita?

    Vinkkiä mistä saisi laadukkaita osia? Tykkään tilata ulkomailta
    ebay.de sieltä saat kaikki noi osat samaan hintaan kun suomesta pelkät levyt.. suunnilleen.

    Leave a comment:


  • Mitza
    replied
    Olin suunitellut jarruremppaa ensi kesäksi, mutta bimmeri päättikin että se tehdään nyt. Syttyi kojetauluun keltainen varoitusvalo, jossa on molemmilla puolilla 3 symbolia. Oletan tämän olevan joku jarrun kuluneisuuden ilmaisin.
    Lisäksi jarrut pölyttävät vanteita todella paljon.

    Auto 330CDA -03. Mitä kaikkea hommaan, että jarrut ovat kunnossa nyt ja vielä hetkenkin päästä? Levyt, palat, käsijarrukengät? Jotain antureita?

    Vinkkiä mistä saisi laadukkaita osia? Tykkään tilata ulkomailta

    Leave a comment:


  • janne320d
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Voin helpottaa hommaa sen verran, että kuskinpuolen taka-anturi se ei ole, koska silloin katoaa myös nopeustieto
    ei välttämättä,itsellä vaihdettu tuo anturi toissatalvena ja nopeustiedot oli kadoksissa vain sillointällöin ja alussa mittaristo pelitti normaalisti

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by BMW Hooligan View Post
    Morjesta. Olis kysymys tosta e46 323i tiptronicin vaihdelaatikosta. Olisko järkevinta vahvistaa siekkisellä vai vaihtaa siihen manuaali laatikon ? Originaali tiptronici kun kestää sen abaut 350nm, mut sen pitäis kestää 600-700nm, kun siihen moottoriin olen tehoa lisäämässä tulevan talven aikana
    Kannattaa kysyä Siekkiseltä itseltään, hän varmaan osaa kertoa kannattaako vahvistaa. Muutoin tuon väännön kestävät laatikot löytyvät luultavimmin M3:sta tai dieselin perästä. Kannattaa myös varata muutama taaleri VTT:n pussitestiä varten, se kun tulee eteen tuollaisten lukemien myötä.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by betsi View Post
    Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.
    Originally posted by janne320d View Post
    käyppäs abs anturit läpi crc:llä,mulla valot kanssa paloi pitkänaikaa ja vika korjaantui tällä
    Voin helpottaa hommaa sen verran, että kuskinpuolen taka-anturi se ei ole, koska silloin katoaa myös nopeustieto

    Leave a comment:


  • janne320d
    replied
    Originally posted by betsi View Post
    Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.
    käyppäs abs anturit läpi crc:llä,mulla valot kanssa paloi pitkänaikaa ja vika korjaantui tällä

    Leave a comment:


  • BMW Hooligan
    replied
    Morjesta. Olis kysymys tosta e46 323i tiptronicin vaihdelaatikosta. Olisko järkevinta vahvistaa siekkisellä vai vaihtaa siihen manuaali laatikon ? Originaali tiptronici kun kestää sen abaut 350nm, mut sen pitäis kestää 600-700nm, kun siihen moottoriin olen tehoa lisäämässä tulevan talven aikana

    Leave a comment:


  • mikkis
    replied
    Originally posted by betsi View Post
    Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.
    Ei muuta kuin koodejen lukuun niin jotain selviää, voi olla anturi tai yksikkö mutta sen yksikönkin saa korjattua joku osaava kaveri.

    Leave a comment:

Working...
X