Tuo on kyllä ihan tehtaan xenonsarja. Umpion sisällä on sytytinyksikkö, josta johdot tulevat polttimolle. Jälkiasennussarjoissa tuota erillistä sytytintä ei ole. Eli et edes saa sopimaan H7 polttimoa tuohon umpioon. Katsoppa auton alkuperäisestä varustelistasta että mitä siihen on tehtaalta laitettu tai sitten tuon sarjan asentaja on asentanut siihen bemarin oman sarjan.
Tuo liitin ei ole edes ollu missään kiinni. Nippusiteillä siellä on kiinni joku universal sytytysyksikkö, jonka merkkiä en nyt muista. Tästä lähtee johdot sitten polttimolle. Umpiossa lukee H7 Or d2s! Mistäs ton tehtaan varustelistan näkikään ?
Katsastus lähenee ja pitäisi saada normaalivalot keulalle. Autossa siis oli ostaessa jälkiasennetut xenonit lähivaloina.
Millä tavalla H7 kiinnitetään polttimoon ? Vai onko polttimon kannassa joku pyöräytettävä kiinnitys tjsp.
Liitteenä vielä kuva.
Tuo on kyllä ihan tehtaan xenonsarja. Umpion sisällä on sytytinyksikkö, josta johdot tulevat polttimolle. Jälkiasennussarjoissa tuota erillistä sytytintä ei ole. Eli et edes saa sopimaan H7 polttimoa tuohon umpioon. Katsoppa auton alkuperäisestä varustelistasta että mitä siihen on tehtaalta laitettu tai sitten tuon sarjan asentaja on asentanut siihen bemarin oman sarjan.
Elikkäs missähän sijaitsee 330xDA:n nopeuden mittaus yksikkö/viajeri joka mittaa nopeutta. oon tässä katellu että nopeusmittari nykii ihmeellisesti ko tekee moottorijarrutuksen. Olis ihan mielenkiinnosta mukava tietää et onko se kondiksessa vai onko nelikko peleissä normaalia?
Onko 225/50-17 talvirengas ihan toimiva e46?
Tiedän, että koko on väärä, mutta tallistani löytyy melkein uudet talvirenkaat kyseistä kokoa ja ajattelin ne laittaa alle..
Onko kellään kokemuksia miten toimii ja ottaako kiinni mihinkään?
Mikäs mahtaa olla kun e46 2.0 2002 nykii pienillä kierroksilla. Nykimisen huomaa helpoiten 2, 3 ja 4 vaihteella siinä 1 tuhannen ja 2 tuhannen kierroksen välillä. Vauhtia siinä 20 kilometristä 40 kilometriin. Kun nopeus nousee moottoritiellä sinne 80 päälle nykimistä ei ole ollenkaan. Ei myöskään nyi jos päästää "moottorijarrutukseen". Nykiminen on melko pientä, sellaista että tuntus ajavan todella pieniin möyssyihin tasasella tiellä.
Ilmansuodatin on vaihdettu, tulpat, öljyt ja suodatin. Liittyyköhän tämä johkin vetolaitteistoon vai ihan puhtaasti moottorinpuolelle?
Olin suunitellut jarruremppaa ensi kesäksi, mutta bimmeri päättikin että se tehdään nyt. Syttyi kojetauluun keltainen varoitusvalo, jossa on molemmilla puolilla 3 symbolia. Oletan tämän olevan joku jarrun kuluneisuuden ilmaisin.
Lisäksi jarrut pölyttävät vanteita todella paljon.
Auto 330CDA -03. Mitä kaikkea hommaan, että jarrut ovat kunnossa nyt ja vielä hetkenkin päästä? Levyt, palat, käsijarrukengät? Jotain antureita?
Vinkkiä mistä saisi laadukkaita osia? Tykkään tilata ulkomailta
ebay.de sieltä saat kaikki noi osat samaan hintaan kun suomesta pelkät levyt.. suunnilleen.
Olin suunitellut jarruremppaa ensi kesäksi, mutta bimmeri päättikin että se tehdään nyt. Syttyi kojetauluun keltainen varoitusvalo, jossa on molemmilla puolilla 3 symbolia. Oletan tämän olevan joku jarrun kuluneisuuden ilmaisin.
Lisäksi jarrut pölyttävät vanteita todella paljon.
Auto 330CDA -03. Mitä kaikkea hommaan, että jarrut ovat kunnossa nyt ja vielä hetkenkin päästä? Levyt, palat, käsijarrukengät? Jotain antureita?
Vinkkiä mistä saisi laadukkaita osia? Tykkään tilata ulkomailta
Morjesta. Olis kysymys tosta e46 323i tiptronicin vaihdelaatikosta. Olisko järkevinta vahvistaa siekkisellä vai vaihtaa siihen manuaali laatikon ? Originaali tiptronici kun kestää sen abaut 350nm, mut sen pitäis kestää 600-700nm, kun siihen moottoriin olen tehoa lisäämässä tulevan talven aikana
Kannattaa kysyä Siekkiseltä itseltään, hän varmaan osaa kertoa kannattaako vahvistaa. Muutoin tuon väännön kestävät laatikot löytyvät luultavimmin M3:sta tai dieselin perästä. Kannattaa myös varata muutama taaleri VTT:n pussitestiä varten, se kun tulee eteen tuollaisten lukemien myötä.
Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.
Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.
käyppäs abs anturit läpi crc:llä,mulla valot kanssa paloi pitkänaikaa ja vika korjaantui tällä
Morjesta. Olis kysymys tosta e46 323i tiptronicin vaihdelaatikosta. Olisko järkevinta vahvistaa siekkisellä vai vaihtaa siihen manuaali laatikon ? Originaali tiptronici kun kestää sen abaut 350nm, mut sen pitäis kestää 600-700nm, kun siihen moottoriin olen tehoa lisäämässä tulevan talven aikana
Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.
Ei muuta kuin koodejen lukuun niin jotain selviää, voi olla anturi tai yksikkö mutta sen yksikönkin saa korjattua joku osaava kaveri.
Leave a comment: