E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • betsi
    replied
    Onko ABS-anturi viallinen, kun luistonesto-, käsijarru- ja abs-valo palaa koko ajan? Vai mistä vois lähteä vikaa ettimään? Valot syttyi ihan yllättäen eikä tahdo sammua.

    Leave a comment:


  • Torppa
    replied
    Originally posted by Dase View Post
    Ostin Defan säteilylämmittimen ja huomasin, että itse säteilylämmittimessä ei ole lainkaan kierteitä/reikiä siinä mihinkä kiinnitysraudat pitäisi tulla kiinni..

    Joutuuko tosiaan tehdä reiät ja kiertee itse vai onko minulle sattunut vain maanantaikappale josta reiät puuttuu?

    Ja kyseessähän on Defan malli 870.
    Bmw:eihin vastaavia asennelleena, säteilijässä pitäisi olla pieni tappi, joka luiskahtaa tuohon asennusraudassa olevaan koloseen ja näin ollen ei pääse luiskahtamaan suuntaan tai toiseen.
    Useimmat mallit ovat tälläisellä raudalla joka puristaa tai pitäisi ainakin puristaa elementti öljypohjaa/lohkoa vasten.



    Auttoiko?
    Mahdollisesti tietty maanantaimalli

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by rounders View Post
    käynnistäessä ilmeisesti automaattiryyppy ? menee päälle
    kun ekat minuutit on tyhjäkäynti aina siellä 850-900 paikkeilla.

    ongelma ilmenee kun tää ryyppy menee pois päältä. tapahtuu nyt jo lähes joka aamu. eli kun kierrokset laskee sinne reiluun 700 niin ihan kuin tiputtais vahingossa liian alas. ja alkaa sit korjaamaan hypäyttämällä jonnekin 1200 paikkeille. ja jää tähän 650 -1200 sit hypyttämään. kerran onnistui jo valoissa sammumaankin.

    usein riittänyt kun polkaissut vaan kunnolla kerran kaasua niin lopettaa.
    eikä vaikuta millään lailla ajoon. ainoastaan esim 2, tai 3. valot mihin aamulla pysähtyy. niin ilmenee.

    mistähän tollanen mahtais johtuu? kenelläkään ideoita.
    vai vaatiiko taas vikakoodien lukemista?

    itestä tuntuu ,et jos tyhjäkäyntiä nostais sen 50 rpm. niin pysyis silloin "turvallisen " korkealla . eikä tarttis tietokoneen tehä mitään korjausliikkeitä

    ja kyseessä siis sigun auto.

    ostakaa pois myyntiosiossa ilmoitus
    Taitaa olla imuvuoto.

    Tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä kuin ohjelmallisesti.

    Leave a comment:


  • rounders
    replied
    tyhjäkäynti ongelma

    käynnistäessä ilmeisesti automaattiryyppy ? menee päälle
    kun ekat minuutit on tyhjäkäynti aina siellä 850-900 paikkeilla.

    ongelma ilmenee kun tää ryyppy menee pois päältä. tapahtuu nyt jo lähes joka aamu. eli kun kierrokset laskee sinne reiluun 700 niin ihan kuin tiputtais vahingossa liian alas. ja alkaa sit korjaamaan hypäyttämällä jonnekin 1200 paikkeille. ja jää tähän 650 -1200 sit hypyttämään. kerran onnistui jo valoissa sammumaankin.

    usein riittänyt kun polkaissut vaan kunnolla kerran kaasua niin lopettaa.
    eikä vaikuta millään lailla ajoon. ainoastaan esim 2, tai 3. valot mihin aamulla pysähtyy. niin ilmenee.

    mistähän tollanen mahtais johtuu? kenelläkään ideoita.
    vai vaatiiko taas vikakoodien lukemista?

    itestä tuntuu ,et jos tyhjäkäyntiä nostais sen 50 rpm. niin pysyis silloin "turvallisen " korkealla . eikä tarttis tietokoneen tehä mitään korjausliikkeitä

    ja kyseessä siis sigun auto.

    ostakaa pois myyntiosiossa ilmoitus
    Last edited by rounders; 22-10-2011, 22:18.

    Leave a comment:


  • Dase
    replied
    Ostin Defan säteilylämmittimen ja huomasin, että itse säteilylämmittimessä ei ole lainkaan kierteitä/reikiä siinä mihinkä kiinnitysraudat pitäisi tulla kiinni..

    Joutuuko tosiaan tehdä reiät ja kiertee itse vai onko minulle sattunut vain maanantaikappale josta reiät puuttuu?

    Ja kyseessähän on Defan malli 870.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Warra View Post
    Miten testata ilmamassamittarin toimivuus? Jotkut ovat puhuneet piuhan irroittamisesta kun kone käynnissä, voiko näin turvallisesti tehdä? Käynti muuttuu oleellisesti jos ilmamassamittari on kunnossa/käynti ei muutu jos massamittarissa vikaa? :think
    Eipä tuo mitään konkreettista kerro. Järkevin katsoa diagnostiikalla että näyttää järkevää arvoa esim tyhjäkäynillä, sekään ei tietysti kerro onko mittari kunnossa isommilla virtaavuuksilla mutta siitä saa osviittaa.
    En tiedä minkä koneen massamittarista on kyse mutta esim 2.8 vie tyhjäkäynnillä noin 13Kg/h.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Miten testata ilmamassamittarin toimivuus? Jotkut ovat puhuneet piuhan irroittamisesta kun kone käynnissä, voiko näin turvallisesti tehdä? Käynti muuttuu oleellisesti jos ilmamassamittari on kunnossa/käynti ei muutu jos massamittarissa vikaa? :think

    Leave a comment:


  • Henkka21
    replied
    Missä sijaitsee '01 330i vaihteistoöljyn täyttökorkki?

    E: Homma hoidossa!
    Last edited by Henkka21; 20-10-2011, 14:22.

    Leave a comment:


  • Bääm
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Murikka on kiinni apurungossa.
    Itse vaihdoin siten että pudotin apurunkoa vain vähän alas, sen että pusla mahtui välistä. Käsijarrun vaijerit taisi rajoittaa pudotusta.

    Mielestäni apurungon puslien vaihto on niin iso urakka että kannatta ottaa koko ap. pois auton alta ja uusia samalla kaikki muutkin puslat.
    Hataran muistikuvan mukaan se käsijarruvaijeri menee jotenki sen kelkan läpi. Saako sen jostain siitä kätevästi irrotettua? Vai onko taas perinteinen pura ja kasaa koko auto, saa suorittaa

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Murikka on kiinni apurungossa.
    Itse vaihdoin siten että pudotin apurunkoa vain vähän alas, sen että pusla mahtui välistä. Käsijarrun vaijerit taisi rajoittaa pudotusta.

    Mielestäni apurungon puslien vaihto on niin iso urakka että kannatta ottaa koko ap. pois auton alta ja uusia samalla kaikki muutkin puslat.

    Leave a comment:


  • Bääm
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Taemmat alhaalta päin, viiste ylös.
    Etummaiset ylhäältä päin, niissä puslien olakkeissa on loveus, sen kun sihtaa kohdalleen niin ei voi mennä vikaan.
    Saako sen kelkan muuten tiputtaa huoletta alas? Perämurikka varmaan hyvä laittaa kannatukseen vai meneekö ilmankin?

    Leave a comment:


  • zeeliz
    replied
    Originally posted by zeeliz View Post
    Mikäs mahtaa olla kun e46 2.0 2002 nykii pienillä kierroksilla. Nykimisen huomaa helpoiten 2, 3 ja 4 vaihteella siinä 1 tuhannen ja 2 tuhannen kierroksen välillä. Vauhtia siinä 20 kilometristä 40 kilometriin. Kun nopeus nousee moottoritiellä sinne 80 päälle nykimistä ei ole ollenkaan. Ei myöskään nyi jos päästää "moottorijarrutukseen". Nykiminen on melko pientä, sellaista että tuntus ajavan todella pieniin möyssyihin tasasella tiellä.

    Ilmansuodatin on vaihdettu, tulpat, öljyt ja suodatin. Liittyyköhän tämä johkin vetolaitteistoon vai ihan puhtaasti moottorinpuolelle?
    Tähän etsiskelen vielä apua? kait jollain samanlaista esiintynyt? :think

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Bääm View Post
    Takakelkan puslia oon vaihtamassa Poweflexeihin, niin kummin päin ne laitetaan? Siis lyödäänkö ne vaan altapäin paikoilleen niin, että puslan olake jää alapuolelle?
    Taemmat alhaalta päin, viiste ylös.
    Etummaiset ylhäältä päin, niissä puslien olakkeissa on loveus, sen kun sihtaa kohdalleen niin ei voi mennä vikaan.

    Leave a comment:


  • Bääm
    replied
    Takakelkan puslia oon vaihtamassa Poweflexeihin, niin kummin päin ne laitetaan? Siis lyödäänkö ne vaan altapäin paikoilleen niin, että puslan olake jää alapuolelle?

    Leave a comment:


  • määttälä
    replied
    onko jollakin hyvää neuvoa ? e46 -02 316ti 1.8 compact kyseessä ja jarrut temppuilee.. alipainepumpun romut kannen päässä vaihdettu, alipaineputki pumpun ja tehostimen välissä (jossa takaisinisku vena) vaihdettu ! ensimmäinen polkaisu ja tehostin toimii ja kun uudestaan polkasee niin ei minkäänlaista tehostusta, n.20s tyhjäkäyntiä ja taas toimii yhen jarrutuksen ! ei vikakoodeja ! vika tuli heti moottorinvaihdon jälkeen !?!

    Leave a comment:

Working...
X