Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    Lisätään ny sen verran, että se alapallo saattaa olla myös melko tiukassa. Nimimerkki kaks halpamallin ulosvedintä ja yhden lyöntihaarukan hajottanut. Noh, oikeilla työkaluilla se aukee kyllä helposti. Eli voin varauksetta suositella motonetin kalliimpaa, säädettävää pallonivelen ulosvetäjää. Ei sitä vitosen rimpulaa. Hinta parinkympin korvilla. Tietty jos pelimerkit riittää Kukkoon, niin ei varmasti pety.
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      Originally posted by Dani View Post
      Maylen HD tai marmoritiskiltä uudet etualatukivarret, pallonivelet tulevat kaupanpäälle kiinnitettynä. Heloihin powerflexin puslat niin pysyy pidempään ehjänä ja on muutenkin helppo vaihtaa.
      Siis meinasit, että Meylen tukivarsiin powerflexit? Mitä niissä Meyleissä sitten on HD jos puslat pitää vaihtaa? Ymmärrän kyllä että powerflex on varmasti ns. ikuinen ja muutenkin jämäkkä, mutta kai noi Meylen HD varret on kuitenkin kaikkiaan paremmat kun marmorilta?
      Last edited by Iltsu; 27-03-2010, 22:17.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • Jisv
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 461
        • Pori

        Originally posted by Iltsu View Post
        Siis meinasit, että Meylen tukivarsiin powerflexit? Mitä niissä Meyleissä sitten on HD jos puslat pitää vaihtaa? Ymmärrän kyllä että powerflex on varmasti ns. ikuinen ja muutenkin jämäkkä, mutta kai noi Meylen HD varret on kuitenkin kaikkiaan paremmat kun marmorilta?
        Näkisin asian niin, että ensin pistetään meylen hd-setti alle, ja sitten ku niistä aikanaan korkkaa puslat, niin vaihdetaan ne powerflexeihin. HD-varsiinhan saa sitten palloja ostella erikseen, ettei tartte jatkossa koko varsia vaihdella.
        e46 non m-sport touring
        Dieselin kulutus

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

          Mistäs olette Powerflexejä ostelleet? Nähdäkseni kyse on osasta nro 8.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • walde
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 947
            • Melkein Espoo

            Originally posted by Laku View Post
            Mistäs olette Powerflexejä ostelleet? Nähdäkseni kyse on osasta nro 8.
            us-partsista.
            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              Originally posted by Iltsu View Post
              Siis meinasit, että Meylen tukivarsiin powerflexit? Mitä niissä Meyleissä sitten on HD jos puslat pitää vaihtaa? Ymmärrän kyllä että powerflex on varmasti ns. ikuinen ja muutenkin jämäkkä, mutta kai noi Meylen HD varret on kuitenkin kaikkiaan paremmat kun marmorilta?
              Mutuna heitän että pallonivelet ovat kestävämmät/rasvaisemmat koska HD versiota myydään muistaakseni myös ilman heloja.
              Jos asia on näin niin semmoset + powerflexit heloihin.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                Pystyykö E46:sen avaimen itse jotenkin ohjelmoimaan?
                kun minulla on ilmeisesti avaimeen ohjelmoitu, että takalasin
                lämmitin menee aina päälle, kun lähtee ajamaan..
                E70 X5 30d

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  Originally posted by BmwPunisher View Post
                  Pystyykö E46:sen avaimen itse jotenkin ohjelmoimaan?
                  kun minulla on ilmeisesti avaimeen ohjelmoitu, että takalasin
                  lämmitin menee aina päälle, kun lähtee ajamaan..
                  Ei onnistu ilman lisälaitteita. Turun alueellakin varmaan jollain on tarvittavat laitteet hommaan, joten katso alueen vikakoodilukuthreadista tms.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    Originally posted by BmwPunisher View Post
                    Pystyykö E46:sen avaimen itse jotenkin ohjelmoimaan?
                    kun minulla on ilmeisesti avaimeen ohjelmoitu, että takalasin
                    lämmitin menee aina päälle, kun lähtee ajamaan..
                    Mulla se riippuu lämpötilasta. Eli jos alle +3 astetta, takalasinlämppäri menee päälle. Ärsyttävä ominaisuus. Olisin tosiaan kiinnostunut, jos sen saa ohjelmoitua pois? Kuluttaa ihan turhaan akkua talvella, joka on muutenkin kovilla Eberin ja pakkasen kanssa.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17508
                      • Turku

                      Kysymyksiä tyhmältä

                      1. Jos jarruvalojen kuluneisuusvalo palaa, pitääkö tunnistusjohto uusia joka tapauksessa ko. pyörän kohdalta?

                      2. Kuuluisiko raitisilmasuuttimien kohdalla palaa keskellä ja sivuilla jokin valo? Mulla ei ole koskaan palanut mitään...
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Originally posted by Laku View Post
                        1. Jos jarruvalojen kuluneisuusvalo palaa, pitääkö tunnistusjohto uusia joka tapauksessa ko. pyörän kohdalta?

                        2. Kuuluisiko raitisilmasuuttimien kohdalla palaa keskellä ja sivuilla jokin valo? Mulla ei ole koskaan palanut mitään...
                        1; Akselilla 1 kpl varoitusvaloja. Muistaakseni vasemmalla edessa ja oikealla takana.
                        Ja kyllä, anturi pitää uusia, hankalampi sitten tietää kumpi niistä on rikki..

                        2; Ei kuulu niitten "pallojen" kohdalla palaa mitään. Eikä myöskään sivuilla.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17508
                          • Turku

                          Originally posted by peltone View Post
                          1; Akselilla 1 kpl varoitusvaloja. Muistaakseni vasemmalla edessa ja oikealla takana.
                          Ja kyllä, anturi pitää uusia, hankalampi sitten tietää kumpi niistä on rikki..

                          2; Ei kuulu niitten "pallojen" kohdalla palaa mitään. Eikä myöskään sivuilla.
                          Kiitos tiedoista. Onpa saksalainen insinööri huonosti suunnitellut, kun pitää pimeässä säätää ilmanvaihtoa .

                          Taidan onneksi tietää, kumpi on rikki, koska etujarrupalat ovat loppu. Anturi ei ole siis viallinen, vaan ilmaissut palat vaihtokuntoisiksi eli oletan, että joudun vaihtamaan sekä palat, että tuon tunnistusjohdonpätkän.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by Laku View Post
                            Kiitos tiedoista. Onpa saksalainen insinööri huonosti suunnitellut, kun pitää pimeässä säätää ilmanvaihtoa .

                            Taidan onneksi tietää, kumpi on rikki, koska etujarrupalat ovat loppu. Anturi ei ole siis viallinen, vaan ilmaissut palat vaihtokuntoisiksi eli oletan, että joudun vaihtamaan sekä palat, että tuon tunnistusjohdonpätkän.
                            Niin siis se anturihan toimii niin että kun palat ovat lopussa, niin se anturi hajoaa Ainakin -97 e39 maksoi huimat 10e tuo uusi..
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • boxer33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 47
                              • Espoo

                              Originally posted by peltone View Post
                              2; Ei kuulu niitten "pallojen" kohdalla palaa mitään. Eikä myöskään sivuilla.
                              Hmm. onko tämä nyt ihan faktaa?! Itse olin juuri operoimassa noiden suuttimien säätimien valot kuntoon. Mielestäni kun olen jossain nähnyt että noissa on joskus valot palanu!
                              E46 320i Touring -02
                              Ex: E36 323ti M-Tech -98

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

                                Originally posted by boxer33 View Post
                                Hmm. onko tämä nyt ihan faktaa?! Itse olin juuri operoimassa noiden suuttimien säätimien valot kuntoon. Mielestäni kun olen jossain nähnyt että noissa on joskus valot palanu!
                                Tuosta kattelin googelista että se keskisuutinhässäkkä on täysin samanlainen kuin e39:ssä eikä siinä ole minkäännäkösiä paikkoja valoille..
                                Toki teoriani saa kaataa jos e46:ssa on valot..
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎