Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    Originally posted by tomppa84 View Post
    Onko jarrunestettä riittävästi!? Valo syttyy jos neste liian vähänä.
    En tiiä, en ole koskaan kattonu
    Käkkärin valoko se sillo syttyy. Jos vaikka vaihtais nesteet, oo ikkään vaihtanu ja autolla ajellut kuitenkin jo 5 vuotta
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • MsG
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 420
      • Helsinki

      Onko kellään kokemusta nettilafkasta nimeltään MTT-Trading?
      Myyvät e46 business cd soitinta hintaan 290e, kun esim schmiedmanilla on 600e.

      Tai jos jollain on täysin TOIMIVA ja EHJÄ myynnissä niin ilmoitelkaa.

      auto on vm. 03
      GLK 320CDI 4Matic
      e90
      e46
      e36

      Comment

      • rounders
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 113
        • helsinki

        Originally posted by MsG View Post
        Onko kellään kokemusta nettilafkasta nimeltään MTT-Trading?
        Myyvät e46 business cd soitinta hintaan 290e, kun esim schmiedmanilla on 600e.

        Tai jos jollain on täysin TOIMIVA ja EHJÄ myynnissä niin ilmoitelkaa.

        auto on vm. 03
        on kokemusta.ja ihan hyvin toiminu ku keskuslukitusta ja jotain merkkejä sieltä tilaillu. mut älä nyt hulluna uutta tilaa. mulla on esim kaapissa lojumassa. ja luovun mielelläni. paa privaan mulle jotain tarjoousta ni sovitaan kaupat.
        ex: 323i -99
        ex: 535i -91
        ex: 525i -89
        ex: 316i -88

        Comment

        • rounders
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 113
          • helsinki

          niin ja pitää sit ilmeisesti muuttaa sitä epd: tilausta niihin 35Wattisiin.
          en haluu alkaa enempää säätää kun vaan uudet polttimot palaneen tilalle.
          muuten ei toimi kohta valot ollenkaan.
          ex: 323i -99
          ex: 535i -91
          ex: 525i -89
          ex: 316i -88

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by tomppa84 View Post
            Itellä kävi samoin viimetalvena. Mulla meni nostimesta pieni nipsu poikki. Lasi liikkui vaivalloisesti ja naksahteli kulkiessaan ja oli myös vinossa. Korjasin sen nippusiteellä ja hyvä tuli.(parempi kuin uusi).
            Eli, ovipahvi pois...lasket lasia sen verran että näet taemmasta pellin reiästä vaijerissa olevan stopparin...(itellä tämä stoppari oli tullut pois hahlostaan)...liikuta stoppari hahlon kohtaan ja painase hahloon...sit pistät nippusiteellä valkoisen muovimötikän ja vaijerin nippuun.
            Toivottavasti tästä jotai apua. Kysele privalla jos haluat lisätietoa.
            Kiitos, nyt vain hakemaan sitä ovipahvin purkuohjetta. Vekottimessa on puulistat. 10 vuotta ja 136tkm..eli luoja tätä laatua. Jopa niissä vanhoissa Saab 900 -romuissa, joita oli monta, jos lasinnostin vain sai virtaa, niin se toimi.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • jrr
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 104
              • Riihimäki

              Kattelin tossa noita kakslitrasia 318:ia (N42B20) ja kun aivan hirveästi ei pysty laittamaan lisää rahaa autoon niin tietysti eniten kiinnosti sellainen jolla on ajettu jo se +200tkm. Tämä ei ollut se aivan kaikkein eniten ajettu, muttei kaukanakaan joten aloin miettimään että onko tälle joku syy vai onko tuo ihan toimiva peli? Mites on: kannattaako pitää näppinsä erossa, vai koettaa rohkeasti ehdottaa vaihtokauppaa?

              Comment

              • nyyppa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 43
                • Etelä-suomi

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Kiitos, nyt vain hakemaan sitä ovipahvin purkuohjetta. Vekottimessa on puulistat. 10 vuotta ja 136tkm..eli luoja tätä laatua. Jopa niissä vanhoissa Saab 900 -romuissa, joita oli monta, jos lasinnostin vain sai virtaa, niin se toimi.
                Omani korjasin tämän step-by-step ohjeen avulla: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847
                E92 - 325xi N53 - 2008

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  Originally posted by jorda View Post
                  ilmastoinnin kondensioveden poistoletku on vaihdelaatikon yläpuolella, veikkaisin vahvasti että sieltä tulee :think jos ilmastointi ei ole päällä niin ei pitäisi tulla mitään sieltä ja sitten taas päinvastasesti eli sillonku ilmastointi päällä niin vettä tiputtaa
                  ok kiitos tiedosta, mutta miks siellä ei ole poistoletkua alas asti vaan tiputtaa vaihteiston päälle ne vedet :think
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 923
                    • Sotkamo--Oulu

                    Ajovalon säätömoottori pitää todella kovaa rutinaa jos säätää ajovalojen korkeutta. Rutisee myös kun laittaa valot päälle ja se "ajelee" niitä valoja laidasta laitaan. Säätö sinällään toimii normaalista eikä umpion sisälläkään mitään vikaa noin äkkiseltään näyttänyt olevan. "säätöpallojen" voitelukaan umpion sisältä ei tuonut muutosta asiaan.

                    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ?
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • MsG
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 420
                      • Helsinki

                      Terse taas..


                      Olis omaan e46 vm. 1/03 tarkoitus päivittää tuo kasettisoitin alkuperäiseen cd soittimeen..

                      Sain kelpo tarjouksen vm. 99 autossa olleesta business cd:stä ja kysymykseni onkin, että sopiiko/toimiiko tuo minun autossani. Tai mitä adaptereita yms. tarvitsen?

                      Varaosanumeroita katsellessa on ainakin 9/01 ja uudemmille malleille eri soitin.
                      GLK 320CDI 4Matic
                      e90
                      e46
                      e36

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 866
                        • Kainuu

                        Tutkailin tuossa autoa 330d, kun ei sadepäivänä muutakaan tekemistä ole. Lähinnä vikailmoituksia, mutta niitä en löytänyt kuin yhden "6660 coolant temperature heater" ja tuo oli kolmasti siellä. Kuittasin pois..

                        Automaattilaatikosta hieman lisää...

                        Switches otsikon alla 3 erilaista kytkintä jotka kaikki OFF- tilassa.

                        Se mikä siellä eniten kiinnosti on tuo "kickdown switch". Kuuluuko sen olla OFF-tilassa, onko se siis pois käytöstä? Jos, niin onko jäänyt laatikonhuollossa. Saako sen mahdollisesti miten päälle jos sen tulisi olla ON- tilassa kun autoa paikallaan, sammuksissa tutkailee INPA:lla...

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by expertti View Post
                          Tutkailin tuossa autoa 330d, kun ei sadepäivänä muutakaan tekemistä ole. Lähinnä vikailmoituksia, mutta niitä en löytänyt kuin yhden "6660 coolant temperature heater" ja tuo oli kolmasti siellä. Kuittasin pois..

                          Automaattilaatikosta hieman lisää...

                          Switches otsikon alla 3 erilaista kytkintä jotka kaikki OFF- tilassa.

                          Se mikä siellä eniten kiinnosti on tuo "kickdown switch". Kuuluuko sen olla OFF-tilassa, onko se siis pois käytöstä? Jos, niin onko jäänyt laatikonhuollossa. Saako sen mahdollisesti miten päälle jos sen tulisi olla ON- tilassa kun autoa paikallaan, sammuksissa tutkailee INPA:lla...

                          Ne on livedata arvoja. Eli tuo on ON tilassa silloin kun lappu on lattiassa, en tiedä toimiiko muuta kuin ajossa. Kokeile :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            Originally posted by expertti View Post
                            Tutkailin tuossa autoa 330d, kun ei sadepäivänä muutakaan tekemistä ole. Lähinnä vikailmoituksia, mutta niitä en löytänyt kuin yhden "6660 coolant temperature heater" ja tuo oli kolmasti siellä. Kuittasin pois..

                            Automaattilaatikosta hieman lisää...

                            Switches otsikon alla 3 erilaista kytkintä jotka kaikki OFF- tilassa.

                            Se mikä siellä eniten kiinnosti on tuo "kickdown switch". Kuuluuko sen olla OFF-tilassa, onko se siis pois käytöstä? Jos, niin onko jäänyt laatikonhuollossa. Saako sen mahdollisesti miten päälle jos sen tulisi olla ON- tilassa kun autoa paikallaan, sammuksissa tutkailee INPA:lla...



                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Ne on livedata arvoja. Eli tuo on ON tilassa silloin kun lappu on lattiassa, en tiedä toimiiko muuta kuin ajossa. Kokeile :think
                            No niin, melkein arvasin että että turha kysymys... Mutta tulipahan ainakin itselle selväksi. Täytyy joskus kokeilla ymmärtääkö polkimen painamisesta.

                            Kiitti vaivastasi!

                            Comment

                            • AlpinWeiss
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 927
                              • West coast

                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              Ajovalon säätömoottori pitää todella kovaa rutinaa jos säätää ajovalojen korkeutta. Rutisee myös kun laittaa valot päälle ja se "ajelee" niitä valoja laidasta laitaan. Säätö sinällään toimii normaalista eikä umpion sisälläkään mitään vikaa noin äkkiseltään näyttänyt olevan. "säätöpallojen" voitelukaan umpion sisältä ei tuonut muutosta asiaan.

                              Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ?
                              Siellä katos sähkömoottorin ynseä voima puhuu. Samanlainen "hienoinen" rutina itselläkin ollut jokaisessa samankorisessa, xenoneilla ei rutistellu niin paljoa...
                              MBCLK240 -02
                              E36 318 -93
                              E46 320 Ci -01
                              E46 330 CiA -01
                              E60 520i -04
                              E93 325i -07
                              F36 420xi -16

                              Comment

                              • Naksnaks
                                Newbiemmer
                                • Oct 2010
                                • 15
                                • .

                                Muutama kysymys olisi.

                                Takapääniskarista näyttäisi olevan "vaimennuskumi" tms. keskeltä kahtia, eli siis kahdessa osassa, http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ounting_parts/ mielestäni nro.4... Kun autossa nyt on säädettävä alustasarja niin meneekö alkuperäisosa tuohon? Mitä haittaa kyseisen osan katkeamisesta mahdollisesti on?

                                Sitten toinen kysymys liittyen radioon. Jos katkaisen virrat autosta enkä ole ennen tätä sammuttanut radiota erikseen, niin radio saattaa mennä jossain vaiheessa itsestään päälle. Jollakulla jotain hajua mistä vika löytyisi? Nytkin oli akku purkautunut aivan tyhjäksi -.-

                                Kiitoksia!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎