Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MsG
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 420
    • Helsinki

    Originally posted by unskelotti View Post
    Riippuu vanteiden leveydestä ja offsetistä (ET). Tuo on yksi E46:n vakiorengaskoko että sen puolesta sopii.

    Vannekoko 8x18", ET47, rengaskoko 225/40R18 siis tuo vakio.
    Juuri ET:n ja leveyden puolesta kyselinkin että jos joku tietäisi tuon mallin

    Kaveri ei tiedä autoista mitään ja sai nuo renkaat auton mukana, joten hänestä ei apua ole.
    GLK 320CDI 4Matic
    e90
    e46
    e36

    Comment

    • jrr
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 104
      • Riihimäki

      Itellä on joku TA-Technixin coilover sarja ja löin eilen alle 18x9 joka kulmaan ja edessä sitten ottaakin kiinni juuri ja juuri noihin jousen säätörenkaisiin. Eli spacerit pitäis laittaa, mutta kauheasti ei ole taas tilaa levittää. Eilisen ihmettelyn perusteella luulisin että 5mm olis riittävä, muttei myöskään liikaa. Sitten vaan muutama kysymys, jotka jäivät askarruttamaan:

      - keskittävän ja "normaali" spacerin ero?
      - jos lyös eteen spacerit, niin oma järki ainakin sanoo että pitäisi laittaa myös taakse..?

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        Originally posted by jrr View Post
        Itellä on joku TA-Technixin coilover sarja ja löin eilen alle 18x9 joka kulmaan ja edessä sitten ottaakin kiinni juuri ja juuri noihin jousen säätörenkaisiin. Eli spacerit pitäis laittaa, mutta kauheasti ei ole taas tilaa levittää. Eilisen ihmettelyn perusteella luulisin että 5mm olis riittävä, muttei myöskään liikaa. Sitten vaan muutama kysymys, jotka jäivät askarruttamaan:

        - keskittävän ja "normaali" spacerin ero?
        - jos lyös eteen spacerit, niin oma järki ainakin sanoo että pitäisi laittaa myös taakse..?
        tämä riippuu TAAS siitä vanteen ET luvusta

        keskittävä speiceri keskittää, eli ei tarvitse mitään soviterenkaita väliin jotta vanne istuu täydellisesti.

        jos takana ei raavi mihinkään ja on mielestäsi tarpeeksi kaarentasalla, tai miten haluatkaan niin sen perusteella sitten speiceriä tai ei..
        Last edited by väiski525; 04-08-2011, 11:59.
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • Lkanasuo
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1495
          • Turgu

          5mm ei saa edes keskittävänä, ero on se että keskittävässä on se keskittävä "kaulus" niinkuin navassa. riippuu vähän vanteen keskireiästä mutta auton napa riittää keskittämään vielä 5mm laikalla.

          se että laitatko taakse on makuaisa, omasta mielestä takapään pitää olla vähintään sen verran kaarella kuin edessäkin

          E: hidaaaaas

          Comment

          • jrr
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 104
            • Riihimäki

            Originally posted by väiski525 View Post
            tämä riippuu TAAS siitä vanteen ET luvusta

            keskittävä speiceri keskittää, eli ei tarvitse mitään soviterenkaita väliin jotta vanne istuu täydellisesti.

            jos takana ei raavi mihinkään ja on mielestäsi tarpeeksi kaarentasalla, tai miten haluatkaan niin sen perusteella sitten speiceriä tai ei..
            Riippuu ET:stä, mutta kun homman on todettu jo kusevan niin ei kai mun enää tässä sitä tarvitse ilmottaa Tietysti jos jollain olisi jo tiedossa sopiva spaceri tietyille ET-luvuille, mutta toi 5mm se on oltava kun sentti on jo liikaa.

            Esim: http://www.slamit.net/product/6766/s...5x120-5mmpuoli ei ilmeisesti tarvitse soviterenkaita koska tuo keskireikä on oikean kokoinen e46:een?

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              Originally posted by jrr View Post
              Riippuu ET:stä, mutta kun homman on todettu jo kusevan niin ei kai mun enää tässä sitä tarvitse ilmottaa Tietysti jos jollain olisi jo tiedossa sopiva spaceri tietyille ET-luvuille, mutta toi 5mm se on oltava kun sentti on jo liikaa.

              Esim: http://www.slamit.net/product/6766/s...5x120-5mmpuoli ei ilmeisesti tarvitse soviterenkaita koska tuo keskireikä on oikean kokoinen e46:een?
              lähinnä oli siihen takaspeicerin laittoon, jos vanne nyt jo kaaren tasalla nii miksi laittaa lättyä väliin.

              ei tarvitse soviterenkaita noihin
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • jrr
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 104
                • Riihimäki

                Tänks, eiköhän tällä pärjätä Ja hyi helvetti taas kun menee näin pienessäkin tilauksessa prosentuaalisesti melko iso osa pelkkiin toimituskuluihin... Köyhää kiristää

                Edit: Sain käsiini vihdoin varustelistan ja siellä lukee Foglights eli ilmeisesti etusumarit? Autossa kyllä on ne, mutta puskuri ei ole alkuperäinen eikä niille ole katkaisijaa ollenkaan. Tai eikö se olekin vierekkäin takasumarin napin kanssa siinä ratin vasemmalla puolella jos on? Löytyy kuitenkin pelkkä takasumarien iso nappi. Mikähän kikkailu tämäkin sitten on...
                Last edited by jrr; 04-08-2011, 18:26.

                Comment

                • thaimo
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 5
                  • nokia

                  kulutusmittari

                  semmonen tuli mieleen että pitäisikö ton kulutusmittarin viisarin liikkua silloin kun rullaa kytkin pohjassa ja painelee vähän kaasua?
                  Mielestäni ennen ei oo liikkunu mutta en ihan varmakaan ole.

                  Comment

                  • ralliriisseli
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 72
                    • Laihia

                    Onkos tietoa miten 330d:ssä hoidetaan polttoaineen jäähdytysilman saanti kun puskuriksi laitetaan M3 replica tai M-sport2? Orkkisputki ei sovi mitenkään jarrunjäähdytysputken ja sumuvalojen kanssa...
                    M-sport jarrujäähyputkessa näyttäisi olevan kuitenkin jonkin kokoinen aukko yläosassa, olisiko siitä tarkoitus se ilma polttoaineen jäähdyttämiseenkin varastaa? Sellaista osaa en vain ole löytäny mistään. Onko tietoa löytyykö tuohan osa vai pitääkö krotailla jonkinlainen kanava siihen itse?
                    F11 530d X-drive M-Sport 2016
                    ———————————————————
                    Exs:
                    E91 LCI 320dA -09
                    E46 330D -02

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by thaimo View Post
                      semmonen tuli mieleen että pitäisikö ton kulutusmittarin viisarin liikkua silloin kun rullaa kytkin pohjassa ja painelee vähän kaasua?
                      Mielestäni ennen ei oo liikkunu mutta en ihan varmakaan ole.
                      liikkuu se
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        nostin

                        joku muukin on varmaan noita ikkunan nostimen palikoita vaihdellu. eli käykö noi coupen ja cabrioletin palikat keskenään, kun pitäs ne muovipalikat sinne vaihtaa koska ikkuna nousee välillä vinossa ylös. ebaysta löysin tollasia korjaussettejä jonka tilaan jos vaan saa selvyyden että käykö coupen sarja avooni koska cabriolettiin ei erikseen niitä tuolla ole. klvaraosalle soitin niin sielä oli ainoostaan se koko nostin paketti 150e ja sanoi että ainakin se sopii molempiin, mutta tuo hinta ei houkuta.
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          Originally posted by janne[l View Post
                          joku muukin on varmaan noita ikkunan nostimen palikoita vaihdellu. eli käykö noi coupen ja cabrioletin palikat keskenään, kun pitäs ne muovipalikat sinne vaihtaa koska ikkuna nousee välillä vinossa ylös. ebaysta löysin tollasia korjaussettejä jonka tilaan jos vaan saa selvyyden että käykö coupen sarja avooni koska cabriolettiin ei erikseen niitä tuolla ole. klvaraosalle soitin niin sielä oli ainoostaan se koko nostin paketti 150e ja sanoi että ainakin se sopii molempiin, mutta tuo hinta ei houkuta.
                          Realoem ja tarkistamaan numero.
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • Tudmas
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 294
                            • Tornio

                            Pystyykö e46 parkit kytkemään pois käytöstä niin että ajotietokone ei ala herjaamaan ja vilkkuihin syty valot? On nuo umnitzan enkelit kytkettynä paikoilleen ja normi parkit palaa siinä rinnalla :think Vedetty siis omilla johdotuksilla ja en haluaisi alkuperäisiä parkkeja alkaa tuhoamaan. Tulisi säilyä sellaisena että saa nätisti vaihdettua takaisin käyttöön.
                            Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                            ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                            Comment

                            • Ravermeister
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1508
                              • Melkeen Turkkuses

                              Originally posted by Tudmas View Post
                              Pystyykö e46 parkit kytkemään pois käytöstä niin että ajotietokone ei ala herjaamaan ja vilkkuihin syty valot? On nuo umnitzan enkelit kytkettynä paikoilleen ja normi parkit palaa siinä rinnalla :think Vedetty siis omilla johdotuksilla ja en haluaisi alkuperäisiä parkkeja alkaa tuhoamaan. Tulisi säilyä sellaisena että saa nätisti vaihdettua takaisin käyttöön.
                              Luulisin että onnistuu samoilla vastuksilla kuin lediparkkien kanssakin.
                              Mulla esim tollaset autossa kiinni lediparkkien kanssa eikä herjaa mitään: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....202&ryhmaid=53
                              -Turku Connection-
                              HDJ80 4.2TD
                              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                              Comment

                              • Tudmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 294
                                • Tornio

                                Originally posted by Ravermeister View Post
                                Luulisin että onnistuu samoilla vastuksilla kuin lediparkkien kanssakin.
                                Mulla esim tollaset autossa kiinni lediparkkien kanssa eikä herjaa mitään: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....202&ryhmaid=53
                                Juu, varmasti onnistuu, mutta kun nuo umnitzat on vedetty kokonaan omilla johdotuksilla ja syttyvät kun virrat kääntää päälle... Ilmeisesti nuiden jälkeenpäin laitettujen saattovalojen takia Haluaisin siis vain auton omat parkit pois käytöstä. Onnistuukko esim, sulakkeiden irroituksella vai alkaako tietokone herjaamaan?

                                Edit: Mistä muuten saa varaosia nuihin enkeleihin? Pitääkö ottaa suoraan valmistajaan yhteyksiä? Toisenpuolen muuntaja saikkaa ja yksi rengas palaa vain puoliksi. Johtojen paikkoja vaihtamalla pimeäpuoli vaihtuu. Olen myös siinä käsityksessä että nuissa olisi elinikäinen takuu?
                                Last edited by Tudmas; 08-08-2011, 14:06.
                                Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                                ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎