Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Löysäät sen mutterin kun auto on vielä maassa ja paino sen yläpään varassa. Lähtee ihan hylsyllä. Tai ainakin on omasta jokaisesta lähtenyt. Jos ei lähde niin sitten joutuu jollain puristamaan iskarin varresta. Ainakin e36:ssa se mutteri on niin syvällä siellä että ei meinaa löytyä sopivaa harakanvarvasta jolla pääsisi kiinni ja ei e46:ssa paljoa ole parannusta edelliseen.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • KooHoo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 132
      • Oulu

      Originally posted by Jisv View Post

      Paras tietty varmaan olis uhrata hommaan yks hylsy ja hepata siihen varsi kiinni.
      Ainakin omasta pakista löytyi pitkä hylsy, jossa oli "mutterin mallinen" yläosa eli siihen sai sitten lenkin istutettua. Tais olla vieläpä tuumakokoinen hylsy, mutta mätsäsi justiinsa tuohon eli kannattee joskus tuumapuoleltakin etsiä apuja, kun sattuvat tietyin välein olemaan saman kokoisia. Pitkän hylsyn läpi kuusiokolosovite pikkuräikän jatkovarrella niin siinä on jo toimiva kompleksi. Jos ei mahdu hylsyn sisään kuusiokolohylsysovite, niin sitten normi kuusiokoloavain, jonka vääntövartta voi esim. lukkopihdeillä jatkaa....

      Comment

      • jrr
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 104
        • Riihimäki

        Originally posted by NokiLeka View Post
        Löysäät sen mutterin kun auto on vielä maassa ja paino sen yläpään varassa. Lähtee ihan hylsyllä. Tai ainakin on omasta jokaisesta lähtenyt. Jos ei lähde niin sitten joutuu jollain puristamaan iskarin varresta. Ainakin e36:ssa se mutteri on niin syvällä siellä että ei meinaa löytyä sopivaa harakanvarvasta jolla pääsisi kiinni ja ei e46:ssa paljoa ole parannusta edelliseen.
        Tota ei tullut kyllä mieleenkään koittaa... Noita pitkiä hylsyjä löyty moniakin, mutta heitti millillä tai kahdella tietenkin juuri siitä tarvitusta.

        Mikäs muuten on kun ikkunat vetää useamman ihmisen ollessa kyydissä hieman huuruun? Joku sanoi, että pitäisi raitisilmasuodatin vaihtaa. Itse en vaan noista ilmastoinneista sen suurempia ymmärrä, joten ajattelin kysästä täältä. Voisiko olla että että systeemissä olisi jossain kondensiovettä vaikka sen tietenkin pitäisi poistua? Vähän aikaa kun on pitänyt ilmastoitia oikein kylmällä ja sen jälkeen sammuttaa sen, tulee sellainen "märkä" haju ohjaamoon.

        Comment

        • jorda
          BTCF Member
          • Dec 2010
          • 143
          • -

          Originally posted by Torppa View Post
          Autodata kertoisi näin:

          Inspection 2, elikkä isompi huolto.

          -Öljyt + Suodatin
          -Sytytystulpat
          -Ilmansuodatin
          -Raitisilmasuodatin
          -Jarrunesteet
          -Pakkasnesteet, joka ei kyllä tarpeellista ole jos väri on vielä ok, eikä näytä kovin likaiselta ja pakkaskestävyys on reilusti.

          Riippuen tietysti mitä huoltoja on aikaisemmin tehty..
          Originally posted by Spetke View Post
          Ja jos hyvän haluaa tehdä niin voi vaihtaa vielä polttoainesuodattimen, ja mikseipä vaikka laatikko ja peräöljyt mikäli budjetti antaa myöden.
          Kuuluuhan tuohon vielä iso liuta tarkastuksia ym ihmettelyjä plus valohoitoa
          autoa ihmetelty ja tarkasteltu enemmän kuin tarpeeksi, inffoa lähinnä kaivattiin vain että mitä kaikkea siihen oikesti kuuluisi... kiitoksia vastauksista täytyypi lähteä keventämään kukkaroa ja ostelemaan kaikki suotimet,tulpat sekä öljyt -->

          MB GL 450cdi '11
          Nissan Skyline R34 GT-T ´99
          Ex:
          e61LCI Touring 530d '09
          MB Vito 122cdi '11
          e36 318i Touring ´96
          e30 316 ´85
          volvo 940 ´91
          Ibiza Cupra ´08
          e46 325Ci ´05

          e30 320i ´86
          e30 316i ´89
          Audi 80 ´87

          Comment

          • Haggis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1570
            • Wackyland

            Kukaan laittanut FK:n sähkö peilejä? Tarvis apua johtojen liittämisessä värien kanssa. Ilmeisesti harmaat johdot ja auton punainen yhdistettynä peilin harmaa/punaiseen saadaan lämmitys kytkettyä?

            Auton johdot: punainen,vihreä,harmaa ja kaksi mustaa
            Peilissä johdot: harmaa,punainen/harmaa ja sit erillisessä liittimessä vielä musta,valkoinen ja punainen.
            Käyttis:Kia Optima TF

            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              .

              onko m54b30 koneessa pakko pitää viimesiä lambdoja ? vaikuttaako ne mihinkään säätöihin ? Kuulin että ne mittais vaan kattien toimintaa.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Ajattelin omasta M54B30 vm. 12/02 vaihtaa kiristinrullat kun joku niistä ääntää, mutta mitä kaikkea tuolta nyt pitää vaihtaa kun samalla meinasin uusia noi kaikki rullat?







                Tuo vika nyt on helppo, mutta mitä eroa on ekalla ja tokalla?
                Mitä noista nyt pitäis tilata että saa noi rullat vaihdettua?
                Tarvitseeko itse kiristimiä vaihtaa, vai ovatko mallia ikuisia?
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Vecara
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 342
                  • Rovaniemi

                  Itse vaihdoin, tosin dieseliin, samalla moniurahihnan, ilmastoinnin hihnan, kiristimet, vesipumpun ja nesteet, kun kerran auki käytettiin..
                  ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Originally posted by Vecara View Post
                    Itse vaihdoin, tosin dieseliin, samalla moniurahihnan, ilmastoinnin hihnan, kiristimet, vesipumpun ja nesteet, kun kerran auki käytettiin..
                    Olen jo vaihtanut, moniurahihnan, ilmastoinnin hihnan, vesipumpun ja nesteet.

                    Tahtoisin vaan tietää että mitä noista tilaan kun tuntuu että nuo kaksi ylempää kuvaa ovat jotenkin samaa tjsp.
                    Eli osaako joku auttaa niin kipasen Laakkosella

                    EDIT:
                    Ylempi kuva: osa #2 ja #5 vaihtoon, tarvitseeko tosta kuvasta muuta vaihtaa?
                    Toinen kuva: osa #15, #6, entäs #21? ja mites #2, #3, #4, #5 (2kpl?), #8
                    Kolmas kuva: osa #2
                    Last edited by Dani; 21-09-2011, 20:44.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • T-N
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 42
                      • Raisio

                      Mahtaakohan virtalähde olla valmis xeeeeninoneista kun välillä ajossa vasen xenon simahtaa ja syttyy ja loppujen lopuksi sammuu... sitte valot uudelleen päälle ja toimii taas vartin verran... :think

                      Onkos ollut muilla samaa ongelmaa ?

                      Comment

                      • Benzi87
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1106
                        • Oulu

                        Originally posted by T-N View Post
                        Mahtaakohan virtalähde olla valmis xeeeeninoneista kun välillä ajossa vasen xenon simahtaa ja syttyy ja loppujen lopuksi sammuu... sitte valot uudelleen päälle ja toimii taas vartin verran... :think

                        Onkos ollut muilla samaa ongelmaa ?
                        Onko alkuperäiset vai muutossarja kyseessä?
                        Entä ootko tarkistanut liittimet ja että saa kunnolla maita? :think

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by T-N View Post
                          Mahtaakohan virtalähde olla valmis xeeeeninoneista kun välillä ajossa vasen xenon simahtaa ja syttyy ja loppujen lopuksi sammuu... sitte valot uudelleen päälle ja toimii taas vartin verran... :think

                          Onkos ollut muilla samaa ongelmaa ?
                          Vaihda polttimot ristiin ekana, jos vika siirtyy niin poltin rikki.
                          Voi olla että on jo vanhat ja kärkiväli kasvanut liian isoksi eikä jaksa pitää kipinää päällä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • H3nxu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2011
                            • 777
                            • Kerava

                            Originally posted by H3nxu View Post
                            Saako tuota perän puslaa nro.9 uretaanisena jostain? Siis pelkkää yhtä puslaa.
                            Ilmeisesti teettämällä saa.

                            Comment

                            • v-vs
                              BTCF Member
                              • Mar 2009
                              • 21
                              • Säkylä

                              Olis seuraavanlainen kysymys kun auto reistaillut nyt pari päivää. Eli auto 320d vm.2002 ja vika on ettei meinaa välillä lähteä millään käymään, saa sahata todella kauan ja välillä monta kertaa ennen kun lähtee. Ja tuntuu olevan aivan sama onko moottori kylmä vai lämmin. Jos joku osaisi auttaa mistä lähteä vikaa etsimään, pumput? joku anturi? vikakoodit pääsen lukemaan vasta viikonloppuna.
                              E30 320i 2D -89 (EX)
                              E46 320d Touring -02 (EX)
                              F10 535i -11

                              Comment

                              • aaty
                                Newbiemmer
                                • Dec 2010
                                • 18
                                • joensuu

                                estoja

                                avaimen aukaisu nappia painaessa kuskin oven nuppi jää välillä kanittamaan eli ei aukea kokonaan, muutaman kerran kun runkkaa edestakaisin niin aukeaa. missä vika? voikohan sama vika viitata auton käynnistymiseen, koska kaksi kertaa ei ole auto lähtenyt käyntiin ennen kuin on käyttänyt ovet lukossa...
                                E91 318d -08 Facelift
                                E46 328

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎