Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiddenemarc
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 426
    • Rovaniemi

    e46 330xDA Nopeusmittari

    Elikkäs missähän sijaitsee 330xDA:n nopeuden mittaus yksikkö/viajeri joka mittaa nopeutta. oon tässä katellu että nopeusmittari nykii ihmeellisesti ko tekee moottorijarrutuksen. Olis ihan mielenkiinnosta mukava tietää et onko se kondiksessa vai onko nelikko peleissä normaalia?
    S4 B5
    Urs4 4.2
    A8 D3 4.2 Lang

    ex. M5 e39 -99
    ex. 330 xDA e46 -03
    ex. 523 e39 -96

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Originally posted by Ezra View Post
      Katsastus lähenee ja pitäisi saada normaalivalot keulalle. Autossa siis oli ostaessa jälkiasennetut xenonit lähivaloina.

      Millä tavalla H7 kiinnitetään polttimoon ? Vai onko polttimon kannassa joku pyöräytettävä kiinnitys tjsp.

      Liitteenä vielä kuva.
      Tuo on kyllä ihan tehtaan xenonsarja. Umpion sisällä on sytytinyksikkö, josta johdot tulevat polttimolle. Jälkiasennussarjoissa tuota erillistä sytytintä ei ole. Eli et edes saa sopimaan H7 polttimoa tuohon umpioon. Katsoppa auton alkuperäisestä varustelistasta että mitä siihen on tehtaalta laitettu tai sitten tuon sarjan asentaja on asentanut siihen bemarin oman sarjan.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Ezra
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 79
        • Imatra

        Originally posted by NokiLeka View Post
        Tuo on kyllä ihan tehtaan xenonsarja. Umpion sisällä on sytytinyksikkö, josta johdot tulevat polttimolle. Jälkiasennussarjoissa tuota erillistä sytytintä ei ole. Eli et edes saa sopimaan H7 polttimoa tuohon umpioon. Katsoppa auton alkuperäisestä varustelistasta että mitä siihen on tehtaalta laitettu tai sitten tuon sarjan asentaja on asentanut siihen bemarin oman sarjan.
        Tuo liitin ei ole edes ollu missään kiinni. Nippusiteillä siellä on kiinni joku universal sytytysyksikkö, jonka merkkiä en nyt muista. Tästä lähtee johdot sitten polttimolle. Umpiossa lukee H7 Or d2s! Mistäs ton tehtaan varustelistan näkikään ?
        E39 535i -98

        Comment

        • Rikke
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 579
          • Paimio

          330d salavalikon lämmöt

          Huudellaan nyt täällä:

          Seurailin noita koneen lämpöjä salavalikon kautta niin näytti parhaimmillaan vaan suurinpiirtein 0077-0082 eli ilmeisesti 77º-82º?
          Eikös tuo ole vähän alakanttiin? termostaatin pitäisi kai olla 88º?

          mittari toki nököttää tasan puolessavälissä.

          EGR:n termostaatin voi sulkea pois koska sitä ei ole, tuossahan on se yksinkertaisempi versio, suora putki.

          Mitäs nuo lämmöt muilla näyttää?

          Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
          Nyk. VW Golf '00
          Nyk. VW Golf '95
          Historiaa:x17 BMW +Muuta

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Ezra View Post
            Tuo liitin ei ole edes ollu missään kiinni. Nippusiteillä siellä on kiinni joku universal sytytysyksikkö, jonka merkkiä en nyt muista. Tästä lähtee johdot sitten polttimolle. Umpiossa lukee H7 Or d2s! Mistäs ton tehtaan varustelistan näkikään ?
            Varustelistan saat esimerkiksi bmw.fi ja sieltä EPC eli elektroninen osaluettelo. Kun saat sen vihdoin ja viimein auki, niin sinne syötät autosi runkonumeron seitsemän viimeistä numeroa ja katsot yläreunasta kohdan Options. Saat tuon listan tulostettua sieltä itsellesi, jos sitä tarvitset.

            Tuolta voisi löytyä räjäytyskuvaa ja omia purkukokemuksia tuosta xenonumpiosta LINKKI
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              Originally posted by Hiddenemarc View Post
              Elikkäs missähän sijaitsee 330xDA:n nopeuden mittaus yksikkö/viajeri joka mittaa nopeutta. oon tässä katellu että nopeusmittari nykii ihmeellisesti ko tekee moottorijarrutuksen. Olis ihan mielenkiinnosta mukava tietää et onko se kondiksessa vai onko nelikko peleissä normaalia?
              Eikös se tässäkin katiskassa ole vasemman takapyörän kohdilla?
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • bmnoob
                Newbiemmer
                • Sep 2011
                • 11
                • Turku

                Originally posted by Rikke View Post
                Huudellaan nyt täällä:

                Seurailin noita koneen lämpöjä salavalikon kautta niin näytti parhaimmillaan vaan suurinpiirtein 0077-0082 eli ilmeisesti 77º-82º?
                Eikös tuo ole vähän alakanttiin? termostaatin pitäisi kai olla 88º?

                mittari toki nököttää tasan puolessavälissä.

                EGR:n termostaatin voi sulkea pois koska sitä ei ole, tuossahan on se yksinkertaisempi versio, suora putki.

                Mitäs nuo lämmöt muilla näyttää?
                Itselläkin 330d M57N koneella ja näyttää salavalikosta 75-77 astetta.. Lämpömittarin viisari itselläkin ihan keskellä, tai jopa pari astetta punasen puolelle kallellaan. En oo vielä jaksanu ruveta asiaa enempää tutkimaan kun on ollut vähän muutakin puuhaa ton kärryn parissa tän parin kuukauden omistussuhteen aikana mutta vaikuttaahan tohon paljon sen anturin sijoitus jäähdytyslinjassakin, vai mittaako samasta kohtaa mistä analoginenkin mittari?

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by bmnoob View Post
                  Itselläkin 330d M57N koneella ja näyttää salavalikosta 75-77 astetta.. Lämpömittarin viisari itselläkin ihan keskellä, tai jopa pari astetta punasen puolelle kallellaan. En oo vielä jaksanu ruveta asiaa enempää tutkimaan kun on ollut vähän muutakin puuhaa ton kärryn parissa tän parin kuukauden omistussuhteen aikana mutta vaikuttaahan tohon paljon sen anturin sijoitus jäähdytyslinjassakin, vai mittaako samasta kohtaa mistä analoginenkin mittari?
                  Se "analoginen" seuraa ensin lämpötilaa, mutta jossain 70 asteen vaiheilla on jo keskellä eikä sen tarkemmin näytä. Eli termostaatin kuntoa ei siitä voi päätellä. Viime talvena oli omassa nokka ummessa ja salavalikon mittari näytti parhaimmillaan 96 astetta, mutta analoginen oli edelleen ihan samassa paikassa.

                  Mun 330d m57 näyttää joku 84 astetta, mutta jo nyt näillä keleillä kestää kyllä pitkään lämmetä. Pakkasilla ei tuota 84 saavuta ilman nokan osittaista sulkua. Voi olla automaattivaihteiston lämmönvaihtimen termostaatti joka viilentää, muut on vaihdettu.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    M57 koneella ei tule tilannetta, että keulaa tarvitsisi peittää. Vaikka pakkaset kipuais kolmenkympin yli, ottaa se edelleen ehjillä termareilla sen n. 90 astetta ihan kiltisti, eli termaria vaihtoon vaan Ekat ongelmat dieselin lämpeämisen kanssa tulee vasta uudemmissa M57N2 moteissa joita ei edes tähän koppaan saa, ja niilläkin vasta siellä -20 paikkeilla. Onneksi ei olla samassa tilanteessa kuin esim vag SDI mottien kanssa
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • HellFire
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 280
                      • Turku

                      Originally posted by Ezra View Post
                      Tuo liitin ei ole edes ollu missään kiinni. Nippusiteillä siellä on kiinni joku universal sytytysyksikkö, jonka merkkiä en nyt muista. Tästä lähtee johdot sitten polttimolle. Umpiossa lukee H7 Or d2s! Mistäs ton tehtaan varustelistan näkikään ?

                      Ei sillä oikeastaan ole väliä onko ne valot olleet siellä alunperin vai laitettu jälkeenpäin, jos on kunnolla tehty. Kun sulla kerran näyttäisi olevan nuo xenon umpiot, pitää sen lisäksi löytyä lampunpesimet ja automaattinen valojen korkeudensäätö. Joku on varmaankin säästösyistä viritellyt autoosi yleismallin ballastit alkuperäisten korjaamisen sijaan, mutta tällä ei katsastuksen suhteen pitäisi olla merkitystä.
                      I wanted a faster horse.

                      Comment

                      • Ezra
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 79
                        • Imatra

                        Originally posted by HellFire View Post
                        Ei sillä oikeastaan ole väliä onko ne valot olleet siellä alunperin vai laitettu jälkeenpäin, jos on kunnolla tehty. Kun sulla kerran näyttäisi olevan nuo xenon umpiot, pitää sen lisäksi löytyä lampunpesimet ja automaattinen valojen korkeudensäätö. Joku on varmaankin säästösyistä viritellyt autoosi yleismallin ballastit alkuperäisten korjaamisen sijaan, mutta tällä ei katsastuksen suhteen pitäisi olla merkitystä.
                        Tämän jo tiesinkin, mutta kun ei ole lampunpesimiä eikä autom. korkeudensäätöä. Pitää siis käydä ostamassa nuo h7 polttimon kannat ja virittää ne jollain tapaa tuohon umpioon kiinni :think

                        Tai sitten väkerrän jotkut omavalmiste lampunpesimet tohon!

                        Näiköhän on autoon joskus vaihdettu etupuskuri tjsp. kun ei noita lampunpesimiä ole :O Automaattista korkeudensäätöä ei tarvitse olla vm. <2001 inssin mukaan.
                        Last edited by Ezra; 26-10-2011, 14:09.
                        E39 535i -98

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by Cell View Post
                          M57 koneella ei tule tilannetta, että keulaa tarvitsisi peittää. Vaikka pakkaset kipuais kolmenkympin yli, ottaa se edelleen ehjillä termareilla sen n. 90 astetta ihan kiltisti, eli termaria vaihtoon vaan Ekat ongelmat dieselin lämpeämisen kanssa tulee vasta uudemmissa M57N2 moteissa joita ei edes tähän koppaan saa, ja niilläkin vasta siellä -20 paikkeilla. Onneksi ei olla samassa tilanteessa kuin esim vag SDI mottien kanssa
                          Siellä on sitten juurikin se automaatin lämmönvaihtimentermostaatti rikki, osa on kallis, ei nyt ihan yhtä kallis kuin missä koko vaihdin täytyy uusia. On kokeiltu ja ajeltu talvella egr-termarin ja jäähdyttimen letku tukossa, eikä lämmöt siitä muutu. Tuo 90 tuntuu aika kovalta luvulta, kun termostaatikin aukeaa jo ennemmin?
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • harakrankka
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 7
                            • Espoo

                            Oisko kellään hajua tämmösestä:

                            Eli ohjaus tuntuu jotenki omituiselta. Ei varsinaisesti väljältä, mutta jos ajaa kuoppaan tai töyssyyn niin ratti ns "lyö käsille" aika voimakkaasti, eli vähän liikaa välittyy tien epätasaisuudet rattiin. Tää tapahtuu nimenomaan kun ajaa vain toisen etupyörän kuoppaan, eikä oikeastaan väliä kumman pyörän ajaa.

                            Uraherkkyyttäkin on, joka myös johtuu huonoista renkaista. Talvirenkailla uraherkkyys helpottaa, mutta tää ratin tärähtäminen töyssyissä ei hävinnyt mihinkään.

                            Etualatukivarret puslineen on uudet ja koiranluut ja vakaajan puslat on myös vaihdettu ja kulmat säädetty. Väljää ei tunnu löytyvän mistään.
                            Ratti myös täristää vähän silloin tällöin motarinopeuksissa.

                            Omituisin juttu on se, että jos käännän pyörät ääriasentoon vaikka vasemmalle ja ajan kanttarista ylös, niin etupyörän osuessa kanttariin ratti nytkähtää vielä jonkun verran vasemmalle, eli tuntuu kun joku antais vielä periksi vaikka pyörät on jo kännetty ääriasentoon. Vaikea selittää, mutta todella hämäävää.

                            Tasasella tiellä ei ohjauksessa tunnu oikeestaan mitään ihmeellistä.

                            Ideoita?

                            Auto on E46 318i Touring -99

                            Comment

                            • hiiliviiksi
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 52
                              • 016

                              soitin pimeni

                              termos,

                              kesken kauniin päivän soitin pimeni täysin. mikä saa aikaan moisen tapahtuman?
                              e91 320d
                              ex: e46 318d

                              Comment

                              • Ezra
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 79
                                • Imatra

                                Originally posted by hiiliviiksi View Post
                                termos,

                                kesken kauniin päivän soitin pimeni täysin. mikä saa aikaan moisen tapahtuman?
                                Tarkista sulake ja katso tuleeko soittimelle virtaa?
                                E39 535i -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎