Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri80
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 578
    • Joensuu

    Pitäs kaikki jarrukamat vaihtaa tourinkiin.
    Kattelin tuolta ebaysta tällasta kittiä: http://www.ebay.de/itm/BMW-3ER-E46-B...item4840ead5eb
    Eikös tuossa tule etu/takalevyt, etu/takapalat + kulumisanturit?
    Ei oikein tuo saksa taitu, jos joku vois hieman tulkata? Suomeenkin näköjään lähettävät :think

    Comment

    • e36coupe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 719
      • Nokia

      Originally posted by Petteri80 View Post
      Pitäs kaikki jarrukamat vaihtaa tourinkiin.
      Kattelin tuolta ebaysta tällasta kittiä: http://www.ebay.de/itm/BMW-3ER-E46-B...item4840ead5eb
      Eikös tuossa tule etu/takalevyt, etu/takapalat + kulumisanturit?
      Ei oikein tuo saksa taitu, jos joku vois hieman tulkata? Suomeenkin näköjään lähettävät :think
      Kuvissa näkyy kulumisanturit, mutta tekstissä ei kyllä enää mainintaa niistä. Tiedä sit. Levyistä mainitaan mitat niin voit verrata onko oikean kokoiset sun autoos. Toimitus suomeen näemmä 25 eur.

      Etulevyt:
      belüftete Bremsscheiben für die Vorderachse
      5-Loch, 286 mm x 22 mm

      Etupalat:
      •4 Bremsbeläge ( kompletter Bremsbelagsatz ) für die Vorderachse

      Takalevyt (valitattavissa jäähdytetty/jäähdyttämätön):
      •2 Bremsscheiben für die Hinterachse
      5-Loch, 276 mm x 19 mm belüftete oder
      5-Loch, 280 mm x 10 mm volle ( unbelüftete )

      Takapalat:
      •4 Bremsbeläge ( kompletter Bremsbelagsatz ) für die Hinterachse
      Last edited by e36coupe; 06-12-2011, 21:10.
      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

      Työn alla: E21 320/6
      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

      Comment

      • qizmo
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 234

        Originally posted by OneAndOnly View Post
        Mitenkä olisi selvitettävissä kaverin 320d -02 suuttimien korjausarvot.
        Tyhjäkäynnillä näytti 1. ja 2. pytylle n. +- 0.5 ja 3. 4. pytylle 0 eikä hievahtaneetkaan. Sitten kun lähdettiin kiihdyttämään niin 1. 2. ja 4. meni nollaksi ja 3. pytty seilasi kuormituksesta riippuen 0 ja +4,5 välillä. Kiihdytyksestä kun löysäsi niin 3. meni nollaan ja 1. 2. ja joskus 4. antoi n. -0,5 lukemia

        Tasakaasulla ajettaessa taas oli jotkin pytyt nollilla ja joissain ihan pieniä miinuslukemia mut en enää muista missä pytyissä.

        Ilmamassamittari on kuulema äskettäin vaihdettu mutta livedata näytti tyhjäkäynnillä nominaliksi n.320 ja actual oli n.580 kaasuttaessa nominal n.600 ja actual n.1000
        Jossakin oli ollu juttua että pitäisi piuhanpäässä "koodata" uus ilmamassamittari mut pitäneekö paikkaansa?

        Railpressure meni livessä käsikädessä tyhjäkäynnillä n.320 bar ja kiihdytyksessä n.1600 bar

        Toiminallisesti ajaessa ei mitään niin ihmeellistä huomannut.
        Polttoaineen hajua joskus kuulema olisi ollut aistittavissa mutta ei oikein osannut kertoa että mistä se olisi peräisin.

        Tälläisiä ropleemia olisi täällä, kenelläkään ideoita?
        Niin onko kellään ollu vastaavaa häikkää korjausarvojen kannsa? 2 suutinta ei anna lukemaa tyhjäkäynnillä ollenkaan ja toinen niistä sitten vedättäessä käy siellä +4ssä.

        tuo ilmamassamittari toimii näköjään ilman koodausta..ilmamäärät rupesi täsmäämään kun laitoin egr letkun paikoilleen. ahtolukematkin "rauhoittuivat" samalla.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1321
          • Tornio

          Originally posted by Petteri80 View Post
          Pitäs kaikki jarrukamat vaihtaa tourinkiin.
          Kattelin tuolta ebaysta tällasta kittiä: http://www.ebay.de/itm/BMW-3ER-E46-B...item4840ead5eb
          Eikös tuossa tule etu/takalevyt, etu/takapalat + kulumisanturit?
          Ei oikein tuo saksa taitu, jos joku vois hieman tulkata? Suomeenkin näköjään lähettävät :think
          tästä Autoteile55:stä kokemuksia useamman paketin verran. Eli hyvin toimittanut ja hyvää kampetta myynnissä.
          Autoosi kuluu eteen 286 x 22 levyt ja taakse 276 x 19 levyt
          eli esim. tästä http://www.ebay.de/itm/BMW-318ti-COM...item483fbe4257
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Guest's Avatar

            Onko tietoa mitä kannattaisi ruveta korjaamaan/mistä etsimään vikaa kun e46
            325xiat -03 rupeaa käryttämään apparin puolelta moottoria? Palaneen hajua tulee yleensä lyhyen ajon jälkeen kun pysähtyy vaikka valoihin.

            Jotain kaiketi tiputtaa kuumalle pinnalle, öljyt ihan normaalilla tasolla.

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              .

              Originally posted by c0fein View Post
              Onko tietoa mitä kannattaisi ruveta korjaamaan/mistä etsimään vikaa kun e46
              325xiat -03 rupeaa käryttämään apparin puolelta moottoria? Palaneen hajua tulee yleensä lyhyen ajon jälkeen kun pysähtyy vaikka valoihin.

              Jotain kaiketi tiputtaa kuumalle pinnalle, öljyt ihan normaalilla tasolla.
              venakoppa vuotaa pakosarjalle ?
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by janne[l View Post
                venakoppa vuotaa pakosarjalle ?
                Tyhmä jatkaa kyselemistä Operaationa siis olisi venttiilikopan tiivisteen vaihto?

                Comment

                • H3nxu
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2011
                  • 777
                  • Kerava

                  Originally posted by c0fein View Post
                  Tyhmä jatkaa kyselemistä Operaationa siis olisi venttiilikopan tiivisteen vaihto?
                  Jos se vuotaa niin kyllä.

                  Comment

                  • janne[l
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 861
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by c0fein View Post
                    Onko tietoa mitä kannattaisi ruveta korjaamaan/mistä etsimään vikaa kun e46
                    325xiat -03 rupeaa käryttämään apparin puolelta moottoria? Palaneen hajua tulee yleensä lyhyen ajon jälkeen kun pysähtyy vaikka valoihin.

                    Jotain kaiketi tiputtaa kuumalle pinnalle, öljyt ihan normaalilla tasolla.
                    Originally posted by c0fein View Post
                    Tyhmä jatkaa kyselemistä Operaationa siis olisi venttiilikopan tiivisteen vaihto?
                    sinne kun vilkaset niin kyllä huomaa heti jos se hikoilee/vuotaa. kannattaa sitten hommata valmiiks ne kaikki tiivisteet mitä sinne menee.
                    e46 330i cabriolet
                    e91 320d
                    e36 328 törpö

                    Comment

                    • Iltsu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 778
                      • Espoo

                      Onkos tietoa miten kytketään eberille puhaltimen ohjaus manuaali-ilmastointiin?
                      Autom.ilmastointiin kytkemisestä tuntuu riittävän ohjeita.
                      Tesla Model Y Performance
                      E36 318iS "jäärata/rallicross"

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa



                        osassa nro.3 oleva ilmausruuvi/vastaava osa ilmauksen jälkeen alkoi hieman tiputtaa jäähdytin-nestettä, pystyykö vain tuota osaa jossa ruuvi vaihtaa vai pitääkö koko letku vaihtaa? jos koko letku niin minne se toinen pää menee, ja kuinka helppo se on vaihtaa?

                        tai voiko tuota ruuvia jotenkin tiivistää jotta pitäisi nesteet sisällä?

                        ja letku menee kuskinpuolen iskaritolpan vierestä, yksi letkun kiinnike taisi olla tornissa kiinni. letkun toinen pää on helposti irroitettavissa mutta mites tuo toinen pää, pitääkö puolet moottorista purkaa jotta pääsee käsiksi?

                        nestettä häviää Max - min väli noin 2000km aikana, ja tuon ilmausruuvin kohdalta iskaritorni märkä, muualta ei näyttänyt tippuvan/kostuvan.

                        vesipumppu ja termostaatin vaihdoin ja ilmauksen jälkeen alkanut tihuttamaan..
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Petteri80
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 578
                          • Joensuu

                          Jaa no eipä sitten mitään..
                          Last edited by Petteri80; 10-12-2011, 23:33.

                          Comment

                          • relic
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 29
                            • Tuusula

                            Olisiko kellään ohjeita webaston asennukseen, 330d touringiin?

                            Comment

                            • juhler
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 6
                              • Turku

                              onko jollain tietoa kun seisontajarrukenkien pidiketapit ei tahdo pysyä paikalla.. tippui kerran ja laitoin takaisin kesti 2 päivää tippui taas.. kannattaisiko jättää pois vai auttaisiko jos hakisi uudet tapit.. ainakaan fiksuksen pojat ei tappeja valikoimasta löytäneet. Onko samallaista ongelmaa ilmennyt kellään muulla ja mikä auttoi?

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 923
                                • Sotkamo--Oulu

                                Tuossa pari sivua taaksepäin joku kertoili poistaneensa ajovalopesurien sulakkeen talveksi.
                                Aloin itsekin miettiä, että oisko tuo viisasta. Eli onko noissa jokin turvatoiminto vai meneekö jotain rikki, jos se ajovalopesurin läppä esim. jäätyy kiinni ?
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎