Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuttifrutti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 247
    • Kitee

    Originally posted by bmwenthusiast View Post
    E46 Compactin rekisterinkilven valot ovat tyypilliseen tapaan muuttuneet sisältä jauhoksi. Ilmeisesti tyyppivika compacteissa ja sedaneissa. Miten olette fixailleet?
    Vedin uutta johtoa sen verran että sai viritettyä metalliliuskasta uudet polttimon kannat... Paras fixaus taitaa olla ostaa uusi paneli missä nuo tulee mukana...

    Comment

    • -Hekaaa
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 154
      • Pyhäjärvi/Iisalmi

      Mikä mahtaa olla kun hiukan epätasaisella tiellä ajaa niin vasemmasta kulmasta kuuluu selvää kolinaa, ei kovin terve ääni kun ei ole koskaan aikaisemmin kuulunut semmoista kolinaa.. kenelläkää heittää veikkausta mikä mahtaisi olla kolinan syy?

      Comment

      • kahvitahra
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 16

        Originally posted by -Hekaaa View Post
        Mikä mahtaa olla kun hiukan epätasaisella tiellä ajaa niin vasemmasta kulmasta kuuluu selvää kolinaa, ei kovin terve ääni kun ei ole koskaan aikaisemmin kuulunut semmoista kolinaa.. kenelläkää heittää veikkausta mikä mahtaisi olla kolinan syy?
        Vakaajan niveltanko, eli "Koiranluu"? Helppo tarkistaa, kun otat vaan renkaan pois.

        Osa numero 5
        E46 330d | E34 535 | E28 520

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by kahvitahra View Post
          Vakaajan niveltanko, eli "Koiranluu"? Helppo tarkistaa, kun otat vaan renkaan pois.

          Osa numero 5
          Ja tunkilla kun tuon tekee niin ei ookkaa mitää väljystä eli koko keula ylös tai nosturille.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • -Hekaaa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 154
            • Pyhäjärvi/Iisalmi

            Originally posted by Supa View Post
            Ja tunkilla kun tuon tekee niin ei ookkaa mitää väljystä eli koko keula ylös tai nosturille.
            Sen verran korjausta että vasemmalta puolen takaa kuuluu siis se ääni, mahdollisesti sama homma vai kuinka?

            Comment

            • H3nxu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2011
              • 777
              • Kerava

              Originally posted by -Hekaaa View Post
              Sen verran korjausta että vasemmalta puolen takaa kuuluu siis se ääni, mahdollisesti sama homma vai kuinka?
              Jousi poikki?

              Comment

              • zeeliz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 82
                • Espoo

                Originally posted by -jartza80- View Post
                Ei ole tuo 5. Mielestäni se ei ole mikään noista vaan se osa mikä menee niiden pyyhkijöiden päällä. sieltä se vesi pääsee varmaan valumaan, tuo 5 numeron tiiviste on enemmän moottorinpuolella. Valuma tulee luultavammin ikkunanpuolelta.
                Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                Comment

                • FinCode
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 471
                  • Savo

                  Originally posted by McBeast View Post
                  Tää nyt on tämmöstä musta tuntuu, mutta tuosta kuvasta osa 4 olisi vesiventtiili. Josko auttaisi asiaan. Osanumerolla: 64 11 8 369 805


                  Joo, tämäpä se saattaisi vaivatakin, meni tilaukseen. Sanoivat että tämä olisi se "kiertovesipumppu". Kiitos!
                  E21, E30, E36, E84
                  ½ R89/146, G20

                  Comment

                  • -Hekaaa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 154
                    • Pyhäjärvi/Iisalmi

                    tuosta kolinasta vielä, mitä porukka sanoo siitä jos ois joku pusla menny sieltä, kun tuossa setä testas tasasella nopeudella ja samalla rumppas kytkintä nii kuuluu sama kolina. samaa osas veikata kaveri kenelle soitti. Mites onko kenelläkää tullu sitte vastaa semmosta et kun käynnistää auton nii syttyy see DSC-valo itestää tai se keltane huutomerkkikolmio tsydeemi mikä tulee normaalisti päälle kun laittaa luistoneston pois, nytte sitte ku se palaa kaikki estot on pois päältä, anturi vikaa kenties?

                    Comment

                    • e-zone
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 4
                      • finland

                      rattianturin kalibroointi

                      Terve. Osaisko joku kertoa miten ratinanturin kalibrointi tehdään INPA ohjelmalla?? Ohjauskulmat on säädetty ja ratti on suorassa mut ne pari valoo palaa mittaristossa.

                      Comment

                      • mixxis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2009
                        • 1877
                        • Jyväskylä / Uurainen

                        mites mites, onko joku logiikka mistä kaikista e46:sista löytyy alkuperäisenä kolmipisteturvavyö takana keskellä? Niinkun esim. kaikki touringit, tai tietyn ikäiset, tai jotain. Ja ehkä vielä, käykö ne keskenään päikseen eri korimalleista...

                        Joskus jossain kysellytkin että voiko kolmipistevyön korvata lantiovyöllä "laillisesti" :think


                        mitä kysymyksiä taas...
                        ___________________________________
                        __________________________________________________
                        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                        [ Focus stw ]
                        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                        Comment

                        • kahvitahra
                          Newbiemmer
                          • Sep 2007
                          • 16

                          Originally posted by -Hekaaa View Post
                          tuosta kolinasta vielä, mitä porukka sanoo siitä jos ois joku pusla menny sieltä, kun tuossa setä testas tasasella nopeudella ja samalla rumppas kytkintä nii kuuluu sama kolina. samaa osas veikata kaveri kenelle soitti. Mites onko kenelläkää tullu sitte vastaa semmosta et kun käynnistää auton nii syttyy see DSC-valo itestää tai se keltane huutomerkkikolmio tsydeemi mikä tulee normaalisti päälle kun laittaa luistoneston pois, nytte sitte ku se palaa kaikki estot on pois päältä, anturi vikaa kenties?
                          Jälkimmäiseen en osaa sanoa muuta kuin että kannattaa luetuttaa vikakoodit.

                          Tuohon kolinaan löytyy jo ihan aloituspostista ohjeistusta. Eli monesti perästä kuuluva kolina johtuu osasta numero 9. seuraavasta kuvasta. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/
                          Samalla toki kannattaa muutkin apurungon puslat tarkistaa. ( 4, 2 ja 7 )
                          Huonossa tapauksessa voi toki olla perä myös korista revennyt

                          Itsellä paukutti e46 nopeassa vaihteen vaihdossa, sekä käsijarru päällä kytkintä kun nosteli. Tuo 9. pusla oli halki. Oli myös kardaanin ja laatikon välinen kumi (rättinivel) loppu.
                          E46 330d | E34 535 | E28 520

                          Comment

                          • -Hekaaa
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 154
                            • Pyhäjärvi/Iisalmi

                            Originally posted by kahvitahra View Post
                            Jälkimmäiseen en osaa sanoa muuta kuin että kannattaa luetuttaa vikakoodit.

                            Tuohon kolinaan löytyy jo ihan aloituspostista ohjeistusta. Eli monesti perästä kuuluva kolina johtuu osasta numero 9. seuraavasta kuvasta. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/
                            Samalla toki kannattaa muutkin apurungon puslat tarkistaa. ( 4, 2 ja 7 )
                            Huonossa tapauksessa voi toki olla perä myös korista revennyt

                            Itsellä paukutti e46 nopeassa vaihteen vaihdossa, sekä käsijarru päällä kytkintä kun nosteli. Tuo 9. pusla oli halki. Oli myös kardaanin ja laatikon välinen kumi (rättinivel) loppu.
                            Kiitoksia vastauksesta, perjantaina pitää viiä auto nosturille ja rueta kattelee tilannetta.

                            Taitaa olla melko kallis paukku jos se perä ois revenny irti?

                            Comment

                            • epv
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 76
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by kahvitahra View Post
                              Jälkimmäiseen en osaa sanoa muuta kuin että kannattaa luetuttaa vikakoodit.

                              Tuohon kolinaan löytyy jo ihan aloituspostista ohjeistusta. Eli monesti perästä kuuluva kolina johtuu osasta numero 9. seuraavasta kuvasta. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/
                              Samalla toki kannattaa muutkin apurungon puslat tarkistaa. ( 4, 2 ja 7 )
                              Huonossa tapauksessa voi toki olla perä myös korista revennyt

                              Itsellä paukutti e46 nopeassa vaihteen vaihdossa, sekä käsijarru päällä kytkintä kun nosteli. Tuo 9. pusla oli halki. Oli myös kardaanin ja laatikon välinen kumi (rättinivel) loppu.
                              Onko tuo ajallisesti isokin homma vaihtaa?
                              E61 530d -05

                              Comment

                              • kahvitahra
                                Newbiemmer
                                • Sep 2007
                                • 16

                                Originally posted by -Hekaaa View Post
                                Kiitoksia vastauksesta, perjantaina pitää viiä auto nosturille ja rueta kattelee tilannetta.

                                Taitaa olla melko kallis paukku jos se perä ois revenny irti?
                                Joo on. Ei kannata edes turhaan murehtia siitä

                                Originally posted by epv View Post
                                Onko tuo ajallisesti isokin homma vaihtaa?
                                Ainakin paikka on vähän v-mäinen. Siihen kun ei mitään järkevää ulosvetäjää saa paikoilleen ilman perän pudottamista kokonaan lattialle.
                                Eli pitää porailla vanhan puslan sisäkooli poralla veks ja sitten nirhetä ulkokooli esim puukko-/rautasahalla. Takasin saakin jo sitten pitkällä pultilla vedätettyä. Vakaajan tanko oikeestaan ainoa mitä muuta pitää edestä purkaa.

                                RK City huollossa Tampereella vaihtoivat tuota 3,5h, kun pudottivat koko perän lattialle. Samaan aikaan varmasti on valmista myös tuolla toisella tyylillä
                                E46 330d | E34 535 | E28 520

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎