Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by juuuzou View Post
    Saakos tämmösiä jostakin lähempää ettei tarttis jenkeistä asti? Eli etupuskurin keskimmäinen lista ilman kilven alustaa.

    http://www.ebay.com/itm/BMW-Genuine-...item20db0be852
    Siellähän oli osanumero tarjolla: KLIK.

    Leave a comment:


  • juuuzou
    replied
    Saakos tämmösiä jostakin lähempää ettei tarttis jenkeistä asti? Eli etupuskurin keskimmäinen lista ilman kilven alustaa.

    Last edited by juuuzou; 19-11-2013, 17:07.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    Hip hei pikainen kysymys kun en löytänyt apua searchilla.
    Saako vanteisiin sopivaa tähtipää pulttia varaosa tiskiltä vai pitääkö vaihtaa kaikista vanteista normaaleihin. Talvikumit tuli vaihdettua ja unohtuhan se siinä hulinassa kiinni vanteeseen ja irtosi.
    Kyse on siis siitä "lukkomutterista".
    Marmorilta(kin) löytyy noin hintaan 7€, viimeistään KL-Varaosat tilaa sellaisen: KLIK. Pitäisi vaan arpoa mikä noin koodeista se on. Marmorilta ehkä voisi VIN-koodilla kysäistä mikä lukkopultti siinä pitäisi olla.

    Lukkopulttisarja maksaa ~30€ marmoriltakin. Korjaamolla lienee kaikkien lukkopulttien avauskappaleet, vaihtanevat korvausta vastaan lukkopultit uusiin.

    Kannattaa siitä uudesta lukkopultista katsoa sitten tuo koodi talteen.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Tuossa noin pari päivää sitten kyselin käyntiin lähtö ongelmasta.. Noh eilen hinautettiin se korjaamolle ja tänään sitten oli päässyt tarkastukseen..
    Autossa oli akku melko finaalissa koska olin sitä yrittänyt tuloksetta käynnistää sen 10 minuuttia, mutta korjaamossa olivat laittaneet hiukan virtaa akkuun ja oli lähtenyt käymään..
    Vikakoodeja oli antanut kampiakselin asentotunnistimesta sekä 3 hehkua ihan mykkänä ja 3 juuri ja juuri toiminnassa..
    Jää kyllä tällä erää korjaamatta koska ei ihan joka 2 viikon välein ole varaa laittaa tonnia remonttiin

    Korjaamolta vaa sanottii että on lähtenyt joka kerta käymään, kovemmalla pakkasella kuulemma tulee murheita vasta.. Haen auton pois ja vien talveksi seisomaan

    Ihmetyttää vain että miten oli siellä lähtenyt heti käymään mutta itse sain sahata koko akun eikä edes luvannut
    Hehkuiksi vain BMW OEM tai Beru. Pakettina kannattaa tilata ebaystä, esim. 6 x hehkua ja ohjain 136€ + 17€ pk: KLIK.

    Millä lämmöillä moottori käy? Hajonnut pää/EGR-termostaatti syö nääs talvella akkua. Kone käy kylmänä --> sähkölämmitin yrittää puhaltaa lämpöä koneeseen --> akku kypsähtää parissa vuodessa. Lämpömittarin neulan pitää nousta tasan kello 12 asentoon noin vartissa kovillakin pakkasilla ja pysyä siellä.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Mahtaisko löytyä helpoiten rengasliikkeestä? :think

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Hip hei pikainen kysymys kun en löytänyt apua searchilla.
    Saako vanteisiin sopivaa tähtipää pulttia varaosa tiskiltä vai pitääkö vaihtaa kaikista vanteista normaaleihin. Talvikumit tuli vaihdettua ja unohtuhan se siinä hulinassa kiinni vanteeseen ja irtosi.
    Kyse on siis siitä "lukkomutterista".

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    E46 318d M47N tekee seuraavaa: huomannut nyt syksyn tultua että tyhjäkäynti alkanut taas vaihteeksi humppaamaan...se nyt ei sinänsä haittaa, mutta pari kertaa eka pakkaspäivinä käynnistäessä kone ryskytti hetken aikaa kunnes rauhoittui. Tämän teki tosiaan pari kertaa. Vähän päivästä ja kelistä riippuen saa yllättävän pitkään (n. 2-3 sek.) pitää avainta oikealla ennen kuin kone hyrähtää käyntiin joskus tärähtää samalla sekunnilla, toisinaan kestää useamman sekunnin... Nyt olen pitänyt päivisin autoa lämpimässä hallissa, missä se ehtii sulaa. Sieltä kun laittaa koneen tulille, alkaa tyhjäkäynnin humppaus. Tämän tehnyt oikeastaan aina kun auto on sulanut ja lämmin. Ulkona kylmässä ollessa ja roikalla lämmittämisen jälkeen ei välttämättä niin paljoa humppaa eikä välttämättä edes yhtään..humppaus näytti tänään loppuvan kun öljyn lämmöt nousivat normaaliin...

    Onko tämä nyt sitten oire imuvuodosta? :think

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Se asentotunnistin saattaa hyvinki oireilla just noin. Maksaa palttiarallaa 100-150e ja helppo vaihtaa. Ja mitä hehkuihin tulee niin beru/Bosch 20e ja allekki kpl eli ei tuosta ny ihan tonnia saa tekemälläkään. Hehkujen vaihto about 3h varmaan laskutus korjaamolla niin ei ole sekään vielä ku pari kolme saturaa töistä. Ja joku osaava harrastaja tekee homman varmana puolella tuosta

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Tuossa noin pari päivää sitten kyselin käyntiin lähtö ongelmasta.. Noh eilen hinautettiin se korjaamolle ja tänään sitten oli päässyt tarkastukseen..
    Autossa oli akku melko finaalissa koska olin sitä yrittänyt tuloksetta käynnistää sen 10 minuuttia, mutta korjaamossa olivat laittaneet hiukan virtaa akkuun ja oli lähtenyt käymään..
    Vikakoodeja oli antanut kampiakselin asentotunnistimesta sekä 3 hehkua ihan mykkänä ja 3 juuri ja juuri toiminnassa..
    Jää kyllä tällä erää korjaamatta koska ei ihan joka 2 viikon välein ole varaa laittaa tonnia remonttiin

    Korjaamolta vaa sanottii että on lähtenyt joka kerta käymään, kovemmalla pakkasella kuulemma tulee murheita vasta.. Haen auton pois ja vien talveksi seisomaan

    Ihmetyttää vain että miten oli siellä lähtenyt heti käymään mutta itse sain sahata koko akun eikä edes luvannut

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Olikos se niin, että Vanoksen tiivisteet on vaihtokunnossa kun tyhjäkäynti puolikylmällä koneella on vammaista? En ole ennen huomannut koko asiaa, mutta nyt kun ajoin esilämmitetyllä koneella n. 1km matkan ja jätin tyhjäkäynnille, kun odottelin yhtä asiaa, niin meinasi useamman kerran sammua auto. Eli ensin kävi normaalia tyhjäkäyntiä, sitten notkahti @500rpm ja auto ikäänkuin korjasi tilanteen käyttämällä kiekat yli 1000rpm ja palasi taas normityhjäkäyntiin ja tätä siis looppasi kunnes sammutin auton. Lämmöt noin sinisen yläreunassa.

    Ajelin kotio sen saman 1km ja lämmöt nousseet yli sinisen ja tyhjäkäynti oli nyt täysin tasaista. Mitään tehohäviöitä tms. en ole havainnut. Autoon on alle 5tkm sitten vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, venttiilikopan tiiviste, huohotin+letkut 4 kpl (eristetyt), bensansuodatin, molemmat haitariletkut, sekä muovitulppa imusarjaan (ja öljyt, suodatin, hihnat, vesipumppu, nesteet yms.).

    Vai onko tuo vaan joku ecu ongelma, kun ei osaa päättää onko kone kylmä vai kuuma.

    Edit: Kattelin tubesta videoita ja näyttää kyllä ihan selvästi Vanoksen tiivisteongelmalta. Pitänee käydä paikallisella pajalla kysymässä remontin hintaa.
    Edit2: Miten kiireellinen korjaustarve tällaisella on? Mitään muuta ongelmaa ei siis ole havaittavissa, bensan kulutuskin normaalia jne. Eli rikkooko jotain lisää vai paheneeko vain tämä ongelma vai miten on?

    Edit3: Käväisin paikallisella BMW pajalla kyselemässä. Ei kuulemma ole kiire, etenkään kun muita oireita ei ole, eikä Vanos äännä tms. Laitetaan sitten kaikki kerralla kun tulee 200tkm mittariin.
    Last edited by Tenox; 19-11-2013, 15:33.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Mistä N42-B18 (316 1.8) moottoriin venttilikannen tiiviste? Pitääkö Laakkoselta käydä kysymässä, motonetistä en ainakaan nettisivuilta löytänyt.

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    Eipämitääntaaskaankumminkaan.
    Last edited by Jygga; 19-11-2013, 14:33.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by bmw3.0 View Post
    Auto 330xi touring -01, 145tkm manuaali askilla.

    Oliskoha kellään tietoa mistä kolina/pamaus johtuu, kun kytkimen päästää vähän rivakammin ylös (ei mitään kisastarttia, vaan normaali käyttöä), jostain perästä se kuuluu. Työkaveri epäili kardaanin ristikkoa, onko yleistä näissä?

    Laatikossa on keskittämis ongelma kylmänä, elikkä joku holkki pitäis vaihtaa.
    Voi olla ristinivel. Sitä ei vaan vilkaisemalla ja tunnustelemalla oikein löydä kardaanin ollessa paikallaan. Ristikolle ei ole virallista osanumeroa mutta esim. KO-MET vaihtaa kyllä ja tasapainottaa.

    Voi olla myös perän ja apurungon välinen kumituki finaalissa.

    Vaihdelaatikon keskitysongelma tyyppivika, lisää vaikka täältä: KLIK.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by bmw3.0 View Post
    Auto 330xi touring -01, 145tkm manuaali askilla.

    Oliskoha kellään tietoa mistä kolina/pamaus johtuu, kun kytkimen päästää vähän rivakammin ylös (ei mitään kisastarttia, vaan normaali käyttöä), jostain perästä se kuuluu. Työkaveri epäili kardaanin ristikkoa, onko yleistä näissä?

    Laatikossa on keskittämis ongelma kylmänä, elikkä joku holkki pitäis vaihtaa.
    Itellä oli 2 vajaa koneista e46:sta ja molemmissa kolisi perä, puslat, rättinivel jne kunnossa, ei repeämiä. Sen kaa vaan piti oppia elämään.

    Eli voi olla peränpuslat loppu, perä revennyt tai sitten vaan ominaisuus
    Joku oli laittanut perää foorumilla n.2000€ ja silti paukku =D Perän vaihdolla hävisi.

    Leave a comment:


  • bmw3.0
    replied
    Auto 330xi touring -01, 145tkm manuaali askilla.

    Oliskoha kellään tietoa mistä kolina/pamaus johtuu, kun kytkimen päästää vähän rivakammin ylös (ei mitään kisastarttia, vaan normaali käyttöä), jostain perästä se kuuluu. Työkaveri epäili kardaanin ristikkoa, onko yleistä näissä?

    Laatikossa on keskittämis ongelma kylmänä, elikkä joku holkki pitäis vaihtaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎