Originally posted by Tenox
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Meniköhän tuosta 320i:stä startin hiilet kun koitin käynnistää nii pari kertaa pyörähti, koitin uudestaan niin naksuu vaan ja räppää vaan muita sähkölaitteita pois päältä samaa tahtia, kuten ne käynnistäessäkin sammuvat, joka naksauksella pyöräyttää moottoria ihan aavistuksen verran kun hihnapyöriä katsoo? Ei ole ennen ollut mitään ongelmaa startin kanssa.
Edit: vielä sen verran että tilanne mistä tämä alkoi oli kun pidin auton pitkä valoja päälä hetken aikaa kun tarvitsin valoa, tämän jälkeen kun menin käynnistämään niin tosiaan pari kertaa pyörähti ja seuraavalla avaimen käännöllä alkoi tämä naksumien, ajatelin että akku tyhjeni ja laitoin laturin kiinni ja start-asentoon, mutta sama nakse vain jatkui, akun jänitteenkin mittasin ja oli n. 12,15, eli ei varmaankaan vajaasta akusta pitäisi olla kiinni..?Last edited by Matte1411; 25-10-2013, 21:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SaGGaS View PostKävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..
Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..
Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?
Leave a comment:
-
-
Kysytääs vielä kerran jos löytyis joku joka tietää mittariston sielunelämästä...auto 01 316i
eli lämpömittari ei enää laskekkaan sinisen alarajaan vaan sinisen ylärajaan kun sammuttaa virrat, ja tietenkin lämpösenä viisari melkein punasella. Akun kengän kun käyttää irti niin palautuu normaaliksi mutta pikkuhiljaa alkaa viisari jäämään ylemmäs ja ylemmäs
Liekkö ihan mittarissa vika vai jossain muualla?
Leave a comment:
-
-
Kävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..
Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..
Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostJaa, otetaas takasin. Katselin jälkeenpäin valokuvia alustarempan osapläjäyksestä, iskarien laatikot ovat kokosinisiä ja Lemförder-teksti näkyy isolla.
Takapään ylätukien laatikot ovat ruskeeta paffia, eikä kuvasta oikein näy tekstit eli en pysty vannomaan että ovat Lemförderiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sami_87_ View Postheido.Milläs pystyn toteemaan että toimiiko tuo jäähdytinnesteen lisälämmitin tuossa vesiventtiilin alapuolella..? onko koti´konsteja testaamiseen..? -7 pakkasta ni tuntuu että ei millään meinaa lämpee, kun taas viime talvena lämpes pirun nopeasti jopa -25 asteessaPs:egr on poistettu, mutta tässä mallissahan se ei vaikuta lämpöihin koska se ei ole "jäähdytetty" eli ei termaria pakosarjan ja imusarjan välissä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tsero1 View PostMystinen vuoto syysmyrsyn aikana johti siihen että e46 sedanin pelkääjänpaikan jalkatila oli veden vallassa. n.5dl vettä oli imettävä paperilla pois ennenkun alkoi helpottaa. Seurausta tästä antaa nyt airbackin valo virhettä. Kun kaveri istuu vänkärin paikalla ja liikkuu oikein yrittämällä saa valon välillä häviämään mutta siis 99% ajasta valo palaa.
Nyt pitäis saada apukuskin paikan mattoja auki että pääsee katselemaan mikä sielä on vikana. Airbackin ohjausyksikkö vissiin sijaitsee sieläpäin joten laskua lienee tiedossa. Mutta itse kysymys kuuluu että: mistä selkeät ohjeet verhoilun purkuun?
Vuodon paikallistamiseksi ja vähän purkuohjetta: KLIK ja KLIK.
Juubin erinomaisilta sivuilta lattiamaton purkuapua: KLIK.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostJaa....no hommatut osat on nyt kuitenki Lemförderiä. Ei oo nyt aikaa odotella viikkoja parempia osia kun katsastus painaa päälleSeuraavan kerran laitetaan sitten jo alkuperäistä tavaraa
Katotaan nyt tämäki kortti...
Takapään ylätukien laatikot ovat ruskeeta paffia, eikä kuvasta oikein näy tekstit eli en pysty vannomaan että ovat Lemförderiä.
Leave a comment:
-
-
Mystinen vuoto syysmyrsyn aikana johti siihen että e46 sedanin pelkääjänpaikan jalkatila oli veden vallassa. n.5dl vettä oli imettävä paperilla pois ennenkun alkoi helpottaa. Seurausta tästä antaa nyt airbackin valo virhettä. Kun kaveri istuu vänkärin paikalla ja liikkuu oikein yrittämällä saa valon välillä häviämään mutta siis 99% ajasta valo palaa.
Nyt pitäis saada apukuskin paikan mattoja auki että pääsee katselemaan mikä sielä on vikana. Airbackin ohjausyksikkö vissiin sijaitsee sieläpäin joten laskua lienee tiedossa. Mutta itse kysymys kuuluu että: mistä selkeät ohjeet verhoilun purkuun?
Leave a comment:
-
-
Mikä on vikana 2003 323 laturi vaihdettu uuteen mutta laturin valo palaa kojetaulussa?
Leave a comment:
-
-
Seuraavan kerran laitetaan sitten jo alkuperäistä tavaraa
Katotaan nyt tämäki kortti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostJoo takaiskareiden yläpäätmitä muuten maksaa marmorilta? En jaksanut lähteä Wetterin varaosatiskille jonottamaan. En muista tuota laadukkaampaa valmistajaa, mutta hintaa jäi 20 €/kpl. Oon aina pyrkinyt laittamaan OEM/OEM-laatusta tavaraa....tällä kertaa sattui vahinko.
Näemmä 2,5 v. sitten olen vaihtanut etuiskarit (Sachs) ja niiden yläpäät (Lemförder). En sitten tiedä mitä skeidaa viimeksi tuli laitettua takapäähän...nuo on edessä tosiaan kestäneetkin hyvin!
Smiidi antais arvioksi 28,72€/kpl: KLIK.
Leave a comment:
-
Leave a comment: