Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • expertti
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Miten muuten saan auton ollessa sammuksissa vaihteen N asentoon ? En ole uskaltanut voimalla vääntää ettei ole keppi kädessä
    Virta päälle, niin vaihteisto toimii.

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Pieni etsintä foorumilla voisi antaa vaikka seuraavia vinkkejä: KLIK.

    Lisäksi tuohon listaan voi mainita hyytyneen startin. Vaikka pyörittää, niin ei välttämättä jaksa startata silti.

    Veikkaus tässä kohtaa olisi silti siirtopumppu kun oli kylmä kone.
    Joo kaipa se sitten siirtopumppu on, en ainakaan itse havainnut mitään ääntä että joku olisi surissut kun laittaa virrat päälle..
    Miten muuten saan auton ollessa sammuksissa vaihteen N asentoon ? En ole uskaltanut voimalla vääntää ettei ole keppi kädessä

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Osaisko joku heittää villejä arvauksia sen suhteen miksei auto lähde käymään, auto 330d 135kw koneella jos merkitystä..

    Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä eikä ajaessa, tuli ajettuu varmaa toista sataa kilometriä päivän aikana ja illal sit joskus 11 aikoihin kotosalla.. Nyt sitte päivällä ku piti lähteä, lämpötila noin 6 astetta niin ei edes meinaa käynnistyä starttasin ja starttasin mutta ei mitään, sitku siinä oli useemman minuutin ja usean kymmenen yrityksen yrittäny ni akku siinä rupes jo hiipumaan.. startti siis toimii ja kone pyörii mutta ei ni ei..
    Pieni etsintä foorumilla voisi antaa vaikka seuraavia vinkkejä: KLIK.

    Lisäksi tuohon listaan voi mainita hyytyneen startin. Vaikka pyörittää, niin ei välttämättä jaksa startata silti.

    Veikkaus tässä kohtaa olisi silti siirtopumppu kun oli kylmä kone.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Eli voisko joku vielä kerran kertoa, että missä vaiheessa toi dieselin(lähinnä 330)automaattivaihteisto muuttui gm:stä zf:ään? 2002 jossain vaiheessa vuotta, eli ei ihan faceliftin alkutaipaleella.
    Ei missään vaiheessa. GM:n laatikko mallisarjan loppuun saakka. M57N moottori 2003 malliin.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Taitaa väsymys alkaa tehdä hallaa, kun en löytänyt vaikka kuinka searchia yritin käyttää.
    Eli voisko joku vielä kerran kertoa, että missä vaiheessa toi dieselin(lähinnä 330)automaattivaihteisto muuttui gm:stä zf:ään? 2002 jossain vaiheessa vuotta, eli ei ihan faceliftin alkutaipaleella.
    Kiitos, ja anteeksi.

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Mistäs sen pystyy tarkistamaan, ei pahemmin ole tullut autojen kanssa leikittyä

    E. Voiko vika liittyä jollain tavalla vaiheistoon ? Meinaa aikasemmin oli hankaluuksia käynnistyksen kanssa, lähti käymään mutta mittaristossa paloi valo jossa huutomerkki ns. rattaan sisällä.. Nyt ei lähde ollenkaan käymään, mutta viimeisellä yrittämällä sinne syttyi jälleen sama valo..
    Last edited by SaGGaS; 16-11-2013, 16:37.

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Osaisko joku heittää villejä arvauksia sen suhteen miksei auto lähde käymään, auto 330d 135kw koneella jos merkitystä..

    Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä eikä ajaessa, tuli ajettuu varmaa toista sataa kilometriä päivän aikana ja illal sit joskus 11 aikoihin kotosalla.. Nyt sitte päivällä ku piti lähteä, lämpötila noin 6 astetta niin ei edes meinaa käynnistyä starttasin ja starttasin mutta ei mitään, sitku siinä oli useemman minuutin ja usean kymmenen yrityksen yrittäny ni akku siinä rupes jo hiipumaan.. startti siis toimii ja kone pyörii mutta ei ni ei..
    Pyöriikö polttoainepumput ?

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Osaisko joku heittää villejä arvauksia sen suhteen miksei auto lähde käymään, auto 330d 135kw koneella jos merkitystä..

    Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä eikä ajaessa, tuli ajettuu varmaa toista sataa kilometriä päivän aikana ja illal sit joskus 11 aikoihin kotosalla.. Nyt sitte päivällä ku piti lähteä, lämpötila noin 6 astetta niin ei edes meinaa käynnistyä starttasin ja starttasin mutta ei mitään, sitku siinä oli useemman minuutin ja usean kymmenen yrityksen yrittäny ni akku siinä rupes jo hiipumaan.. startti siis toimii ja kone pyörii mutta ei ni ei..

    Leave a comment:


  • Slome
    replied
    Originally posted by Slome View Post
    Tuli tossa taas siotettuu autoon ja vaihettuu sytytystulpat kun alkoi olemaan vaihtovälin aika ja ostin Bosch FGR7DQP merkkiset tulpat ja ei kun vaihtamaan. Vaihdossa ei ollut mitään ropleemaa vaan kaikki meni niinku pitikii mutta, hmm.. Lädin ajamamaan niin kun painaa kaasua reilummin niin alkaa tuntumaan nykimistä , ikkunan aikasin ja kuunnellessa käyntiä ajaessa niin pikkaisen epätasainen ääni sieltä lähti. Paikallaan kaasua antaessa ei ole eroa entiseen vaan kiertää nätisti.

    Voisiko aitosta olla mennyt puola mahdollisesti vai laitoinko nyt ihan väärät tulpat ko. kulkuneuvoon? 320i -03 :think
    Noniin ongelma ratkaistu ja vikana oli 5 sylinterissä hajonnut tulppa. Tulipahan nyt ostettuu puolakin varastoon. Itse lähtisin nyt neuvomaan muita jotka tulppia on vaihtamassa hankkimaan ngk:t tai jotkut muut kun boschin valmistamat.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    mistä löytyy abs:n releet?? 320d facelift vai onko niitä ollenkaan

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Monttuihin kun ajaa niin etupää kolahtelee. Ilmeisesti iskarien yläpäät menossa?
    Nyt sit, mitä tuolla iskarien yläpäillä tarkoitetetaan? Sitä pohjaanlyöntikumia + yläpään laakeria?
    Nuoko yleensä laitetaan vaihtoon.
    Onhan siellä muitakin vaihtoehtoja, alatukivarren puslat tai takahelat. Takahelat on helppo vilkaista jos ottaa renkaat irti tai nostaa pikkuisen etupäätä ylös. Koiranluut ja vakaajan runkopuslat, jälkimmäinen ehkä harvinaisempi. Raidetangon päät. Akselin laakeri.

    Jos se on iskarin yläpää niin tuossa value line -kitissä on siihen tarvittavat eli uudet mutterit, väliprikat ja iskarin suojahaitari ja pohjauskumi. Välttämättä jälkimmäisiä ei tarvitse vaihtaa mutta ne on value linenä niin halpoja ettei ole syytä olla vaihtamatta. Ylätukilaakeriksi joko Lemförder tai tuo value line paketti.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by HeimoHuima View Post
    Semmonen vika jotta range näyttää noin 120km, mut bensa tuntus loppuvan tai siis bensaa tuntus olevan mut ei varmaan viimesiä litroja ime tai jtn...
    Auto siis vm 2000 320 touring.
    ekana tulee mieleen, et eihän vaan oo korvausilmaputki tukossa ja tankki lutussa = koho jää jumiin/mittari perseellään.(eräässä kiisselimallin 46 törmäsin tuollaseen)

    tokihan tuohon on muitakin ratkasuja olemassa. Vilkaseppas salavalikosta mitä anturit kertoo(siis ajelet tankin tyhjäks ja kato siinä vaiheessa)

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Monttuihin kun ajaa niin etupää kolahtelee. Ilmeisesti iskarien yläpäät menossa?
    Nyt sit, mitä tuolla iskarien yläpäillä tarkoitetetaan? Sitä pohjaanlyöntikumia + yläpään laakeria?
    Nuoko yleensä laitetaan vaihtoon.

    Leave a comment:


  • HeimoHuima
    replied
    Semmonen vika jotta range näyttää noin 120km, mut bensa tuntus loppuvan tai siis bensaa tuntus olevan mut ei varmaan viimesiä litroja ime tai jtn...
    Auto siis vm 2000 320 touring.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Onko kellään käynyt niin että uudet jarrut alkavat ääntämään? Vaihdoin eteen Brembon levyt ja Boschin palat, ja nyt jostain kuuluu lämpimänä ujeltava kahnaus. Kuuluu hitaassa vauhdissa etenkin kääntäessä, ja ratissa tuntuu kevyt värinä samalla. Lakkaa heti kun hipaiseekin jarrua. Ja jos matelee ihan kävelyvauhtia niin ääni on selvästi jaksottainen renkaan pyörähdyksen mukaan. Laakerilta se ei mun mielestä kuullosta.

    Edit: Ja tarkennetaan vielä että jarrut ei laahaa, auto rullaa ihan kevyesti loivassakin rinteessä.
    Last edited by sonikk; 15-11-2013, 19:56.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎