memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Härski69 View Post
    Mahtaako 330d -01 saada hälyttimen pois käytöstä poistamalla pelkästään sulakkeen? Jos niin mikähän sulake se mahtaa olla? itellä manuaali vain saksaksi ja se ei oo vahvin kieli. Jos ei onnistu näin helposti niin onko tietoa onnistuuko muuten kun viemällä autosähköliikkeeseen tai vastaavaan..? halu päästä eroon kyseisestä laitteesta on kova, kun sillä ei mitään virkaa ole. aiheuttaa pelkästään harmaita hiuksia kiukuttelemalla. huutaa huollossa, huutaa leimalla jne. jos jollakin asiasta tietoa niin kiitän jo etukäteen.
    Kyllähän sen saa ohjelmoitua pois käytöstä, mutta en ole kyllä ennen kuullut että sitä kukaan haluais toimivana poistaa käytöstä

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by Härski69 View Post
    Mahtaako 330d -01 saada hälyttimen pois käytöstä poistamalla pelkästään sulakkeen? Jos niin mikähän sulake se mahtaa olla? itellä manuaali vain saksaksi ja se ei oo vahvin kieli. Jos ei onnistu näin helposti niin onko tietoa onnistuuko muuten kun viemällä autosähköliikkeeseen tai vastaavaan..? halu päästä eroon kyseisestä laitteesta on kova, kun sillä ei mitään virkaa ole. aiheuttaa pelkästään harmaita hiuksia kiukuttelemalla. huutaa huollossa, huutaa leimalla jne. jos jollakin asiasta tietoa niin kiitän jo etukäteen.
    Piettääkö ne ovia lukossa kun huoltavat/katsastavat autoa hä tä :think ei kait ne huudakko vasta sillon kun hälyt on päällä

    Leave a comment:


  • Härski69
    replied
    Mahtaako 330d -01 saada hälyttimen pois käytöstä poistamalla pelkästään sulakkeen? Jos niin mikähän sulake se mahtaa olla? itellä manuaali vain saksaksi ja se ei oo vahvin kieli. Jos ei onnistu näin helposti niin onko tietoa onnistuuko muuten kun viemällä autosähköliikkeeseen tai vastaavaan..? halu päästä eroon kyseisestä laitteesta on kova, kun sillä ei mitään virkaa ole. aiheuttaa pelkästään harmaita hiuksia kiukuttelemalla. huutaa huollossa, huutaa leimalla jne. jos jollakin asiasta tietoa niin kiitän jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Unohtui vielä mainita, että jostain kuuluu tumpsahdus, kun kiihdyttää-mottorijarruttaa-kiihdyttää pienemmilläkin nopeuksilla ja vedoilla, eli voisi hyvinkin tulla ääni rättinivelestä? Joo, jyrinä tulee vain suurella vaihteella (onko se nyt sitten 4 vai 5) vedättäessä, jolloin vauhtiakin on yli 100 kmh.
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/ Tuo pusla numero 9 voi olla tumpsahduksen syynä, mutta varmaan sulla se jyrinä johtuu rättinivelestä ja kannattee vaihtaa samalla tukilaakeri parintunnin homma jos vehkeet ja mielellään öljymonttu löytyy

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    :think ?
    Tarkoitatko tästä kuvasta osia 1 (Intake manifold 32411095526) ja 11 (radiator return line 32416796390)?

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    Ohjaustehostajan säiliöltä lähtevän ja sinne tulevan letkun osanumerot? En saa selvää realoemin kuvasta...

    Auto siis 320i vm. 99

    :think ?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by _odin View Post
    Kardaanin tukilaakeri tai rättinivel, voi olla laatikkokin tekeekö ainoastaa yli 80 Kmh jälkeen? jos tekee niin turbiini laatikosta särki
    Unohtui vielä mainita, että jostain kuuluu tumpsahdus, kun kiihdyttää-mottorijarruttaa-kiihdyttää pienemmilläkin nopeuksilla ja vedoilla, eli voisi hyvinkin tulla ääni rättinivelestä? Joo, jyrinä tulee vain suurella vaihteella (onko se nyt sitten 4 vai 5) vedättäessä, jolloin vauhtiakin on yli 100 kmh.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Oliko öljynvaihto, Inspection I tai II? Kuulostais inspection II:n hinnalta pkaisesti.

    Öljyn hinta muistaakseni Shell Helixillä (muuta eivät ko. marmorihuollossa myyneet) oli 7 l öljymäärälle 160€ - siis pelkkä öljy.... Seuraavissa huolloissa vein itse öljyn mukana.

    No, suodin vielä päälle ehkä 20€, mutta sittenkin kuulostaa vielä kovalta tyo 210€ työt.

    Jäähdytysnesteen vaihdon hinta lienee kohdallaan marmorihinnaksi.
    2 huollossahan tulee vielä polttoainesuodatin, mahd. ilmansuodatin, ilmastoinnin suodatin, + lista tarkastuskohteita.

    Oma auto ei ole enään ollut kuin pelkissä öjynvaihdoissa, suodattimia vaihdellaan kun siltä tuntuu. Polttoainesuodattimen vaihdosta kyllä nyt jo liian pitkä aika...kai sekin tässä seuraavalla kerralla.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Kävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..

    Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..

    Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?
    Oliko öljynvaihto, Inspection I tai II? Kuulostais inspection II:n hinnalta pkaisesti.

    Öljyn hinta muistaakseni Shell Helixillä (muuta eivät ko. marmorihuollossa myyneet) oli 7 l öljymäärälle 160€ - siis pelkkä öljy.... Seuraavissa huolloissa vein itse öljyn mukana.

    No, suodin vielä päälle ehkä 20€, mutta sittenkin kuulostaa vielä kovalta tyo 210€ työt.

    Jäähdytysnesteen vaihdon hinta lienee kohdallaan marmorihinnaksi.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Täytyyhän siinä hiutaleessa valo palaa. Ja saa palaa käytännössä aina. Sillon se huolehtii kompuraa päälle aina ku tarvetta.
    Kiitos. Jotenkin ajattelin, että se hiutale liittyy lähinnä siihen jos käyttää tuota manuaalisesti. Siksi lähdin sitten kysymään, kun huomasin, että sen saa päälle samaan aikaan auto asetuksen kanssa.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Edit: olikin jo vastattu.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Toinen säätö on korkeudelle ja toinen sivusuunnalle. Todennäköisesti siellä on jompi kumpi polttimo huonosti paikallaan.
    Juurikin näin, pitkä oli kiinnitetty sillain että siitä kiinnitys rinkulasta oli vaan se toinen väkänen urallaan.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Tyhmä pieni kysymys. Jos ilmastointi on asennossa AUTO niin hoitaako se automaattisesti myös jäähdytyksen, eli kompuran käynnistyksen jos tarve sitä vaatii, vai pitääkö painaa vielä lumihiutaleen kuvaan valo päälle?
    Täytyyhän siinä hiutaleessa valo palaa. Ja saa palaa käytännössä aina. Sillon se huolehtii kompuraa päälle aina ku tarvetta.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Tyhmä pieni kysymys. Jos ilmastointi on asennossa AUTO niin hoitaako se automaattisesti myös jäähdytyksen, eli kompuran käynnistyksen jos tarve sitä vaatii, vai pitääkö painaa vielä lumihiutaleen kuvaan valo päälle?

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Osaisiko joku tietäjä suoralta kädeltä kertoa mikähän mahtaa jyristä 330xda voimalinjassa, kun vedättää kickdownin rajoilla suurimmalla vaihteella jostain 2500-3500 rpm eli parhaan väännön alueella. Jyrinä on saman kuuloista, kuin manuaalivaihteisessa kaksoismassavauhtipyörän pohjatessa. Jyrinää ei kuulu jos kiihdyttää kaasu pohjassa, vaan ainoastaan samalla vaihteella vedättäessä. Laatikkoko siellä vaikeroi, vai kenties kardaani? Auto on ohjelmoitu, vääntöä on sen rapiat 600Nm.
    Kardaanin tukilaakeri tai rättinivel, voi olla laatikkokin tekeekö ainoastaa yli 80 Kmh jälkeen? jos tekee niin turbiini laatikosta särki

    Leave a comment:

Working...
X