Originally posted by Härski69
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllähän sen saa ohjelmoitua pois käytöstä, mutta en ole kyllä ennen kuullut että sitä kukaan haluais toimivana poistaa käytöstä
-
Piettääkö ne ovia lukossa kun huoltavat/katsastavat autoa hä tä :think ei kait ne huudakko vasta sillon kun hälyt on päälläOriginally posted by Härski69 View PostMahtaako 330d -01 saada hälyttimen pois käytöstä poistamalla pelkästään sulakkeen? Jos niin mikähän sulake se mahtaa olla? itellä manuaali vain saksaksi ja se ei oo vahvin kieli. Jos ei onnistu näin helposti niin onko tietoa onnistuuko muuten kun viemällä autosähköliikkeeseen tai vastaavaan..? halu päästä eroon kyseisestä laitteesta on kova, kun sillä ei mitään virkaa ole. aiheuttaa pelkästään harmaita hiuksia kiukuttelemalla. huutaa huollossa, huutaa leimalla jne. jos jollakin asiasta tietoa niin kiitän jo etukäteen.
Leave a comment:
-
Mahtaako 330d -01 saada hälyttimen pois käytöstä poistamalla pelkästään sulakkeen? Jos niin mikähän sulake se mahtaa olla? itellä manuaali vain saksaksi ja se ei oo vahvin kieli. Jos ei onnistu näin helposti niin onko tietoa onnistuuko muuten kun viemällä autosähköliikkeeseen tai vastaavaan..? halu päästä eroon kyseisestä laitteesta on kova, kun sillä ei mitään virkaa ole. aiheuttaa pelkästään harmaita hiuksia kiukuttelemalla. huutaa huollossa, huutaa leimalla jne. jos jollakin asiasta tietoa niin kiitän jo etukäteen.
Leave a comment:
-
http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/ Tuo pusla numero 9 voi olla tumpsahduksen syynä, mutta varmaan sulla se jyrinä johtuu rättinivelestä ja kannattee vaihtaa samalla tukilaakeri parintunnin homma jos vehkeet ja mielellään öljymonttu löytyyOriginally posted by huupi View PostUnohtui vielä mainita, että jostain kuuluu tumpsahdus, kun kiihdyttää-mottorijarruttaa-kiihdyttää pienemmilläkin nopeuksilla ja vedoilla, eli voisi hyvinkin tulla ääni rättinivelestä? Joo, jyrinä tulee vain suurella vaihteella (onko se nyt sitten 4 vai 5) vedättäessä, jolloin vauhtiakin on yli 100 kmh.
Leave a comment:
-
Unohtui vielä mainita, että jostain kuuluu tumpsahdus, kun kiihdyttää-mottorijarruttaa-kiihdyttää pienemmilläkin nopeuksilla ja vedoilla, eli voisi hyvinkin tulla ääni rättinivelestä? Joo, jyrinä tulee vain suurella vaihteella (onko se nyt sitten 4 vai 5) vedättäessä, jolloin vauhtiakin on yli 100 kmh.Originally posted by _odin View PostKardaanin tukilaakeri tai rättinivel, voi olla laatikkokin tekeekö ainoastaa yli 80 Kmh jälkeen? jos tekee niin turbiini laatikosta särki
Leave a comment:
-
2 huollossahan tulee vielä polttoainesuodatin, mahd. ilmansuodatin, ilmastoinnin suodatin, + lista tarkastuskohteita.Originally posted by MNi View PostOliko öljynvaihto, Inspection I tai II? Kuulostais inspection II:n hinnalta pkaisesti.
Öljyn hinta muistaakseni Shell Helixillä (muuta eivät ko. marmorihuollossa myyneet) oli 7 l öljymäärälle 160€ - siis pelkkä öljy.... Seuraavissa huolloissa vein itse öljyn mukana.
No, suodin vielä päälle ehkä 20€, mutta sittenkin kuulostaa vielä kovalta tyo 210€ työt.
Jäähdytysnesteen vaihdon hinta lienee kohdallaan marmorihinnaksi.
Oma auto ei ole enään ollut kuin pelkissä öjynvaihdoissa, suodattimia vaihdellaan kun siltä tuntuu. Polttoainesuodattimen vaihdosta kyllä nyt jo liian pitkä aika...kai sekin tässä seuraavalla kerralla.
Leave a comment:
-
Oliko öljynvaihto, Inspection I tai II? Kuulostais inspection II:n hinnalta pkaisesti.Originally posted by SaGGaS View PostKävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..
Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..
Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?
Öljyn hinta muistaakseni Shell Helixillä (muuta eivät ko. marmorihuollossa myyneet) oli 7 l öljymäärälle 160€ - siis pelkkä öljy.... Seuraavissa huolloissa vein itse öljyn mukana.
No, suodin vielä päälle ehkä 20€, mutta sittenkin kuulostaa vielä kovalta tyo 210€ työt.
Jäähdytysnesteen vaihdon hinta lienee kohdallaan marmorihinnaksi.
Leave a comment:
-
Kiitos. Jotenkin ajattelin, että se hiutale liittyy lähinnä siihen jos käyttää tuota manuaalisesti. Siksi lähdin sitten kysymään, kun huomasin, että sen saa päälle samaan aikaan auto asetuksen kanssa.Originally posted by Kissvesala View PostTäytyyhän siinä hiutaleessa valo palaa. Ja saa palaa käytännössä aina. Sillon se huolehtii kompuraa päälle aina ku tarvetta.
Leave a comment:
-
Juurikin näin, pitkä oli kiinnitetty sillain että siitä kiinnitys rinkulasta oli vaan se toinen väkänen urallaan.Originally posted by sonikk View PostToinen säätö on korkeudelle ja toinen sivusuunnalle. Todennäköisesti siellä on jompi kumpi polttimo huonosti paikallaan.
Leave a comment:
-
Täytyyhän siinä hiutaleessa valo palaa. Ja saa palaa käytännössä aina. Sillon se huolehtii kompuraa päälle aina ku tarvetta.Originally posted by Tenox View PostTyhmä pieni kysymys. Jos ilmastointi on asennossa AUTO niin hoitaako se automaattisesti myös jäähdytyksen, eli kompuran käynnistyksen jos tarve sitä vaatii, vai pitääkö painaa vielä lumihiutaleen kuvaan valo päälle?
Leave a comment:
-
Tyhmä pieni kysymys. Jos ilmastointi on asennossa AUTO niin hoitaako se automaattisesti myös jäähdytyksen, eli kompuran käynnistyksen jos tarve sitä vaatii, vai pitääkö painaa vielä lumihiutaleen kuvaan valo päälle?
Leave a comment:
-
Kardaanin tukilaakeri tai rättinivel, voi olla laatikkokin tekeekö ainoastaa yli 80 Kmh jälkeen? jos tekee niin turbiini laatikosta särkiOriginally posted by huupi View PostOsaisiko joku tietäjä suoralta kädeltä kertoa mikähän mahtaa jyristä 330xda voimalinjassa, kun vedättää kickdownin rajoilla suurimmalla vaihteella jostain 2500-3500 rpm eli parhaan väännön alueella. Jyrinä on saman kuuloista, kuin manuaalivaihteisessa kaksoismassavauhtipyörän pohjatessa. Jyrinää ei kuulu jos kiihdyttää kaasu pohjassa, vaan ainoastaan samalla vaihteella vedättäessä. Laatikkoko siellä vaikeroi, vai kenties kardaani? Auto on ohjelmoitu, vääntöä on sen rapiat 600Nm.
Leave a comment:
Leave a comment: