memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne30
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    Auto 10/2004 valmistettu 320d (6v manuaali siis), josta ilmeisesti vauhtipyörä menossa. Kytkintä hieman painettaessa jurnuttaa (ylhäällä ja pohjassa ei). Ajossa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa ja hieman lämmetessään jurinakin tuntuu vaimenevan. Kuinkahan nopeasti tuollainen hajoaa lopullisesti?

    Noihin ilmeisesti porukka laittanut Sachsin ja LUKin roippeita, molemmat ilmeisesti toimivia. Kytkinpaketin ajattelin samalla vaihtaa, kun kerta loota napataan irti. Kardaanin kumilimpun voisi tietty vaihtaa myös. Mitäs muuta kannattaa varata remonttiin?

    Löysin selaillessani täältä LUKin vauhtipyörän epäilyttävän halpaan hintaan. Mielestäni tuon pitäisi autooni käydä, mutta sattuuko joku LUKin asentanut muistamaan tuota tuotekoodia?
    Samalla kannattaa varmaan vaihtaa kardaanin tukilaakeri ja sen päälle uusi butyylinauha. Mulla meni vanhasta autosta kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä uusiks, koska kampiakselin tiiviste vuoti laatikon puolelta. Tiiviste maksoi 50€ mikä ei oo huono sijoitus.. :think

    Leave a comment:


  • julpero
    replied
    Originally posted by Slome View Post
    Tuli tossa taas siotettuu autoon ja vaihettuu sytytystulpat kun alkoi olemaan vaihtovälin aika ja ostin Bosch FGR7DQP merkkiset tulpat ja ei kun vaihtamaan. Vaihdossa ei ollut mitään ropleemaa vaan kaikki meni niinku pitikii mutta, hmm.. Lädin ajamamaan niin kun painaa kaasua reilummin niin alkaa tuntumaan nykimistä , ikkunan aikasin ja kuunnellessa käyntiä ajaessa niin pikkaisen epätasainen ääni sieltä lähti. Paikallaan kaasua antaessa ei ole eroa entiseen vaan kiertää nätisti.

    Voisiko aitosta olla mennyt puola mahdollisesti vai laitoinko nyt ihan väärät tulpat ko. kulkuneuvoon? 320i -03 :think
    Ite vaihoin kanssa tulpat viime viikolla mut boschin FGR7DQP+ ja ei mitään ongelmia ja nuo tulpat mitkä oot laittanu nii pitäs olla oikeat. Nii oisko puolassa vika.

    Leave a comment:


  • Slome
    replied
    Sytytystulpat

    Tuli tossa taas siotettuu autoon ja vaihettuu sytytystulpat kun alkoi olemaan vaihtovälin aika ja ostin Bosch FGR7DQP merkkiset tulpat ja ei kun vaihtamaan. Vaihdossa ei ollut mitään ropleemaa vaan kaikki meni niinku pitikii mutta, hmm.. Lädin ajamamaan niin kun painaa kaasua reilummin niin alkaa tuntumaan nykimistä , ikkunan aikasin ja kuunnellessa käyntiä ajaessa niin pikkaisen epätasainen ääni sieltä lähti. Paikallaan kaasua antaessa ei ole eroa entiseen vaan kiertää nätisti.

    Voisiko aitosta olla mennyt puola mahdollisesti vai laitoinko nyt ihan väärät tulpat ko. kulkuneuvoon? 320i -03 :think

    Leave a comment:


  • Detec
    replied
    Mulla tuli britanniasta vauhtipyörä, kytkinlevy ja asetelma sekä painelaakeri.. ja oli lukin valmistamia alkuperäisosia jossa samat osanumerot kun vanhois mitä autosta purettii.. Eikä hintavakaan ollut ku 550€ lähetyskuluineen, marmorin hinta oli 1500 hujakoilla ja ne on kuulemma sachin valmistamia tarvikeosia.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Auto 10/2004 valmistettu 320d (6v manuaali siis), josta ilmeisesti vauhtipyörä menossa. Kytkintä hieman painettaessa jurnuttaa (ylhäällä ja pohjassa ei). Ajossa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa ja hieman lämmetessään jurinakin tuntuu vaimenevan. Kuinkahan nopeasti tuollainen hajoaa lopullisesti?

    Noihin ilmeisesti porukka laittanut Sachsin ja LUKin roippeita, molemmat ilmeisesti toimivia. Kytkinpaketin ajattelin samalla vaihtaa, kun kerta loota napataan irti. Kardaanin kumilimpun voisi tietty vaihtaa myös. Mitäs muuta kannattaa varata remonttiin?

    Löysin selaillessani täältä LUKin vauhtipyörän epäilyttävän halpaan hintaan. Mielestäni tuon pitäisi autooni käydä, mutta sattuuko joku LUKin asentanut muistamaan tuota tuotekoodia?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    Kun laatikoista tuli nyt puhetta niin kertokaas samaan syssyyn onko 1/1999 valmistetussa 320i:ssä mikä loota..?

    Siis automaatti ja steptronic mutta onko GM vai mikä, en ole mistään löytänyt... :think
    Todennäköisesti A5S360R eli GM 5L40E. Jos lootan pohjassa on "GM Hydramatic" -tarra niin sitten on varmasti tuo. Tuolla esimerkiksi mainitaan 99/01 olevan GM-laatikolla: KLIK.

    RealOEM osannee myös kertoa VIN-koodilla.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Akku epäilyyn ensin, katso vaikka tämmöisellä Bilteman jännitenäytöllä: KLIK.

    Auton käydessä latausjännitteen pitäisi olla 13,7...14,5V.

    Napajännite pitäisi mitata ilman kuormaa eli maakarva irti.

    Jos akku on kunnossa niin seuraavaksi mittariston liitin tarkasteluun, josko on hapettumaa.

    Leave a comment:


  • Anz0r
    replied
    Itsellä syttyi viime viikolla käsijarruvalo, abs-valo ja luistonestovalo tauluun ja samaan aikaan nopeusmittari, sekä kulutusmittari olivat välillä hetkittäin toimimatta. Ajattelin, että kuskinpuolen takarenkaan abs-anturi siellä varmaan alkaa olla finaalissa, olin vasta muutama päivä takaperin saanut toisen etuanturin vaihdettua kun herjasi valolla.

    Noh, en kerennyt vielä korjaustoimenpiteisiin kun tänään ruokakaupasta lähtiessä moottorinlämpömittari meni tappiin ja kierrosmittari, sekä kulutusmittari lakkasivat toimimasta. Nopeusmittari ja polttoainemittari vielä toimivat.

    Onkos jollain tehnyt vastaavaa ja mikä oli syynä, viikonloppuna luen viimeistään vikakoodit ja kokeilen ainakin toisella akulla...

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    Kun laatikoista tuli nyt puhetta niin kertokaas samaan syssyyn onko 1/1999 valmistetussa 320i:ssä mikä loota..?

    Siis automaatti ja steptronic mutta onko GM vai mikä, en ole mistään löytänyt... :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Olikos faceliftin e46 (prod date 12/2001) 330xd:ssä gm:n susipska automaattivaihteisto, vai onko noissa nelikoissa yleensäkin se vahvempi laatikko? :think
    GM:n laatikko, mutta ei se mikään susipaska ole. Lastuttamattomana ja maantieajoa 90% kestänyt minulla ilman ongelmia 265tkm. Peräkärryä vedettyä laittomiakin kuormia .

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Olikos faceliftin e46 (prod date 12/2001) 330xd:ssä gm:n susipska automaattivaihteisto, vai onko noissa nelikoissa yleensäkin se vahvempi laatikko? :think

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by villo View Post
    paljokohan mahtais olla vakkuutukset bmw 320 diesel vm. 04? entäpä mitä ns. tyyppivikoja niissä on?
    Hinta muodostuu monesta tekijästä eikä sellaista pysty suoraan sanomaan. Otetun vakuutuksen laajuuskiin vaikuttaa lopputulokseen. Liikennevakuutus maksanee autoosi 70 % bonuksilla n. 200-280 €/v. 0 %:lla voi olla sen 450-900 €. Kolariturvalliset kaskot sitten laajuudesta riippuen 70 % bonuksella yleensä n. 450-1000 €/v. Perushintakin voi heittää satoja euroja vakuutuksenottajien välillä, vaikka vakuutettava sukkula olisikin täysin sama. Laskureilla pystyy toki laskemaan suuntaa, mitä maksaa missäkin yhtiössä. Niissä ei tosin huomioida mahdollisia erikoisalennuksia ym. alennuksia, joita asiakas voi saada vakuutuskokonaisuuden mukaan.
    Last edited by huppu; 11-11-2013, 10:22. Reason: korjaus

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Kannattaa tsekata popvakyutus, ifissä osakasko 1100€, tuolla 450€.

    Leave a comment:


  • Mäki
    replied
    Originally posted by villo View Post
    paljokohan mahtais olla vakkuutukset bmw 320 diesel vm. 04? entäpä mitä ns. tyyppivikoja niissä on?
    monella vakuutusyhtiöllä on netissä laskuri jonka kautta saat laskea ihan tarkkaan mitä maksaa... esm. pohjolalla ja ifilla ainakin on

    Leave a comment:


  • villo
    replied
    paljokohan mahtais olla vakkuutukset bmw 320 diesel vm. 04? entäpä mitä ns. tyyppivikoja niissä on?

    Leave a comment:

Working...
X