Originally posted by H3nxu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Takaiskarin yläpäässä on yksi pieni prikka/shimmi levy (osa nro:33526779398)
Mutta kun tilasin tuon osan niin sieltä tuli jonkunlainen holkki joka ei ole sinnepäinkään. Onko tuo vain perus prikka? Löytyykö keneltäkään mittoja tuohon?
Leave a comment:
-
-
Mahtaakos näissä nelimukisissa vuotaa öljyä puolien tilaan? Jos puolan nappaa irti ja se kylpee öljyssä niin siinä on ainakin vahva epäilty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostMitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.
Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.
Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.
Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
yleismallin vikakoodilukija antoi vikakoodit 2. ja 3. pyttyjen puolista.
Kyseiset puolat vaihdettu kuitenkin lähiaikoina uusiin. :think
Mikä noita puolia noin äkkiä hajottaa vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mek147 View PostKorjaa se näyttämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205371
Leave a comment:
-
-
Tulis vaihdossa 330ci Mihin tyyppi vikoihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
Leave a comment:
-
-
Nopeaa vastausta kaivattaisiin. Eli koneesta mennyt kierteet alipainepumpun toisesta kiinnikkeestä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...09&hg=11&fg=45 eli tuo kuvassa vasemman puoleinen kiinnike, jossa on myös EGR termarin teline samassa.
Vaikuttaako tuo jollain lailla pumpun toimintaan kun vain toiselta puolelta kiinni. Tässä alkanut auto vähän heijaamaan tasakaasulla aina välillä. Kierrokset seilaa noin 500rpm ajossa tasakaasulla. Vikakoodi charge-air-pressure control. Uusi turbo 5000km sitten. Veikkaisin alipaineongelmaa, ennen kuin menen pajalle teettämään uuden kierteen niin olisi kiva tietää onko tuossa mahdollisuus vikaan.
Leave a comment:
-
-
Ei oo DISsiä, eikä piuhoja tms. millä autoon saisi yhteyden. Sen lisäksi olen vasta pari kertaa tankannut täyteen oston jälkeen, joten täytyy vielä jonkin aikaa seurata miten paljon tuo ero oikeasti on ennen kuin vien johonkin kalibroitavaksi. Jos vien - periaatteessa riittää kun tietää miten paljon heittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostOletteko mittailleet paljonko kulutusmittari (ajotietokoneen keskikulutus siis) valehtelee E46:ssa?
Itsellä näyttäisi noin vajaan litran optimistiselta. Eli mittari näyttää n. 8,4 kun todellinen kulutus n. 9,1 seka-ajossa.
Korjaa se näyttämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205371
Leave a comment:
-
-
Oletteko mittailleet paljonko kulutusmittari (ajotietokoneen keskikulutus siis) valehtelee E46:ssa?
Itsellä näyttäisi noin vajaan litran optimistiselta. Eli mittari näyttää n. 8,4 kun todellinen kulutus n. 9,1 seka-ajossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View Post
Itsellä on käynyt mielessä, voisiko syyllinen olla kuitenkin tuo varaosa-MAF? :think Voiko olla vaikutusta jos hommaa alkuperäisen tilalle? :think Jännä jos taas olisi suutinvuotoa, onhan se toki mahdollista kun sinne jäi kaksi alkuperäistä paikalleen. Ohivuotomittauksen mukaan ne olivat vielä tuolloin keväällä ok.
Joskushan nuo MAF:it pitää koodata mikäli Boschin numero on päivittynyt uudempaan!
Leave a comment:
-
-
Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.
Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.
Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.
Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by riippis View PostÖljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40? :thinkOn sitä täällä foorumilla kehuttu monesti
En tiedä onko noilla eroa..
Leave a comment:
-
-
Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40
?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostE46 328 automaattien omistajille kysymys. Mitä näyttää kierroslukumittari, kun ajatte tasan 100km/h todellista nopeutta vaihteisto asennossa D?
Mittarinopeus / RPM
70km/h n. 1400rpm
80km/h n. 1600rpm
90km/h n. 1800rpm
100km/h n. 1950rpm
110km/h n. 2100rpm
120km/h n. 2300rpm
Kuulostavatko nuo normaaleilta?
Leave a comment:
-
Leave a comment: