Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by H3nxu View Post
    Takaiskarin yläpäässä on yksi pieni prikka/shimmi levy (osa nro:33526779398)
    Mutta kun tilasin tuon osan niin sieltä tuli jonkunlainen holkki joka ei ole sinnepäinkään. Onko tuo vain perus prikka? Löytyykö keneltäkään mittoja tuohon?
    RealOEM:ssä sattuu olemaan kuva tuosta: KLIK.

    Leave a comment:


  • H3nxu
    replied
    Takaiskarin yläpäässä on yksi pieni prikka/shimmi levy (osa nro:33526779398)
    Mutta kun tilasin tuon osan niin sieltä tuli jonkunlainen holkki joka ei ole sinnepäinkään. Onko tuo vain perus prikka? Löytyykö keneltäkään mittoja tuohon?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Mahtaakos näissä nelimukisissa vuotaa öljyä puolien tilaan? Jos puolan nappaa irti ja se kylpee öljyssä niin siinä on ainakin vahva epäilty.

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
    Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.

    Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
    sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
    Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
    Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
    Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.

    Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.

    Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
    Tähän sen verran päivitystä, että nyt
    yleismallin vikakoodilukija antoi vikakoodit 2. ja 3. pyttyjen puolista.
    Kyseiset puolat vaihdettu kuitenkin lähiaikoina uusiin. :think

    Mikä noita puolia noin äkkiä hajottaa vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? :think

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by mek147 View Post
    Kalibrointi antaa korjata enintään +-5%

    Leave a comment:


  • Midway
    replied
    Tulis vaihdossa 330ci Mihin tyyppi vikoihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

    Leave a comment:


  • ntjt
    replied
    Nopeaa vastausta kaivattaisiin. Eli koneesta mennyt kierteet alipainepumpun toisesta kiinnikkeestä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...09&hg=11&fg=45 eli tuo kuvassa vasemman puoleinen kiinnike, jossa on myös EGR termarin teline samassa.

    Vaikuttaako tuo jollain lailla pumpun toimintaan kun vain toiselta puolelta kiinni. Tässä alkanut auto vähän heijaamaan tasakaasulla aina välillä. Kierrokset seilaa noin 500rpm ajossa tasakaasulla. Vikakoodi charge-air-pressure control. Uusi turbo 5000km sitten. Veikkaisin alipaineongelmaa, ennen kuin menen pajalle teettämään uuden kierteen niin olisi kiva tietää onko tuossa mahdollisuus vikaan.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Ei oo DISsiä, eikä piuhoja tms. millä autoon saisi yhteyden. Sen lisäksi olen vasta pari kertaa tankannut täyteen oston jälkeen, joten täytyy vielä jonkin aikaa seurata miten paljon tuo ero oikeasti on ennen kuin vien johonkin kalibroitavaksi. Jos vien - periaatteessa riittää kun tietää miten paljon heittää.

    Leave a comment:


  • mek147
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Oletteko mittailleet paljonko kulutusmittari (ajotietokoneen keskikulutus siis) valehtelee E46:ssa?

    Itsellä näyttäisi noin vajaan litran optimistiselta. Eli mittari näyttää n. 8,4 kun todellinen kulutus n. 9,1 seka-ajossa.

    Korjaa se näyttämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205371

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Oletteko mittailleet paljonko kulutusmittari (ajotietokoneen keskikulutus siis) valehtelee E46:ssa?

    Itsellä näyttäisi noin vajaan litran optimistiselta. Eli mittari näyttää n. 8,4 kun todellinen kulutus n. 9,1 seka-ajossa.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by huppu View Post

    Itsellä on käynyt mielessä, voisiko syyllinen olla kuitenkin tuo varaosa-MAF? :think Voiko olla vaikutusta jos hommaa alkuperäisen tilalle? :think Jännä jos taas olisi suutinvuotoa, onhan se toki mahdollista kun sinne jäi kaksi alkuperäistä paikalleen. Ohivuotomittauksen mukaan ne olivat vielä tuolloin keväällä ok.
    Tuskin se auto tietää onko Boschin MAF:issa Bemarin merkki vai ei :think
    Joskushan nuo MAF:it pitää koodata mikäli Boschin numero on päivittynyt uudempaan!

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
    Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.

    Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
    sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
    Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
    Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
    Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.

    Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.

    Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by riippis View Post
    Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40? :think
    Itse oon laittanut jo neljä vaihtoväliä diamond dieseliä, tuntuu olevan hyvä öljy On sitä täällä foorumilla kehuttu monesti En tiedä onko noilla eroa..

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40
    ?

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    E46 328 automaattien omistajille kysymys. Mitä näyttää kierroslukumittari, kun ajatte tasan 100km/h todellista nopeutta vaihteisto asennossa D?
    Laitetaan nyt näitä omia rpm lukemia kun tuossa testailin. Eli aina D ja uskoakseni vitosella mentiin. Kierroslukumittarin harvan asteikon takia virhemarginaalia on.

    Mittarinopeus / RPM
    70km/h n. 1400rpm
    80km/h n. 1600rpm
    90km/h n. 1800rpm
    100km/h n. 1950rpm
    110km/h n. 2100rpm
    120km/h n. 2300rpm

    Kuulostavatko nuo normaaleilta?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎