Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Madduli
    replied
    jaaha, jarrusatulan pultit meni poikki ja jäi tietenki sinne kierteisiin molemmat. Miten jarrulevy lähtee irti? Jos levyn takaa pääsis pulttejen pohjaan kiinni :think neuvoja miten irroittaa? Onkohan tilaa läpipultille? Eli vetäis mutterin kierteiden sijaan, onko turvallinen?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Kyllä nuo Boschin maffit pitäisi olla ihan kelpotavaraa. Alkuperäistä vastaavaa siis, ilman BMW logoa. Näyttää MAF-Shopissakin olevan autoosi Boschia tarjolla. :think

    Nää ebayn muutaman kympin maffit on sitten oma lukunsa ja niihin ei kannata kenenkään sortua.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Kierrosheittelyä....

    Omassa alkoi kierrosheittely tyhjäkäynnillä mielestäni sen jälkeen kun alkuperäinen MAF vaihdettiin KL:sta ostettuun Bosch:n valmistamaan varaosaan. En tosin tuolloin älynnyt ottaa vanhaa osaa talteen Tällä vaihdolla kyllä korjaantui lähes täysin autossa ilmennyt ajoittainen puutuminen kiihdytyksissä. Kaksi kertaa tätä ilmeni vielä MAF:n vaihdon jälkeenkin, mutta on loppunut täysin sen jälkeen kun kevättalvella uusittiin kaksi suutinta.

    Nyt on jälleen alkanut hieman humppaamaan tuo tyhjäkäynti ja parina aamuna käynnistämisen jälkeen rynkyttänyt kierroksia reilussa tonnissa, kunnes hetken päästä tasoittunut....

    Itsellä on käynyt mielessä, voisiko syyllinen olla kuitenkin tuo varaosa-MAF? :think Voiko olla vaikutusta jos hommaa alkuperäisen tilalle? :think Jännä jos taas olisi suutinvuotoa, onhan se toki mahdollista kun sinne jäi kaksi alkuperäistä paikalleen. Ohivuotomittauksen mukaan ne olivat vielä tuolloin keväällä ok.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by MR- View Post
    Voiko tätä millään tavalla testata? Aika kallis osa mennä vaihtamaan ilman jotain testiä. Niin ja tuttu kahto livedataa tuosta autosta eikä huomannu mitään muuta häikkää kun että jännite tippu alle 12V kierrosten heijaamisen aikana minkä takia laturi tuohon autoon vaihdetiin tuloksetta. Alkaa usko loppumaan ton auton suhteen kohta.
    Ota maffin johto irti, muuttuuko auton käyttäytyminen? Jos ei, maf rikki. Jos muuttuu niin jossai muualla vika.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    E46 328 automaattien omistajille kysymys. Mitä näyttää kierroslukumittari, kun ajatte tasan 100km/h todellista nopeutta vaihteisto asennossa D?

    Leave a comment:


  • MR-
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Tuo kierrosten heittely vaikuttaisi MAF ongelmalta enemmän.
    Voiko tätä millään tavalla testata? Aika kallis osa mennä vaihtamaan ilman jotain testiä. Niin ja tuttu kahto livedataa tuosta autosta eikä huomannu mitään muuta häikkää kun että jännite tippu alle 12V kierrosten heijaamisen aikana minkä takia laturi tuohon autoon vaihdetiin tuloksetta. Alkaa usko loppumaan ton auton suhteen kohta.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    Eikös 320i ole m52:lla..?

    Mutta eniwei, onko tuohon vanoksen renkaiden vaihtoon jotain ohjetta mielellään kuvien kera..? Kinostas tietää minkälainen homma on, vois joskus ihan huollon kannalta vaihtaa.
    Tässäpä ois.

    jos rallattaa

    Ja tässä ite o renkaat

    tiiviste renkaiden vaihto

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    Eikös 320i ole m52:lla..?

    :
    320 on myös m54 2,2l. 2001->

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    Eikös 320i ole m52:lla..?

    Mutta eniwei, onko tuohon vanoksen renkaiden vaihtoon jotain ohjetta mielellään kuvien kera..? Kinostas tietää minkälainen homma on, vois joskus ihan huollon kannalta vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Tuo kierrosten heittely vaikuttaisi MAF ongelmalta enemmän.
    Taikka imuvuoto. Mut ne vanoksen renkaatki kannattaa vaihtaa. Simppeli homma tuohon m54 mosaan.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by MR- View Post
    Ja sitten toinen kysymys. Onko varma merkki, että vanoksen o-renkaat ovat finaalissa kun tyhjäkäynti alkaa heittelemään about yhden kilometrin ajamisen jälkeen todella rajusti. Alimmillaan kierrokset käy suunilleen 300-400rpm ja siitä pomppaa 1000-1200 rpm. Tuon välin heittelemistä tekee ehkä puolisen minuuttia ja sitten heijaaminen häviää ja tyhjäkäynti on sen jälkeen moitteeton. Ja tuntuu, että alhaalta ei jaksa kunnolla lähtee vääntämään. Jos muut vaikuttaa tähän kuin vanoksen o-renkaat niin otan ideoita mielellään vastaan. Kiitos!
    Tuo kierrosten heittely vaikuttaisi MAF ongelmalta enemmän.

    Leave a comment:


  • MR-
    replied
    Ekana ihan random kysymys 320i:stä jolla on rullailtu rapiat 240tkm. Tossa viimeviikolla tuli vaihdettua laturi autoon. Akku oli irti abautiarallaan vuorokauden. Kun auto oli paketissa ja käynnistin ensimmäisen kerran niin heti pisti silmään että mittarista on hävinny 3tkm Miten voi olla mahdollista?

    Ja sitten toinen kysymys. Onko varma merkki, että vanoksen o-renkaat ovat finaalissa kun tyhjäkäynti alkaa heittelemään about yhden kilometrin ajamisen jälkeen todella rajusti. Alimmillaan kierrokset käy suunilleen 300-400rpm ja siitä pomppaa 1000-1200 rpm. Tuon välin heittelemistä tekee ehkä puolisen minuuttia ja sitten heijaaminen häviää ja tyhjäkäynti on sen jälkeen moitteeton. Ja tuntuu, että alhaalta ei jaksa kunnolla lähtee vääntämään. Jos muut vaikuttaa tähän kuin vanoksen o-renkaat niin otan ideoita mielellään vastaan. Kiitos!

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Jzto View Post
    Kuinka nirso E46 on ohjauskulmille? Omaani vaihdettiin koiranluut eteen ja nyt talvirenkaiden vaihduttua alle rengasmelu/jyrinä on aikamoista.
    Originally posted by sonikk View Post
    Ei se meteli kulmista johdu, E46:ssa vaan on selvästi enemmän rengasmelua kuin esim. E39:ssä.
    Rengasmelu tulee kyllä farkussa varsinkin aika pahasti sisälle. Mutta itse kysymykseen, niin on nirso kulmille.

    Leave a comment:


  • Zuuppovi
    replied
    e46 faceliftiin pitäisi alatukivarsien taemmat puslat uusia, kun siellä on melko paljon välystä, että rengas liikkuu pitkittäissuunnassa. Onko kokemusta, mistä nuo puslat kannattaisi hankkia, kun hintaskaala tuntuu eri paikkojen ja merkkien välillä olevan melko tähtitieteellisiä...

    Esim. Marmorilta sanottiin parille hinnaksi 160e kun Motonetilta ~75e ja Topautoosat.fi:lta ~62e Febi/Bilstein. Merteilin hinta 141e. :think

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by Jzto View Post
    Kuinka nirso E46 on ohjauskulmille? Omaani vaihdettiin koiranluut eteen ja nyt talvirenkaiden vaihduttua alle rengasmelu/jyrinä on aikamoista.
    Ei se meteli kulmista johdu, E46:ssa vaan on selvästi enemmän rengasmelua kuin esim. E39:ssä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎