Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
jaaha, jarrusatulan pultit meni poikki ja jäi tietenki sinne kierteisiin molemmat. Miten jarrulevy lähtee irti? Jos levyn takaa pääsis pulttejen pohjaan kiinni :think neuvoja miten irroittaa? Onkohan tilaa läpipultille? Eli vetäis mutterin kierteiden sijaan, onko turvallinen?
-
-
Kyllä nuo Boschin maffit pitäisi olla ihan kelpotavaraa. Alkuperäistä vastaavaa siis, ilman BMW logoa. Näyttää MAF-Shopissakin olevan autoosi Boschia tarjolla. :think
Nää ebayn muutaman kympin maffit on sitten oma lukunsa ja niihin ei kannata kenenkään sortua.
Leave a comment:
-
-
Kierrosheittelyä....
Omassa alkoi kierrosheittely tyhjäkäynnillä mielestäni sen jälkeen kun alkuperäinen MAF vaihdettiin KL:sta ostettuun Bosch:n valmistamaan varaosaan. En tosin tuolloin älynnyt ottaa vanhaa osaa talteenTällä vaihdolla kyllä korjaantui lähes täysin autossa ilmennyt ajoittainen puutuminen kiihdytyksissä. Kaksi kertaa tätä ilmeni vielä MAF:n vaihdon jälkeenkin, mutta on loppunut täysin sen jälkeen kun kevättalvella uusittiin kaksi suutinta.
Nyt on jälleen alkanut hieman humppaamaan tuo tyhjäkäynti ja parina aamuna käynnistämisen jälkeen rynkyttänyt kierroksia reilussa tonnissa, kunnes hetken päästä tasoittunut....
Itsellä on käynyt mielessä, voisiko syyllinen olla kuitenkin tuo varaosa-MAF? :think Voiko olla vaikutusta jos hommaa alkuperäisen tilalle? :think Jännä jos taas olisi suutinvuotoa, onhan se toki mahdollista kun sinne jäi kaksi alkuperäistä paikalleen. Ohivuotomittauksen mukaan ne olivat vielä tuolloin keväällä ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MR- View PostVoiko tätä millään tavalla testata? Aika kallis osa mennä vaihtamaan ilman jotain testiä. Niin ja tuttu kahto livedataa tuosta autosta eikä huomannu mitään muuta häikkää kun että jännite tippu alle 12V kierrosten heijaamisen aikana minkä takia laturi tuohon autoon vaihdetiin tuloksetta. Alkaa usko loppumaan ton auton suhteen kohta.
Leave a comment:
-
-
E46 328 automaattien omistajille kysymys. Mitä näyttää kierroslukumittari, kun ajatte tasan 100km/h todellista nopeutta vaihteisto asennossa D?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by McBeast View PostTuo kierrosten heittely vaikuttaisi MAF ongelmalta enemmän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jygga View PostEikös 320i ole m52:lla..?
Mutta eniwei, onko tuohon vanoksen renkaiden vaihtoon jotain ohjetta mielellään kuvien kera..? Kinostas tietää minkälainen homma on, vois joskus ihan huollon kannalta vaihtaa.
jos rallattaa
Ja tässä ite o renkaat
tiiviste renkaiden vaihto
Leave a comment:
-
-
Eikös 320i ole m52:lla..?
Mutta eniwei, onko tuohon vanoksen renkaiden vaihtoon jotain ohjetta mielellään kuvien kera..? Kinostas tietää minkälainen homma on, vois joskus ihan huollon kannalta vaihtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by McBeast View PostTuo kierrosten heittely vaikuttaisi MAF ongelmalta enemmän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MR- View PostJa sitten toinen kysymys. Onko varma merkki, että vanoksen o-renkaat ovat finaalissa kun tyhjäkäynti alkaa heittelemään about yhden kilometrin ajamisen jälkeen todella rajusti. Alimmillaan kierrokset käy suunilleen 300-400rpm ja siitä pomppaa 1000-1200 rpm. Tuon välin heittelemistä tekee ehkä puolisen minuuttia ja sitten heijaaminen häviää ja tyhjäkäynti on sen jälkeen moitteeton. Ja tuntuu, että alhaalta ei jaksa kunnolla lähtee vääntämään. Jos muut vaikuttaa tähän kuin vanoksen o-renkaat niin otan ideoita mielellään vastaan. Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Ekana ihan random kysymys 320i:stä jolla on rullailtu rapiat 240tkm. Tossa viimeviikolla tuli vaihdettua laturi autoon. Akku oli irti abautiarallaan vuorokauden. Kun auto oli paketissa ja käynnistin ensimmäisen kerran niin heti pisti silmään että mittarista on hävinny 3tkmMiten voi olla mahdollista?
Ja sitten toinen kysymys. Onko varma merkki, että vanoksen o-renkaat ovat finaalissa kun tyhjäkäynti alkaa heittelemään about yhden kilometrin ajamisen jälkeen todella rajusti. Alimmillaan kierrokset käy suunilleen 300-400rpm ja siitä pomppaa 1000-1200 rpm. Tuon välin heittelemistä tekee ehkä puolisen minuuttia ja sitten heijaaminen häviää ja tyhjäkäynti on sen jälkeen moitteeton. Ja tuntuu, että alhaalta ei jaksa kunnolla lähtee vääntämään. Jos muut vaikuttaa tähän kuin vanoksen o-renkaat niin otan ideoita mielellään vastaan. Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jzto View PostKuinka nirso E46 on ohjauskulmille? Omaani vaihdettiin koiranluut eteen ja nyt talvirenkaiden vaihduttua alle rengasmelu/jyrinä on aikamoista.Originally posted by sonikk View PostEi se meteli kulmista johdu, E46:ssa vaan on selvästi enemmän rengasmelua kuin esim. E39:ssä.
Leave a comment:
-
-
e46 faceliftiin pitäisi alatukivarsien taemmat puslat uusia, kun siellä on melko paljon välystä, että rengas liikkuu pitkittäissuunnassa. Onko kokemusta, mistä nuo puslat kannattaisi hankkia, kun hintaskaala tuntuu eri paikkojen ja merkkien välillä olevan melko tähtitieteellisiä...
Esim. Marmorilta sanottiin parille hinnaksi 160e kun Motonetilta ~75e ja Topautoosat.fi:lta ~62e Febi/Bilstein. Merteilin hinta 141e. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jzto View PostKuinka nirso E46 on ohjauskulmille? Omaani vaihdettiin koiranluut eteen ja nyt talvirenkaiden vaihduttua alle rengasmelu/jyrinä on aikamoista.
Leave a comment:
-
Leave a comment: