Ongelmat jatkuu, 318i M43 jäähdytysnestepinnan merkkivalo syttyy ajaessa yli 80 km/h, sammuu taas vauhdin pudottua taajamanopeuksiin. Nestepinta ok kylmänä. Viittaisko vesipumppuun? Ei mitään tietoa koska vaihdettu.
No joo, vesipumppu oli aivan säpäleinä, ihme kyllä kaikki osat vielä kiinni itse pumpussa eli aivan viime hetkillä tuli vaihdettua
Pitäis uusia levyjä ja paloja katella sigun autoon kun ainakin nykyiset etulevyt on loppu ja hieman kierotkin niin minkähänlaista tonne nyt sitten kannattais laittaa...
Muuten tulisivat ihan normiajoon, mitä nyt olisi kiva että 1-2 kertaa jos tulee kesässä käytyä ratapäivillä kokeilemassa muutama kierros niin jarrut toimisivat välttävästi silloin sielläkin. Lisäksi jos sateella hetkellisen häipymisen jarrutuksen alussa voisi poistaa niin sekin olisi plussaa.
Budjetti on opiskelijabudjetti eli vaikka halpaa ja hyvää ei olekaan niin silti se olisi ideaalitilanne. Levyt kuitenkin maksaa tuohon nokivasaraan jo jonkun verran kun niillä on jo vähän kokoakin...
Minkäslaisia noi zimmermannit on nykyään, kaverilla oli jokunen vuosi sitten reikälevyt audissa ja reiät halkeili upeesti kun saivat kerran alastarolla lämpöä. Oishan tommosilla reikälevyillä ulkonäöllistä hyötyä, mutta pidetään funktionaalisuus kuitenkin etusijalla jos ne edelleen halkeilevat.
Sanoisin että perus-Zimmermanit budjettiratkaisussa. Tai ATE:n peruslevyt, tee vertailevaa hintatutkimusta esim. autoteilemann.de:n kanssa. Ovat kuitenkin tuuletetut.
Palojen ja levyjen uusimisen yhteydessä tärkeintä on putsata satulan liukupinnat ja satulan pidikkeen urat, ihan viilalla. Palojen reunat kuitenkin lyöneet uraa pidikkeeseen. Liukutapit syyniin. Jos urilla, uusiksi. Pölysuojakumit, anti-rattle clipit ja liukutappien kumiohjurit uusiksi. Kieroutumisen syy tyypillisesti jarrujen laahaaminen joka pitää korjata näillä toimenpiteillä.
Näin vähän arvelinkin, et ei muu auta kun ostaa uus kokonaan . Saakohan noita listoja jostain oikeassa värissä valmiina ja edullisesti (muualta kuin marmorilta) tai mahollisesti pelkästään sitä mikrokytkin hässäkkää erikseen jostain? :think
Tyyppivika, kahvan sisäinen "johdotus" paljasta kupariliuskaa. Jos ei ole paljoa hapettunut pois, voi ehkä pelastaa hetkeksi juottamalla kuparijohtimet. Ennemmin tai myöhemmin häipyvät kokonaan. Foorumilla joku oli kärsivällisesti leikannut vanhasta kahvasta maalatun muoviosan irti ja liimannut sen uuteen. Melkoinen homma kuitenkin.
kyseessä e46 330ci -01 auto!
mistähän moinen vika johtuu kun tankki tyhjenee vajaalle 1/4 bensaa niin auto sammuu eikä käynnisty. Kun odottaa hetken saattaa käynnistyä mutta sammuu taas. tankin kun taas tankkaa niin toimii.. tankissa siis bensaa joten mittari ei ole viallinen.. hmmmmmm
kyseessä e46 330ci -01 auto!
mistähän moinen vika johtuu kun tankki tyhjenee vajaalle 1/4 bensaa niin auto sammuu eikä käynnisty. Kun odottaa hetken saattaa käynnistyä mutta sammuu taas. tankin kun taas tankkaa niin toimii.. tankissa siis bensaa joten mittari ei ole viallinen.. hmmmmmm
Eikö tankki ole "satula" mallinen eli siellä on joku siirtäjäpumppu pitämässä huolta että kummallakin puolella on polttoainetta. Jos tuo ei toimi käy näin kun bensa loppuu siltä puolelta missä itse bensapumppu on..
Eikö tankki ole "satula" mallinen eli siellä on joku siirtäjäpumppu pitämässä huolta että kummallakin puolella on polttoainetta. Jos tuo ei toimi käy näin kun bensa loppuu siltä puolelta missä itse bensapumppu on..
hmm voisi kuulostaa tuolta. mutta eikai tuolla erikseen ole pumppua joka pitää bensan pinnan tasaisena molemminpuolin?
ja tosiaan auto on nyt pari kertaa jäänyt tuonne turunväylälle. ja molemmilla kerroilla hinauksen jälkeen on käynnistynyt hetkeksi. senjälkeen kun taas tankannut muutaman litran toimii hetken ja sammuu. voiko olla että tankkiin pääsee vettä pesun yhteydessä niin paljon tankin korkin tiivisteistä että tankissa olis useempi litra vettä??
kyseessä on siis e46 avo joka seissyt viimetalven ja keväällä vaihdettu tankki kokonaan. sekä takapenkin alla oleva pumppu.
Tehnyt vähän jakopään remppaa niin joutui purkamaan aika paljon tavaraa tosta niin tuli toikin irrotettua ja tuli huomattua, että kyseisessä osassa ainakin liittimet ovat aivan hapettuneet ja siinä mihin tuo tungetaan on 2 johdon pätkää mitkä vissiinki tulisi olla kiinni liittimissä mutta toinen johdoistakin on piilossa, joten olen aika varma, että tuo osa ei enään tule toimimaan, joten onkohan toi ihan välttämätön hankkia uusi liitin?
Sanoisin että perus-Zimmermanit budjettiratkaisussa. Tai ATE:n peruslevyt, tee vertailevaa hintatutkimusta esim. autoteilemann.de:n kanssa. Ovat kuitenkin tuuletetut.
Palojen ja levyjen uusimisen yhteydessä tärkeintä on putsata satulan liukupinnat ja satulan pidikkeen urat, ihan viilalla. Palojen reunat kuitenkin lyöneet uraa pidikkeeseen. Liukutapit syyniin. Jos urilla, uusiksi. Pölysuojakumit, anti-rattle clipit ja liukutappien kumiohjurit uusiksi. Kieroutumisen syy tyypillisesti jarrujen laahaaminen joka pitää korjata näillä toimenpiteillä.
Olin itsekin vähän siinä uskossa, että orkkikset tai jotain vastaavaa kannattaa laittaa kun noissa tuninkilevyissä ei kuitenkaan ole hinnan ja laadun suhde samalla tasolla...
Perus zimmereissä on ainakin tuo z-coat pinnoite, mikä ois ihan jees levyn säilymisen kannalta. Brembolla näyttää olevan myös pinnoitettuja peruslevyjä about samaan hintaan. Atet ovat jo vähän kalliimpia ja valmistaja ilmoittaa sivuillaan neronleimauksena, että "pinnoitetut ja pinnoittamattomat levyt ovat samalla osanumerolla hankaluuksien välttämiseksi? )
Varmaan noihin kyseisten valmistajien peruspaloihinkin voi luottaa vai onko jotain hyviä ja kohtuuhintaisia tarvikepaloja?
Kiitos tiedosta. Levyt ja palat on kyllä vaihdettu melko vasta joten varmaan on säätöhommasta sitten kiinni :think
Itellä just huomenna menossa e46 jarrukilven vaihtoon koska ei saa käsijarrua enään pitämään. Syöpyny vissiin liian väljiksi ne jarrukenkien kiinnitystappien reiät kilvestä.
ja tosiaan auto on nyt pari kertaa jäänyt tuonne turunväylälle. ja molemmilla kerroilla hinauksen jälkeen on käynnistynyt hetkeksi. senjälkeen kun taas tankannut muutaman litran toimii hetken ja sammuu. voiko olla että tankkiin pääsee vettä pesun yhteydessä niin paljon tankin korkin tiivisteistä että tankissa olis useempi litra vettä??
kyseessä on siis e46 avo joka seissyt viimetalven ja keväällä vaihdettu tankki kokonaan. sekä takapenkin alla oleva pumppu.
Yksi helpompi vaihtoehto on laittaa 328:n jarrulevyt joiden halkaisijat on 300mm ja 294mm. Tarvii vain vaihtaa jarrusatuloiden kannattimet (carrier).
Haluaisin tehdä tälläisen päivityksen e46 323:een, mutta mistä tommoset carrierit löytää?
Olisi varmaan hyvä ostaa täydellinen jarrusatulapaketti, niin päivittyisi kaikki kerralla, mutta kun jarrusatulatkin myydään ilman niitä.
Rupeekohan lämmityslaitteen puhaltimen moottori sanoon sopimustaan irti kun puhallus on semmosta wiuh, wiuh, wiuh, wiuh tyylistä ikään kuin sahaavaa sorttia? Puhaltimen toiminta samanlaista huolimatta puhaltaako kuumaa tai kylmää, tai onko ilmastointi päällä. Nyt kaivattaisiin jälleen neuvoja. Auto on e46 330Xi touring vm. 2003. Autossa siis automaatti ilmastointi ja tietoa koska ilmastointi viimeksi huollettu ei ole, jos asialla jotain merkitystä.:think
Rupeekohan lämmityslaitteen puhaltimen moottori sanoon sopimustaan irti kun puhallus on semmosta wiuh, wiuh, wiuh, wiuh tyylistä ikään kuin sahaavaa sorttia?..........
Itellä just huomenna menossa e46 jarrukilven vaihtoon koska ei saa käsijarrua enään pitämään. Syöpyny vissiin liian väljiksi ne jarrukenkien kiinnitystappien reiät kilvestä.
Jaa sillä kilvelläkikö on kans näissä jarruhommissa merkitystä oon luullu että se kilpi on vaan joku suoja...montaa euroahan se osa ei kylläkään maksa...
Comment