Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjanii
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 629
    • joensuu

    Originally posted by MNi View Post
    Imusarjan karstaisuus ei vaikuta eikä kannata putsata. Jos haluaa harrastaa niin mikään ei tietty estä. EGR-venttiili sen sijaan on syytä putsata. Venttiilin kalvolle ei saa päästää aineita, alipaineletkun putki tulpattava ja rungossa oleva reikä peitettävä teipillä.
    onkos siitä oikeasti jotain hyötyä vai olisiko se sama poistaa käytöstä?

    Comment

    • FuriaN
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 16
      • Tampere

      lämmityslaite

      nyt ku hiukan pakkasiakin on saatu niin oon huomannut että tyhjäkäynnillä lämmityslaite puhaltaa vain viileää ilmaa vaikka lämmöt on täysillä. Kierroksia nostettaessa vaikka 3k alkaa puhaltaan taas lämpöstä.. Jäähytinnestettä joutuu lisäilemään sillontällön eli jostaki vuotaa vähä pihalle. Auttaako ilmaus tähän ongelmaan? oon ihan käsi tällasten kans joten vinkkejä kiitos ^^

      Comment

      • riippis
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 200
        • Laukaa

        Originally posted by FuriaN View Post
        nyt ku hiukan pakkasiakin on saatu niin oon huomannut että tyhjäkäynnillä lämmityslaite puhaltaa vain viileää ilmaa vaikka lämmöt on täysillä. Kierroksia nostettaessa vaikka 3k alkaa puhaltaan taas lämpöstä.. Jäähytinnestettä joutuu lisäilemään sillontällön eli jostaki vuotaa vähä pihalle. Auttaako ilmaus tähän ongelmaan? oon ihan käsi tällasten kans joten vinkkejä kiitos ^^
        Nesteen puute jos kierroksilla rupeaa puskemaan lämpöä. Katso alaletku, hyvin usein sieltä vuotaa.
        E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Mulla samaa vikaa aiheutti vesiventtiili, kuvan osa # 2.

          Comment

          • jjanii
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 629
            • joensuu

            Originally posted by jjanii View Post
            onkos siitä oikeasti jotain hyötyä vai olisiko se sama poistaa käytöstä?
            vesipumppukin ääntää.. mitä kaikkea tuon yhteydessä kannattaa vaihtaa? hihnoja tms?

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              Originally posted by Dani View Post
              Löin ebayn tulille ja nakkasin ostoskärryyn nämä Philips Diamond Visionit, sumareihin HB4/9006 sekä pitkiin H7:t
              Laitoin sumareihin nämä tänään, on niissä kyllä huima ero.
              Bye bye, kusioptiikka

              Pitkiin täytyy viel viikolla asentaa ja Philipsin D2S UltraBlue tuikut myös
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by jjanii View Post
                onkos siitä oikeasti jotain hyötyä vai olisiko se sama poistaa käytöstä?
                Sen saa päättää itse, sieltähän se moska tulee imusarjaan. Päästöt pikkasen heikkenee tietty.

                Comment

                • jjanii
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 629
                  • joensuu

                  Originally posted by MNi View Post
                  Sen saa päättää itse, sieltähän se moska tulee imusarjaan. Päästöt pikkasen heikkenee tietty.
                  jepp se jää pois käytöstä

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5147
                    • Joensuu

                    Kaveri kiroili kun oli puhallin lopettanut toimintansa. Siili eikös yleensä oireile eka puhaltelemalla vähän omiaan, eli säätämällä nopetta miten sattuu? Ei pimene yleensä kerrasta?

                    Tässä tapauksessa oli nimittäin levinnyt kerrasta, joten oisko se sit puhaltimen moottori mennyt?
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Kaveri kiroili kun oli puhallin lopettanut toimintansa. Siili eikös yleensä oireile eka puhaltelemalla vähän omiaan, eli säätämällä nopetta miten sattuu? Ei pimene yleensä kerrasta?

                      Tässä tapauksessa oli nimittäin levinnyt kerrasta, joten oisko se sit puhaltimen moottori mennyt?
                      Jos siili oireilee, niin tottelee silti täyttä tehoa ja nollaa, mutta siltä väliltä vetää mitä sattuu.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5147
                        • Joensuu

                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Jos siili oireilee, niin tottelee silti täyttä tehoa ja nollaa, mutta siltä väliltä vetää mitä sattuu.
                        Ok. Näin muistelinkin lukeneeni ja E34:sessa jäi toimimaan täysillä, vaikka esivastus kyrvähtikin.

                        Laitamme siiis moottoria tilaukseen.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Mulla puhaltaa jalkatilaan todella kuumaa, varmaan täydet (+32°C) mutta muista suuttimista sen minkä on valinnut. Mutta kun asettaa muistaakseni +18°C ja alle niin puhaltaa jalkatilaankin sen minkä pitääkin.

                          Mikä mahtaa pissiä ja miten päästä eroon tästä jalkagrillistä?
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • dolby
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 70
                            • Oulu

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Kaveri kiroili kun oli puhallin lopettanut toimintansa. Siili eikös yleensä oireile eka puhaltelemalla vähän omiaan, eli säätämällä nopetta miten sattuu? Ei pimene yleensä kerrasta?

                            Tässä tapauksessa oli nimittäin levinnyt kerrasta, joten oisko se sit puhaltimen moottori mennyt?
                            Mulla pimeni kerrasta kun siili oireili. Saattoi lähteä tomimaan jos käytti virtoja pois. Vanhalla siilillä ei myöskään puhallus enää kasvanut kuin tiettyyn rajaan saakka vaikka sääti isommalle (automaatti-ilmastointi).

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Originally posted by Dani View Post
                              Mulla puhaltaa jalkatilaan todella kuumaa, varmaan täydet (+32°C) mutta muista suuttimista sen minkä on valinnut. Mutta kun asettaa muistaakseni +18°C ja alle niin puhaltaa jalkatilaankin sen minkä pitääkin.

                              Mikä mahtaa pissiä ja miten päästä eroon tästä jalkagrillistä?
                              Google kertoo että sulake #62 (7,5A) vois olla sökö, pitää tutkia lisää
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                ..yllätys että sulake olikin ehjä :think:

                                Mikäs siellä ohjaa kylmää/kuuma ilmaa? Joku säätömoottori?
                                Last edited by Dani; 13-01-2014, 19:02.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎