Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    Originally posted by MNi View Post
    Olin kyllä varma että sille löytyy osanumero, meni pikkasen aikaa vakuuttuessa ettei löydy. Omasta E46 sedanista katsoen näyttäisi että B-pilarin puolella kynnessä on vain yksi pultti.
    Kiitos neuvoista jälleen.

    Hieman tsekkailin ovea, coupen ovessa kummassakin päässä yksi pultti ja löysällä oleva pultti on saranapään eli a-pilarin puoleinen. Kynnen pultti on tiukalla. Pari kuvaakin otin jos joku kaipaa.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3462
      • Raisio

      Jossain oli hyvää ohjetta missä coupen/cabrion ovilasin ylimääräisen löysyyden/heilumisen sivusuunnassa sai korjattua jotain ruuvia ( ?!? ) ovipahvin irroituksen jälkeen käännellen?

      Comment

      • niko123
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 148
        • Kesälahti

        Tuli semmonen vika että peruutusvalo ei pala enää kummallakaan puolella. Auto coupe manuaali. Sulakkeen tarkistin eikä ole palanut. Onko tässä jotain tiettyä paikkaa josta alkaa vikaa etsimään?

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          Originally posted by ritariässä View Post
          Jossain oli hyvää ohjetta missä coupen/cabrion ovilasin ylimääräisen löysyyden/heilumisen sivusuunnassa sai korjattua jotain ruuvia ( ?!? ) ovipahvin irroituksen jälkeen käännellen?
          Siellä voi olla myös jotain rojua rikki ikkunan kiinnityksestä kuten omassa. Kiristin ruuvia mutta jäi silti heilumaan, tiukkuus parani kyllä aiemmasta. Jäljistä ja ruuvista päätellen sitä oli jo ennen yritetty kiristää suunnilleen yhtä hyvin (huonoin) tuloksin. Sen jälkeen kun katsoin uudestaan lisää löysin pari osaa oven pohjalta em. kiinnityshiluista joista yksi oli puolikas vielä kiinni olevaa osaa. Tilaa siihen ikkunaan valmiiksi ne kiinnityshilut, poista ovipahvi ja pura/vaihda/kiinnitä uudestaan. Ei ne montaa euroa oo kuitenkaan.
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            Originally posted by niko123 View Post
            Tuli semmonen vika että peruutusvalo ei pala enää kummallakaan puolella. Auto coupe manuaali. Sulakkeen tarkistin eikä ole palanut. Onko tässä jotain tiettyä paikkaa josta alkaa vikaa etsimään?
            Jos autossa on peruutustutka, niin toimiiko sekään?
            Todennäköisesti sieltä on pakkivalon kytkin rikki vaihdelaatikon kupeesta.
            Nimimerkillä kokemusta on...
            Last edited by JTP; 13-04-2014, 21:56.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3462
              • Raisio

              Originally posted by kani View Post
              Siellä voi olla myös jotain rojua rikki ikkunan kiinnityksestä kuten omassa. Kiristin ruuvia mutta jäi silti heilumaan, tiukkuus parani kyllä aiemmasta. Jäljistä ja ruuvista päätellen sitä oli jo ennen yritetty kiristää suunnilleen yhtä hyvin (huonoin) tuloksin. Sen jälkeen kun katsoin uudestaan lisää löysin pari osaa oven pohjalta em. kiinnityshiluista joista yksi oli puolikas vielä kiinni olevaa osaa. Tilaa siihen ikkunaan valmiiksi ne kiinnityshilut, poista ovipahvi ja pura/vaihda/kiinnitä uudestaan. Ei ne montaa euroa oo kuitenkaan.

              Mutta olikos jossain ohje mistä mitäkin ja miten ja jos ei auta niin mitä uusitaan.

              Mulla on peukalo monasti väärässä paikassa ja mielellään tutkin ensin ja hutkin sitten...

              Comment

              • Simulation
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 65
                • Finland

                Olen lukenut muutaman topicin tätä aihetta koskien, mutta ne ovat aika vanhoja ketjuja niin kysyn uudestaan. Kaveri osti -99 320d farkun, ja kiihtyvyys on aika laiskanpulskaa. 1. vaihteella kiihtyy mukavan ripeästi, tosin takaa rämisee ja kolisee, paukkuu, ja jaloissa tuntuu kolahdus kun painaa kytkimen pohjaan kiihdytyksen jälkeen.
                2. vaihteella kiihtyy alussa hyvin, mutta muutaman sekuntin ja muutaman sadan kierroksen nousun jälkeen kiihtyvyys loppuu, kulutusmittari laskee, taas lähtee kiihtymään, ja taas loppuu. Tämä on pahinta 2000-3000rpm välissä, sen jälkeen vetää taas hyvin. 3. vaihteella vetää ihan hyvin punaiselle alueelle asti. 4. vaihteella kiihtyy kuten 2-vaihteella, mutta kierrokset eivät nouse kirveelläkään 4000 yli. Kiihtyminen loppuu kuin seinään. Ja 5. vaihteella sama juttu.

                Onko tässä vikana ilmamäärämittari, ja passaako tähän volvo v70:n mittari, ja tarviiko autoa ohjelmoida vaihdon jälkeen.
                Vai onko vikana turbo, tai jokin muu osa? Autolla ajettu rapiat 300 000...

                Onko tuon ikäisessä autossa muuten jakajapumppu, vai yhteispaineruiskutus? Ja onko turpo muuttuva- vai kiinteäsiipinen?

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by Simulation View Post
                  Olen lukenut muutaman topicin tätä aihetta koskien, mutta ne ovat aika vanhoja ketjuja niin kysyn uudestaan. Kaveri osti -99 320d farkun, ja kiihtyvyys on aika laiskanpulskaa. 1. vaihteella kiihtyy mukavan ripeästi, tosin takaa rämisee ja kolisee, paukkuu, ja jaloissa tuntuu kolahdus kun painaa kytkimen pohjaan kiihdytyksen jälkeen.
                  2. vaihteella kiihtyy alussa hyvin, mutta muutaman sekuntin ja muutaman sadan kierroksen nousun jälkeen kiihtyvyys loppuu, kulutusmittari laskee, taas lähtee kiihtymään, ja taas loppuu. Tämä on pahinta 2000-3000rpm välissä, sen jälkeen vetää taas hyvin. 3. vaihteella vetää ihan hyvin punaiselle alueelle asti. 4. vaihteella kiihtyy kuten 2-vaihteella, mutta kierrokset eivät nouse kirveelläkään 4000 yli. Kiihtyminen loppuu kuin seinään. Ja 5. vaihteella sama juttu.

                  Onko tässä vikana ilmamäärämittari, ja passaako tähän volvo v70:n mittari, ja tarviiko autoa ohjelmoida vaihdon jälkeen.
                  Vai onko vikana turbo, tai jokin muu osa? Autolla ajettu rapiat 300 000...

                  Onko tuon ikäisessä autossa muuten jakajapumppu, vai yhteispaineruiskutus? Ja onko turpo muuttuva- vai kiinteäsiipinen?

                  Ilmamassamittari vialta kuulostaa mutta kaikesta huolimatta kannattaa lähteä liikkeelle vikakoodien luvusta ja livedatan seurannasta. Ja massamittarin vaihdon jölkeen pitää adaptiot nollata eli kertoa autolle että maf on uusittu. On jakajapumppu vuosimallista päätellen ja v70 mittareitaki noissa on vissiin käytetty mutta miksi ei maf shopista tilaa sitä oikeaa sinne.... siis jos vika sieltä löytyy.
                  Last edited by Kissvesala; 13-04-2014, 22:54. Reason: asiavirhe korjattu. jakajapumppu jäi pois vasta 10/2000
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Jossain oli hyvää ohjetta missä coupen/cabrion ovilasin ylimääräisen löysyyden/heilumisen sivusuunnassa sai korjattua jotain ruuvia ( ?!? ) ovipahvin irroituksen jälkeen käännellen?
                    Pari sivua taaksepäin huTsulle kaivelin coupen ovista, niissä linkeissä näkyy että ikkunalasin kiinnitysosat voi löytyä yllättäen oven sisältä purkautuneina ja mikä osa kuuluu mihinkin. Jos aiot tarkistaa oven sisuskalut, kannattaa vilkaista: KLIK ja KLIK.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by niko123 View Post
                      Tuli semmonen vika että peruutusvalo ei pala enää kummallakaan puolella. Auto coupe manuaali. Sulakkeen tarkistin eikä ole palanut. Onko tässä jotain tiettyä paikkaa josta alkaa vikaa etsimään?
                      Tyyppivika takavalon polttimolevyn liittimessä (E39, E46, E9x, E6x) , esim. KLIK, KLIK ja KLIK.

                      Comment

                      • zeeliz
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 82
                        • Espoo

                        Jos vaihtaa alustaa vaikka normaalialustasta msport alustaan tai sport iskareihin ja tiputtaa jousilla matalemmaksi niin pitääkö tukivarret ostaa uusiksi? vai minkätakia esim schmiedmanilla myydää erikseen msport alatukivarsia, hintaa näyttäs olevan hitusen enempi. Onko kellään kokemuksia näiden eroista ja onko väliä mitä alatukivartta käyttää?
                        Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Mutta olikos jossain ohje mistä mitäkin ja miten ja jos ei auta niin mitä uusitaan.

                          Mulla on peukalo monasti väärässä paikassa ja mielellään tutkin ensin ja hutkin sitten...
                          Ja tässä ohje kuvineen:


                          Osanäkymää cabrion oveen:


                          Tilasin nämä uutta:
                          08, Base, 51338238587, $1.80
                          09, CLAMP PLATE, 51338254128, $1.83
                          10, Bush, 51338254135, $3.00
                          11, Bush, 51338254625, $0.80
                          12, ASA-Bolt, 51338238411, $1.20
                          16, Gasket ring D=15,54 MM, 64508369241, $1.25

                          Omasta oli hajalla alumiininen kiila nr. 9 puolet oven sisällä ja pakettia kasassa pitävä o-rengas (!!!, naurettava halpa kuminen o-rengas) 16 hajonnut kahtia.

                          Kasatessa ovea huomasin että omasta hajosi purettaessa oven nuppia kiinni pitävä osa 24 tästä kuvasta:

                          24, Circlip, 51221817032, $0.31


                          Välillä ihmettelen mistä purkasta BMW kasaa näitä autoja..
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • _ville
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 236
                            • Pirkanmaa

                            Olen nyt autoa hankkiessani yrittänyt vertailla nelosen ja kutosen kulutuksia, mutta foorumia selatessani väittää yksi kutosen kuluttavan samoja määriä kuin nelonen ja toinen että kutonen vie kauhesti.:think Jollakin perusteltua tietoa kulutuksista. Kyseessä lähinä M52B20TU ja M43B19 (tai M43164E3) koneet.

                            Comment

                            • jjanii
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 629
                              • joensuu

                              Originally posted by _ville View Post
                              Olen nyt autoa hankkiessani yrittänyt vertailla nelosen ja kutosen kulutuksia, mutta foorumia selatessani väittää yksi kutosen kuluttavan samoja määriä kuin nelonen ja toinen että kutonen vie kauhesti.:think Jollakin perusteltua tietoa kulutuksista. Kyseessä lähinä M52B20TU ja M43B19 (tai M43164E3) koneet.
                              itellä tuo 2.5l m54b25 vie matka-ajossa noin 7l ja kaupungissa 9-10 ja varmaan vähemmän kun malttaisi ajaa

                              Comment

                              • MRX
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 108
                                • -

                                Tietääkö kukaan onko näissä tuulilasinpyyhkijän moottorissa jonkin sortin ylikuumenemis suoja? Tänään kivasti tuolla vesi sateessa lakkas kahteen kertaa pyyhkijät toimimasta ja hetke oottelun jälkeen toimii normaalisti. Vai onko sit joku tyyppivika (esim. se pyyhkijän viiksi)?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎