Ongelmana on se että apparin ovi ei aukea/mene lukkoon kaukosäätimestä. Otin ovipahvin irti ja yritin katsella missä vika, en löytänyt vaijerista ym. Mitään tavallisesta poikkeavaa :think mikä vois olla? Vm.2001 coupe kyseessä.
EDIT: Kuskin ovi aukeaa normaalisti, samoin takaluukku :P
Tietääkö kukaan onko näissä tuulilasinpyyhkijän moottorissa jonkin sortin ylikuumenemis suoja? Tänään kivasti tuolla vesi sateessa lakkas kahteen kertaa pyyhkijät toimimasta ja hetke oottelun jälkeen toimii normaalisti. Vai onko sit joku tyyppivika (esim. se pyyhkijän viiksi)?
Kävin tankkaa tankin täytee tänää ja kappas ku mittari jäi about. 3/4 kohtaan ei ylemmäs. Range pitäs näyttää oikein mut ku jaksais korjata BC napin piuha Eli mikäs voisi olla vikana? Tein mittaristo testin ja kaikki toimi.
Salavalikko näytti jotai mut mitä, tossa kuva siitä? Pitäisi olla oikea valikko. nro 6.0
Kävin tankkaa tankin täytee tänää ja kappas ku mittari jäi about. 3/4 kohtaan ei ylemmäs. Range pitäs näyttää oikein mut ku jaksais korjata BC napin piuha Eli mikäs voisi olla vikana? Tein mittaristo testin ja kaikki toimi.
Salavalikko näytti jotai mut mitä, tossa kuva siitä? Pitäisi olla oikea valikko. nro 6.0
Vasen tankki 15,4 l ja oikea 33,0 l
Oikea tankki näyttää ok, vasen täynnä omassani 24 l, eli vasen anturivika?
Syttyi mittaristoon lämpötilamittarin alapuolle keltainen merkkivalo jossa ympyrä ja sen molemmissa reunoissa 3 " palkkia ", onko kenties jarrujen valo kun mitään ohjekirjaa ei autostani löydy
Etupää myös alkanut kolistelemaan aika paljon joten mahdollisesti mikä sieltä voisi olla kulunut..
Täytyy vaan tähän todeta että on kyllä ollut pienoinen pettymys tämä oma yksilö, osto hetkellä en ollut ihan varautunut että joka kuukausi tulee yksi tai useampi uusi " vika " ilmi Onhan auto tietty jo vanha sekä suhteellisen paljon ajettu että kyllä se tietty on ihan ymmärrettävää että vikoja ilmenee mutta silti vituttaa, sillonku auto toimii ni loistopeli ajella
Sama homma kuule mulla. Turhan paljon kaikkee paskana ja kokoaika joutuu korjaa, fiksaa yms. Ite kans hieman pettyny toho bemarin laatuun. Mutta asiaan, se merkkivalo on jarrupalojen kuluneisuuden ilmoitus. Mun E46 löytyy vasemmalta edestä ja oikealta takaa noo piuhat. Sulla varmaan samalla tapaa. Ei muuta kun pyörä pois ja tarkistamaan onko palat menny vai onko piuha vain katkennu. Uusi piuha maksaa noin 10 euroa.
Miten irtoaa nelikutosen ikkunalistat? kyseessä prefacelift coupe ja facelift touringgi. Koitin tuosta coupesta nykiä vähän joka suuntaan mut tuntuu tiukassa olevan. Vai joku jippo?
No löytyhän sitä kun älys hakea oikealla sanalla lontooks, eli ruuveilla ja niiteillä ja teipillä ja ja ja
Last edited by jukkae; 17-04-2014, 21:09.
Reason: j
Kaipaisin vinkkiä, että missä mahtaisi olla vika kun auto on tehoton.
Kun auton käynnistää kylmänä ja suuntaa heti motarille niin tehot on tallessa yleensä ensimmäiset 40kilsaa, lähtee heti ilosesti vetämään kun painaa kaasua.
Mutta jos laittaa auton parkkiin hetkeksi kun kone on jo lämmin/ käyttää paikallaan niin tehoja ei ole alakierroksilla juuri yhtään ja ongelma pysyy jos autoa ei seisota yön yli, tuntuu että pintakaasulla jotain tapahtuu mutta kulutuslukema nousee suhteessa liikaa ja kun kunnolla yrittää lähteä niin tuntuu tosi tukkoselta eikä juuri kiihdy kunnes saa 2500-3200 kierrosta niin lähtee suht normisti vetämään.
Auton konehuoneesta on kuulunut korkeaa vihellystä, yleensä tuossa 3000rpm kohdalla tai silloin ainakin eniten.
Kun autossa oli tehoboksi kiinni vihelsi kovemmin.
Vika alkoi pikkuhiljaa sen jälessä kun autoon vaihdettiin commonrail pumppu ja suuttimet käytettiin testipenkissä---> täällä lukenut vastaavanlaisista teho-ongelmista samankaltaisen huollon jälkeen, sattumaa???
Auto ei anna testeriin vikakoodeja.
Turbon siivet toimii, ahtoja on ja alipaineletkut pitäis olla kunnossa.
Ilmamassamittari heitti 30pinnaa, mutta uudella joka oli raja-arvoissa ei ongelma korjaantunut.
Kaipaisin vinkkiä, että missä mahtaisi olla vika kun auto on tehoton.
Kun auton käynnistää kylmänä ja suuntaa heti motarille niin tehot on tallessa yleensä ensimmäiset 40kilsaa, lähtee heti ilosesti vetämään kun painaa kaasua.
Mutta jos laittaa auton parkkiin hetkeksi kun kone on jo lämmin/ käyttää paikallaan niin tehoja ei ole alakierroksilla juuri yhtään ja ongelma pysyy jos autoa ei seisota yön yli, tuntuu että pintakaasulla jotain tapahtuu mutta kulutuslukema nousee suhteessa liikaa ja kun kunnolla yrittää lähteä niin tuntuu tosi tukkoselta eikä juuri kiihdy kunnes saa 2500-3200 kierrosta niin lähtee suht normisti vetämään.
Auton konehuoneesta on kuulunut korkeaa vihellystä, yleensä tuossa 3000rpm kohdalla tai silloin ainakin eniten.
Kun autossa oli tehoboksi kiinni vihelsi kovemmin.
Vika alkoi pikkuhiljaa sen jälessä kun autoon vaihdettiin commonrail pumppu ja suuttimet käytettiin testipenkissä---> täällä lukenut vastaavanlaisista teho-ongelmista samankaltaisen huollon jälkeen, sattumaa???
Auto ei anna testeriin vikakoodeja.
Turbon siivet toimii, ahtoja on ja alipaineletkut pitäis olla kunnossa.
Ilmamassamittari heitti 30pinnaa, mutta uudella joka oli raja-arvoissa ei ongelma korjaantunut.
Missä vika:think
imuvuoto? siis onko säädätetty autokohtaisesti suuttimien vaihdon jälkeen?
Mikäköhän idea tässä FRAM suodattimessa on. Uudessa evolven suodattimessa ei ollut moista hienosuodatinta.
Attached Files
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
mulla on ollut puolisen vuotta työmatkakulkineena tommonen e46 318i touring vuodelta 1999, moottorina m43. sen kanssa on tässä kevään mittaan kärsitty vaihtelevissa määrin ongelmista jäähdytysjärjestelmän kanssa. tähän mennessä on vaihdettu paisari korkkeineen, termari koteloineen ja ylävesiletku. nämä olivat kohtalaisen selkeitä kun vuodot olivat näkyvissä. no nyt kuitenkin muutaman viikon onnellisen yhteiselon jälkeen syttyi jälleen masentavan keltainen jäähdytysnesteen valo. tällä kertaa kuitenkin vaikuttaisi siltä että nesteitä ei katoa ainakaan ulospäin ja kylmänä nestemäärät on kohdillaan. olen ilmannut järjestelmän pariin otteeseen keula ylhäällä ja lämppäri ykkösellä-tyyliin mutta valo syttyy aina uudestaan. vaihtelin paisarin ja pissapojan anturit päittäin josko auttaisi mutta vitut auto käy ihan normaalisti, ei savuta, öljyn seassa/korkissa ei ylimääräisiä
varoitusvalo siis syttyy ja sammuu, lämmöt pysyvät normaalissa ja lämmintä tulee kabiiniin.
olisko hyvä ideoita mitä lähtisi seuraavaksi perkaamaan
Mulla oli kans onkelmia käsijarrun kans ja samalla lailla rengas nitku sen pari senttiä eteen ja taakse hiekkapellin vaihdoin niin korjaantu sillä, oli ne kenkien kiinnitys tappien reijjät kulunu niin paljon, että palat ilmeisesti pääsivät kääntymään jotenki vituralleen ja palat kuluivat miten sattuu.
No niin ei yllättäen mennyt katsastuksesta läpi tuon käsijarrun takia. Oikea puoli ei pitänyt yhtään. Tuo nitkuava kuskinpuoli piti hyvin.
Tänään sit käytin jarrulevyn pois ja tutkiskelin tuota toimintaa niin tosiaankin vaikuttais että vika on juuri noissa kyseisissä hiekkapellin reijissä.
Kun käsijarrun vetää päälle niin toinen niistä kiinnitystapeista vääntyy 45 asteen kulmaan, ei taida ihan kuulua asiaan? Koko "käsijarrupaketti" myös liikkuu jonkun millin ihan käsiin liikuttamalla.
Onkos tuo hiekkapellin vaihto monen tunnin homma korjaamolla? Siinähän vissin pitää irroittaa napa pois tieltä..
Comment