Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pushh
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 63
    • Vääksy

    automaatti

    Hiiohoi, lisää aloittelevan bemari kuskin tyhmiä kyssäreitä, oiskohan jollain varmaa tietoa että minkä valmistajan automaatti-salkku löytyy vm. 2002 330D:stä 135kW???

    ja jos ei niin salkustahan se varmaankin löytyy jostain stanssattuna
    http://instagram.com/jusmukoskinen

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=297772

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by huupi View Post
      Katsuri oli kirjoittanut hylkäyksen syyksi tarkastuskorttiin "Akselistot, pyörät ja jousitus - Taka-akselisto - Alatukivarsi - Nivel välyksellinen - Vasemmalla ja oikealla - Ulommat". Mahtaisko hän tarkottaa tuosta kuvasta osaa numeroltaan 2, 3, 4 vai jotain muuta?
      Nimenomaan kolmonen. Tosin jos ei ole tuota takakynkän isoa puslaa eli nelosta koskaan vaihdettu niin suosittelen vaihtamaan. Kannattaa vaihtaa kenties aiheeseen liittyvät pultitkin samalla eli 2 x (10, 11, 12) ja 2 x (12,19) ja 6 x 20.

      Älä ota halvinta kiinakopiota vaan Lemförder tai vastaava.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Pushh View Post
        Hiiohoi, lisää aloittelevan bemari kuskin tyhmiä kyssäreitä, oiskohan jollain varmaa tietoa että minkä valmistajan automaatti-salkku löytyy vm. 2002 330D:stä 135kW???

        ja jos ei niin salkustahan se varmaankin löytyy jostain stanssattuna
        A5S 390R eli GM:n Hydramatic 5L40E.

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1195
          • Tyrnävä

          Originally posted by MNi View Post
          Nimenomaan kolmonen. Tosin jos ei ole tuota takakynkän isoa puslaa eli nelosta koskaan vaihdettu niin suosittelen vaihtamaan. Kannattaa vaihtaa kenties aiheeseen liittyvät pultitkin samalla eli 2 x (10, 11, 12) ja 2 x (12,19) ja 6 x 20.

          Älä ota halvinta kiinakopiota vaan Lemförder tai vastaava.
          Kiitosta tästä!
          I01 i3s 94

          Comment

          • B3Happy
            Newbiemmer
            • Oct 2013
            • 17
            • Etelä-savo

            Keittämisongelma

            Kertokeehan viisaammat mikä biimeriä vaivaa.

            Elikkäs ongelma on tälläinen : Kun auton ajaa täysin lämpimäksi, (lämpömittari ihan vähän yli klo 12) alkaa jäähdytysneste kiehumaan ja paine järjestelmässä todella kova, letkut ovat järjettömän kovat ja jos korkin avaa niin rumee tiuruamaan neste heti pois säiliöstä, vaikka nestetaso olisi oikea. Vesipumppu pelittää(tosin ei varmaan enää niinkuin uusi) termostaatti vaihdettu vasta(vanha oli jumittunut auki, silloin ei lämmennyt) ja koitettu on ilmata useampaan otteeseen ja paisarin korkkikin vaihdettu. Olen koittanut ilmata limpparipullopatentilla, pitää tänään vielä yrittää pari kertaa uudestaan.. Liekkö on vaan ilmalukko jossain, vai voisiko jokin muu vaikuttaa asiaan? esim kannentiiviste tai jokin?

            Auto on -98 318 sillä 1.9 koneella. Kannentiiviste voisi selittää paineen tosin, mutta kylmänä ei paine nouse vaan vasta lämpimänä.

            Mitä kannattaa koittaa??

            Comment

            • Nokkamuki
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 31
              • -

              Kuinka paljon E46 1,8-2,0L bensakoneella varustettua bemmiä pystyy itse huoltamaan? Kiinnostaisi uudemmat autot herkkujen ja ulkonäön takia, mutta en todellakaan halua maksaa mistään, minkä voin itsekin tehdä.

              Milloin olisi ns. pakko viedä huoltoon? Säännöllisin väliajoin huoltaen tietenkin.
              Jos tuollaista huoltaa itse, pärjääkö tavallisella työkalupakilla?

              Kiitoksia etukäteen.

              Comment

              • zeeliz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 82
                • Espoo

                Eiköhän sitä pysty huoltamaan siinä missä mitätahansa muutakin autoa. Riippuu niin mitä huoltoja ajattelit itse tehdä.

                Ongelmista puheen ollen, kertokaapa mistä voisi selvitellä vikaa kun tuo jarrupalojen vikavalo on syttynyt eikä haluu hävitä pois. Oli menny takaoikealta poikki tuo piuha, nyt se on vaihdettu mutta valo ei silti häviä. Pitääkö tuota nollata inpan kautta? vai häviääkö vika kun ongelma on kunnossa? eikai tuossa ole mitään omaa sulaketta joka olisi voinut palaa?
                Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by SaGGaS View Post
                  Nyt biimeri teki sen taas eikä käynnistynyt.. Itse rupean epäilemään että tämä kostea ilma tekee sen, mutta mihin mahdollisesti kosteus pääsee mihin sen ei kuuluisi päästä ?
                  Autohan teki samaa tossa alkutalvesta kunnes tuli kovat pakkaset ja sen jälkeen auto toimi ilman mitään ongelmia ( ei ollu kosteeta, paikat kuivu ? ) Nyt taas jatkuva kosteus / sade niin auto ei käynnisty. Startatessa kierrokset pomppii mutta ei starttaa ja useamman yrityksen jälkeen kierrokset ei enää edes hypi vaan pysyy nollilla. Kun taas odottaa useamman tunnin auto saattaa käynnistyä normaalisti
                  Välillä myös kuumalla koneella ei käynnisty vaan joutuu strattaamaan useampaan kertaan, rupee olemaan huumori loppu

                  Autoon on siis vaihdettu jo egr termostaatti, laturi, hehkut, akku. -20 astetta ja auto toimii mutta kun keli on 0:ssa niin ehkä joka toinen aamu ..
                  INPAlla vikakoodit? Vaihtoehtoja:
                  - nokka-akselin asentoanturi
                  - kampiakselin asentoanturi
                  - startti finaalissa
                  - siirtopumppu
                  - railin paineanturi
                  - vuotava suutin
                  - korkeapainepumppu
                  - polttoainepumpun rele

                  Jos nokan ja kampuran antureista toinen ei toimi --> DDE ei anna käynnistyslupaa.

                  Jos siirtopaine alle 3 bar, niin saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei.

                  Jos railin paine ei nouse yli 300 bar niin DDE ei anna käynnistyslupaa. Voi olla joko hajonnut railin paineanturi, vuotava suutin tai hajonnut korkeapainepumppu. M57:ssa myös määräsäädin.

                  Hyytynyt startti ei vaan jaksa pyörittää riittävällä nopeudella jotta paineet nousisi ja kone jaksaisi startata.

                  Jos on toiminut pakkasilla muttei näin nollan pinnassa, niin ensimmäiseksi epäilisin asentoantureita. Nokan anturi helpompi vaihtaa, kampuran anturi on vähän ikävässä paikassa ja voi olla ns. tiukassa. Lämpimällä koneella starttihäiriö viittaa nokan anturiin. Anturit eivät välttämättä jätä vikakoodeja.

                  Pakkasilla vuotava suutin ja hyytynyt startti ovat todennäköisemmät.

                  Kosteushan voi päästä vaikka johtosarjaa pitkin E-boksiin ja DDE:lle. Sekin kotelo kannattaa avata ja tarkistaa. Pitäisi olla liki neitseellisessä kunnossa tuon lootan sisältö.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by Bemuri325 View Post
                    Kokeiltu searchia useampaankin kertaan ja yritin kahlata myös nämä e46 kysymyksiä ja vastauksia threadit läpi.

                    Tuli hommattua 1998 e46 328i sedan, jossa myyjän mukaan samana päivänä käynyt katsoja oli iskenyt tuulilasinpyyhkijät päälle niiden ollessa jäässä tuulilasissa kiinni. Seurauksena oli tullut käryt kabiiniin ja pyyhkijät, sekä pissapoika pimeänä. Tarinaa puolsi sulakkeista palanut nro 59 (30A), jota ei oltu vaihdettu.

                    Uuden nro 59 sulakkeen vaihto ei auttanut asiaan. Sulakkeet 49 ja 52 ovat myös kunnossa, sekä kaikki vielä testattu ristiinkin, että pelaavat. Ei minkäänlaista inahdustakaan pyyhkijöistä tai pissapojasta.

                    Lisäksi käytin akun kenkää irti sekä irrotin ja testasin pyyhkijöiden relettä syöttämällä virtaa akkuporakoneen akusta pinneihin 8 ja 9. Rele napsuttelee normaalisti, mutta en ole varma miten ja mistä pinnistä / pinneistä tuosta olisi pitänyt vielä mitata resistanssia, että releen toimivuus 100%: sti varmistuisi?
                    Putsasin vielä varuilta releen johtimet, vaikka kapistus näytti suhteellisen tuoreelta, eikä ihmeempiä hapettumia ollut.

                    Palaakohan näissä ensimmäisenä pyyhkijöiden moottori vai onko mahdollista, että viiksi voisi kärytä myös ennen sulaketta? Myös mietityttää onko systeemi ohjattu niin, että kaikki pyyhkijöiden ongelmat (rele / moottori) vaikuttavat pissapojankin toimintaan? Jotakin pitäisi näin maallikkona keksiä miten vikaa saisi helpoiten rajattua. Mm. mitä mitata, miten ja mistä ihan rautalangasta väännettynä
                    Epäilyttävä tarina....

                    Jossei muuta todisteta niin itse lähtisin siitä ettei ole toiminut hetkeen aikaan tai ole tuttu myyjä.

                    Pyyhkijöitä ja pissapojan pumppuja ohjaa korimoduli eli ZKE eli GM5 hanskalokeron takana. Pyyhkijän rele on vikaseurannassa eli ensin INPAlla vikakoodit lukuun.

                    Tutustu pyyhkijöiden/pissapojan toimintaan WDS:ssä: KLIK. Complete vehicle->body->Wipe and Wash functions->Windscreen wipers.

                    Katso Functional descriptions-kohdat erityisesti. Ikonien selitykset: KLIK. Kytkentäkaavioiden symbolien selitys: KLIK.

                    Kytkentäkaavioita on eri vaihtoehtoja, 328i menee kategoriaan "(left-hand drive without DME MSS54 upto 2003_03)". MSS54 viittaa M-moottoreihin ja kaikki muut vaihtoehdot ovat "as of 2003_03" eli 2003/03 ja tuoreemmat kun sulla on vanhempi ("upto 2003_03).

                    Comment

                    • stts
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 70
                      • Finland

                      Mistä järkihintainen ja toimivaksi todettu pakoputken jousto-osa 320d:hen (110kW)? Siis sellainen minkä voin hitsauttaa ilman suurempia modaamisia paikoilleen. Ei viitsisi alkuperäistä putkiston katti-pätkää alkaa hommaamaan, jos ei nyt ole ihan pakko.

                      Onko jotain muita potentiaalisia vuotokohtia ko autossa tuon jousto-osan lisäksi? Itselle tulee ekana mieleen EGR, pakosarja tai ahtimen joku liitoskohdista. Toivottavasti ei olisi mikän noista kahdesta jälkimmäisestä.

                      Linkkiä ja vinkkiä kiitos!

                      EDIT: Ja muistaisiko joku jousto-osalle tarkat mitat eli pituus, päätyaukkojen halkaisijat? Lisäksi, onko asennus sovellettavissa toimivasti jonkinlaisella pantaliitoksella tai tarvitseeko jotain laippaa yms lisäksi?
                      Last edited by stts; 20-02-2014, 08:59.
                      -03 E46 320d Touring

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Pystyy nollaamaan itse, just hiljan tuon tein. Nyt en ulkoa muista miten se oli, mutta katsotaan jos pystyn selvittämään.

                        edit: Kokeileppas vääntää avain ykkös asentoon eli siihen missä syttyy kaikki mittaristonvalot ja odottele 30 sek niin pitäisi valon sammua.

                        Originally posted by zeeliz View Post
                        Ongelmista puheen ollen, kertokaapa mistä voisi selvitellä vikaa kun tuo jarrupalojen vikavalo on syttynyt eikä haluu hävitä pois. Oli menny takaoikealta poikki tuo piuha, nyt se on vaihdettu mutta valo ei silti häviä. Pitääkö tuota nollata inpan kautta? vai häviääkö vika kun ongelma on kunnossa? eikai tuossa ole mitään omaa sulaketta joka olisi voinut palaa?
                        Last edited by Tenox; 20-02-2014, 11:30.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Originally posted by stts View Post
                          Mistä järkihintainen ja toimivaksi todettu pakoputken jousto-osa 320d:hen (110kW)? Siis sellainen minkä voin hitsauttaa ilman suurempia modaamisia paikoilleen. Ei viitsisi alkuperäistä putkiston katti-pätkää alkaa hommaamaan, jos ei nyt ole ihan pakko.

                          Onko jotain muita potentiaalisia vuotokohtia ko autossa tuon jousto-osan lisäksi? Itselle tulee ekana mieleen EGR, pakosarja tai ahtimen joku liitoskohdista. Toivottavasti ei olisi mikän noista kahdesta jälkimmäisestä.

                          Linkkiä ja vinkkiä kiitos!

                          EDIT: Ja muistaisiko joku jousto-osalle tarkat mitat eli pituus, päätyaukkojen halkaisijat? Lisäksi, onko asennus sovellettavissa toimivasti jonkinlaisella pantaliitoksella tai tarvitseeko jotain laippaa yms lisäksi?
                          Ernstin tuotteita kun löytäisi jostain, valikoimaa riittää: KLIK.

                          Ebay.de:lle hakusanat "BMW E46 320d flexrohr" antaa kyllä melkoisen valikoiman tuotteita.

                          Comment

                          • HujaudeR
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 110
                            • JKL

                            320d alkanut välillä polttamaan öljyn merkkivaloa sammuttamisen jälkeen vaikka öljyä koneessa on aivan riittävästi, eli ilmeisesti öljyntasonanturi paskana? Mutta, onko kuinka paha rasti vaihtaa itse esim. seuraavan öljynvaihdon yhteydessä?
                            Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

                            Comment

                            • hkohtama
                              Newbiemmer
                              • Aug 2012
                              • 14
                              • Espoo

                              Tarkoituksena olisi tilata uusi sivupeili BMW E46 320i vm. 2003, mutta mietityttää tuo "heated" ja ylipäätään peilin kiinnitys. Osaisiko joku neuvoa, ilman että tarvitsee mennä omaa peiliä irrottamaan erikseen, sopiiko tuollainen edellä mainittuun malliin? Onko kiinnitykset kovinkin erilaisia vai menisikö tuollaisenaan? Tarkoituksena on vaihtaa nykyinen peilin lasi, jossa on ikävä jälki.
                              Last edited by hkohtama; 21-02-2014, 21:27.
                              sigpic
                              BMW 320i E46
                              M54B22

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by hkohtama View Post
                                Tarkoituksena olisi tilata uusi sivupeili BMW E46 320i vm. 2003, mutta mietityttää tuo "heated" ja ylipäätään peilin kiinnitys. Osaisiko joku neuvoa, ilman että tarvitsee mennä omaa peiliä irrottamaan erikseen, sopiiko tuollainen edellä mainittuun malliin? Onko kiinnitykset kovinkin erilaisia vai menisikö tuollaisenaan? Tarkoituksena on vaihtaa nykyinen peilin lasi, jossa on ikävä jälki.
                                Peilin lasia on tasan kahta versiota heated ja unheated: KLIK. Vaikka pirssissä olisi lämmittämättömät peilit niin lämmitetty lasi sopii siihenkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎