Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amfe
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 281
    • 54500

    Originally posted by MNi View Post
    Ei tietääkseni suomesta.

    Liki täydellinen korjaussarjan saa ebay.de:stä hakusanoilla BMW E46 fensterheber reparatursatz. Löytyy pelkkiä muovipidikkeitä tai sitten sellainen jossa on vaijeri ja pylpyrät mukana. Täydellisempikin sarja maksaa ~20€ + posti. Tällöin nostinmekanismiin pitää vaihtaa nuo osat.

    Täydellinen lasinnostimen mekanismi ilman sähkömoottoria on ~32€ + posti ebaystä hakusanoilla BMW E46 ELEKTRISCHER FENSTERHEBER KOMPLETT VORNE RECHTS (oikea etuovi): KLIK. Omani tilasin juuri tuolta autoteile-okzam -myyjältä.

    Sähkömoottorissa vika on käsittääkseni äärimmäisen harvoin, kenties nostomekanismi on suunniteltu niin että säästää kallimpaa moottoria.

    Vaihtoa varten lienee syytä hankkia myös ovipahvien muoviklipsuja, niitä on kahta pituutta, tarve yhteen oveen:

    6 x Clip with seal ring NATUR 51418224768
    4 x Clip with seal ring GRAU 51418224781

    Huomaa että klipsuissa on kosteuseristeeksi pehmetä O-renkaat jotka vanhoista klipsuista yleensä jäävät oveen kiinni, on siis hyvä vaihtaa kaikki. Eivät maksa edes mitään vaikka hakisi marmorilta.

    Lasin kiinnikeosat mahdollisesti, näistä menee kierteet helposti, tarve yhteen oveen:

    2 x Hex bolt 07147154229
    2 x Clip 51338218383
    2 x Bush 51338242760

    Kosteussulun kanssa on syytä olla varovainen irrottaessa tai hankkia uusi + butyylinauhaa 5m: 81-22-9-407-639.

    Kun olet vaihtanut, ennen kosteussulun kiinitystä kokeile nostimen toiminta. Akun takaisin kytkemisen jälkeen vaatii lasin noston ylös, alas ja taas ylös auton ollessa käynnissä. Sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen comfort close toimii taas.

    Korjausohjeita KLIK tai KLIK. Lisänootteja hommaan: KLIK. Tein itse tuon ensimmäisen linkin mukaan. Tarvitset listojen ja kosteussulun irroittamiseen esim. Bilteman muovisen purkusarjan 19514, 7€. Maalattua metallia vasten vain muovityökaluja...

    Edit: kun se on kuskin ovi, säästä purkutyötä, helpota talviautoilua ja vaihda sisäpuolen avauskahvan vaijeri samalla:

    1 x Bowden cable, door opener 51218213797.

    Kiitos neuvoista!

    Sit ois toinenkin ongelma.. pelkääjän ovessa.Ovi ei aukea muuten kun kamalan kovalla kiskasulla.
    Joku osahan siellä on rikki mutta mikä? :think
    BMW 325 sedan vm 2005


    ex-BMW 330i touring vm.2002
    ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

    ex-BMW 320i coupe vm.92
    ex-BMW 316 sedan vm.91

    Comment

    • Koo_
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 320
      • Suomi

      Mikähän mahtaa olla kun laskee kierrokset alle tyhjäkäynnin kytkintä hieman nostamalla (noin 500 rpm) niin kuuluu jostain takaa kilinää/kolinaa? Tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin ei kuulu mitään :think Eli käytännössä silloin kun auto alkaa hieman täristää.

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Pakoputken lämpösuoja?

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by amfe View Post
          Kiitos neuvoista!

          Sit ois toinenkin ongelma.. pelkääjän ovessa.Ovi ei aukea muuten kun kamalan kovalla kiskasulla.
          Joku osahan siellä on rikki mutta mikä? :think
          Oliskohan pelkästä säädön tarpeesta, video: KLIK.

          Lukitusmekanismin rakenteesta video: KLIK.

          Jos kädensijan kynsi on hajonnut, uusi maalaamaton kädensija on Schmiedmannilla huisat 20€, valmiiksi maalattuna 102€, osa 10 täältä: KLIK. Vaihtovideo täällä: KLIK.

          Comment

          • MR-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 44
            • Kuopio

            Terve.

            320i vm. -98 jälleen kerran tuottaa omistajalleen harmaita hiuksia. Pelko on että nyt on puurot ja vellit sekasin. Oireita: Savuttaa todella paljon semi pitkänkin ajon jälkeen (170km), jäähytinneste häviää ja öljy tuntuis lisääntyvän. Tuo öljyn "lisääntyminen" on niin ja näin. Reilu viikko sitten katoin öljyt ja pinta oli min ja max puolivälissä ja tämä katoin heti ajon jälkeen. Eilen katoin sitten uudestaan öljyt ja pinta oli maximissa (auto seissyt 4h). Onko tolla seisonnalla väliä ton öljypinnan kanssa, että se heittelee tolleen?

            Millä saan varmuudella selville fuskaako kansipahvi tai onko itse kannessa jotain häikkää? Mittaamalla puristukset vai miten? Uskaltaako tolla autolla nyt ajaa yhtään?

            En löytänyt haulla vastaava tai sitte en osaa vaan käyttää sitä

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              Originally posted by MR- View Post
              Terve.

              320i vm. -98 jälleen kerran tuottaa omistajalleen harmaita hiuksia. Pelko on että nyt on puurot ja vellit sekasin. Oireita: Savuttaa todella paljon semi pitkänkin ajon jälkeen (170km), jäähytinneste häviää ja öljy tuntuis lisääntyvän. Tuo öljyn "lisääntyminen" on niin ja näin. Reilu viikko sitten katoin öljyt ja pinta oli min ja max puolivälissä ja tämä katoin heti ajon jälkeen. Eilen katoin sitten uudestaan öljyt ja pinta oli maximissa (auto seissyt 4h). Onko tolla seisonnalla väliä ton öljypinnan kanssa, että se heittelee tolleen?

              Millä saan varmuudella selville fuskaako kansipahvi tai onko itse kannessa jotain häikkää? Mittaamalla puristukset vai miten? Uskaltaako tolla autolla nyt ajaa yhtään?

              En löytänyt haulla vastaava tai sitte en osaa vaan käyttää sitä
              vaikuttaahan se auton seisominen sen verran että ei sinne öljypohjaan hetkessä kaikki öljyt valu. onko jäähdytinnesteen seassa öljyä? näyttääkö öljy normaalille?

              Comment

              • MR-
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 44
                • Kuopio

                Originally posted by jjanii View Post
                vaikuttaahan se auton seisominen sen verran että ei sinne öljypohjaan hetkessä kaikki öljyt valu. onko jäähdytinnesteen seassa öljyä? näyttääkö öljy normaalille?
                jäähdytinnesteessä oli jotain töhnää aikasemmin ku kattelin lampulla. Öljy oli ihan öljyn näköstä omasta mielestä. Tosin taskulampun valossa kahtelin niin siitä ei kunnolla erota. Eniten ihmetytti että se öljytaso on puolesta maksimiin noussu, mutta kai siellä sen verran öljyä sitten kiertää. Eniten kuitenkin tuo savuttaminen ja jäähytinnesteen katoaminen mietityttää...

                Comment

                • jjanii
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 629
                  • joensuu

                  Originally posted by MR- View Post
                  jäähdytinnesteessä oli jotain töhnää aikasemmin ku kattelin lampulla. Öljy oli ihan öljyn näköstä omasta mielestä. Tosin taskulampun valossa kahtelin niin siitä ei kunnolla erota. Eniten ihmetytti että se öljytaso on puolesta maksimiin noussu, mutta kai siellä sen verran öljyä sitten kiertää. Eniten kuitenkin tuo savuttaminen ja jäähytinnesteen katoaminen mietityttää...
                  kato nyt ekana vaikka ne nesteet onko siellä seassa mitään ja tarkista vuotaako nesteitä?

                  kuulostaa kyllä että kannessa jotain jos muuten kaikki ok ja savuttaa, nesteissä "töhnää" eli öljyä, nesteet häviää

                  Comment

                  • Warra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 483

                    Takajarrut.

                    Hei. Alko takajarru ääntämään hieman, kovin iso kanitus ei kuitenkaan kyseessä kun vanne ei lämpene ja ei tunnu ajossa. Ääni vain ilkeä ajoittain. Jarruttaessa ääni loppuu, samoinkuin käsijarrua käyttäessä liukkaalla tiellä (käsijarrut lukkoon).

                    10kk sitten vaihdettu takaa:
                    Takajarrulevyt
                    Takajarrupalat
                    Takajarrukengät
                    Takajarrukilvet
                    Asennussarjat

                    Onko syytä epäillä että liukutappi jo jumittaa, vai onko näillä jarruilla ollut tapana jäätyä herkästi? Lähes kaikki siis uudehkoa kuitenkin takana. Vinkkejä?

                    Niin, -03 touring 320i
                    E46 320i Facelift Touring M54b22
                    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                    Comment

                    • Päärynä
                      Newbiemmer
                      • Dec 2013
                      • 16
                      • Savo

                      Huoltoa tehdessä osui silmään outo irtonainen kaapelia autossa. Saman kaapeli haarautuu siten, että toinen ilmeisesti jonkunlainen päättyvä rasia ja toisessa nelinapainen pistoke, jossa kolme piuhaa. Autona 320d touring -01. Alla vähän kuvia selventämään. Sijaintina piuhoilla on melkein keskellä munuaisten takana hivenen vasemmalla. Mitkähän piuhat kyseessä ovat?

                      Molemmat päätteet olivat melkein hihnan väliin juuri menossa

                      Kuvat:

                      Irtonainen kaapeli:


                      Päättyvä kaapeli:

                      Molemmat:

                      Sijainti:

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        6411-8391470: Auxiliary Fan Sensor
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Meneekö sporttipenkki suoraan lättänän tilalle? Onko samanlaiset liittimet sun muut. Mites bagin tunnistimet ja mahdolliset lämmitykset ja sähkösäädöt? Pelkästään kuskin puolelle ajattelin laittaa jos saan jostain.

                          Tähän kaipaisin vielä vastausta. Ilmeisesti ainakin fyysiset kiinnikkeet on samanlaiset kaikissa E46 malleissa?
                          Notta haenko penkin vai en?
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Originally posted by Dani View Post
                            6411-8391470: Auxiliary Fan Sensor
                            Irtokaapeliliitin X82, liittyy M9 Electric pusher fan: KLIK. Sulakkeen 37 (50A) takana

                            Comment

                            • stts
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 70
                              • Finland

                              Originally posted by Lundersson View Post
                              Kuvan perusteella näyttää siltä että vetarin laipan juuresta tulee nesteet ulos. Eikös näissä täyttö-tyhjennysproppu ole takakannessa? Ajoviima yleensä pitää huolen että nesteet ei karkaa "eteenpäin", eli sen puoleen tuskin on takakannen tiiviste tai proput kyseessä. Kannattaa vielä ylempää tarkistaa ettei tule perän huohottimesta. Onko tietoa onko perän öljyn laatu vaihtunut ohuempaan? Kiireys on niin ja näin koska vuoto on tod.näk. kovimmillaan ajossa, eli öljyn tasoa pitäisi tarkkailla siihen asti kun pääsee pajalle.
                              Millainen työ (tuntiarvio?) noiden vetarien stefojen vaihto on osaavan pajan toimesta? Täytyykö vetarit irroittaa myös ulommista navoistaan renkaiden päässä (jarrulevyt ja kaikki?) tai täytyykö perää irroittaa kardaanista ja apurungosta jotta homma onnisuu? Itse osathan ei pitäisi kalliita olla.

                              Paskamaista, sillä n. 10tkm sitten auton takapäästä vaihdatin melkeistä kaikki puslat, kumit jne., mutta silloin kun ei esiintynyt orastavaa falskausta perän öljyissä...
                              -03 E46 320d Touring

                              Comment

                              • [T]er[o]
                                Newbiemmer
                                • Jan 2014
                                • 1
                                • Reisjärvi

                                mulla on m52b25 (e46) motin jatkeena on 220.0.0225.98 getrag loota ja nyt sit tartteis uuden lootan niin passaako heittämällä 220.0.0225.96 joka on ilmeisesti m50 motista (e36) 320 pannusta lähtösin? vai pitääkö olla identtiset numerot jotta sopii?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎