Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MRX
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 108
    • -

    Originally posted by Slazha View Post
    Nykyisin tuo vasta katsastettu ei valitettavasti välttämättä tarkoita että auto hyvässä kunnossa olisi.
    Tyyppivikoja taitaa olla ohjaustehostimen pumppu, ruostetta luukkujen ja ovien "saumoissa", BC-nappi ei toimi. Etualatukivarsien takahelat väljät, alapallot väljät, taka-alatukivarsien etummaiset helat väljät, keskuslukitus ei toimi kunnolla, takaluukun avauskahva ei toimi oikein
    Joo eihän se sitä tarkoita. Alustan luulis olevan melko lailla hyvä jos leimalta menny mut mistäpä sitä tietää. Joo pitääpä kokeilla toi BC- napin toimivuus ja katella konehuoneesta tota pumppua ja muita vuotokohtia. Kiitos pikaisesta vastauksesta

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      Originally posted by MRX View Post
      Joo eihän se sitä tarkoita. Alustan luulis olevan melko lailla hyvä jos leimalta menny mut mistäpä sitä tietää. Joo pitääpä kokeilla toi BC- napin toimivuus ja katella konehuoneesta tota pumppua ja muita vuotokohtia. Kiitos pikaisesta vastauksesta
      Pumpun toimivuutta kannattaa arvioida sen äänen ja ratin jäykkyyden perusteella. Ne aina tuppaavat vähän säiliön pohjasta lähtevistä letkuista öljyä hikoilemaan
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • MRX
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 108
        • -

        Originally posted by Slazha View Post
        Pumpun toimivuutta kannattaa arvioida sen äänen ja ratin jäykkyyden perusteella. Ne aina tuppaavat vähän säiliön pohjasta lähtevistä letkuista öljyä hikoilemaan
        Jospa siitä ei ainakaa mitää suurta vikaa löydy ni sais kunnon auton

        Comment

        • jiipee
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 130
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by ritariässä View Post
          Ilmeisesti antenni ns hitsautuu pohjaansa kiinni 10-vuodessa kun vääntäessä tuntuu että menee koripelti kierteelle

          Pari kertaa omasta koittanut irroittaa ilman tulosta, kait pitää 10 kilon hienosäätölekalla pamauttaa irti.

          Kohtalotoverteita ko asian suhteen?
          Juu väännetty on, kaikki muu menee solmulle, mutta antenni ei vain irtoa.

          Comment

          • kimmog
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 67
            • Salo

            Kaikki sulakkeet ehjät, luultavasti voisi olettaa johdoissa olevan häikkää, mutta mistä aloittaa..

            Mitä kautta ratille mahtaa virta tulla? Alkuperäinen soitin oli huollossa jokunen aika sitten, eikä ainakaan sen jälkeen ole toiminut.

            Originally posted by Slazha View Post
            Sen tarkemmin en e46 ohjainlaiterakennetta en tiedä mutta tuo yleismoduulin sisäinen vikajännite vaikuttaa todennäköisesti noihin ohjauspyörännappuloihin, onko kaikki sulakkeet varmasti ehjät. Ihan kuin boxilta puuttuisi jännitesyöttö tai maa
            Ex
            E60 530d
            E46 330d touring M-sport
            E46 325Ci M-Sport
            E39 530i M-Sport

            Comment

            • MR-
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 44
              • Kuopio

              Originally posted by MRX View Post
              Joo eihän se sitä tarkoita. Alustan luulis olevan melko lailla hyvä jos leimalta menny mut mistäpä sitä tietää. Joo pitääpä kokeilla toi BC- napin toimivuus ja katella konehuoneesta tota pumppua ja muita vuotokohtia. Kiitos pikaisesta vastauksesta
              Kyllä aika luottavaisin mielin voi olla kun löytyy huoltohistoria ja vasta leimattu. Koeajo ilman radion kuuntelua niin aika hyvin siitä kuulee onko edes suunilleen alusta vielä kunnossa. Auton käydessä konepelti ylös ja kuuntelet kilkattaajo ja paukkuuko siellä moottorissa että kaikki on kunnossa + vuotaako mitään öljyä mistään. Kahtele takaluukku, ovien alareunat ja sierainten alta onko hirveesti ruostetta. Ja lopuks kato KAIKKI sähkövehkeet että kaikki toimii niin kuin pitää.

              Comment

              • MRX
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 108
                • -

                Originally posted by MR- View Post
                Kyllä aika luottavaisin mielin voi olla kun löytyy huoltohistoria ja vasta leimattu. Koeajo ilman radion kuuntelua niin aika hyvin siitä kuulee onko edes suunilleen alusta vielä kunnossa. Auton käydessä konepelti ylös ja kuuntelet kilkattaajo ja paukkuuko siellä moottorissa että kaikki on kunnossa + vuotaako mitään öljyä mistään. Kahtele takaluukku, ovien alareunat ja sierainten alta onko hirveesti ruostetta. Ja lopuks kato KAIKKI sähkövehkeet että kaikki toimii niin kuin pitää.
                Jep kyllä ne normi tarkastukset sentään tietää on vaan tää E46 toistaseks melko tuntematon peli mut kohtaha sitä pääsee tutustuu.

                Comment

                • Koo_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 320
                  • Suomi

                  Kumpi noista 330d moottoreista on parempi? 184 heppanen vai 2003 tullut 204 heppanen? Tehoiltaan tuo uudempi tietenkin, mutta toimivuudeltaan, tyyppivioiltaan yms...

                  Entäpä sitten jos olisi kaksi muuten identtistä 330d, toinen esimerkiksi vm. 2002 vanhalla koneella ja toinen pari vuotta uudempi, onko järkeä maksaa uudemmasta vaikkapa tonnia enemmän? Tietenkin uudempi aina tai ainakin yleensä parempi ja pyynnit korkeampia mutta samaa korimallia kuitenkin, niin onko järkevää taloudellisesti? Jos ajattelee nyt vaikka jälleenmyyntiarvoa. :think Lähinnä Saksan hakua ajatellen, siellä noita tuntuu about samaan hintaan saavan molemmilla mosilla mutta veroissa sitten onkin lähemmäs tonni eroa. Ainakin nettiautossa kun pyyntejä kattelee niin pomppaa heti pari tonnia kun tuli toi uudempi kone, toinen juttu sitten onkin mihin hintaan ne oikeesti liikkuvat.

                  Comment

                  • carNac
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 26
                    • Tampere

                    shortshif

                    Onko kellään kokemuksia tälläsestä?



                    Tohon vielä uus puslasarja samalla kertaa.

                    320d vm05

                    Comment

                    • bettlersaugen38
                      Banned
                      • Nov 2010
                      • 136
                      • 00890 2260

                      Originally posted by jiipee View Post
                      Juu väännetty on, kaikki muu menee solmulle, mutta antenni ei vain irtoa.
                      Käännä lujempaa kädetön.

                      Comment

                      • jiipee
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 130
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by bettlersaugen38 View Post
                        Käännä lujempaa kädetön.
                        Rautasaha on seuraava työkalu kun ei pihdeilläkään lähde.

                        Comment

                        • H3nxu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 777
                          • Kerava

                          Mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan jos asentaa '00 non M autoon M3:n ratin?

                          Comment

                          • Slazha
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2284
                            • Joensuu/Syvyys

                            Originally posted by H3nxu View Post
                            Mitäs kaikkea joutuu vaihtamaan jos asentaa '00 non M autoon M3:n ratin?
                            Missäs vm, näissä vaihtui 2 vaihe bägiin? m3 taitaa aina olla 2-vaihe bägi?
                            Last edited by Slazha; 12-03-2014, 17:19.
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            E36 318is class II, e30 turpo

                            Comment

                            • H3nxu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2011
                              • 777
                              • Kerava

                              Originally posted by Slazha View Post
                              Missäs vm, näissä vaihtua 2 vaihe bägiin? m3 taitaa aina olla 2-vaihe bägi?
                              Ainakin tuo bmwfanssi näyttäis että ratti 32342282022 kävis suurimpaan osaa ko korimalliin.

                              Comment

                              • fex
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 49
                                • Kajaani

                                Originally posted by fex View Post
                                Moro pitkästä aikaa!

                                Enpä ole aikoihin foorumeilla pyörinyt ja nyt pitkästä aikaa aloin miettiä, että täällähän ihmiset saattaisi tietää. Vähän kaikenlaisia vikoja on esiintynyt.

                                Suurin ongelmista lienee hienoinen tyhjäkäynnin humppaus kylmällä koneella. N. 50-100rpm. Kun kone on ajettu lämpimäksi tyhjäkäynnin kierrokset pysyvät siinä alemmassa kierrosluvussa ja humppaus häviää. Humppaaminen on tasaisesti toistuvaa(4 sekuntia alhaalla, 4 sekuntia ylhäällä). Huomasin myös mielenkiintoisen seikan sisätilan lämmön suhteen. Kun sisätilanlämppäri on ollut päällä siihen asti, että sisätila tuntuu lämpimältä on auton tyhjäkäyntikierrokset riippumatta koneen lämmöstä aina tasaiset. Siis vaikka kylmän koneen laittaisi käyntiin.

                                Toiseksi tärkein ongelma liittyy kosmiseen puoleen. Autossa on navigaattori ja 4:3 näyttö. Aikoinaan näytölle piirtyneet grafiikat olivat hieman hienommat, mutta nyt grafiikat piirtyy ilmeisesti tv-moduulin kautta ja ovatkin erittäin karkeareunaiset eikä navigaattorivaihtoehtoa ole enää valikoissa. Navin sulake on katsottu, mutta se on kunnossa. Onko navigaattoriboksi pimahtanut kokonaan vai olisiko tähän jotain erityistä tiedossaolevaa syytä tai etsinnän kohdetta?

                                Kolmanneksi. Mittariston nappien pohjat ovat katkenneet ja ne eivät siis toimi. Marmoritiskiltä kävin kysymässä asiaa eikä heillä ole tarjota ehjiä nappeja ja kehottivatkin kyselemään purkuautoista. Saako näitä nappeja jostain? Google ei ole auttanut mahdollisesti avutonta.

                                Siinäpäs ne. Auto on 330xd touring -01


                                Mikäs mahtaa kuvan palikka olla ja miten sen kuuluisi käyttäytyä? Huomasin tänään virtojen ollessa päällä vehkeen surraavaan jopa melko kovalla äänellä eikä edes minuutin odottelu saanut surinaa loppumaan. Takimmainen vielä lämpeää todella kuumaksi. Auto käynnissä surina ei erotu, mutta tärisee edelleen.Quotesin aikaisemmat ongelmat mukaan jos sattuisi liittymään tyhjäkäynnin heijaamiseen.
                                Last edited by fex; 12-03-2014, 18:14.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎