Tulipa tuossa männä viikolla käytyä säätämässä kulmat kohdilleen ja tasapainottamassa renkaat, mutta eipä reissu sitten vissiin ihan putkeen mennytkään...
Eipä nimittäin saaneet säädettyä etupään camber-kulmia kohdalleen. Ja siitäpä sitten seuraa kysymys: onhan ne etupään camberit edes säädettävät? Olin nimittäin itse paikalla seuraamassa kyseistä operaatiota ja ei se kaveri onnistunut niitä kulmia säätämään 0.02 astettakaan (3D-laser). Soittelin tuonne BMW-huoltoon ja annoin puhelin rengasmiehelle ja sieltähän tuli vissiin ohjeita, mutta eipä onnistunut niidenkään mukaan... tiedä sitten missä vika?!?
Konepellin alta löytyy siis kolme mutteria joilla tolpat kiinnittyy runkoon yläpuolelta ja sittenhän sieltä löytyy vielä jonkinlainen "lukitustappi". Tätä "tappia" kaveri ei saanut säädettyä, joten tolppia ei saanut kiinni kuin yhdessä asennossa.
Bemu on menossa 28. päivä merkkiliikkeeseen takaiskunvaimentimen suojan vaihtoon, niin pitääpä sitten samalla säädättää vielä sielläkin noi kulmat...
Eipä nimittäin saaneet säädettyä etupään camber-kulmia kohdalleen. Ja siitäpä sitten seuraa kysymys: onhan ne etupään camberit edes säädettävät? Olin nimittäin itse paikalla seuraamassa kyseistä operaatiota ja ei se kaveri onnistunut niitä kulmia säätämään 0.02 astettakaan (3D-laser). Soittelin tuonne BMW-huoltoon ja annoin puhelin rengasmiehelle ja sieltähän tuli vissiin ohjeita, mutta eipä onnistunut niidenkään mukaan... tiedä sitten missä vika?!?
Konepellin alta löytyy siis kolme mutteria joilla tolpat kiinnittyy runkoon yläpuolelta ja sittenhän sieltä löytyy vielä jonkinlainen "lukitustappi". Tätä "tappia" kaveri ei saanut säädettyä, joten tolppia ei saanut kiinni kuin yhdessä asennossa.
Bemu on menossa 28. päivä merkkiliikkeeseen takaiskunvaimentimen suojan vaihtoon, niin pitääpä sitten samalla säädättää vielä sielläkin noi kulmat...
Comment