Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TorQuel
    replied
    Originally posted by arben View Post
    power management closed circuit current violation

    Onkos jollain havaintoa mikä tuon aiheuttaa?akku?ibs kaapeli?
    Akkua veikkaisin.. Ajeletko paljon lyhyttä matkaa ja starttailet autoa usein, onko webastoa käytössä tai muuta sellasta? Pukkaa kyseistä koodia nimittäin yhtenä syynä matalasta jännitteestä.. Kokeile ensin latailla akku täyteen ja jos alkaa sitten lyhyen ajan päästä valitella uuestaan niin taitaa olla akku vähitellen vaihtokunnossa :think

    Leave a comment:


  • ^Rikke
    replied
    Oma 330d käytetty AJ-techillä ja pyörätehot lapulla 268hv ja 594nm. DPF poistettu samalla. Ohjelma suunniteltu vielä niillä perustein että vääntö tulee vasta lähempänä 2000rpm, joten ei kuormittaisi kytkintä niin paljon. Hyvin kerkeää.

    Leave a comment:


  • Maueri
    replied
    Bmw 330d xd lastutus

    Hei! kellään kokemuksia 330d xd -07 lastutuksesta? Lukemalla selvinnyt, että aj-techiä kannatetaan kovasti, millaisia tehoja on saatu? DPF ilmeisesti kannattaa poistattaa samalla =) kiitos!

    Leave a comment:


  • joni_t
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    BMW e91 kyseessä, pystyykö valojen korkeudensäädön vaihtamaan itse? Merkkihuolto sano että koko umpio pitäisi uusia?
    Moi,
    Hyllyyn on jäänyt uusi korkeudensäätömoottori! Laita privaa jos tarvetta niin keksitään sopuhinta.

    Halogeeniumpiossa ainakin vaihto on erittäin simppeli. Juuri Pre-lci E91 autoon tuli umpiot vaihdettua.

    -Joni

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    330d hävittää vähän nestettä johonkin. Onko näissä jotakin vakipaikkaa, vesipumppu tms? Onneksi on autoliikkeestä kuukausi sitten ostettu ja on muutenkin menossa termarien vaihtoon liikkeen piikkiin, niin saavat vähän tutkia.

    Ainakaan ei kerää töhnää öljykorkkiin/tikkuun, enkä muutenkaan kansivikaan jaksaisi uskoa, kun ajettu vasta 227tkm.
    Ex-Meganessa oli huonosti asennettu letkulämmitin. Vastukseen tuleva alavesiletku oli kirjaimellisesti nyrhitty puukolla poikki, pää epätasainen joka aiheutti vuotavan liitoksen. Tämä liitos tihkui vähän, mutta moottorin käydessä jatkuvasti. Merkkihuolto eikä myöskään Renault-paja huomannut tätä, nesteen taso aleni niin paljon että vastus paloi poikki kun siihen ei yltänyt jäähdytysnestettä.

    Tämä on lähinnä yksi kauhuesimerkki, voi olla toki muutakin.

    Leave a comment:


  • viksu
    replied
    Ei kyllä mielestäni tule, en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota. Mutta kiitos vinkistä, pitää tutkia asiaa.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by viksu View Post
    330d hävittää vähän nestettä johonkin. Onko näissä jotakin vakipaikkaa, vesipumppu tms? Onneksi on autoliikkeestä kuukausi sitten ostettu ja on muutenkin menossa termarien vaihtoon liikkeen piikkiin, niin saavat vähän tutkia.

    Ainakaan ei kerää töhnää öljykorkkiin/tikkuun, enkä muutenkaan kansivikaan jaksaisi uskoa, kun ajettu vasta 227tkm.
    EGR -lauhdutin vuotaa ja nesteet pakosarjaan? Tuleeko putkesta höyryä normaalia enemmän?

    Leave a comment:


  • viksu
    replied
    330d hävittää vähän nestettä johonkin. Onko näissä jotakin vakipaikkaa, vesipumppu tms? Onneksi on autoliikkeestä kuukausi sitten ostettu ja on muutenkin menossa termarien vaihtoon liikkeen piikkiin, niin saavat vähän tutkia.

    Ainakaan ei kerää töhnää öljykorkkiin/tikkuun, enkä muutenkaan kansivikaan jaksaisi uskoa, kun ajettu vasta 227tkm.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    power management closed circuit current violation

    Onkos jollain havaintoa mikä tuon aiheuttaa?akku?ibs kaapeli?

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Joo taidan viedä suosiolla korjaamolle tässä tapauksessa

    Leave a comment:


  • bear3
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Voi tehdä tiukkaa. Omaan vaihdettiin irroittamalla koko napa/tukivarsi autosta, ja prässillä vanha pois ja uusi takaisin. Ei olisi käsipelillä+autossa kiinni ollessa ainakaan helppoa ollut.

    joo, ei kannata yrittää jollei ole prässiä käytössä,omaani vaihdoin syksyllä laakerit(4kpl) ja vaik oli prässi käytössä nii eivät mitenkää löysäs olleet.
    navat mukana menin kaverin tykö ja joku tovi siin suunniteltiin työkaluja,minkä päällä puristetaan pois ja millä takasin:think. eli napa vaa irti ni säästät hermoja

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Onko takapyörän laakerin vaihdossa mitään eritystä huomioon otettavaa? Ajattelin tuossa autotallissa vaihtaa niin kai se onnistuu Lähteekö laakerit irti ilman mitään lämmittelyjä kierretangolla? Aika jytkyn olosia olivat...
    Voi tehdä tiukkaa. Omaan vaihdettiin irroittamalla koko napa/tukivarsi autosta, ja prässillä vanha pois ja uusi takaisin. Ei olisi käsipelillä+autossa kiinni ollessa ainakaan helppoa ollut.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Onko takapyörän laakerin vaihdossa mitään eritystä huomioon otettavaa? Ajattelin tuossa autotallissa vaihtaa niin kai se onnistuu Lähteekö laakerit irti ilman mitään lämmittelyjä kierretangolla? Aika jytkyn olosia olivat...

    Leave a comment:


  • saM5
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    BMW e91 kyseessä, pystyykö valojen korkeudensäädön vaihtamaan itse? Merkkihuolto sano että koko umpio pitäisi uusia?
    Korkeudensäätö moottorin voi ainakin vaihtaa vaikka itse. Onko juuri moottori hajalla vai?

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Originally posted by MonacoBlueE90 View Post
    No hyvä että tiesivät mitä etsiä. Minulle silloin sanoivat, et jos käynnistys ongelmat jatkuu uudella akulla niin sitten eivät osaa sanoa mikä vialla. Minun autossa ei ole tuota comfort järjestelmää. Kerrottiin myös, että vähä virtaisena starttailut voi hajottaa vaikka mitä elektroniikka boxeja.
    Jep! Mut jotenki särähti sekin kun hinausautokuski sano että kokeilee buusteria jos lähtis sillä käyntii. Kysyin että onko ihan tervettä antaa tälläselle autolle ni sano et niin ne antaa korjaamoillakin :think

    Nii ja olihan tosta puhaltimenmoottotikin sökähtäny mut sai herkistelyllä pelaamaan. Rupee ihan tosissaa hajoamaa käsiin tää auto tietyst 175tkm mittaris ni eihän noi ikuisuuksia kestä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎