10 sekunnin kuukletus ja selvisi, että sulake nro. 43
Mikähän näiden viestejen tarkoitus on ?
Näitä viljellään ympäri nettiä ja joka palstoilla.
Jos kysyjä ei osaa kooklettaa niin annetaan se anteeksi ja neuvotaan kohteliaasti kymmenen sekunnin vaivannäöstä huolimatta.
Tämä viesti siis kaikille torille ympäri maailman eikä suinkaan vai tähän topikkiin
Mikähän näiden viestejen tarkoitus on ?
Näitä viljellään ympäri nettiä ja joka palstoilla.
Jos kysyjä ei osaa kooklettaa niin annetaan se anteeksi ja neuvotaan kohteliaasti kymmenen sekunnin vaivannäöstä huolimatta.
Tämä viesti siis kaikille torille ympäri maailman eikä suinkaan vai tähän topikkiin
Mitä sää nyt horiset?
Ensimmäinen pointti on yrittää neuvoa kaveria. Niinkuin siksta sanoi, että sulake 43. Sitten toinen pointti on neuvoa kaveria käyttämään googlea. Hyvässä hengessä kuitenkin.
Mutta ensimmäinen pointti on tärkein. Autetaan kaveria. Vai mikä tässä oli niin kamalaa?
Kokeilin youtuben ohjeilla nollailla huoltovalikkoa itse trippimittarin kautta... auto ilmoitteli katsastuksen ajankohtaisuudesta ja tämän sainkin siirrettyä tulevaisuuteen. Samalla katsoin, että etujarru remppa olisi ajankohtainen 4000km päästä. (Jarru remppa on tehty keväällä ja ilmeisesti jäänyt tuo mittari nollaamatta).
No nollasin tämänkin.. ja tilalle tuli "_ _ _ _ _" ja auto ilmoittaa kokoajan jarrujen vikavaloa sekä "autoa nosturiin" kuvaa.
Mites tämän saisi pois? Jossain luki juttua anturin vaihdosta, mutta tämäkin on vaihdettu silloin rempassa. :think
Täytyykö Öljyn ja suodattimien vaihto suorittaa merkkiliikkeessä? Onko vaikutusta takuuseen yms. jos käyttää oikeita öljyjä.
Ei ole pakko tehdä marmorilla. Mutta huolto-ohjelman mukainen huolto (sis. mm. öljyjen vaihdon) on tehtävä tai takuu raukeaa. Ylensä huoltoliikket tuon juurikin tuon mukaan sen tekee.
Pitäisi E92 -07 325i vaihtaa levyt+palat tässä lähiaikoina. Onnistuukohan perus tallaajalta "maalaisjärjellä" tehtynä itse? Meinasin motonetistä tilata kilkkeet, kun ei raaskisi liikkeeseenkään viedä.
Eikai siinä mitään niin modernia vielä ole etteikö onnistuisi?
Ei oo, menee ihan samalla tavalla kuin 80-luvulla.
Mittaristosta sitten palojen nollaus, kts. Youtube esim hakusanoilla "bmw e90 reset service"
Ei ole pakko tehdä marmorilla. Mutta huolto-ohjelman mukainen huolto (sis. mm. öljyjen vaihdon) on tehtävä tai takuu raukeaa. Ylensä huoltoliikket tuon juurikin tuon mukaan sen tekee.
Soittelin paikalliseen korjaamoon, niin sieltä näkivät huolto-ohjelman ja samalla tavalla antavat kuulemma leiman kuin Laakkonenkin. Ohjelman mukaisen huollon lisäksi vaihdatan moottorin ilmansuodattimen, jolle ei kuulemma ole huolto-ohjelmassa määritelty vaihtoväliä. Näyttäisi olevan 65 tkm sitten vuonna -09 vaihdettu edellisen kerran...
Soittelin paikalliseen korjaamoon, niin sieltä näkivät huolto-ohjelman ja samalla tavalla antavat kuulemma leiman kuin Laakkonenkin. Ohjelman mukaisen huollon lisäksi vaihdatan moottorin ilmansuodattimen, jolle ei kuulemma ole huolto-ohjelmassa määritelty vaihtoväliä. Näyttäisi olevan 65 tkm sitten vuonna -09 vaihdettu edellisen kerran...
On määritelty huoltoväli ilmansuodattimelle ja sytytystulpille jotka kuuluu vaihtaa joka kolmannessa öljynvaihdossa eli max. 6v/90tkm välein. "Pikkukorjaamot" eivät välttämättä ole tästä tietoisia. Mitä takuuta tarkoitat kun siitä aiemmin kysyit?
On määritelty huoltoväli ilmansuodattimelle ja sytytystulpille jotka kuuluu vaihtaa joka kolmannessa öljynvaihdossa eli max. 6v/90tkm välein. "Pikkukorjaamot" eivät välttämättä ole tästä tietoisia. Mitä takuuta tarkoitat kun siitä aiemmin kysyit?
Ei tuo ilmansuodattimen vaihto sitten vielä ole tarpeen. Liekkö näissä enää mitään takuita, mutta katsotaanko huoltohistorian olevan täydellinen vaikka ei marmorilla huoltoja tehdäkään? Vehicle check nyt varmaan tulee tehdä merkkihuollossa. Onko tietoa siirtyykö noista muualla tehtävistä huolloista tieto avaimen kautta aikanaan merkkiliikkeen koneelle, jos huollot kuitataan autolle tehdyksi vai miten se pysyy ajan tasalla? Autofit korjaamo kyseessä.
Ei tuo ilmansuodattimen vaihto sitten vielä ole tarpeen. Liekkö näissä enää mitään takuita, mutta katsotaanko huoltohistorian olevan täydellinen vaikka ei marmorilla huoltoja tehdäkään? Vehicle check nyt varmaan tulee tehdä merkkihuollossa. Onko tietoa siirtyykö noista muualla tehtävistä huolloista tieto avaimen kautta aikanaan merkkiliikkeen koneelle, jos huollot kuitataan autolle tehdyksi vai miten se pysyy ajan tasalla? Autofit korjaamo kyseessä.
Kyllä se ilmansuodatin kannattaa vaihtaa vaikka hieman ajoissakin, voi mennä olosuhteista riippuen heikkoonkin kuntoon ennen määräajan täyttymistä. Huoltohistorian täydellisyyden merkitys vähän riippuu siitä mitä sillä haetaan. Mielestäni esim. yli 5 vuotiaaseen ei välttämättä kannata vaihtaa öljyjä merkkiliikkeessä jos on tiedossa joku asiansaosaava korjaamo joka sen tekee edullisemmin, tärkeää on kuitenkin oikean öljyn käyttö. Autoa myydessä riippuu hyvin paljon ostajasta miten hän arvostaa merkkihuoltokirjaa, useimmille on tärkeämpää se että huollot on tehty ajallaan.
Vehicle checkit on olennaisia koritakuun kannalta joten ne on mahdollisesti hyvä suorittaa merkkihuollossa jos haluaan varmistaa koritakuun toimivuuden, sitä en osaa sanoa miten muualla tehdyt vehicle checkit vaikuttavat koritakuuseen. Eivätkä ne muualla tehdyt huollot sinne merkkiliikkeen koneelle avaimen kautta siirry, eli siellä tietokoneella näkyvä huoltohistoria pysyy ajantasalla vain tekemällä huollot siellä.
Comment