Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johnny99
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 152
    • Rauma

    Originally posted by JTP View Post
    Syitä tuohon voi olla niin monenlaisia, ettei niitä kannata alkaa arvailemaan, vaan kannattaa aloittaa syyllisen etsiminen lukemalla vikakoodit.
    Tuossa omassa kulkineessa vastaava herja lävähti tauluun kesällä kun korkeapainebensapumppu veteli viimeisiään..
    Korkeapainepumputhan näköjään noista on hajoillut. Vikakoodit saan varmaan maanantaina luettua, mutta liikkeelle pitäisi päästä jo huomenna, onko noissa sellaista vikaa ollut joka mahdollisesti hajottaa jotain muuta moottorista? Vai uskaltaako ajella periaatteella hyytyy jos hyytyy?
    Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      Originally posted by johnny99 View Post
      Korkeapainepumputhan näköjään noista on hajoillut. Vikakoodit saan varmaan maanantaina luettua, mutta liikkeelle pitäisi päästä jo huomenna, onko noissa sellaista vikaa ollut joka mahdollisesti hajottaa jotain muuta moottorista? Vai uskaltaako ajella periaatteella hyytyy jos hyytyy?
      Itse ainakin ajoin muutamia satoja kilometrejä tuolla rikkinäisellä pumpulla.
      Moottorihan toimii varaohjelmalla ja vajailla tehoilla silloin kun tuo "Engine fault - Reduced power" -ilmoitus on taulussa. Eli jos muuten tuntuisi toimivan normaalisti, eli käy kaikilla pytyillä, niin tuskin suurta (lisä)rikkoontumisen vaaraa on olemassa..
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • viksu
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 62
        • Oulu

        Pitkästä aikaa takaisin BMW-kantaan, tuli nimittäin ostettua E91 330d -07 manuaalilaatikolla. Mistä porukka on tilaillut noihin (halvalla, tietenkin) mustia munuaisia ja blackline-takavaloja? Etupuskurin lipat ehkä kiinnostais kans.

        Entä minkälaisiin remontteihin tuommosessa 226tkm ajetussa Suomi-autossa on syytä varautua?
        e91 330d -06
        ex e39 530i
        ex e36 325i

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          Originally posted by viksu View Post
          Pitkästä aikaa takaisin BMW-kantaan, tuli nimittäin ostettua E91 330d -07 manuaalilaatikolla. Mistä porukka on tilaillut noihin (halvalla, tietenkin) mustia munuaisia ja blackline-takavaloja? Etupuskurin lipat ehkä kiinnostais kans.

          Entä minkälaisiin remontteihin tuommosessa 226tkm ajetussa Suomi-autossa on syytä varautua?
          Ainakin itsellä tuossa 250tkm paikkeilla saanut 320D vaihtaa aika reippaasti: kytkin+kaksoismassa (pelkkä kaksoismassa oli rikki), kaikki iskarit, termostaatit, pari puslaa takaa (vaihdoin samalla kaiken taakse), hehkut+rele,(rele oli vain rikki), ja DPF oli ostessa tukossa johtuen termostaateista. Ja turbo oli vaihdettu 200 paikkeilla eli se varmaan sullakin alkaa olla finaalissa jos ei ole vaihdettu

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            blackline takavalojen löytäminen käytettynä kohtuuhintaan osoittautui kohtuu hankalaksi, mutta lopulta täältä foorumilta löytyi sopivat

            Remontteihin en osaa ottaa kantaa kun edellinen omistaja oli tunnollisesti uusinut varmaan kaiken tuohon meidän autoon
            M550d

            Comment

            • jumuli
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 496
              • Seinäjoki

              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
              Ainakin itsellä tuossa 250tkm paikkeilla saanut 320D vaihtaa aika reippaasti: kytkin+kaksoismassa (pelkkä kaksoismassa oli rikki), kaikki iskarit, termostaatit, pari puslaa takaa (vaihdoin samalla kaiken taakse), hehkut+rele,(rele oli vain rikki), ja DPF oli ostessa tukossa johtuen termostaateista. Ja turbo oli vaihdettu 200 paikkeilla eli se varmaan sullakin alkaa olla finaalissa jos ei ole vaihdettu
              Nyt puhutaan 330d:stä ei 320d:stä 330d:ssä on eri ahdin joita ei tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin sukkia, toki ei se huollattaminen turhaa ole

              Tosiaan termarit, hehkut, hehkun boksi näistä usein on vaihtokunnossa noilla kilsoilla, jos ei ole vaihdettu. Muuten ihan autokohtaista mitä näistä hajoaa tai on vailla huoltoa
              Nyt
              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
              Ex
              F25 30d M-sport GNA-500
              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
              F25 20d M-Sport UZV-655
              Audi B8 S4 ILM-448
              F31 330d M-Sport VYZ-717
              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
              F30 320d M-Sport VXU-494
              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
              E91 335d M-Sport NJN-958
              E91 330d M-Sport GJB-752
              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

              Comment

              • natuski
                Newbiemmer
                • Jan 2013
                • 16
                • finlandi

                Originally posted by natuski View Post
                Alkanut bmw 320d e91 vuotamaan hieman öljyä auton alle mutta ei meinaa löytyä selvää vuotopaikkaa. Käytettiin paikallisella korjaamolla pohjapanssaria poies ja aika märkänä oli moottorin alaosa joka paikasta. Asentaja meinasi että öljypohjan tiiviste voisi vuotaa, en kyllä löytänyt täältä foorumilta oikein vastaavia tapauksia niin kuulostaako tuo mahdolliselta vika paikalta?

                Kuulemma työläs vaihtaa tuo, onko jotain muuta mitä pitäisi tarkastaa ennen tiivisteen vaihtoa?

                Onko kellään tullu vastaan samanlaisia öljyvuotoja?
                Last edited by natuski; 14-12-2014, 19:23.
                E91 LCI 320dA -11

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Äsken kattelin tuosta e91:stä jos oisin lyhkästen xenonit vaihtanu, en saanu ees niitä suojia umpioiden takaa auki
                  Parempi varmaan ihan suosiolla purkaa sisälokari edestä pois, sieltä luukusta koitin katella kanssa mutta ei paljoa viisammaksi tullut.
                  M550d

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by jumbo View Post
                    Äsken kattelin tuosta e91:stä jos oisin lyhkästen xenonit vaihtanu, en saanu ees niitä suojia umpioiden takaa auki
                    Parempi varmaan ihan suosiolla purkaa sisälokari edestä pois, sieltä luukusta koitin katella kanssa mutta ei paljoa viisammaksi tullut.
                    Kyllä joudut etupyörät tiputtamaan pois ja lokaria raottamaan.

                    Kannet on 4:llä tai 5:llä ruuvilla kiinni.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Eikai ne kannet ole kuin klipseillä kiinni? Sisälokareissa toki on ruuveja. No huomenna selviää kun vaihtelen lamput.
                      M550d

                      Comment

                      • JnW
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 7
                        • Kärkölä

                        E90 320i -06 perän vaihto/korjaus

                        Morjesta, Elikkä itseltäni on otsikonmukaisesta autosta alkanut perä antautumaan laakereiden osalta. Kauhean vähän tuntuu olevan tietoa saatavilla tuollaisen korjaamisesta ja siitä, että mistä saa osia noihin. Vaihtoehtoja minulla on tällä hetkellä kaksi
                        1. Hommaan purkuosana jostain vaihtoperän autoon. Ongelma tässä vaihtoehdossa on se, että 3,43 välityksellisiä periä tuntuu olevan todella nihkeästi saatavilla mistään tällä hetkellä. Siispä joutuisi vaihtamaan 3,15 perän tilalle, kun niitä tuntuu olevan joka purkaamo tulvillaan.
                        2. Jostain kun löytäisi sopivan laakerisarjan niin voisihan tuon nykyisenkin kunnostaa, mutta mistä tällaisia saa? Tässä vaihtoehdossa on ongelma sen suhteen, että autoa ei ole vara seisottaa viikonloppua kauempaa. Eli pitäisi saada tismalleen oikeat laakerit, stefat ja muut tarvittavat hilppeet hankittua ennen perän purkua.

                        Onko muuten kuinka yleistä ollut, että näistä menee perät 150tkm. kohdilla?

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          Originally posted by JnW View Post
                          Morjesta, Elikkä itseltäni on otsikonmukaisesta autosta alkanut perä antautumaan laakereiden osalta. Kauhean vähän tuntuu olevan tietoa saatavilla tuollaisen korjaamisesta ja siitä, että mistä saa osia noihin. Vaihtoehtoja minulla on tällä hetkellä kaksi
                          1. Hommaan purkuosana jostain vaihtoperän autoon. Ongelma tässä vaihtoehdossa on se, että 3,43 välityksellisiä periä tuntuu olevan todella nihkeästi saatavilla mistään tällä hetkellä. Siispä joutuisi vaihtamaan 3,15 perän tilalle, kun niitä tuntuu olevan joka purkaamo tulvillaan.
                          2. Jostain kun löytäisi sopivan laakerisarjan niin voisihan tuon nykyisenkin kunnostaa, mutta mistä tällaisia saa? Tässä vaihtoehdossa on ongelma sen suhteen, että autoa ei ole vara seisottaa viikonloppua kauempaa. Eli pitäisi saada tismalleen oikeat laakerit, stefat ja muut tarvittavat hilppeet hankittua ennen perän purkua.

                          Onko muuten kuinka yleistä ollut, että näistä menee perät 150tkm. kohdilla?
                          Oot varma, että on perän laakerit mitkä huutaa? :think Ettei oo pyöränlaakeri?
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • JnW
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 7
                            • Kärkölä

                            Originally posted by siksta View Post
                            Oot varma, että on perän laakerit mitkä huutaa? :think Ettei oo pyöränlaakeri?
                            Kyllä, eilen juuri oli auto nosturilla ja altapäin kuunneltiin, mistä ääni tulee ja se paikallistettiin perämurikkaan ja vielä mielestäni siihen voiman sisääntuloon. Pyöränlaakerit ja kardaanin tukilaakeri itselläkin oli ensimmäisenä mielessä, mutta niistä ei vikaa löytynyt.

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Eikai ne kannet ole kuin klipseillä kiinni? Sisälokareissa toki on ruuveja. No huomenna selviää kun vaihtelen lamput.
                              Enpä huomannu kysyä että onko pre lci vai lci kyseessä.

                              Pre lci takakansi klipseillä, lci takakansi ruuveilla
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Enpä huomannu kysyä että onko pre lci vai lci kyseessä.

                                Pre lci takakansi klipseillä, lci takakansi ruuveilla
                                Joo pre-lci kyseessä, mutta kohta vaihtelemaan
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎